Країни Азії, Африки і Латинської Америки
Контрольна робота № 3
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. Яку дату вважають «роком Африки», коли на цьому континенті утворилося 17 незалежних держав?
А)1950 р.; Б)1955 р.; В)1960 р.; Г)1965 р.
2. Зміст якої політики провідних держав світу щодо країн, що розвиваються, відображає карикатура?
А)протекціонізму; Б)неоколоніалізму; В)етатизму; Г)модернізації.
3. Про кого з діячів ідеться в уривку з історичного джерела? Він, безумовно, кривавий і жорстокий диктатор. Таких у трагічній історії Латинської Америки було дуже багато. Але він — унікальний диктатор. Затиснувши націю в залізні лещата репресій і терору, провів важливі ліберальні економічні реформи та розв’язав історичне завдання модернізації чилійської економіки, над яким багато десятиліть безуспішно билися і ліві, і праві його попередники.
А)Ф. Кастро; Б)Х. Перон; В)У. Чавес; Г)А. Піночет.
4. Арабські країни під час близькосхідного конфлікту в 1950—1980-ті рр. отримували військово-політичну підтримку від:
А)США; Б)СРСР; В)Великобританії; Г)Франції.
5. Організація Американських держав створена в: А)1945 р.; Б)1948 р.; В)1950 р.; Г)1954 р.
6. Що стало приводом до першої арабо-ізраїльської війни?
А)націоналізація Суецького каналу;
Б)передача Палестини під мандат Британії;
В)проголошення незалежності Ізраїлю;
Г)створення Об’єднаної Арабської держави.
2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між періодами історії Китаю та їх характеристиками: 1) «Великий стрибок»; 2) «Культурна революція»; 3) «Чотири модернізації»; 4) «Три червоні знамена».
А) Форсований розвиток промисловості.
Б) Боротьба з опозицією, встановлення культу особи Мао.
В) Курс на подолання наслідків комуністичних експериментів, здійснення докорінних реформ у всіх сферах життя Китаю.
Г) Курс на прискорену побудову комунізму;
Д) Об’єднання соціалістичних держав у боротьбі з капіталізмом.
8. Установіть відповідність між історичним діячем та країною:
1)І. Ганді; А)Китай;
2)Д. Сяопін; Б)Південно-Африканська республіка;
3)Н. Мандела; В)Індія;
4)У. Чавес; Г)Японія;
Д)Венесуела.
3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:
9. Укажіть три причини деколонізації Африки в другій половині XX ст.
1) розгортання потужних національно-визвольних рухів;
2) підтримка руху за незалежність із боку СРСР та США;
3)наявність значних природних ресурсів;
4)поширення антиколоніальних настроїв у світі;
5) встановлення колонізаторською владою режиму апартеїду; 6) перемога комуністичних рухів у Східній Азії; 7)загострення Близькосхідного конфлікту.
10. Виберіть абревіатури організацій, утворення яких свідчить про посилення інтеграційних процесів у країнах Латинської Америки:
1)НАТО;
2)СЕАТО;
3)СЕНТО;
4)НАФТА;
5)ЛАВТ; 6)АНЗЮК;
7)МЕРКОСУР.
4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Сформулюйте загальні тенденції розвитку країн Латинської Америки в 2-й половині ХХ- на початку ХХІ століття.
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. Хто очолив(-ла) перший уряд Індії як незалежної держави? А)І. Ганді; Б)Дж. Неру; В)Р. Ганді; Г)Махатма Ганді.
2. Стрімкий економічний розвиток Японії в 1960—1970-х рр. був зумовлений:
А) отриманням допомоги за «планом Маршалла»;
Б) націоналізацією галузей великої промисловості;
В) оперативним упровадженням новітніх технологій;
Г) інтеграційними процесами в Азійсько-Тихоокеанському регіоні.
3. Економічні реформи з модернізації Китаю та подолання наслідків комуністичних експериментів були започатковані:
А)Чан Кайші; Б)Сунь Ятсеном; В)Мао Цзедуном; Г)Ден Сяопіном.
4. У якій країні Азії в 1960-х рр. вирувала «велика культурна революція»? А)Індія; Б)Китай; В)Пакистан; Г)Іран.
5. Яка подія стала приводом до арабо-ізраїльської війни 1956 р.?
А)утворення держави Ізраїль;
Б)передача Палестини під мандат Британії; В)створення Організації арабських держав;
Г)націоналізація Суецького каналу.
6. Для розвитку якого регіону була спрямована програма Д. Кеннеді «Союз заради прогресу»?
А)країн Африки; Б)країн Близького Сходу; В)країн Латинської Америки; Г)країн ПівденноСхідної Азії.
2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між світлиною історичного діяча і країною, з якою пов’язана його діяльність:
1) 2)
3) 4)
А)Китай; Б)Індія; В)Японія; Г)Чилі; Д)Куба.
8. Установіть відповідність між періодами історії Китаю та їх характеристиками: 1) «Комуна- це добре»; 2) «Соціалізм з китайським обличчям»; 3) «Рушниця породжує владу»; 4) «Атомна бомба- паперовий тигр». А)Початок суцільної колективізації.
Б)Камуфляж ринкових реформ у Китаї.
В)Абсолютизація насилля в боротьбі за владу.
Г)Ігнорування загрози атомної війни.
Д)Курс на гегемонію Китаю в комуністичному світі.
3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:
9. Причинами політичної нестабільності та низького життєвого рівня більшості постколоніальних країн є:
1)еміграція кваліфікованих спеціалістів;
2)штучність кордонів новоутворених держав, прикордонні конфлікти;
3)вузька спеціалізація економік, монокультурність сільського господарства;
4)загострення протиріч між метрополіями і новоутвореними державами;
5)протистояння СРСР і США;
6)занадто повільні темпи економічних реформ; 7)передчасне проголошення незалежності.
10. Які території окупував Ізраїль унаслідок Шестиденної війни?
1)дельту р. Ніл;
2)Синайський півострів;
3)Голанські висоти;
4)південь Лівану;
5)західний берег р. Йордан; 6)столицю Сирії Дамаск; 7)західний Єрусалим.
4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Які причини та шляхи врегулювання Близькосхідного конфлікту?
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. Головною метою політики «великого стрибка», що реалізовувалася в Китаї, було:
А) швидке здійснення індустріалізації економіки країни;
Б) завершення збройної боротьби комуністів проти Гоміндану; В) відновлення економіки після комуністичних експериментів;
Г) встановлення одноосібної влади Мао Цзедуна .
2. У якому варіанті правильно вказана хронологічна послідовність наступних плакатів:
А Б В Г
А)А-Б-В-Г; Б)Б-А-В-Г; В)А-В-Г-Б; Г)Г-А-В-Б.
3. Парламент якої країни прийняв у середині 1960-х років резолюція про «три неядерні принципи»?
А)Китай; Б)Індія; В)Іран; Г)Японія.
4. Які країни об’єднує ОПЕК?
А)індустріальні країни Південно-Східної Азії;
Б)країни-експортери нафти;
В)найбідніші країни світу;
Г)країни Азійсько-Тихоокеанського регіону.
5. Яка колоніальна імперія впала останньою у результаті деколонізації другох половини ХХ століття?
А)Британська; Б)Французька; В)Португальська; Г)Іспанська.
6. Курс реформ Реза Пехлеві в Ірані отримав назву:
А) «зелена революція»; Б) «арабська весна»; В) «біла революція» Г) «пробудження Азії».
2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між датою і подією:
1) 1945 р.; А)Сан-Франциський мирний договір;
2) 1948 р.; Б)Організація Арабських держав; 3)1951 р.; В)Кубинська революція;
4)1959 р. Г)Утворення держави Ізраїль.
Д)Встановлення диктатури А. Піночета в Чилі.
8. Установіть відповідність між періодами історії Китаю та їх характеристиками:
1) «Відкрити вогонь по штабах»; 2) «Хай розквітають сто квітів, хай змагаються всі думки»; 3) «Вітер зі Сходу перемагає вітер із Заходу»; 4) «Страшно тримати тигра за хвіст, а ще страшніше його відпустити».
А)Початок «культурної революції»; Б)Ігнорування загрози атомної війни; В)Курс на свободу критики і дотримання соціалістичної законності; Г)Курс на гегемонію Китаю в комуністичному світі. Д)Побоювання щодо проведення демократичних реформ.
3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:
9. З якими арабськими державами Ізраїль уклав мирні договори?
1)Сирія;
2)Єгипет;
3)Йорданія;
4)Саудівська Аравія;
5)Об’єднані Арабські емірати;
6)Ірак;
7)Лівія.
10. Причинами домінування військово-диктаторських режимів у країнах Африки були:
1)слабка соціально-класова диференціація суспільства;
2)трайбалізм;
3)політична та економічна нестабільність;
4)відсутність соціально-економічного прогресу;
5)економічна і політична залежність від розвинутих країн; 6)наявність значних природних ресурсів; 7)корупція.
4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Назвіть і коротко охарактеризуйте сучасні проблеми країн Латинської Америки.
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. Коли було прийнято резолюцію ООН про створення в Палестині єврейської і арабської держав?
А)1945 р.; Б) 1947 р.; В)1949 р.; Г)1950 р.
2. На яку територію не поширюється влада Китаю? А)Гонконг; Б)Тайвань; В)Тибет; Г)Макао.
3. У 1951 р. Японія відмовилася від прав і претензій на території:
А) Кореї, Тайваню, острова Пенхуледао;
Б)Тайваню, островів Спратлі та Парасельські;
В) Кореї, Південного Сахаліну, Курильських островів;
Г) Тайваню, Кореї, островів Спратлі, Пенхуледао, Південного Сахаліну, частини Курильських островів.
4. Яку назву отримала течія в країнах Середнього і Близького сходу у 80-х рр., що вимагала повернення до «фундаменту» — витоків ісламу та Корану — і переоблаштування суспільного життя на їх основі? А) «Ісламський соціалізм»;
Б) «ісламський націоналізм»; В) «ісламський фундаменталізм»;
Г) «ісламський шовінізм».
5. Яка країна Латинської Америки увійшла в історію другої половини XX ст. як «острів Свободи»?
А) Куба; Б) Гаїті; В) Ямайка; Г) Уругвай.
6. Оберіть світлину діяча, який боровся з апартеїдом в ПАР:
1 2 3 4
А)1; Б)2; В)3; Г)4.
2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між подіями і країнами:
1)Індія; А) «Культурна революція» 1966-1978 рр.;
2)Китай; Б) «Біла революція» 1978-1979 рр.; 3)Іран; В) «Зелена революція» 1960-1970 рр.; 4)Сирія; Г) «Арабська весна» 2011 р.
Д) Рух «30 травня 1965 р.»
8. Установіть відповідність між метрополіями та колоніями, що здобули незалежність:
1)Британія; А) Марокко, Алжир, Сенегал, Джібуті;
2)Франція; Б) Ангола, Мозамбік, Гвінея-Біасу, острів Сан-Томе;
3)Португалія; В) Конго, Руанда, Бурунді;
4)Бельгія; Г) Судан, Гана, Чад, Сомалі.
Д)Екваторіальна Гвінея, Ріо-де-Оро.
3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей:
9. Які організації стосуються Палестинського руху опору?
1)ФАТХ;
2)Аль-Каїда;
3)ОВП;
4)ХАМАС;
5)Хезболла; 6)Талібан; 7)ІДІЛ.
10. Які причини японського «економічного дива»?
1)Допомога за планом Маршалла;
2)Відсутність військових витрат;
3)Участь в інтеграційних процесах країн Південно-Східної Азії;
4)Експортноорієнтована економіка;
5)Висококваліфіковані і дисципліновані працівники; 6)Монархічний режим;
7)Однопартійна система.
4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Назвіть і охарактеризуйте основні проблеми Індії на сучасному етапі.