Тема «Земля і Місяць»

Про матеріал
Робочий зошит має на меті поглибити знання учнів про Землю і Місяць, формувати й розвивати наукові знання та вміння, які необхідні й достатні для розуміння процесів, що відбуваються у Всесвіті, вчити здійснювати аналітично - синтетичні операції, озброювати учнів раціональним методологічним підходом до пізнавальної й практичної діяльності, розвивати уміння проводити наукові дослідження; виховувати екологічне мислення й поведінку, працелюбність, наполегливість.
Перегляд файлу

BK00014_Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Полтавський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

Робочий зошит учня(учениці) з предмета «Фізика і астрономія»

на тему:

 

«Земля і Місяць»

ПІП учня(учениці)_______________________________________

 

 

 

(для учнів ІІ курсу ПТНЗ) 

                                                                                 

                                                                                   Підготувала: викладач фізики

                                                   Гайтан Л.В.

 

 

 

 

 

Полтава

2019

BK00014_ 

 

Розробила викладач  Л. В. Гайтан

Розглянуто на засіданні методичної комісії

викладачів математично – природничого циклу

Протокол №4 від 26.11.2019.

Голова методичної комісії _____О. Г. Волкова

Методист ліцею ___________ Т. Ф. Шепель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BK00014_ 

Анотація

Зошит складений на основі програми для закладів загальної середньої освіти

«Фізика і астрономія. 10-11 класи. Рівень стандарту. Укладачі: Ляшенко О.І. (голова робочої групи), Бар'яхтар В. Г., Бевз А. В., Благодаренко Л. Ю., Головко М. В., Головко М. В., Желтухіна Л. А., Засєкіна Т. М., Зінчук В. М., Карасик В. Д., Карлінська Я.В., Крячко І. П., Ліскович О. В., Мартинюк М. Т., Ненашев І. Ю., Непорожня Л.В., Сиротюк В.Д., Шут М. І.» і призначений для організації навчання на рівні стандарту.

Містить у собі різноманітні завдання, таблиці,цікаву інформацію, малюнки. За допомогою стислої інформації(опорних конспектів), самостійних завдань конкретизований основний матеріал з тем. Використання зошита звільняє учня від непродуктивної механічної роботи, орієнтує на обов’язкові результати навчання,  не позбавляючи власної творчості при засвоєнні знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BK00014_Тема уроку: «                                                       »

 Мета уроку: поглибити знання учнів про Землю і Місяць, формувати й розвивати наукові знання та вміння, які необхідні й достатні для розуміння процесів, що відбуваються у Всесвіті, вчити здійснювати аналітично - синтетичні операції, озброювати учнів раціональним методологічним підходом до пізнавальної й практичної
діяльності, розвивати уміння проводити наукові дослідження; виховувати екологічне мислення й поведінку, працелюбність, наполегливість.
Формування ключових компетентностей:

  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • інформаційно-цифрова;
  • уміння вчитись упродовж життя.

Матеріально-технічне забезпечення : ПК, мультимедійний проектор, екран.

Навчально-методичне забезпечення: підручник:  Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. кол. під керівництвом Ляшенка О.І.) : підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти/ Володимир Сиротюк, Юрій Мирошніченко. - Київ: Генеза, 2019.- 368 с. :іл., опорні конспекти: «Характеристики Землі і Місяця», відеофрагменти «Земля», «Місяць», презентації до учнівських міні-проектів: «Земля як астрономічний об’єкт», «Місяць-супутник Землі», презентація "Земля і Місяць", робочі зошити для учнів з теми: «Земля і Місяць».

Тип уроку: комбінований


BK00014_ 

План – схема уроку

 

Етап уроку

Час, хв.

Форми і методи діяльності викладача

Результат діяльності

I. Організаційний момент.

 

2 хв.

Привітання.

Вправа «Гарний початок-половина справи».

Відмітка присутніх в журналі.

Організувати початок роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

8 хв.

Вправа «Дар Прометея».

  Вправа «Добери пару».

Повторення вивченого матеріалу, розвиток логічного мислення.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

3 хв.

Інтерактивна бесіда з учнями «Асоціативний кущ «Земля».

Мотивація до навчальної діяльності учнів.

IV. Сприйняття та засвоєння вивченого матеріалу.

 

15 хв.

Пояснення викладача.

Засвоєння навчального матеріалу.

V. Узагальнення знань.

 

10 хв.

Вправа «Астрономічний годинник».

Вправа «Вилучи зайве».

Вправа «Заморочки із мішечка».

Вправа «Народознавча».

Вправа «Вірю, не вірю».

Вправа «Дослідники небесних тіл»

Узагальнення

матеріалу.

VІ. Підсумки уроку.

 

5 хв.

Аналіз очікуваних результатів.

Вправа «Похвали себе сам».

Виставлення оцінок.

Оцінка ефективності уроку.

VIІ. Оголошення домашнього завдання.

2 хв.

Завдання репродуктивного характеру.

Повторення вивченого матеріалу.

 


 

 

 

 

 

 


Хід уроку

BK00014_
І Організаційний момент.


ІІ Актуалізація опорних знань.


Вправа «Дар Прометея».

Завдання 1


1)Сузір’я


а)рух тіл відносно Землі і Сонця. Це проміжки часу, через які ми спостерігаємо одні і ті само послідовні конфігурації планет (протистояння, сполучення, елонгації).


2)Синодичний період визначає…


б) точка перетину осі обертання Землі з небесною сферою


3)Полюс світу - 


в) грецької мови (аstron –зоря, nomos –закон), тобто це наука ,яка вивчає закони зір


4)Астрономія походить з…


г) ділянка неба всередині деяких встановлених меж.

Завдання 2
1) Північний полюс розташований …


а)це уявна сфера довільного радіуса, в центрі
якої знаходиться спостерігач і на яку спроектовано всі світила так, як він бачить їх у певний момент часу з певної точки простору 


2) Слово « зодіак» означає…


б) у 1609 р. італійський фізик Галілео Галілей


3) Небесна сфера - 


в) поблизу Полярної зорі

BK00014_
4) Зорі , які ми можемо бачити неозброєним оком, на небі Землі …


г) «коло із зображенням тварин», або «пояс тварин». В зодіаку налічується 12 сузір’їв.


 


д) близько 6000

Вправа «Знайди пару»


1. Роком називають …(__________________________________________________.)
2. Шлях, по якому планета проходить навколо Сонця називають…(_______)
3. Уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів і поділяє Землю на дві півкулі — Північну і Південну називається…(_________)
4. Дві протилежні точки на поверхні землі називають …(_________)
5. Уявна пряма лінія, навколо якої обертається Земля називається…(_______)
6. Добою називають (_______________________________)
ІІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу.
 

Вправа «Асоціативний кущ «Земля»

 

 

 

 

 

IV. Сприйняття та засвоєння вивченого матеріалу.

Учнівський проект 1. « Земля як астрономічний об’єкт»

 

 

 

 

 

BK00014_ 

 

 

 

 

 

 


Учнівський проект 2 «Місяць-природній супутник Землі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 V. Узагальнення знань.

Вправа «Астрономічний годинник»

1. Земля за відстанню до Сонця ... (__________________________).

2. Найближчі сусіди Землі ... (___________________________)

BK00014_3. За розмірами планета Земля серед інших планет земної групи ... (__________).

Вправа  «Вилучи зайве»


Із запропонованих тверджень виберіть вірні:
1. Земля – планета Сонячної системи. ________________)
2. Місяць – природний супутник Землі.(________________)

3. Поверхня місяця вкрита великою кількістю кратерів через відсутність атмосфери.(_________________)
4. Місяць обертається навколо власної осі за 30 земних діб.(__________)
5. Час, за який наша планета робить один повний оберт навколо Сонця, називається роком..(_______________)

6. Рік на Землі триває 365 днів та 6 годин.(________)

 7. Точки, в яких кінці земної осі перетинають земну поверхню-це полюси(________),

8. Екватор це уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів і поділяє Землю на дві півкулі — Північну і Південну.(___________)
9. Сонячні та місячні затемнення пов’язані з рухом Землі, Місяця та Сонця.
10. Місяць до Землі завжди повернений одним боком.(_____________)
11. Місяць – розжарене небесне тіло, і цим подібне до зірки. (_____________)
12. Коли Місяць повністю або частково закриває Сонце, на землі спостерігається сонячне затемнення.(___________)

Вправа «Заморочки із мішечка»

1. Які наслідки могли б виникнути, якби зменшилася швидкість обертання Місяця навколо Землі?
Відповідь: _________________________________________________

2. Уявіть, що ви з найближчим другом висадилися на місяць. Як треба розмовляти (тихо чи голосно), щоб ви почули один одного? (________________________________________________________).
3. 20 липня 1969 року Дейл Армстронг уперше в історії людства здійснив висадку на Місяць, залишивши на його поверхні відбитки своїх черевиків. Як ви гадаєте, чи збереглися ці відбитки до сьогодні? Якщо ні, то що їх зруйнувало? (____________________________________________)
4. Чому Місяць називають природним супутником Землі? (_________________________________________________________).
5. Скільки фаз у Місяця? (_____________________________________).
6. Які особливості Місяця не створюють умови, сприятливі для життя? (__________________________________________________________).
7. Чому Місяць зникає з неба, а потім з'являється на ньому? (____________________________________________________________).
8. Чому діаметри Місяця і Сонця, які ми бачимо, нам здаються однаковими? (_____________________________________________________________).


 

BK00014_Вправа  «Народознавча»

 

З  давніхдавен  люди  велику  увагу  приділяли  Місяцю.  Складено  загадки,  прислів’я,  прикмети  і  пісні. Вашим завданням буде дібрати декілька загадок, прислів’їв і прикмет про місяць

   Загадки:

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

_________________________________________________________________

 Прислів’я:

__________________________________________________________________Прикмети:

__________________________________________________________________

Вправа «Вірю, не вірю»

  • Доба на Місяці триває 29,5 земних діб. (__________)
  • День та ніч на Місяці тривають по 2 тижні. (___________)
  •  Якби ми були на Місяці, то могли б почути як падає метеорит на його поверхню(______________________).
  • За рік ми можемо спостерігати 6-7 місячних затемнень. (________)
  • Розрізняють 4 основні фази Місяця. (_____________)
  • Вперше висадилися на Місяць Ю.Гагарін та В. Терешкова. (______)
  • Основні форми рельєфу на Місяці – це цирки і кратери. (________)
  • Музичний твір «Місячна соната» написав Бах? (____________)
  • Маса Місяця в 90 раз менша за масу Землі. (____________)
  • Діаметр Місяця в 4 рази менший за земний. (_____________)
  • Завдяки силі протягування Місяця до Землі відбуваються  припливи та відпливи в океанах. (_________)
  • Твір «Незнайко на Місяці» написав Крилов. (___________)

 

Вправа «Дослідники небесних тіл»

Земля
1. Яку форму має Земля (_________________________)
2. Чому дорівнює числове значення астрономічної одиниці (_____________)
3. Назвіть основні шари з яких складається Земля (___________________)

BK00014_4. Через які явища і процеси відбуваються виверження вулканів (________________)

Місяць
1. Місяць  це - … (__________________)
2. Назвіть фази Місяця. (______________________________)
3. Чому на Місяці не чути звуків (_____________________)
4. Поясніть: Місяць холодне небесне тіло. То звідки ж береться яскраве місячне світло? (___________________________________)
 

VІ. Підсумки уроку

Вправа «Похвали себе сам»

Викладач. Із великих літер у словах складіть кожен собі похвалу за свою роботу на уроці.

МісяЦЬ, Довжина, ЗемЛя, тілО, мОлодий, нЕповний.

Оцінка за урок ________________(Гайтан Л.В.)

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку