Важливо донести до учнів розуміння того, як під впливом господарської діяльності людини змінюється природа; розкрити позитивну і негативну сторони впливу; сформувати поняття про зміну компонентів природи в результаті діяльності людей і зміни ПК Землі; розвивати в учнів самостійність, вміння аналізувати ситуацію,вміння робити висновки; вміння працювати з різними джерелами географічних знань;виховувати любов і бережливе ставлення до природи; екологічну грамотність; почуття відповідальності за свої вчинки.
Інтерактивний урок
Тема: «Зміни складових географічної оболонки людством.Зміни природних комплексів Землі».
6 клас
Вчитель географії
Нагірянської загальноосвітньоїї
школи I-IIcтупенів
Чортківського району
Тернопільської областіі
Біла Надія Петрівна
Тема: Зміни складових географічної оболонки людством.Зміни природних комплексів Землі.
Мета: навчити учнів розуміння того, як під впливом господарської діяльності людини змінюється природа; розкрити позитивну і негативну сторони впливу; сформувати поняття про зміну компонентів природи в результаті діяльності людей і зміни ПК Землі; розвивати в учнів самостійність, вміння аналізувати ситуацію,вміння робити висновки; вміння працювати з різними джерелами географічних знань;виховувати любов і бережливе ставлення до природи; екологічну грамотність; почуття відповідальності за свої вчинки.
Тип уроку: урок вивчення і первинного закріплення нових знань.
Форми і методи проведення:групова форма роботи; прийом «Мікрофон» «Інфошок», тести.
Обладнання: підручник, атлас, робочий зошит, виставка матеріалів до теми, додаткові джерела географічних знань, ТЗН, композиція екологічної тематики, виставка малюнків «Діяльність людини у природі»
Структура уроку
І. Організація початку уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. (Вчитель зачитує інформацію з додаткового джерела,аргументуючи важливість даної теми.)
Оголошення теми уроку.
Прийом «Мікрофон»
Формулювання мети уроку:
(учні разом з вчителем визначають мету уроку)
– Які виховні зернятка маємо засіяти у своїх серцях?
ІІІ. Підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань.
Отже, тема ця для вас не є новою, а тому ви всі отримали випереджувальне домашнє завдання. Тому в мене до вас є запитання:
Що таке господарська діяльність людини?
(учням пропонується на екрані інформація під рубрикою
А чи знаєте ви що?.....)
ІV. Вивчення і первинне закріплення знань
ПРОБЛЕМА!
То чого ж більше шкоди чи користі завдає людина природі своєю активною господарською діяльністю?
Хтось із вас скаже, що більше позитивного (користі), а хтось – негативного (шкоди), але всі ми напевне погодимося з тим, що людина таки змінює компоненти природи.
(Робота з малюнком на дошці «Компоненти природи»)
Продовжіть речення.
Зміна компонентів природи людиною – це …надання компонентам нових рис і властивостей.
Учням пропонується виступити в ролі експертів. Експерти це ті люди, які дають оцінку тій чи іншій ситуації. Клас ділиться на 3 групи, кожна з яких готується обговорювати вплив людської діяльності на оболонки Землі.
Робота в групах.
Група №1 – Атмосфера (повітря)
Група №2 – Гідросфера (вода)
Група №3 – Біосфера (рослини і тварини)
Кожна група робить свій висновок і складає таблицю.
За + Проти -
Таблиці на окремих листках, які учні отримують.
Після кожного обговорення і висновків учням пропонується перегляд картинок-слайдів.
!Екологічний вісник!
26 квітня – аварія на Чорнобильській АЕС
Первинне закріплення знань.
Вчитель пропонує учням змоделювати можливі зміни на планеті Земля через неконтрольовану діяльність людини.
V. Контроль і самоконтроль.
Учні виконують тести.
Вчитель проводить оцінювання учнів
VI. Підсумок уроку.
Рефлексія.
На уроці я…
VII. Домашнє завдання.
Вчитель пропонує учням прослухати оповідання про хлопчика, який рятував морських зірок після шторму, і пропонує учням домашнє завдання у формі запитання: «А що можете зробити ви?»
Тести для самоконтролю
І-В
1. Будівництво водосховищ і водних «доріг» - шлюзів
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
2. Внесення отрутохімікатів та мінеральних добрив в надмірних
кількостях, з метою підвищення врожайності
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
3. Забруднення суходолу, морів і океанів шкідливими відходами
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
4. Внесення органічних, а не хімічних добрив
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
5. Створення форм рельєфу людиною
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
6. «Стихійні лиха» - це відповідь на позитивний, чи негативний вплив
людини на природу?
ІІ-В
І. Створення ставків для вирощування риби
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
2. Викиди в атмосферу промислових і побутових відходів, із застосуванням фреонів - штучно створених речовин
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
3. Переселення рослин і тварин зі звичного середовища життя у нові для них умови. Наприклад: з Європи в Азію і навпаки
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
4. Створення заповідників, заказників, національних парків
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
5. Будівництво метрополітену це:
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
6. Поясніть, навіщо охороняти природу?