Тема: звуки і букви «еЛ», «Ве». Диференціація [л]-[в] у кінці слова.
Граматична тема: узгодж.слів у словосполученнях.
Лексична т. : Птахи.
Мета: вчити розрізняти і правильно вимовляти [л]-[в] у кінці слова; правильно узг. слова у словосполученнях та реченнях.
Розвивати: фонематичні процеси, навички звуко-буквеного аналізу; увагу, уяву, пам'ять, логічне мислення, моторику.
Обладнання:дзеркала, демонстраційні літери «еЛ», «Ве»;таблиця складів, розрізна азбука, опора для звукового аналізу слова та схематичного зображення речення, шаблон сокола.
Хід заняття.
I.Організаційний момент.
1.Пальчикова гімнастика.
II.Основна частина.
1.Артикуляційні вправи. Вихов. правильної вимови звука [р].
2.Повідомлення теми заняття. Пригадайте, які звуки ви вчитесь розрізняти, якими буквами вони позначаються.
3.Розвиток фонематичних процесів -гра «впіймай звук». Логопед промовляє слова із [л] та[в]. Діти почувши даний звук у слові, піднімають відповідні букви, або на[л] плескають у долоні-один раз, на[в]- двічі.
4.Читання складів з таблиці.
АЛ-ВА АВ-АЛ
ОЛ-ОВ ЛО-ОВ
УЛ-УВ УВ-УЛ
ЕЛ-ЕВ ЕВ-ЕЛ
ИЛ-ИВ ИВ-ИЛ
АЛ-ОВ - УЛ – ИВ- ОЛ – ЕВ- ИЛ – УВ - ЕЛ
5.Робота з предметними малюнками.
*Розлянути мал.. і назвати його ( сокіл);
Вик. звуко-буквений аналіз слова- сокіл;
**назвати тільки слова-дії в теперішньому часі на питання «Що робить?»(перечислити дії).
*Гра-« назви дію». Пригадай , що сокіл робив на малюнку ( називають у минулому часі). Сокіл сидів на камені. Сокіл сидів на гілці. Сокіл сидів у гнізді. Сокіл носив здобич. Сокіл літав..
*назвати слова-дії в минулому часі на питання «Що робив сокіл?».( перечисліть дії).
6.Розвиток загальної моторики – логоритмічна вправа.
7.Робота над реченням: складання речення за поданим словом
Сокіл шукав здобич.
*визначення послідовності слів у реченні;
*викладання схеми графічно;
*запис його у зошит.
8. Розвиток дрібної моторики-обвести шаблон сокола та заштрихувати його контурне зображення.
III.Заключна частина.
1.Підведення підсумку заняття.
2.Д./з.повторити (прочитати склади).
АЛ-ВА АВ-АЛ
ОЛ-ОВ ЛО-ОВ
УЛ-УВ УВ-УЛ
ЕЛ-ЕВ ЕВ-ЕЛ
ИЛ-ИВ ИВ-ИЛ
АЛ-ОВ - УЛ – ИВ- ОЛ – ЕВ- ИЛ – УВ - ЕЛ