Тема: Здоров'я і хвороби

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з поняттям "здоров'я" й ознаками здоров'я, хворобами та їхніми ознаками; формувати навички здорового способу життя, уявлення про значення здоров'я для успішного навчання, спілкування, праці та показати шляхи збереження й зміцнення здоров'я; розвивати увагу, мислення; виховувати прагнення запобігати хворобам. Очікувані результати
Перегляд файлу

Основи здоров'я

Урок 2

Тема: Здоров'я і хвороби

Мета: ознайомити учнів з поняттям "здоров'я" й ознаками здоров'я, хворобами та їхніми ознаками; формувати навички здорового способу життя, уявлення про значення здоров'я для успішного навчання, спілкування, праці та показати шляхи збереження й зміцнення здоров'я; розвивати увагу, мислення; виховувати прагнення запобігати хворобам.

Очікувані результати: учні повинні знати й розуміти тлумачення таких понять, як "здоровий спосіб життя", "хвороби", "ознаки здоров'я"; учні повинні вміти правильно поводитися в ситуації, якщо хтось захворів.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, альбомні аркуші паперу, кольорові олівці, сюжетні малюнки, іграшки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.

2.2. Бесіда.

- Що означає бути здоровим?

- Назвіть умови, які сприяють здоровому розвитку дитини.

- Чи змінюються протягом життя зріст і вага людини?

- Як протягом тижня ви піклувалися про своє здоров'я?

3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1. Бесіда.

- Чи потрібно у дитячі роки піклуватися про своє здоров'я?

- Від чого залежать особливості вашого росту та розвитку?

3.2.Творча робота.

- Намалюйте на альбомному аркуші, як ви влітку загартовували свій організм та зміцнювали своє здоров'я.

3.3. Розповіді дітей про літній відпочинок.

- Розкажіть про свої найяскравіші враження від відпочинку влітку.

- Яких рекомендацій ви дотримувалися, щоб зміцнити своє здоров'я, свій організм?

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати і обговорити зміст вірша.

Щоб зростати силачем

Пташка ценькає в саду:

"Годі спати, братку!"

Я хутенько з хати йду,

Я зроблю зарядку.

Раз­два, раз­два!

М'язи, наче тятива,

Бо робити звичні

Вправи гімнастичні!

Хочеш бути силачем -

Подружись зі спортом,

З ковзанами і м'ячем,

Стадіоном, кортом!

 (О. Пархоменко)

- Від чого залежить наше здоров'я?

- Як потрібно зміцнювати свій організм?

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1. Гра "Збери прислів'я".

Мета: формувати в учнів уявлення про те, що здоров'я - найважливіше в житті людини.

На дошці прикріплені аркуші із "розсипаними" словами прислів'я. Треба їх скласти в прислів'я і пояснити його значення.

(Усе можна купити, крім здоров'я.)

Висновок: Здоров'я - найважливіше в житті людини.

5.2. Робота з малюнками.

На дошці малюнки: діти їдять; хлопчик гуляє на вулиці; дівчинка спить; учні правильно сидять за партою тощо.

-?Розгляньте малюнки на дошці. Які ознаки здоров'я ви можете назвати?

(Гарний апетит, рум'янець на щоках, виразні очі, гарний настрій, правильна постава, міцний сон.)

  • Як можна здогадатися, що у людини щось болить?

(Людина засмучена, у неї поганий настрій, немає апетиту, важко засинає…)

5.3. Розповідь учителя.

1) Що таке хвороба?

2) Ознаки хвороби.

Довідка: Хвороба - це стан організму, коли в людини щось болить, вона нездужає.

 

5.4. Робота з підручником.

а) Розгляд та аналіз малюнків.

б) Читання й обговорення тексту підручника.

в) Відповіді на запитання.

5.5. Оздоровча хвилинка.

Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати й обговорити зміст вірша.

Всім відомо, що мікроби

Нас приводять до хвороби.

Але ж Медицина і Гігієна

Борються з ними недаремно.

З ними будете дружити -

Менше будете хворіти.

(О. Чеботарьов)

- Що треба робити, щоб бути здоровим?

- Яких правил слід дотримуватися?

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1. Робота в зошиті.

6.2.Робота в парах. Рольова гра "У лікаря".

Мета: учити виявляти причини хвороб і як діяти, якщо хтось захворів.

- Ви з дому принесли іграшки. Об'єднайтесь у пари і розподіліть ролі. Один із вас буде "мамою" (або "татом"), а інший - "лікарем". Уявіть, що ваша іграшка захворіла.

- Що з нею сталося? Чому вона захворіла?

- Як правильно діяти у цій ситуації?

- Які поради дав "лікар" "пацієнту" на майбутнє?

6.3 Гра "Пантоміма".

Мета: закріпити знання дітей про ознаки здоров'я.

Один учень демонструє за допомогою міміки, жестів ознаки здоров'я, а інші відгадують ці ознаки. (Веселий настрій, міцний сон, гарний апетит, здорові зуби.)

Висновок: У здорової людини - все здорове.

 

6.4 Робота в парах. Пояснення прислів'їв.

o Краще попередити хворобу, ніж її лікувати.

o Живи, як треба,- і лікаря не треба.

 

6.5 Тест "Так чи ні".

Ставиться запитання: "Це - показник здоров'я?". Учні отримують аркуші, на яких відповідають на вислови словами "так" чи "ні".

а) Відсутність болю;

б) гарний настрій;

в) гарна постава;

г) дзвінкий голос;

д) добрий апетит;

е) дратівливість;

ж) доброзичливість;

з) кашель;

і) ясні очі.

7. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

- Які основні ознаки здоров'я ви запам'ятали?

- Чому людина повинна бути здоровою?

- Що треба робити, щоб кожний міг сказати: "Я - здоровий"?

- Що таке хвороба? Які ознаки хвороби ви знаєте?

Висновок: Треба берегти своє здоров'я.

8. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку