Тема. Звуки [р], [р’]. Позначення їх буквами Р, р («ер»), уроки навчання грамоти 1 клас

Про матеріал
Тема. Звуки [р], [р’]. Позначення їх буквами Р, р («ер»), уроки навчання грамоти 1 клас Мета. Ознайомити учнів з буквою «р», її алфавітною назвою, звуковим значенням; вчити правильно артикулювати нові звуки, виробляти навички читання складів, слів з буквою «р», тренувати пам’ять; розвивати мислення, вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; виховувати інтерес до уроків навчання грамоти. Обладнання: Абетка ,предметні малюнки до загадок; звуко-складові моделі та фішки до них; картки ; зошити; плакат «Правильно сиди під час письма».
Перегляд файлу

Тема. Звуки [р], [р’]. Позначення їх буквами Р, р («ер»), уроки навчання грамоти 1 клас

 

Мета. Ознайомити учнів з буквою «р», її алфавітною назвою, звуковим значенням; вчити правильно артикулювати нові звуки, виробляти навички читання складів, слів з буквою «р», тренувати пам’ять; розвивати мислення, вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; виховувати інтерес до уроків навчання грамоти.

Обладнання:  Абетка ,предметні малюнки до загадок; звуко-складові моделі та фішки до них; картки ; зошити; плакат «Правильно сиди під час письма».

 

I. Організаційний момент

 

Стали, дітки, підтягнулись.

Одне одному всміхнулись.

Сіли всі рівненько,

Попрацюємо гарненько.

 

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

 

II. Повторення та закріплення матеріалу

  1. Бліцопитування
  2. Додаток 1

Учитель швидко показує букву, учні називають її, а також звуки, що вона позначає на письмі.

2. Читання складів та слів на картках-блискавках

Додаток 1

III. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Відгадування загадок

 

• Має клешні й довгі вуса.

Я і сам його боюся:

Він щипає, мов гусак,

Ну, а звуть щипаку… (рак).

Додаток 2

 

— А ось, де може жити рак, ви скажете, відгадавши таку загадку.

 

• Наче скло прозоре,

В’ється синя стрічка,

То біжить у море

Безупинна… (річка).

Додаток 3

 

— Назвіть перший звук у словах-відгадках.

— Отже, з яким звуком ви ознайомитесь на уроці?

 

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком і буквою, яка його позначає на письмі, будете вчитися читати нові склади, слова, вивчите скоромовку. А на уроці ви повинні бути уважними і старанними, щоб виконати всі завдання.

 

V. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком

2. Відгадування загадки.

- Діти, а зараз відгадайте загадку.

 Я на сонце дуже схожа:

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано-вранці розквітаю,

Пелюстками всіх вітаю,

Відгадати вам не важко,

Що за квітка я - ...(ромашка)

(Показую зображення ромашки додаток 4)

- Вимовте слово ромашка. Поділіть його на склади. Назвіть перший звук. Який він за звучанням?

 

1. Виділення звуків [р], [р’]

Дірявим ситом із ріки
рак носить воду
на грядки.

— Назвіть слова зі звуками [р], [р’]. Визначте їх позицію в названих словах.

 

2. Артикуляція звуків [р], [р’], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою

- за допомогою фішок зробіть звукові схеми слів рак та ріка

Фізкультхвилинка

Ра-ра-ра! Ра-ра-ра! —
У нас розпочалася гра.
Ри-ри-ри! Ри-ри-ри! —
Нумо, руки догори.
Вліво, вправо нахилились,

Низько до землі вклонились…
Присідай і випрямляйся,
Разом з нами дружно грайся.
Раз-два! Відпочили?
До роботи дружно сіли.

VI. Ознайомлення з новою буквою

Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву р («ер»)

Відкрийте свої підручники на сторінці 52

Розглянемо маленьку і друковану літеру р(ер).

- Чим схожі  букви Рр? (будовою)

- Чим різняться? ( розміром)

- Покажіть місце літери Р  в алфавіті.

- А на що схожа буква Р послухайте віршики

 

1 Виліз равлик на стеблинку,

Зупинився і завмер.

На собі несе хатинку,

а вона як буква "ер".

 

 

2 Хлопчик йшов із рюкзаком.

Бігла тінь за ним нишком.

Глянув хлопчик і завмер:

"Тінь не моя., а букви "ер".

 

Друкування літер Р, р у зошитах

 

Зошит свій я відкриваю,

навкоси його кладу,

сяду рівно, не зігнусь,

до роботи я берусь!

  • Вчитель друкує літеру на дошці

 

Фізкультхвилинка для очей

Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

По колу очі обертаймо,

І все навколо розглядаймо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.

 

VII. Робота за Букварем

Пточитаємо  з букваря  склади утворені за допомогою літери ер

Прочитаємо на сторінці 53 слова з буквою р ланцюжком

Де у слові розташована буква (на початку, в кінці ,посередині )

Прочитаємо скоромовки

Пошепки повільно

Пошепки швидше

Пошепки швидко

Напівголосно повільно

Напівголосно швидко

А хто хоче прочитати голосно та швидко

Розглянемо слова внизу сторінки

Які ще слова можна з них утворити

Молодці

IX. Підсумок уроку

Давайте повторимо

— Яку букву вивчили на уроці?

— Які звуки вона може позначати?

3 Гра «Мікрофон по колу»

Учні добирають свої слова з новими звукам р рь

Молодці

 

 

 

 

 


Додаток 1

 

 

у

ву

ну

му

лу

ку

су

і

ві

ні

мі

лі

кі

сі

и

ви

ни

ми

ли

ки

си

о

во

на

мо

ло

ко

со

а

ва

на

ма

ла

ка

са

 

в

н

м

л

к

с

а

ав

ан

ам

ал

ак

ас

о

ов

он

ом

ол

ок

ос

и

ив

ин

им

ил

ик

ис

і

ів

ін

ім

іл

ік

іс

у

ув

ун

ум

ул

ук

ус

 

 

Додаток 2

 

Додаток 3

 

 

 

Додаток 4

 

 

 


 

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

=

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

о

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку