Урок "Складання таблиці множення числа 3. Задачі на множення"

Про матеріал
Закріпити знання дітей при обчисленні прикладів і задач, застосовуючи таблицю множення числа 3, розвивати обчислювальні навички
Перегляд файлу

УРОК 26

Тема: Множення. Компоненти множення.

Мета: Означення множення, компонентів множення; формування навичок виконання дії множення. Означення властивостей нуля й одиниці під час множення.

План уроку

  1.          Аналіз тематичної контрольної роботи № З
  2.       Мотивація навчання
  3.    Актуалізація знань
  4.    Вивчення нового матеріалу
  5.       Підсумок уроку
  6.    Домашнє завдання

Хід уроку

  1.     Аналіз тематичної контрольної роботи № З

Учитель роздає учням перевірені контрольні роботи, після чого пропонує виконати завдання, аналогічні тим, з якими не впоралася більшість учнів.

  1.    Мотивація навчання

Перед початком вивчення нового матеріалу учителю доцільно розповісти про історію виникнення дії множення.

Слова учителя:

За всю історію людства було придумано багато способів множення. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення.

Знак множення «х» як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше.

Вперше знак множення «х» застосував англійський математик Вільям Оутред (1575 — 1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення « • ». У XVII столітті саме цей знак став загально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г.Лейбницем був запропонований і знак « : » як символ ділення.

У школі дію множення починають вивчати на І ступені. Тому для вивчення нового матеріалу згадаємо те, що ви вивчали раніше.

  1.    Актуалізація знань

Учитель проводить бліцопитування, в результаті якого отримує інформацію про стан засвоєння відповідної теми на І ступені навчання.

Бліцопитування

Спосіб опитування

  1. Для проведення бліцопитування учитель має підготувати в кількості, яка дорівнює числу учнів у класі, аркуші з питаннями і пропусками для внесення відповідей (зразок наведено нижче).
  2. Після того як відповіді будуть надані, проводиться взаємоперевірка, в ході якої самі учні коментують розв'язки та відповідають на запитання однокласників.
  3.    Підсумок роботи учитель підводить одразу.

Питання для бліцопитування

Прізвище_________________________Ім'я_____________Клас________________

  1.   Чи правильно, що 2 + 2 + 2 = 2 • 3?_________________
  2.    Чи правильно, що 4 + 4 = 2 • 4? _____________
  3.    Чи правильно, що а + а + а + а + а= а-5сі _____________________
  4.    Результат множення називається ________________________
  5.    Числа, які перемножуються, називаються ______________________
  6.    Якщо один із множників збільшити в 3 рази, а другий залишити без

зміни, то добуток_____________________в___________рази.

  1.    Якщо кожен із множників зменшити в 5 разів, то добуток________________в

___________разів.

  1.    Якщо один із множників збільшити у 2 рази, а другий зменшити у 2 рази,

то добуток__________________в________________разів.

  1.    Запишіть у вигляді добутку:
  1.    42 + 42 + 42 + 42 + 42 + 42 + 42 =_____________________
  2.     31 + 31=____________________
  3.     207 + 207 + 207 =__________________
  4.     13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 =__________________

ІО.Запишіть у вигляді суми:

  1.    14-5=_________________________________________
  2.     314 • 3 =______________________________________
  3.     с • 7 =_______________________________________
  4.     -у) • 4 =_______________________________________

11.Знайдіть помилки та виправте їх, записавши рівності правильно:

  1.    6 = 2 • 2 • 2______________________________________________________________
  2.     4 • 4 • 4 = 64____________________________________________________________
  3.     6 • 6 = 12________________________________________________________________
  4.     15 = 5 • 5 • 5____________________________________________________________
  5.     27 = 3 • 3 • 3____________________________________________________________
  6.     7 • 7 = 49________________________________________________________________
  1. Складіть вираз для розв'язування такої задачі.

У двох кошиках лежать яблука, причому в одному з них у 2 рази більше яблук, ніж у другому. Скільки яблук в обох кошиках, якщо в меншому лежить 15 яблук?

  1.    Вивчення нового матеріалу

Робота з матеріалом підручника

Учитель пропонує учням прочитати матеріал підручника [1]: п.15 ([2]: п.Ю), після чого пояснює учням властивості одиниці та нуля при множенні та просить учнів записати правила за допомогою букв:

а Ь - а + а + а + ... + а

...... '“V-  

а -1 = а, ОЬ — 0 + 0 + 0 + ... + 0.

Ь р4іЛ В

Виконування вправ

1. Учитель пропонує письмово розв'язати задачі, які придумав для дітей Г.Остер, склавши відповідні вирази (текст задач учитель готує заздалегідь у вигляді плакатів чи кодоплівки або пише його на дошці до початку уроку).

а) У пошуках Царівни Жабки Іван Царевич обстежив 4 болота. На кожному болоті було по 357 кочок, а на кожній кочці сиділо по 9 жабок. Скільки жабок перецілував Іван Царевич у пошуках своєї нареченої?

б) Коли Коля прийшов на день народження до свого товариша Толика, він разом з подарунком важив 26 кг 110 г. На дні народження Коля з'їв 40 цукерок по 10 г кожна, 10 яблук по 100 г, 12 бутербродів по 110 г, 1 торт масою 2 кг 500 г у цілому. Скільки важив Коля, коли виходив з дня народ ження Толі, якщо відомо, що свій подарунок він забрав із собою?

в) Із тераріуму збігли 3 гадюки, 5 кобр і 10 гюрз. Довжина кожної гадюки 1 м, кожної кобри — 1 м 30 см, а гюрзи — 1 м 15 см. Скільки метрів отруйних змій збігло з тераріуму?

  1. Якщо не бракує часу, учитель може запропонувати усні та письмові вправи (відповіді на завдання усних вправ учні надають з місць; а для розв'язування письмових учитель викликає до дошки одного за одним декількох учнів).

Усно: [І]: № 395, 396, 419, 420.

[2]: № 232а, 234, 250, 236, 253, 254, 260.

Письмово: [1]: № 403, 405, 397 (1-4), 424.

[2]: № 240, 242, 248 (в, г), 255, 256.

Фронтальне опитування

  1.   Подайте числа 8, 12, 15, 32 у вигляді суми однакових доданків.
  2.    Подайте у вигляді добутку:

а) 29 + 29 + 29 + 29 + 29;

б) /и + ти + ш ш ш + т;

в)  + 1) + (х + 1) + (х + 1);

г) (р-г) + (р-г) + (р-г) + (р — 2) + (р-г).

  1.    Подайте у вигляді суми:

а) 45 • 3; б)х-4; в) 1 • 3; г)0 11; д)(4+у)-4.

  1.    При яких значеннях змінної є правильними рівності?

а) х • 5 = 5; б) х • 7 = 0; в) х • 1 = 1; г) х • 1 = х; д) х • х = х; е) х + х = х • х.

VI. Домашнє завдання

  1.   :№398, 400, 402, 404, 406.
  2.   : №241; 243, 244, 251, 158.

 

docx
Додав(-ла)
Харчук Тетяна
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку