Тематична контрольна робота "Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку"

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з різнорівневими завданнями для тематичного оцінювання компетентностей учнів за темою "Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку"
Перегляд файлу

Країни Азії, Африки і Латинської Америки

Контрольна робота № 3

1  варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:

1.  Яку дату вважають «роком Африки», коли на цьому континенті утворилося 17 незалежних держав?

А)1950 р.;      Б)1955 р.;   В)1960 р.;    Г)1965 р.

2.  Зміст якої політики провідних держав світу щодо країн, що розвиваються, відображає карикатура?

image 

А)протекціонізму;    Б)неоколоніалізму;     В)етатизму;      Г)модернізації.

3.  Про кого з діячів ідеться в уривку з історичного джерела? Він, безумовно, кривавий і жорстокий диктатор. Таких у трагічній історії Латинської Америки було дуже багато. Але він — унікальний диктатор. Затиснувши націю в залізні лещата репресій і терору, провів важливі ліберальні економічні реформи та розв’язав історичне завдання модернізації чилійської економіки, над яким багато десятиліть безуспішно билися і ліві, і праві його попередники.

А)Ф. Кастро;     Б)Х. Перон;      В)У. Чавес;      Г)А. Піночет.

4.  Арабські країни під час близькосхідного конфлікту в 1950—1980-ті рр. отримували військово-політичну підтримку від:

А)США;     Б)СРСР;     В)Великобританії;     Г)Франції.

5.  Організація Американських держав створена в: А)1945 р.;    Б)1948 р.;     В)1950 р.;    Г)1954 р.

6.  Що стало приводом до першої арабо-ізраїльської війни?

А)націоналізація Суецького каналу;

Б)передача Палестини під мандат Британії;

В)проголошення незалежності Ізраїлю;

Г)створення Об’єднаної Арабської держави.

2 рівень: завдання на встановлення відповідності:

7.  Установіть відповідність між періодами історії Китаю та їх характеристиками: 1) «Великий стрибок»; 2) «Культурна революція»; 3) «Чотири модернізації»;  4) «Три червоні знамена».

А) Форсований розвиток промисловості.

Б) Боротьба з опозицією, встановлення культу особи Мао.

В) Курс на подолання наслідків комуністичних експериментів, здійснення докорінних реформ у всіх сферах життя Китаю.

Г) Курс на прискорену побудову комунізму;

Д) Об’єднання соціалістичних держав у боротьбі з капіталізмом.

8.  Установіть відповідність між історичним діячем та країною:

1)І. Ганді;                                А)Китай;

2)Д. Сяопін;                           Б)Південно-Африканська республіка;

3)Н. Мандела;                      В)Індія;

4)У. Чавес;                             Г)Японія;

                                                 Д)Венесуела.

3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:

9. Укажіть три причини деколонізації Африки в другій половині XX ст.

1)  розгортання потужних національно-визвольних рухів;

2)  підтримка руху за незалежність із боку СРСР та США;

3)наявність значних природних ресурсів;

4)поширення антиколоніальних настроїв у світі;

5) встановлення колонізаторською владою режиму апартеїду; 6) перемога комуністичних рухів у Східній Азії; 7)загострення Близькосхідного конфлікту.

10. Виберіть абревіатури організацій, утворення яких свідчить про посилення інтеграційних процесів у країнах Латинської Америки:

1)НАТО;

2)СЕАТО;

3)СЕНТО;

4)НАФТА;

5)ЛАВТ; 6)АНЗЮК;

7)МЕРКОСУР.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:

11. Сформулюйте загальні тенденції розвитку країн Латинської Америки в 2-й половині ХХ- на початку ХХІ століття.

 

 

 

2  варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:

1.  Хто очолив(-ла) перший уряд Індії як незалежної держави? А)І. Ганді;    Б)Дж. Неру;     В)Р. Ганді;    Г)Махатма Ганді.

2.  Стрімкий економічний розвиток Японії в 1960—1970-х рр. був зумовлений:

А) отриманням допомоги за «планом Маршалла»;

Б) націоналізацією галузей великої промисловості;

В) оперативним упровадженням новітніх технологій;

Г) інтеграційними процесами в Азійсько-Тихоокеанському регіоні.

3.  Економічні реформи з модернізації Китаю та подолання наслідків комуністичних експериментів були започатковані:

А)Чан Кайші;     Б)Сунь Ятсеном;    В)Мао Цзедуном;   Г)Ден Сяопіном.

4.  У якій країні Азії в 1960-х рр. вирувала «велика культурна революція»? А)Індія;    Б)Китай;    В)Пакистан;    Г)Іран.

5.  Яка подія стала приводом до арабо-ізраїльської війни 1956 р.?

А)утворення держави Ізраїль;

Б)передача Палестини під мандат Британії; В)створення Організації арабських держав;

Г)націоналізація Суецького каналу.

6.  Для розвитку якого регіону була спрямована програма Д. Кеннеді «Союз заради прогресу»?

А)країн Африки;   Б)країн Близького Сходу;   В)країн Латинської Америки; Г)країн ПівденноСхідної Азії.

2 рівень: завдання на встановлення відповідності:

7. Установіть відповідність між світлиною історичного діяча і країною, з якою пов’язана його діяльність:

1) image    2)      

3) image    4)           

А)Китай;      Б)Індія;     В)Японія;      Г)Чилі;      Д)Куба.

8. Установіть відповідність між періодами історії Китаю та їх характеристиками: 1) «Комуна- це добре»;   2) «Соціалізм з китайським обличчям»;  3) «Рушниця породжує владу»;   4) «Атомна бомба- паперовий тигр». А)Початок суцільної колективізації.

Б)Камуфляж ринкових реформ у Китаї.

В)Абсолютизація насилля в боротьбі за владу.

Г)Ігнорування загрози атомної війни.

Д)Курс на гегемонію Китаю в комуністичному світі.

3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:

9.      Причинами політичної нестабільності та низького життєвого рівня більшості постколоніальних країн є:

1)еміграція кваліфікованих спеціалістів;

2)штучність кордонів новоутворених держав, прикордонні конфлікти;

3)вузька спеціалізація економік, монокультурність сільського господарства;

4)загострення протиріч між метрополіями і новоутвореними державами;

5)протистояння СРСР і США;

6)занадто повільні темпи економічних реформ; 7)передчасне проголошення незалежності.

10.  Які території окупував Ізраїль унаслідок Шестиденної війни?

1)дельту р. Ніл;

2)Синайський півострів;

3)Голанські висоти;

4)південь Лівану;

5)західний берег р. Йордан; 6)столицю Сирії Дамаск; 7)західний Єрусалим.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:

11. Які причини та шляхи врегулювання Близькосхідного конфлікту?

 

 

3  варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:

1.  Головною метою політики «великого стрибка», що реалізовувалася в Китаї, було:

А) швидке здійснення індустріалізації економіки країни;

Б) завершення збройної боротьби комуністів проти Гоміндану; В) відновлення економіки після комуністичних експериментів;

Г) встановлення одноосібної влади Мао Цзедуна .

2.  У якому варіанті правильно вказана хронологічна послідовність наступних плакатів:

image                             А                                   Б                                          В                                           Г

А)А-Б-В-Г;     Б)Б-А-В-Г;     В)А-В-Г-Б;         Г)Г-А-В-Б.

3.  Парламент якої країни прийняв у середині 1960-х років резолюція про «три неядерні принципи»?

А)Китай;     Б)Індія;      В)Іран;        Г)Японія.

4.  Які країни об’єднує ОПЕК?

А)індустріальні країни Південно-Східної Азії;

Б)країни-експортери нафти;

В)найбідніші країни світу;

Г)країни Азійсько-Тихоокеанського регіону.

5.  Яка колоніальна імперія впала останньою у результаті деколонізації другох половини ХХ століття?

А)Британська;    Б)Французька;     В)Португальська;     Г)Іспанська.

6.  Курс реформ Реза Пехлеві в Ірані отримав назву:

А) «зелена революція»;    Б) «арабська весна»;   В) «біла революція»   Г) «пробудження Азії».

2 рівень: завдання на встановлення відповідності:

7. Установіть відповідність між датою і подією:

1)                  1945 р.;     А)Сан-Франциський мирний договір;

2)                  1948 р.;     Б)Організація Арабських держав; 3)1951 р.;     В)Кубинська революція;

4)1959 р.      Г)Утворення держави Ізраїль.

                       Д)Встановлення диктатури А. Піночета в Чилі.

8. Установіть відповідність між періодами історії Китаю та їх характеристиками:

1) «Відкрити вогонь по штабах»;  2) «Хай розквітають сто квітів, хай змагаються всі думки»;  3) «Вітер зі Сходу перемагає вітер із Заходу»;   4) «Страшно тримати тигра за хвіст, а ще страшніше його відпустити».

А)Початок «культурної революції»;   Б)Ігнорування загрози атомної війни;  В)Курс на свободу критики і дотримання соціалістичної законності; Г)Курс на гегемонію Китаю в комуністичному світі. Д)Побоювання щодо проведення демократичних реформ.

3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:

9.      З якими арабськими державами Ізраїль уклав мирні договори?

1)Сирія;

2)Єгипет;

3)Йорданія;

4)Саудівська Аравія;

5)Об’єднані Арабські емірати;

6)Ірак;

7)Лівія.

10.  Причинами домінування військово-диктаторських режимів у країнах Африки були:

1)слабка соціально-класова диференціація суспільства;

2)трайбалізм;

3)політична та економічна нестабільність;

4)відсутність соціально-економічного прогресу;

5)економічна і політична залежність від розвинутих країн; 6)наявність значних природних ресурсів; 7)корупція.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:

11. Назвіть і коротко охарактеризуйте сучасні проблеми країн Латинської Америки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4  варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:

1.  Коли було прийнято резолюцію ООН про створення в Палестині єврейської і арабської держав?

А)1945 р.;   Б) 1947 р.;      В)1949 р.;   Г)1950 р.

2.  На яку територію не поширюється влада Китаю? А)Гонконг;   Б)Тайвань;    В)Тибет;    Г)Макао.

3.  У 1951 р. Японія відмовилася від прав і претензій на території:

А) Кореї, Тайваню, острова Пенхуледао;

Б)Тайваню, островів Спратлі та Парасельські;

В) Кореї, Південного Сахаліну, Курильських островів;

Г) Тайваню, Кореї, островів Спратлі, Пенхуледао, Південного Сахаліну, частини Курильських островів.

4.  Яку назву отримала течія в країнах Середнього і Близького сходу у 80-х рр., що вимагала повернення до «фундаменту» — витоків ісламу та Корану — і переоблаштування суспільного життя на їх основі? А) «Ісламський соціалізм»;

Б) «ісламський націоналізм»; В) «ісламський фундаменталізм»;

Г) «ісламський шовінізм».

5.  Яка країна Латинської Америки увійшла в історію другої половини XX ст. як «острів Свободи»?

А) Куба;  Б) Гаїті;  В) Ямайка;  Г) Уругвай.

6.  Оберіть світлину діяча, який боровся з апартеїдом в ПАР:

image               1                                      2                                            3                                              4

А)1;    Б)2;    В)3;      Г)4.

2 рівень: завдання на встановлення відповідності:

7.  Установіть відповідність між подіями і країнами:

1)Індія;                      А) «Культурна революція» 1966-1978 рр.;

2)Китай;                    Б) «Біла революція» 1978-1979 рр.; 3)Іран;                       В) «Зелена революція» 1960-1970 рр.; 4)Сирія;                     Г) «Арабська весна» 2011 р.

                                    Д) Рух «30 травня 1965 р.»

8.  Установіть відповідність між метрополіями та колоніями, що здобули незалежність:

1)Британія;       А) Марокко, Алжир, Сенегал, Джібуті;

2)Франція;        Б) Ангола, Мозамбік, Гвінея-Біасу, острів Сан-Томе;

3)Португалія;      В) Конго, Руанда, Бурунді;

4)Бельгія;             Г) Судан, Гана, Чад, Сомалі.

                               Д)Екваторіальна Гвінея, Ріо-де-Оро.

3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:

9.      Які організації стосуються Палестинського руху опору?

1)ФАТХ;

2)Аль-Каїда;

3)ОВП;

4)ХАМАС;

5)Хезболла; 6)Талібан; 7)ІДІЛ.

10.  Які причини японського «економічного дива»?

1)Допомога за планом Маршалла;

2)Відсутність військових витрат;

3)Участь в інтеграційних процесах країн Південно-Східної Азії;

4)Експортноорієнтована економіка;

5)Висококваліфіковані і дисципліновані працівники; 6)Монархічний режим;

7)Однопартійна система.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:

11. Назвіть і охарактеризуйте основні проблеми Індії на сучасному етапі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
27 березня
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку