Тема: Подорож у казку.
Мета: Розвиток дрібної моторики руки через дії з предметами, конструктивну діяльність, пальчикову гімнастику,автоматизація звука [л], активізація словника, розвиток дихання .
Завдання:
Освітні:
* Рішення завдань корекції (математичні уявлення, ознайомлення з оточуючим світом, класифікація узагальнених понять).
Розвиваючі:
* Розвивати навички мовного спілкування.
* Розвивати логічне мислення, творчі та композиційні здібності, уяву та математичні уявлення.
* Удосконалювати координацію мови з рухом, плавність і силу голосу.
Виховні:
* Виховувати у дітей працьовитість, бажання допомогти один одному, уміння бачити користь від спільної праці.
Інтеграція освітніх галузей: комунікація, соціалізація, читання художньої літератури, художня творчість, фізична культура.
Матеріали та обладнання: квасоля, горох, лічильні палички, бусинки, шнурки, зображення для розмалювання ; блакитна чи біла папір (12 квадратів 5/5 см, два кола діаметром 5 см), клейовий олівець.
Попередня робота: читання казок, вичення віршів лічилок
Вихователь:
- Діти, а ви любите казки? А якщо б вам вдалося потрапити в казку, ким би ви хотіли стати?
Діти : (Відповіді дітей)
- А я завжди мріяла стати феєю. Адже за допомогою чарівної палички можна потрапити в будь-яку казку, допомогти її героям.
- У нас з вами теж є чарівна паличка. Хочете потрапити в казку?
- А які чарівні слова або заклинання ви знаєте?
Діти : (відповіді дітей, вибираються одні слова, наприклад: 1,2,3,4,5 починаєм мандрувать)
- Як називається казка, в якій чудеса припиняються, коли годинник показує північ?
Діти : «ПОПЕЛЮШКА» Ш. Перро.
- Говоримо чарівні слова: 1,2,3,4,5 починаєм мандрувать
- Чим же займалася Попелюшка? Що робила?
Діти : (Їй доводилося виконувати саму важку, складну і важку роботу: мачуха часто змушувала її перебирати горох, квасоля. Дівчина працювала всю ніч).
- Давайте ми їй допоможемо?!
ЗАВДАННЯ № 1. Перебрати квасолю (в коробочках квасоля, горох).
-А щоб не було нудно - згадаємо з вами лічилки. Хто які знає? (діти по черзі розповідають лічилки).
Раз, два -
дерева
три, чотири -
вийшли звірі,
п'ять, шість -
падолист,
сім, вісім -
птахи в лісі,
дев'ять, десять-
це сунички
підвели червоні личка.
Раз, два, три,
чотири, п'ять-
п'ять горобчиків летять,
Раз, два, три, п'ять -
йду четвертого шукать.
- Попелюшку допомогли, вирушаємо в іншу казку.
-А в цій казці всі герої міцно-міцно трималися один за одного і зробили одну спільну добру справу.
Діти : ( народна казка «РІПКА», діти говорять чарівні слова)
ЗАВДАННЯ № 2. Нанизування намистинок.
- Ви повинні взяти стільки намистинок, скільки героїв було в казці. Перерахуймо. Перший- дід, друга –бабуся, третя- онука, четверта – собачка, п’ята –кішка, шоста – мишка. Порахуйте скільки всього героїв?
Діти : Шість.
- Перша бусина – червона, друга- жовта, третя- оранжева, 4-фіолетова, 5- зелена, 6-рожева
- А кому можна подарувати намисто?
Діти : Вихователю, мамі , бабусі….
- Покладіть намисто на стіл. У тебе яка бусинка за кольором після червоною? а у тебе ... Якого кольору бусинка між синьою і зеленою? І т.д.
- Пора в наступну казку вирушати.
- А в цій казці всі живуть дружно: жаба- скрекотушка….
Діти : (народна казка « РУКАВИЧКА», діти говорять чарівні слова).
ЗАВДАННЯ № 3. Кожен повинен побудувати дім з лічильних паличок.
- Чий теремок вище? Нижче?
Чий теремок ширше? Назвіть складові будинку.
Діти : Дах, стіни, вікна, двері…
4. - Герой наступної казки не людина і не тварина. Дізнаєтеся, якщо отгадаете загадку:
Перед вовком не тремтів,
Від ведмедя втік,
А лисиці на зубок
Все ж попався наш дружок. (Колобок).
Діти : ( народна казка «КОЛОБОК»).
- Допоможемо Колобку втекти від лисиці?
(діти говорять чарівні слова).
ЗАВДАННЯ № 4. Казка на пальчиках. (Додаток 1).
Покотився Колобок, (кругові рухи кистей рук, одна навколо іншої)
Колобок - рум'яний бік.
Першим зустрів він зайчика, (показ зайчика кистю руки)
Пісню заспівав - не полінувався, (стискання - розтискання пальців)
Ну і покотився далі.
Покотився Колобок, (кругові рухи кистей рук, одна навколо іншої)
Колобок - рум'яний бік.
Потім зустрівся вовчок, (показ вовка кистю руки)
Вовчок - сірий бочок.
Пісню заспівав - не полінувався, (стискання-розтискання пальців)
Ну і покотився далі.
Покотився Колобок, (кругові рухи кистей рук, одна навколо іншої)
Колобок - рум'яний бік.
Зустрів ведмедика на шляху, (показ ведмедя кистю руки)
І від нього він зміг піти.
Пісню заспівав - не полінувався, (стискання-розтискання пальців)
Ну і покотився далі.
А потім у густому лісі (показ кистю руки лисиці)
Зустрів - лисицю.
Пісню заспівав - не полінувався, (стискання-розтискання пальців)
Та й втік! (швидкі кругові рухи кистями рук)
- У казці «КОЛОБОК» дикі або домашні тварини згадуються?
Діти : Дикі
- Може дія цієї казки відбуватися взимку?
Діти : ні, тому що ведмідь взимку спить…
- А чому у зайця довгі вуха?
Діти : щоб краще чути
Діти : (відповіді дітей)
5. ЗАВДАННЯ № 4. Розмалювання по точках
– Подивіться на зображення що на ньому зображено?
Діти : кіт в чоботях
Діти : на котові капелюх….
Діти : Ш Перо. « Кот в чоботах»
- Назвіть головних героїв казки.
Діти : Господар, король….
- Як допоміг кіт господарю?
Діти : Він обдурив людоїда….
- Подивіться що у нас там в конвертах. Нам треба по стілочках розмалювати клубочки нашому героєві, щоб відпочив та погрався з ними.
Чарівні слова
ЗАВДАННЯ № 5. Сніжинки з елементами орігамі
Їхала пані в білому вбранні,
Як посипалось убрання –
Всю землю вкрило.
(Зима)
-Поглянемо на конверти, дістанемо з них прямокутники. Скадемо трикутник. Та зробимо воротця в середину. Скали деталі один в один. Візьмемо кружечки та склеїмо деталі.
- Які чудові сніжинки у нас із вами вийшли. Покладемо на долоньку та подмухаємо.(Направлений струмінь повітря)
7. – Добре молодці! Де ми з вами тільки не бували, що тільки не робили, всім намагалися допомогти.
А чи не пора нам в свою групу, в свій дитячий сад повертатися? Та сніжини подаруємо вихователям. Я думаю, що нас вже і іграшки, і книжки зачекалися.
- Скажемо всі разом чарівні слова: раз, два, три в групу потрап!