Тема: «Зміни складових географічної оболонки людством.Зміни природних комплексів Землі».

Про матеріал

Важливо донести до учнів розуміння того, як під впливом господарської діяльності людини змінюється природа; розкрити позитивну і негативну сторони впливу; сформувати поняття про зміну компонентів природи в результаті діяльності людей і зміни ПК Землі; розвивати в учнів самостійність, вміння аналізувати ситуацію,вміння робити висновки; вміння працювати з різними джерелами географічних знань;виховувати любов і бережливе ставлення до природи; екологічну грамотність; почуття відповідальності за свої вчинки.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Інтерактивний урок

Тема: «Зміни складових географічної оболонки людством.Зміни природних комплексів Землі».

 6 клас

 

 

 

 

      Вчитель географії

                  Нагірянської загальноосвітньоїї

школи I-IIcтупенів

Чортківського району

 Тернопільської областіі

                                                         Біла Надія Петрівна

 

Тема: Зміни складових географічної оболонки людством.Зміни природних комплексів Землі.

Мета:  навчити учнів розуміння того, як під  впливом господарської діяльності людини змінюється природа; розкрити позитивну і негативну сторони впливу; сформувати поняття про зміну компонентів природи в результаті діяльності людей і зміни ПК Землі; розвивати в учнів самостійність, вміння аналізувати ситуацію,вміння робити висновки; вміння працювати з різними джерелами географічних знань;виховувати любов і бережливе ставлення до природи; екологічну грамотність; почуття відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку: урок вивчення і первинного закріплення нових знань.

Форми і методи проведення:групова форма роботи; прийом «Мікрофон» «Інфошок», тести.

Обладнання: підручник, атлас, робочий зошит, виставка матеріалів до теми, додаткові джерела   географічних знань, ТЗН, композиція екологічної тематики, виставка малюнків «Діяльність людини у природі»

Структура уроку

І. Організація початку уроку

  • Метеохвилинка;
  • Перевірка присутності учнів;
  • Методичне забезпечення уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Слово вчителя. (Вчитель зачитує інформацію з додаткового джерела,аргументуючи важливість даної теми.)

Оголошення теми уроку.

Прийом «Мікрофон»

  1. Що ми будемо сьогодні обговорювати на уроці?
  2. Чи є ця тема важливою?
  3. Як ви думаєте, чи потрібні нам будуть ці знання в подальшому житті і на практиці?

Формулювання мети уроку:

(учні разом з вчителем визначають мету уроку)

  • Чого ми маємо навчитися на уроці?
  • – Які навики повинні розвинути в процесі роботи?

– Які виховні зернятка маємо засіяти у своїх серцях?

 

ІІІ. Підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань.

  1. Чи відомо вам вже щось із попередніх класів чи із досвіду свого власного життя про взаємодію людини і природи?
  2. Ми вже закінчуємо курс «Загальна географія» Скажіть, чи  звертали ви увагу на те, як людина впливає своєю діяльністю на оболонки Землі (Літо-, Атмо-, Гідро- і Біосферу)

Отже, тема ця для вас не є новою, а тому ви всі отримали випереджувальне домашнє завдання. Тому в мене до вас є запитання:

 Що таке господарська діяльність людини?

(учням пропонується на екрані інформація під рубрикою

А чи знаєте ви що?.....)              

ІV. Вивчення і первинне закріплення знань

ПРОБЛЕМА!

То чого ж більше шкоди чи користі завдає людина природі своєю активною господарською діяльністю?

Хтось із вас скаже, що більше позитивного (користі), а хтось – негативного (шкоди), але всі ми напевне погодимося з тим, що людина таки змінює компоненти природи.

(Робота з малюнком на дошці «Компоненти природи»)

 

Продовжіть речення.

Зміна компонентів природи людиною – це …надання компонентам нових рис і властивостей.

 Учням пропонується  виступити в ролі експертів. Експерти це ті люди, які дають оцінку тій чи іншій ситуації. Клас ділиться на 3 групи, кожна з яких готується обговорювати вплив людської діяльності на оболонки Землі.             

Робота в групах.

Група №1 – Атмосфера (повітря)

Група №2 – Гідросфера (вода)

Група №3 – Біосфера (рослини і тварини)

 

 Кожна група робить свій висновок і складає таблицю.

 

За +    Проти -

 

 

Таблиці на окремих листках, які учні отримують.

Після кожного обговорення і висновків учням пропонується перегляд картинок-слайдів.

!Екологічний вісник!

                    26 квітня – аварія на Чорнобильській АЕС

Первинне закріплення знань.

Вчитель пропонує учням змоделювати можливі зміни на планеті Земля через неконтрольовану діяльність людини.

V. Контроль і самоконтроль.

 Учні виконують тести.

Вчитель проводить оцінювання учнів

VI. Підсумок уроку.

 Рефлексія.

 На уроці я…

  •             Навчився…
  •             Дізнався…
  •             Найбільший мій успіх…
  •             Я зрозумів…
  •             Тепер я знаю, що…

VII. Домашнє завдання.

 Вчитель пропонує учням прослухати оповідання про хлопчика, який рятував морських зірок після шторму, і пропонує учням домашнє завдання у формі запитання: «А що можете зробити ви?»

 

                               Тести для самоконтролю

І-В

1. Будівництво водосховищ і водних «доріг» - шлюзів

а) позитивний вплив

б) негативний вплив

2. Внесення отрутохімікатів та мінеральних добрив в надмірних
            кількостях, з метою підвищення врожайності

а) позитивний вплив

б) негативний вплив

3. Забруднення суходолу, морів і океанів шкідливими відходами

а) позитивний вплив

б) негативний вплив

4. Внесення органічних, а не хімічних добрив

а) позитивний вплив

б) негативний вплив

5. Створення форм рельєфу людиною

а) позитивний вплив

б) негативний вплив

6. «Стихійні лиха» - це відповідь на позитивний, чи негативний вплив
            людини на природу?

ІІ-В

І.        Створення ставків для вирощування риби

       а) позитивний вплив

      б) негативний вплив

2.     Викиди в атмосферу промислових і побутових відходів, із           застосуванням фреонів - штучно створених речовин

       а) позитивний вплив

      б) негативний вплив

3.   Переселення рослин і тварин зі звичного середовища життя у нові  для них умови. Наприклад: з Європи в Азію і навпаки

       а) позитивний вплив

      б) негативний вплив

4.       Створення заповідників, заказників, національних парків

       а) позитивний вплив

      б) негативний вплив

5.    Будівництво метрополітену це:

       а) позитивний вплив

       б) негативний вплив

6.     Поясніть, навіщо охороняти природу?


 

doc
Додав(-ла)
Stoun Anna
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку