Тема: звуки [Л] -[ Л']. Диференціація в словах та реченнях.

Про матеріал
Граматична тема: узгодження слів у реченнях. Лексична тема: «квіти». Словник : «латаття»- водяна рослина з великим листям та білими квітами. «Люпин»- (Lupinus) — рід квіткових рослин родини бобових. Українське «люпин» походить від латинської назви цієї рослини — Lupinus, утвореної від слова lupus («вовк»). Поряд зі словом «люпин», відома інша українська назва рослини — «вовкиня», яка являє собою кальку чи з лат. lupinus чи з нім.Wolfsbohne («вовчий біб»). Мета: вчити розрізняти [Л] -[ Л'] у словах, реченнях, будувати граматично правильні речення. Розвивати : фонематичні процеси, навички звуко-буквеного аналізу і синтезу слів, пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення ,моторику. Виховувати: бережливе ставлення до природи. Обладнання: дзеркальця, демонстраційна літера «еЛ», профіль артикуляції -[ Л'], звукові схеми, таблиці складів, предметні малюнки (тюльпан, лілія, фіалка, латаття, лотос, флокси, гладіолус, конвалія, волошка), м'ячик, сюжетні малюнки.
Перегляд файлу

Тема: звуки  [Л] -[ Л']. Диференціація в словах та реченнях.

Граматична тема: узгодження слів у реченнях. Лексична тема: «квіти».

Словник : «латаття»- водяна рослина з великим листям та білими квітами. «Люпин»- (Lupinus)  рід квіткових рослин родини бобових.

Українське «люпин» походить від латинської назви цієї рослини  Lupinus, утвореної від слова lupus («вовк»). Поряд зі словом «люпин», відома інша українська назва рослини «вовкиня», яка являє собою кальку чи з лат. lupinus чи з нім.Wolfsbohne («вовчий біб»).

Мета: вчити розрізняти [Л] -[ Л'] у словах, реченнях, будувати граматично правильні речення.

Розвивати : фонематичні процеси, навички звуко-буквеного аналізу і синтезу слів, пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення ,моторику. Виховувати: бережливе ставлення до природи.

Обладнання: дзеркальця, демонстраційна літера «еЛ», профіль артикуляції -[ Л'], звукові схеми, таблиці складів, предметні малюнки (тюльпан, лілія, фіалка, латаття, лотос, флокси, гладіолус, конвалія, волошка), м'ячик, сюжетні малюнки.

                                                                         Хід заняття

I. Організаційний момент.

1.Пальчикова гімнастика.

Едельвейс

Едельвейс росте на скелі.

Вище сосен і смерек.

Біля сонечка оселі,

Біля-гнізд  орлів, лелек.

 

 

 

 

 

 

 

Зімкнуті й трохи заокруглені доло­ні — пуп'янок квітки. Поступово роз­вести пальці в сторони, трохи похита­ти руками і підняти їх угору.

В Закарпатті, серед неприступних скель Свидівця і Гуцульських Альп, зростає чарівна квітка едельвейс, яку в народі називають шовкова косиця, тобто шовкова квітка. Латинська назва квітки Leontopodium alpinum походить від грецьких слів leon – лев і podion – лапка, оскільки зовнішній вигляд суцвіття цієї рослини нагадує левину лапу.

II. Основна частина.

1. Повідомлення теми:*розвиток логічного мислення – відгадати загадки:

-Живе в лісі – хижий , дикий.                       Зимою- чорний ,літом- зелений,

Душить кури та індики.(Лис)                        а восени – жовтий.  (ліс)

**зробити звуко- буквений аналіз слів- відгадок.

2. Порівняльна характеристика звуків [Л] -[ Л'].

3.Розвиток фонематичного слуху: гра « впіймай звук». Логопед називає слова і пропонує дітям на кожен почутий звук [Л] -[ Л'], викладати на парті відповідні звукові схеми ( -  ,  = ) та порахувати їх кількість.

Лом, лід, лук, літо, лікоть, лоб, лото, лобода, Ліля, Олена, Люда, лучник, ліс.

4.Прочитай склади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Гра « Навпаки»: логопед кидає дитині м'ячик, називає склад із  [л]. Дитина називає склад із  [л'] і повертає його назад.

6. Робота з предметними малюнками.

-Розгляньте мал.. назвати їх та « посадити квіти» на їх місце: на клумбі, в полі  , в лісі, чи на воді.

Тюльпан(жовтий,білий), лілія, фіалка, латаття, лотос, флокси(білі, фіолетові), гладіолус(жовтий, білий, фіолетовий), конвалія, волошка(и), люпин(синій, білий).

7.  « Чий предмет : Лесі чи Люди?.»Допоможи дівчаткам скласти валізи. В синю слова в назві яких є звук[л] та зелену- [л'].( люк ,лук, теля,лікоть, ліс, фламінго, лійка, лійки, лотос, лама, лимон, гладіолус,лин, лінь).

8.Логоритмічна вправа :  «Що приснилося квітці?».

Уявіть, що ви квітка.

Наші гарнії квітки

Розпускають пелюстки.

(Долоні стулені

Розкриваємо долоні).

Вітерець ледь дише

Плавно їх колише.

(Хитання долонями

вліво – вправо)

Наші гарнії квітки

Закривають пелюстки

(Стуляємо долоні).

Тихо засинають

Голівки нахиляють.

(Долоні під щоку,

Нахиляємо голову).

- Яка ти була квітка? - Що приснилося? Молодці ви були чудовими квітами.

9. Відгадування загадок. Про яку квітку ця загадка?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Робота над реченнями.

У кожного на парті сюжетний малюнок. Виправ помилки.Діти складають речення і записують його в зошит.

*Що робить собака ?Собака  поливає лободу? Ні . Собака поливає тюльпани.

*Що роблять  метелики? Метелики  літають  над тюльпаном? Ні . Метелики  літають  над волошками.

*Що робить собака ? Собака  нюхає  конвалії? Ні .  Собака нюхає  тьльпани.

*Що робить бджола? Бджола сидить на волошці? Ні. Бджола сидить на лілії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Підведення підсумків. Про що ми сьогодні  розмовляли? Пригадайте, які нові назви квітів  ви чули?(латаття, люпин). Де вони ростуть? Латаття (на воді).  Люпин – в полі.

Д.\з. Скласти та записати речення в зошит. Робота над сюжетним малюнком.

Бджола сидить на кульбабці.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
29 березня 2019
Переглядів
1907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку