Тема: "Знаходження, визначення та збирання лікарської сировини.Екскурсія до парку."

Про матеріал
у ході спостережень виявляти характерні ознаки зими в живій і неживій природі; установлювати причинно-наслідкові зв’язки; учити самостійно висловлювати припущення, робити самостійні висновки після проведення дослідів; формувати вміння зв’язно висловлювати свої думки; розширювати і впорядковувати пізнавальний досвід дитини; виховувати любов до краси зимового світу, бережливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Тема: Знаходження, визначення та збирання лікарської сировини.Екскурсія до парку.

Мета уроку: у ході спостережень виявляти характерні ознаки зими в живій і неживій природі; установлювати причинно-наслідкові зв’язки; учити самостійно висловлювати припущення, робити самостійні висновки після проведення дослідів; формувати вміння зв’язно висловлювати свої думки; розширювати і впорядковувати пізнавальний досвід дитини; виховувати любов до краси зимового світу, бережливе ставлення до птахів.

Обладнання та матеріали: загадки, прислів’я, приказки про зиму; годівнички, насіння для птахів;

Тип уроку: урок-екскурсія.

                                              Хід уроку :

 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

 2. Підготовка до екскурсії

2.1. Проведення бесіди з учнями щодо вибору правильного одягу для екскурсії.

2.2. Проведення цільового інструктажу з правил безпеки під час екскурсії.

Цільовий інструктаж із правил безпеки:

1. Шикуємось парами, ідемо пара за парою.

2. Не вибігаємо на проїзну частину дороги.

3. Переходимо дорогу по пішохідних переходах та на зелене світло світлофору.

4. Під час екскурсії слід триматися разом, не відволікатись.

 3. Повідомлення теми й мети екскурсії

• «Літературна хвилинка»

Виразне читання вірша про зиму вчителем

Зимній ранок

Я люблю веселий ранок

Холоднючої зими,

Як на двір, на стіни, ґанок

І на шлях за ворітьми

Упаде із неба промінь,

Дим пов’ється з димарів,

На току підніме гомін

Зграя галок і граків.

Школярі свої ґринджоли

З повіток подостають

І по вулиці, мов бджоли,

До сугорка загудуть.

Сніг ясним кришталем блище,

Лютий холод допіка;

Сонце вгору плине вище,

Та не гріє здалека…

    Яків Щоголів

 4. Проведення екскурсії

4.1. Актуалізація знань про правила поведінки в природі

• Гра «Так чи ні»

Під час екскурсії до зимового парку я:

— буду ламати гілки дерев, смітити;

— прилаштую годівничку на гілку дерева;

— буду голосно кричати;

— кину камінь у пташку;

— нагодую птахів;

— сфотографую зимовий ліс, фотокартку покажу друзям.

4.2. Фронтальна робота. Актуалізація знань про зиму

• Бесіда

— Яка зараз пора року?

— Чим вона відрізняється від інших?

• Відгадайте загадки

• Холодна, біла,

Ліс оголила,

Скувала річку,

Струмок спинила.   (Зима.)

• Прийшла баба з вітрами

Та з білими снігами.  (Зима.)

• Скатертина біла увесь світ накрила.    (Сніг.)

• Який майстер узимку через річку міст збудував?    (Мороз.)

• Шкребу, шкребу — не вишкребу,

Мету, мету — не вимету.

Пора прийде — він сам піде.     (Сніг.)

• Зроду рук не має, а узори вишиває. (Мороз.)

• Його не мили, а він блищить,

Його не смажили, а він рипить.(Сніг.)

• Крил не має, а літає,

Не людина, а сідає.     (Сніг.)

• Що росте до гори корінням.     (Бурулька.)

4.3. Спостереження за пташками

• Запитання до учнів

— Які пташки прилітали до ваших годівниць?

— Прислухайтесь, чиї голоси ви чуєте.

— Як ви думаєте, про що говорять пташки?

Читання за ролями тексту «Про що говорять пташки»

Текст заздалегідь роздруковується, і прямо під час екскурсії діти витягують свої ролі з капелюшка чи сумочки. Потім за номерами виразно читають слова пташок. Можна дати акторам хвилинку потренуватись.

Бесіда за змістом.

 4.4. Спостереження за снігом як зимовим явищем природи. Спостереження за формою сніжинок

• Слово вчителя

Сніжинки — це кристали льоду. Високо в небі взимку плавають перисті хмари, що складаються з безлічі таких кристалів. Вони ростуть, перетворюються на сніжинки, тяжчають — і цілими зграями спрямовуються вниз. Іде сніг.

Звідки ж беруться кристали льоду в хмарах? Вони утворюються з водяної пари. Пам’ятаєте, як у холодну погоду намерзає іній на рукавичці, якщо на неї подихати? У сніжинках прихована велика таємниця: водяна пара після численних «мандрів-перетворень» сиплеться до нас назад у вигляді мереживних шестикутних кристалів.

• Цікавий факт

Сніжинка — дуже ніжне, капризне творіння. Щонайменша зміна температури, вітру або вологості впливає на її розмір і «статуру». Тому за формою сніжинок метеорологи навчилися навіть передбачати погоду на завтра.

• Постановка проблемного запитання

— Чому рипить сніжок?

Відповіді учнів.

Аргументація вчителя з опорою на наукові знання.

Розповідь учителя «Чому рипить сніг?»

Сніг рипить під ногами лише тоді, коли морозно (температура повітря значно нижче нуля градусів).

Сніжинки складаються з великої кількості кристаликів льоду, примерзлих один до одного. Вони мають різноманітну ажурну форму. Коли наступаєш на сніжинки, вони ламаються — хрусь! А оскільки їх дуже багато, то звук стає сильнішим, і ми чуємо характерне рипіння. Чим нижча температура повітря, тим сильніший звук. Якщо ж мороз невеликий, то сніжинки не ламаються, а зминаються, гнуться, тому й не чути хрусту.

У Василя Струтинського є цікава казка «Чому рипить сніжок» про Діда Мороза та зайченят. Кому буде цікаво — можна взяти книжку в бібліотеці й прочитати.

Індивідуальні дослідження форм сніжинок

Учні, користуючись лупою, спостерігають за формою сніжинок.

             Фізкультхвилинка

4.5. Робота в групах. Заповнення карток спостережень. (Роздавальний матеріал.)

 5. Підбиття підсумків екскурсії

Гра «Закінчи речення»

Мені сподобалось сьогодні…

Мені найцікавіше було…

Мене здивувало…

 6. Домашнє завдання

 Підготуватись до перевірної роботи за темою «Зима в природі».

doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку