Урок математики 2 клас

Про матеріал
Тема: Натуральні числа та нуль. Дії з натуральними числами. Порядок дій у виразах з дужками Мета: ознайомити дітей з поняттям «числовий вираз» та порядком дій у виразах з дужками; розширювати і закріплювати знання учнів про натуральні числа та число нуль, нумерацію чисел першої сотні; вміння перетворювати іменовані числа, пов’язані з одиницями довжини; розвивати логічне мислення шляхом розв’язання алгебраїчних задач, зорову пам'ять, увагу, математичне мовлення, вміння обґрунтовано доводити думки, спостережливість, пізнавальну активність; виховувати вміння співпрацювати, бути активним учасником колективного процесу пізнання. Обладнання: казкові герої, ТЗН, плакат, маркери, картки для гри «Знайди свою пару». Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Математика

2 клас

 

Тема: Натуральні числа та нуль. Дії з натуральними числами. 

Порядок дій у виразах з дужками

Мета: ознайомити дітей з поняттям «числовий вираз» та порядком дій у виразах з дужками;

розширювати і закріплювати знання учнів про натуральні числа та число нуль, нумерацію чисел першої сотні; вміння перетворювати іменовані числа, пов’язані з одиницями довжини; 

розвивати логічне мислення шляхом розв’язання алгебраїчних задач, зорову пам'ять, увагу, математичне мовлення, вміння обґрунтовано доводити думки,  спостережливість, пізнавальну активність;

виховувати вміння співпрацювати, бути активним учасником колективного процесу пізнання.

Обладнання: казкові герої, ТЗН, плакат, маркери, картки для гри «Знайди свою пару».

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка –

Рівно й гарно.

Щоб урок пройшов немарно

Треба працювати старанно, 

Дружно руки підіймати, 

Чітку відповідь давати.

Час даремно не втрачати.

Посміхніться всі до мене

З гарним настроєм почнемо!

Емоційне налаштування:

- Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (Цікавих завдань, нових знань)

- Чи любите ви розкривати таємниці?

Отож сьогодні на уроці ми розкриємо ще одну таємницю королеви Математики, яких у неї для нас приховано ще дуже багато.

ІІ. Мотиваціянавчальної діяльності

  • В нашому світі не можна обійтися без математики. Тому ми знову завітали до королеви наук- Математики. Але, перш ніж запросити нас до себе у володіння, Математика хоче перевірити ваші знання, уважність, спостережливість та пам'ять .

1.Вправа «Асоціативний кущ»

  • Які асоціації викликає у вас слово «математика»? (Числа, геометричні фігури, дії)
  • Що ви знаєте про натуральні числа?(Натуральними називаються числа, які використовують під час лічби предметів)
  • Як назвати науку про числа?(Арифметика)
  • Давайте ще раз все пригадаємо разом з нашим вірним помічником Знайком.

2.Слухання повідомлення Знайка (аудіозапис)

3.Бесіда за змістом прослуханого

  • Назвіть найменше натуральне число. (1)
  • Назвіть найменше одноцифрове число. (0)
  • Чому нуль – це не натуральне число? (Бо нуль не використовують під час лічби предметів.)
  • Назвіть найбільше натуральне число. (Не існує)
  • Які дії можна виконувати з натуральними числами? (Додавати, віднімати )
  • Цариця-Математика задоволена вашими відповідями. Отож ми можемо зайти у володіння королеви.

ІІІ. Оголошення теми уроку

  • Давайте ознайомимося з темою сьогоднішнього уроку.

(Діти читають тему уроку в зошиті (зош. 2 с.5):  Натуральні числа та нуль. Дії з натуральними числами. Порядок дій у виразах з дужками)

  • Виділіть маркером те, що для  вас є новим і невідомим. (Порядок дій у виразах з дужками)
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке числовий вираз, а також  про «чарівну паличку» Королеви Математики, яку вона використовує під час розв’язування прикладів. Але Королева так просто не розкриває свої таємниці, ми повинні виконати завдання її помічників. Ну що, готові?

ІV. Актуалізація  та корекція опорних знань, умінь та навичок

  • Ось ми вже можемо зайти до першої зали палацу Королеви. Тут дуже багато гостей: Незнайко, Знайко, Кнопочка, Хвалько, Поспішайко, Питайлик. Аж цікаво! Скільки їх тут?
  • Першим свої завдання нам пропонує Питайлик.
  1. Робота в зошиті.

1)Завдання 2.

Запиши всі двоцифрові натуральні числа, у яких перша цифра на 5 більша, ніж друга. Обведи кружечком найбільше натуральне число, а прямокутником – найменше.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/svOdroTyqGwhWijSux97nBg/image?w=24&h=25&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbEhttps://docs.google.com/drawings/u/0/d/s7qHWDNuUzWtHqqbIabUPfA/image?w=31&h=24&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

50, 61, 72, 83, 94.

  • Порахуйте від 50 до 61, від 83 до 72.
  • Назвіть сусідів чисел  94, 73, 80. До яких десятків належать ці числа?
  • Натуральні числа полюбляють шикуватися на числовому промені, та погляньте: числа зникли. Давайте довідаємось, яке завдання приготував Питайлик. 

2)Завдання 3.

Познач на числовому промені натуральні числа, що стоять ліворуч від найменшого двоцифрового натурального числа.

  • Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
  • Які натуральні числа стоять ліворуч від числа 10? (9,8,7,6,5,4,3,2,1)

Діти позначають числа на числовому промені.

3)Завдання 4

У книзі пронумеровані сторінки з першої по дванадцяту. Скільки натуральних чисел використано для нумерації сторінок?(12)

  • Питайлик подарував сестричці книжечку, у якій пронумеровані сторінки від першої до дванадцятої. Скільки натуральних чисел використано для нумерації сторінок? (12)
  • Ой, які ж ви молодці! З завданнями Питайлика справились. 

4)Завдання 5

Пригадай співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Подай у менших одиницях вимірювання за зразком.

1дм=10 см

3дм 5см =30 см + 5 см = 35см

  • Діти, погляньте, знову наш Незнайко «сушить голову» над перетворенням іменованих чисел. Давайте йому допоможемо.
  • Спочатку пригадаємо, які одиниці вимірювання довжини ви знаєте? (мм, см, дм, м)

1см=…мм  1дм=…см  1м=…см

Діти виконують завдання у зошиті.

4дм 6 см=46см  8дм 1см = 81 см 

  • Королева Математика задоволена відповідями та дарує вам пісеньку. Давайте всі разом її заспіваємо.

V. Фізкультхвилинка (Пісня про математику.)

VI. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з новим матеріалом.  Хвилинка Знайка

1) Слухання аудіозапису (2.6) 

2) Робота з теоретичним матеріалом

  • Попрацюємо з маркерами. Знайдіть у повідомленні Знайка:
  • Що таке числовий вираз?(Числовий вираз – це запис, складений із чисел, знаків арифметичних дій і, якщо потрібно, дужок)
  • Якщо у числовому виразі є дії додавання і віднімання, то в якому порядку виконуються дії? (У тому, в якому вони записані)
  • Але іноді, щоб змінити порядок дій у виразі королева використовує чарівну паличку – це дужки.
  1. Первинне застосування набутих знань.
  1. Завдання 7.
  • Давайте спробуємо за допомогою цієї «чарівної  палички» допомогти розв’язати суперечку ще двох наших друзів.
  • Погляньте, ось сперечаються Хвалько і Поспішайко, хто з них правильно розв’язав приклад? (Правильно розв’язав приклад Хвалько)

https://lh6.googleusercontent.com/f7w23PeUE28HTJvpES5yH_ym2l-TX_cfIJnMWi-pR11dTcJOgJqvMU-_xl9HG7nWRfKlJ-2yI3Qad8gX6vR7CvWhEUSljoZW9DQxPyYhjAf881NUWDLltn5v-pFQwAXNTwiKrLnNYKB3-QxWLw

  • Що Поспішайко має зробити із записом виразу, щоб відповідь стала правильною? (Застосувати «чарівну паличку» Королеви – поставити дужки. 8 – (5 + 1) = 2)

2)Тренувальна вправа. 

- Погляньте, знову наш допитливий друг  Питайлик хоче переконатися чи всі зрозуміли, як розв’язувати вирази з дужками та без них. Він пропонує нам ще одне своє завдання.

Завдання 8

Виконай завдання Питайлика. Познач порядок дій. Розв’яжи приклади.

1             2

5 – 3 – 2 =

1             2

10 – 5 + 1 =

2              1

5 – (3 – 2)=

2              1

10 – (5 + 1) =

3)Вправа «Фотоапарат»

 (Перегляд презентації таблиць додавання і віднімання числа 3 в межах    10 та з переходом через десяток)

  • Приготуйте свої «фотоапаратики» та уважно передивіться презентацію. Потім по пам’яті відтворіть її.

4) Гра «Гарячий м’яч»

Вчитель кидає дітям м’яч і називає приклад на додавання і віднімання числа 3 у межах 10 та 20. Діти  повинні швидко дати відповідь і повернути м’яч вчителю.

VII. Удосконалення набутих знань і навичок.

  • Подивіться з якою цікавістю на нас дивиться Мудра Сова. Напевне вона хоче перевірити наші знання. Доведемо їй, що ми успішні учні та з легкістю справляємося зі складними завданнями?
  • Згадаємо, з чого складається задача? (Умови, запитання, розв’язання і відповіді)

1.Робота з правилом в рамочці (с.7)

- слухання аудіозапису і слідкування у зошиті;

- читання правила колективно;

- відтворення правила з пам’яті. 

2. Робота над задачею.

Бегемот Тоша з’їв 68 порцій морозива, а тістечок – на n штук більше.Скільки тістечок з’їв  бегемот Тоша?

-  Прочитайте задачу. Маркером виділіть дані, а олівцем підкресліть шукане.

-    Якого виду ця задача? Доведіть. ( Алгебраїчна задача на збільшення числа на кілька одиниць, тому що умова має підказку на n штук більше)

-  Якою дією будемо розв’язувати задачу?(Дією додавання)

М.- 68 п.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/sRgRyR0Pd7ytSptsO2LvE2A/image?w=1&h=1&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbEhttps://docs.google.com/drawings/u/0/d/sfY81fePGVsKoRVLstCf0_Q/image?w=135&h=3&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Т.- ?шт., на n шт. >https://docs.google.com/drawings/u/0/d/sg31r2fQN6QnEtTHNxrpl5Q/image?w=1&h=1&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

68 + n(т.)

Відповідь: 68 + n тістечок з’їв бегемот Тоша.

*Укажи для алгебраїчної задачі, яким може бути значення n, якщо відома сума 68+n

68+n

69

78

99

n

1

10

31

3.Гра «Знайди свою пару»

- Кнопочка хоче знати, які ще види задач ви знаєте? Адже ці знання нам потрібні будуть  для «перегонів чемпіонів». Давайте пограємо у гру і перевіримо свої знання.

(У одних дітей на партах картки з назвами видів задач, у інших – задачі та короткі записи до задач. )

VII. Фізкульхвилинка. Пісня «Маг» (відео).

  • Кнопочка задоволена нашими знаннями, тому пропонує затанцювати веселий танок разом з нею та Магом.

VIII. Тренувальні вправи. Геометричний матеріал.

  1. Робота в зошиті. Завдання 11.

Допоможи Кнопочці накреслити відрізок DC, який дорівнює різниці довжин поданих відрізків. Познач отриманий відрізок і запиши його довжину.

  • А ось подивіться,  яка гарна художниця наша Кнопочка. А що це, цікаво, вона креслить на своєму полотні? (відрізки) Давайте  допоможемо їй.
  • Виміряйте довжину відрізка LN(4 см)
  • Виміряйте довжину відрізка MF.(2см)
  • Як визначити довжину відрізкаDC? (Знайти різницю довжин поданих відрізків)

4см – 2см = 2см ( довжина DC)

ІХ. Контроль та самоконтроль знань, умінь і навичок

1.Сторінка Чемпіонів.Розв’язування задач за 4 хвилини

  • Кнопочка вам дуже дякує за допомогу і переконана, що кожен з вас може стати чемпіоном у розв’язанні задач.

Діти розв’язують задачі за 4 хвилини.

Задача 

Вид задачі

Розв’язання 

У сквері 9 беріз, а кленів – на 5 дерев більше. Скільки кленів у сквері?

Задача на збільшення числа на кілька одиниць.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/s1BReNvoUBVxR3OSIU9NB0w/image?w=25&h=29&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Беріз – 9 д.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/snEZk2IYxZuKVEGPAWe8_KQ/image?w=1&h=21&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbEhttps://docs.google.com/drawings/u/0/d/s3LRc34Yyko9vhjXmLejkiw/image?w=88&h=3&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbEhttps://docs.google.com/drawings/u/0/d/siPoSS_hW-k7OOdIKYfZUWw/image?w=31&h=29&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Кленів - ? д, на 5 д.> https://docs.google.com/drawings/u/0/d/sQ90qqgPuy2cQxRY-Wk4XsQ/image?w=37&h=1&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На полиці 8 маленьких книг і 7 великих. Скільки всього книг на полиці?

Задача на знаходження суми.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/saHec4dIY66wAk8bIoVbDRg/image?w=32&h=29&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Маленьких – 8 кн. ? кн..https://docs.google.com/drawings/u/0/d/szdocnsbSNMvP-No01lgcXg/image?w=31&h=31&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Великих – 7 кн.        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні зібрали з конструктора 12 літаків і d автомобілів. На скільки більше літаків ніж автомобілів, зібрали учні?

Задача на різницеве порівняння

                   https://docs.google.com/drawings/u/0/d/svVpf31C9AbHFnU1Ozn1h_A/image?w=36&h=32&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Літаків – 12 шт. https://docs.google.com/drawings/u/0/d/sDCQfP7wDHhzXw9AWnyds2w/image?w=31&h=29&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Автомобілів -  d шт. на?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мама спекла 18 пиріжків. Діти з’їли 9 пиріжків. Скільки пиріжків залишилось? 

Задача на знаходження остачі.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/szEzsZpU8gyaAhYNJMsWChA/image?w=35&h=36&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

Спекла – 18 п.https://docs.google.com/drawings/u/0/d/sPCH8OhFaM272Y5YJbvC19Q/image?w=33&h=35&rev=1&ac=1&parent=1bPuka93n9OqiWef2zXv4uUDHKF8vo7YBdutXZBvdjbE

З’їли – 9 п.                         

Залишилось - ? п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


- Молодці! Ви справились з усіма завданнями королеви Математики. А хто став чемпіоном, ми дізнаємось на наступному уроці.

X. Рефлексія

1.Бесіда

  • Чи цікаво було вам на уроці?
  • Що нового дізналися?  Яка чарівна паличка є у Королеви Математики? 
  • Як ви думаєте, чи всі таємниці математики вам відомі?
  • То що ж нам потрібно робити, якщо ми не все знаємо? ( Нам потрібно і надалі наполегливо вивчати всі таємниці королівства Математики.)

ХІ. Домашнє завдання

Зошит для домашніх завдань 2 – с.2.

 

docx
Додав(-ла)
Портей Наталья
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
2651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку