Тема: Застосування табличного процесора „Microsoft Excel”при роз’язуванні економічних задач.
Мета:
Тип уроку: узагальнення знань.
Вид уроку: бінарний урок-гра.
Метод проведення: (пошуково евристичний, використання методу ділова активність)
Форма організації навчальної діяльності: робота в малих групах .
Тип групи: 4 учасники.
Обладнання уроку: ПК, інтерактивна дошка, локальна комп’ютерна мережа, роздатковий матеріал (ділова активність).
Хід уроку.
На попередніх уроках, вивчаючи табличний процесор Microsoft Excel, ми розв’язували математичні, фінансові, статистичні задачі, використовуючи можливості даної програми.
На сьогоднішньому уроці ми апробуємо положення економічної теорії з використанням табличного процесора Excel, у середовищі якого ми реалізуємо сьогоднішній наш урок.
Актуальною проблемою для України є адаптація населення та молоді до ефективного функціювання в умовах ринку.
Досвід країн з розвиненою економікою свідчить, що малий та приватний бізнес насамперед забезпечує зростання добробуту кожного громадянина і суспільного прогреса в цілому.
Тому особливо важливою в сучасній освіті є активізація учнів в процесі навчання, розвиток її ділової активності. А ділова активність передбачає формування активної життєвої позиції, моделі поведінки адекватної ринковим умовам, підприємницьких навичок.
Ділову активність розуміють як підприємливість, до якої належить:
Сьогодні кожен з вас відчує себе підприємцем, учасником боротьби за „ Місце під сонцем ”. Ви маєте продемонструвати як вдалося Вам розвинути свою ділову активність.
ІІІ. Практична робота – 20 хв.
Сюжет гри є таким. Кожен комп’ютер представляє певну фірму на ринку однотипних товарів (на монітори ми можемо побачити назви фірм, які ви підготували завчасно). Діяльність ваших фірм моделюється на ваших комп’ютерах.
1 завдання – маючи однакові вихідні дані (відкрийте таблицю) кожна фірма повинна розрахувати економічні показники діяльності: дохід від реалізації, чистий дохід, собівартість реалізованої продукції, прибуток, чистий прибуток, рентабельність.
2 завдання – фірми моделюють виробництво і реалізацію продукції за змінними факторами, які вибирають самостійно.
3 завдання – презентація фірми і обґрунтування свого вибору.
Ми вас поділили на чотири групи.
Ролі в групі розподіляються так:
1. Економіст – заповнює таблицю даними, вводить формули для виконання потрібних розрахунків.
2. Менеджер – оцінює роботу своєї групи щодо правильності висвітлення особливостей досліджувальних даних і свій виступ супроводжує лаконічним поясненням.
3. Маркетолог – відповідає за дизайн, організовує рекламну компанію.
4. Аналітик - виконує графічну інтерпретацію досліджень, готовить питання конкурентам.
Діяльність ваших фірм буде оцінюватись слідуючим чином:
(Загальна кількість можливо отриманих фірмою бонусів дорівнює 12 балам)
Ваші відповіді повинні бути:
Додаткові бонуси будуть надаватися за:
V. Підсумок уроку (дебрифінг) (6хв.):
Викладач оцінює роботу кожної групи і разом з учнями обговорює наступні питання:
1. Обміркування (Яке із завдань викликало найбільші труднощі? Чи задовольнила вас власна робота на уроці?)
2. Аналіз ( Яку нову інформацію ( досвід, навички) ви отримали під час заняття?)
3. Узагальнення ( Які риси характеру, якості вам необхідно в собі розвинути чи набути?)
4. Висновки (Що ви б покращили у роботі групи, власній роботі?)
А тепер аналітики фірм підрахуйте свої бонуси та оголосіть їх кількість. Порівнюються успіхи фірм (на інтерактивну дошку виводимо графічне відображення результатів діяльності фірм).
Поздоровляємо переможців. На нашу думку всі ви можете зайняти своє „Місце під нашим сонцем,” сьогодні ви нам показали свої знання, ерудицію, кругозір.
Назва фірми |
Кількість набраних бонусів |
|||
ІІ зав. |
ІІІ зав. |
Додаткові |
Загальна к - ть |
|
бонуси |
||||
Мартин Лоадер |
4 |
2 |
1 |
7 |
Глобус |
4 |
4 |
4 |
12 |
Міраж |
4 |
3 |
3 |
11 |
Мрія |
4 |
2 |
2 |
8 |
„Оволодівайте комп’ютером і діставайте від цього користь. Час вимагає виховання фахівців, котрі мають відповідний рівень знань.”
Вихідні дані для розрахунку прибутку, собівартості та рентабельності фірми
Ціна реалізації (грн.) |
70 |
Обсяг реалізації (грн.) |
5000 |
Вартість обладнання (грн.) |
100 000 |
Норма амортизації (%) |
10 |
Амортизаційні відрахування (грн.) |
|
Витрати на зарплату на 1 продукції (грн.) |
20 |
Витрати на ресурси на 1 продукції (грн.) |
15 |
Витрати на рекламу на 1 продукції (грн.) |
3 |
Інші витрати на одиницю продукції (грн.) |
5 |
Собівартість реалізованої продукції |
|
Дохід від реалізаіцї продукції (грн.) |
|
ПДВ 20% |
|
Чистий дохід від ріалізації (грн.) |
|
Прибуток від реалізації (грн.) |
|
Податок на прибуток 30% |
|
Чистий прибуток (грн.) |
|
Рентабельність (%) |
|
Собівартість продукції (грн.) |
|
Ціна реалізації (грн.) |
70 |
Обсяг реалізації (грн.) |
5000 |
Вартість обладнання (грн.) |
100000 |
Норма амортизації (%) |
10 |
Амортизаційні відрахування (грн.) |
|
Витрати на зарплату на 1 продукції (грн.) |
20 |
Витрати на ресурси на 1 продукції (грн.) |
15 |
Витрати на рекламу на 1 продукції (грн.) |
3 |
Інші витрати на одиницю продукції (грн.) |
5 |
Собівартість реалізованої продукції |
|
Дохід від реалізаіцї продукції (грн.) |
|
ПДВ 20% |
|
Чистий дохід від ріалізації (грн.) |
|
Прибуток від реалізації (грн.) |
|
Податок на прибуток 30% |
|
Чистий прибуток (грн.) |
|
Рентабельність (%) |
|
Собівартість продукції (грн.) |
|