Тематична контрольна робота

Про матеріал
Матеріал для тематичної контрольної роботи з теми "Закономірності успадкування ознак", в якому надано ІІ варіанта.
Перегляд файлу

Контрольна робота по темі «Закономірності успадкування ознак»

І варіант

І рівень

  1. Об’єктом вивчення класичної генетики є:

а) механізм реплікації ДНК;      б) структура молекул РНК;

в) передавання спадкової інформації під час поділу клітини; г) реалізації спадкової інформації.

2. Укажіть генотип, гетерозиготний за всіма алелями:

 а) АаВbCC;  б) АаВbCс;  в) АаВВCC;  г) ААВbCC.

3. При схрещуванні двох гетерозиготних організмів за повного домінування у нащадків спостерігається розщеплення за фенотипом:

 а) 2 : 2;  б) 1 : 1;  в) 3 : 1;  г) 1 : 2 : 1.

4. Об’єкт досліджень, на якому були встановлені головні положення хромосомної теорії:

 а) дрозофіла; б) миша;  в) горох;  г) кріль.

5. При схрещуванні білоквіткових і червоноквіткових рослин ротиків у жодного нащадка немає ані червоних, ані білих квіток. Це пояснюється:

 а) повним домінуванням і другим законом Менделя;

 б) неповним домінуванням і законом одноманітності у першому поколінні;

 в) повним домінуванням і першим законом Менделя;

 г) неповним домінуванням і третім законом Менделя.

6. Прикладом модифікаційної мінливості є:

 а) жовтий колір горошин у нащадків від схрещування гороху з жовтими горошинами із горохом, що має зелені горошини;

 б) поява блакитноокої дитини в родині, де батьки мають карі очі;

 в) зміна забарвлення хутра зайця-біляка на зиму;

 г) різний колір волосся в дітей однієї батьківської пари.

ІІ рівень

7. У людини один ген відповідає за формування внутрішнього вуха( ген R), а другий за формування слухового нерву (ген Т), а їхні рецесивні алелі спричиняють глухоту. Людина з генотипом rrTt матиме такий фенотип:

а) глуха, без сформованого слухового нерву;

б) чує, але без сформованого внутрішнього вуха;

в) глуха, без сформованого внутрішнього вуха;

г) глуха, без сформованого внутрішнього вуха та без сформованого слухового нерва;

д)чує, із нормальним вухом.

8. Сірий колір тіла дрозофіли (А) домінує над чорним (а), нормальні крила (В) – над редукованими (b). Установіть відповідність між генотипом та фенотипом особини дрозофіли.

А

ААВВ

1

Чорне тіло, нормальні крила

Б

aaBb

2

Сіре тіло, редуковані крила

В

Aabb

3

Чорне тіло, редуковані крила

Г

aabb

4

Сіре тіло, нормальні крила

 

 

9. Визначте, яким типам моногібридних схрещувань у разі проміжного характеру успадкування відповідають ті чи інші варіанти розщеплення за генотипом.

А

АА × аа

1

3 : 1

Б

Аа × аа

2

1 : 2 : 1

В

Аа × Аа

3

Розщеплення не спостерігають

 

 

4

1 : 1

 

10. Установіть відповідність:

1. Синдром котячого крику                      А. Транс локація 21-ої хромосоми

2. Синдром Дауна                                          Б. Поламка 5-ї хромосоми

3. Синдром Шерешевського – Тернера В. Поламка Y-хромосоми

4. Синдром Клайнфельтера                     Г. X0

                                                              Д. XXY

 

ІІІ рівень

11. Розв’язати задачу.

     У людини ген природженої глухоти (d) є рецесивним щодо гена нормального слуху (D). Від глухонімої жінки та нормального чоловіка народилась глухоніма дитина. Визначити генотипи батьків.

 

12. Розв’язати задачу.

Який колір квітів буде у гібридів першого покоління білих та рожевих троянд по генотипу та по фенотипу, якщо білий колір – рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини).

 

ІⅤ рівень

13. Розв’язати задачу.

      У кролика звичайна шерсть домінує над подовженою (ангорською), стоячі вуха – над капловухими. Схрестивши кролика зі звичайною шерстю і стоячими вухами та ангорського капловухого у потомстві отримали розщеплення 1:1:1:1:1. Які генотипи батьків та гібридів?

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота по темі «Закономірності успадкування ознак»

ІІ варіант

І рівень

1. Один ген зумовлює резус-позитивну кров, а другий кодує один із ланцюгів гемоглабіну.               Це гени є:

а) алельними;                б) однаковими;

в) диплоїдними;   г) розщепленими;                             д) неалельними.

2. Укажіть генотип, гомозиготний за всіма алелями:

 а) АаВbCC;  б) АаВbCс;  в) АаВВCC;  г) ААВbCC.

3. При схрещуванні двох гомозиготних організмів за умовами неповного домінування у нащадків спостерігається розщеплення за фенотипом:

 а) 2 : 2;  б) 1 : 1;  в) 3 : 1;  г) 1 : 2 : 1.

4. Об’єкт досліджень, на якому були встановлені головні положення мутаційної теорії:

 а) дрозофіла; б) миша;  в) горох;  г) кріль.

 

5. При схрещуванні жовтого та гладенького гороху з зеленим та зморшкуватим спостерігаємо розщеплення 9:3:3:1 . Це пояснюється:

 а) повним домінуванням і другим законом Менделя;

 б) неповним домінуванням і законом одноманітності у першому поколінні;

 в) повним домінуванням і третім законом Менделя;

 г) неповним домінуванням і третім законом Менделя.

 

6. Прикладом комбінативної мінливості є:

 а) жовтий колір горошин у нащадків від схрещування гороху з жовтими горошинами із горохом, що має зелені горошини;

 б) поява блакитноокої дитини в родині, де батьки мають карі очі;

 в) зміна забарвлення хутра зайця-біляка на зиму;

 г) різний колір волосся в дітей однієї батьківської пари.

ІІ рівень

7. Бронхіальна астма з’являється в обох однояйцевих близнюків з імовірністю ~ 90%. Це свідчить про те, що:

а) винекнення хвороби залежить від генотипу батьків;

б) до цієї хвороби немає генетичної схильності;

в) у різнояйцевих близнюків імовірності появи хвороби буде вище, ніж в однояйцевих;

г) близнюки мають послаблений імунітет;

д) у світі розвивається епідемія бронхіальной астми.

 

8. У томатів червоний колір (А) домінує над жовтим (а), нормальні зріст (В) – над карликовим (b). Установіть відповідність між генотипом та фенотипом особини помідорів.

А

ААВВ

1

Червоне забарвлення , нормальні зріст

Б

aaBb

2

Жовте забарвлення, карликовий зріст

В

Aabb

3

Червоне забарвлення, карликовий зріст

Г

aabb

4

Жовте забарвлення, нормальний зріст

 

9. Визначте, яким типам моногібридних схрещувань у разі повного наслідування ознак успадкування відповідають ті чи інші варіанти розщеплення за фенотипом(червоне та біле забарвлення у квіток).

А

АА × аа

1

3 : 1

Б

Аа × аа

2

1 : 2 : 1

В

Аа × Аа

3

Розщеплення не спостерігають

 

 

4

1 : 1

10.  Установіть відповідність між видом мутації і її проявом:

1. Точкова мутація                  А. Зміна розміщення генів на хромосомі

2. Хромосомна перебудова     Б. Заміщення амінокислоти у білку

3. Анеуплоїдія                 В. Кратне збільшення числа хромосомних наборів

4. Поліплоїдія                           Г. Амітотичний поділ клітин

                                                         Д. Зменшення хромосомного набору на одну                                                                                              хромосому

ІІІ рівень

11. Розв’язати задачу.

      Ген ранньостиглості ячменю домінує над пізньостиглістю. 1. Якими будуть рослини в F1, одержані від запилення гомозиготної ранньостиглої рослини пилком пізньостиглої? 2. Яким буде ячмінь у F2?

 

12. Розв’язати задачу.

      У дрозофіли сірий колір тіла домінує над чорним. Під схрещування гетерозиготних особин одержали 1140 сірих дрозофіл. Скільки у потомстві було чорних дрозофіл?

 

ІⅤ рівень

13. Розв’язати задачу.

      У гороху гладенька форма насіння домінує над зморшкуватою, а високорослість— над низькорослістю. Обидві ознаки успадковуються незалежно. Схрестили дві гомозиготні рослини: високу зі зморшкуватим насінням і низькорослу — із гладеньким. Надалі гібриди розмножувались самозапиленням. У F2 одержали 1760 рослин. Визначте серед них імовірну кількість високих рослин із гладеньким насінням.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
26 березня 2019
Переглядів
3515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку