Тема заняття: «Рукавичка з фетру»
Мета:
Навчальна: збагатити словник дітей назвами персонажів казки (мишка-скреботушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик братик,ведмідь-набріть); вчити відповідати на запитання, заохочувати дітей брати участь у розмові; конкретизувати та узагальнювати уявлення про кольори;
Розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, мислення, мовлення, дрібної моторики; вміння й навички роботи з фетром.
Виховна: виховувати інтерес до народних казок.
Тип заняття: інтегроване.
Матеріал: фетр різного кольору, ножиці, шаблон рукавички, голка з ниткою,театролізовані персонажі до казки рукавичка.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Організаційний момент
Підніміть - но оченята
І погляньте навкруги:
До нас гості завітали!
Привітаємо ми їх.
2. Мотивація навчальної діяльності
КАЗКА «Рукавичка»
Автор Наталія Забіла
По ялинку дід з собачкой
Йшли по лісі навмання.
А за ними бігло слідом
Довговухе цуценя.
Рукавичка невеличка
На землі собі лежить.
Раптом мишка тишком-нишком
З нірки вилізла й біжить.
— Ну й хатинка! Ну й дивинка!
Відгукнися — хто тут є? —
Тільки голосу з хатинки
Щось ніхто не подає.
Влізла мишка в рукавичку
І сама в ній стала жить.
Раптом зайчик-побігайчик
З-під ялиночки біжить.
— Ну й хатинка! Ну й дивинка!
Відгукнися — хто тут є? —
Чує зайчик — із хатинки
Хтось там голос подає:
— Є тут мишка-гострозубка.
Ну, а ти хто? Що за гість?
— А я зайчик-побігайчик,
Довгі вуха, куций хвіст!
Вліз і зайчик в рукавичку,
Стали вдвох у хатці жить.
Глядь, поглядь, аж ось лисичка
Попід соснами біжить.
— Ну й хатинка! Ну й дивинка!
Відгукнися — хто тут є?
—Чує лиска — із хатинки
Хтось там голос подає:
— Є тут мишка-гострозубка,
Є тут зайчик — куций хвіст,
Ну, а ти хто? Що за гість?
— Хто ж не зна мене, лисичку,
І вигадливу,й метку? —
Влізла й лиска в рукавичку,
Примостилась у кутку.
Рукавичка невеличка
На землі собі лежить.
А з барлогу на дорогу
Вийшов заспаний ведмідь.
— Що за зборище зібралось?
Що за хата? Хто тут є?
Хто здіймає сміх та галас,
Зовсім спати не дає?
— Є тут мишка-гострозубка,
Є тут зайчик — куций хвіст,
Ще й лисиця є, сестриця,
І вигадлива, й метка.
Ну, а хто це нас ляка?
— Я ведмідь, я хочу спати,
Сміху-жартів не люблю!
Сяду я на вашу хату,
Всіх вас разом роздавлю!
Злий ведмідь гарчить, лютує,
Ломить всі кущі підряд.
Що робити?! Хто врятує
Переляканих звірят?!..
А тим часом дід з собачкой
Вже ялинку принесли.
Так у діда змерзла ручка,
Що аж зашпори зайшли.
— Рукавичка де ж поділась?
Загубив!.. Ой-й-йо-йой!
Побіжи, мій песик милий,
Рукавичку відшукай!
Песик дідуся послухав,
Хвіст — угору, в землю — ніс,
І примчався скільки духу
На те саме місце в ліс.
Рукавичка, як жива,
Ходить ходором, тремтить.
А до неї підступає
Розлютований ведмідь.
Як загавкав пес на нього —
Аж ведмідь оторопів,
Зразу втік і до барлога
Причвалав і захропів.
Тут звірята всі зраділи,
Стали песика хвалить,
Що прогнав ведмедя сміло,
Не злякався ні на мить.
Каже песик: — Дуже прошу
Інше мешкання знайти.
Треба діду
Рукавичку віднести.
— А хіба ж це рукавичка?! —
Загукали всі. — Невже?!
В нас нема такої звички
Забирать собі чуже!
Всі ми підемо з тобою
Рукавичку повернуть! —
І веселою юрбою
Звірі вирушили в путь.
3. Фізкультхвилинка
Для звірят ми усі, побудуєм гарний дім
(ходьба на місці)
Ось такий високий, ось такий широкий,
(показуємо відповідно)
Двері, щоб вузенькі, а поріг низенький,
(показуємо відповідно)
Гарний дім, гарний дім,
Всім звірятам добре в нім.
(плескають в долоні)
4. Мотивація навчальної діяльності
Так як звірятка залишились без хатинки, то давайте сьогодні зробимо добру справу і пошиємо кожному із звірят свої хатинки.
Давайте пригадаємо колір хутра звірят: ( демонстрація)
- лисичка – оранжева;
- зайчик – розовий;
- песик – червоний;
- ведмідь – коричневий;
- мишка – сіра.
5. Правила техніки безпеки
1. Зберігання ножиців із зімкнутими лезами.
2. На робочому столі ножиці із зімкнутими лезами класти праворуч.
3. Не відвертати увагу тих, хто працює з ножицями.
4. Передавати ножиці кільцями вперед.
5. Не можна підносити голку з нитками до обличчя, вколювати її в свій одяг.
6. Закінчивши роботу голку слід вколоти в подушечку.
6.Технологічна карта
1. Вибираємо фліс по кольору.
2. Використовуючи шаблон відбиваємо рукавичку на флісі.
3. Вирізуємо рукавичку.
4. За допомогою голки з ниткою зшиваємо рукавичку.
5. Декоруємо рукавичку.
7. Практична робота
8. Підсумок роботи
Отже, ми сьогодні зробили добре діло і пошили хатинки для наших звірят. Ви просто молодці!
А зараз я загадаю вам загадки .
1. Довгі вуха, куций хвіст
Невеликий сам на зріст
На городі побував, нам капусту попсував
Довгі ноги – скік та скік
Ми погнали, він утік (зайчик)
2. Кожний апельсин такий,
Схожий також мандарин
Він наявний на лисиці
Іна білці в колесі (помаранчевий)
3. Скаже кожний хлопчик зрячий
Що цей колір є дівчачий (рожевий)
4. Колір цей яскравий дуже
Колір серця, колір ружі
Колір яблук у садку. Колір маків на лугу.
Колір шляпки в мухомора, колір вуст і помідора
Що за колір це? (червоний)
5. Хоч у нього шубки є,
Та як холод настає
Він не їсть тоді, не п’є
І не ходить, не гуляє
А у лігво спать лягає (ведмідь)