Тематична контрольна робота. Синтаксична норма. 11 клас.

Про матеріал
Українська мова.. Тематична контрольна робота №2. Синтаксична норма. 11 клас. Дев'ятнадцять тестових завдань. Двадцять друге завдання - потрібно відредагувати та записати речення.
Перегляд файлу

Тематична контрольна робота. Синтаксична норма. 11 клас.                  Варіант 1

1. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А жителі села Нового Березова Б неподалік села Іванівки   В у центрі міста Одеси                         Г команда міста Ялти

2. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А на заводі «Арсенал»    Б біля аеропорту «Бориспіль»  В на планеті Плутон  

Г біля міста Херсон

3. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А чекати на батька   Б запобігти хворобі   В хворий діабетом   Г зраджувати друга

4. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А не мати довіру  Б радіти сонцю   В дякувати дідові  Г відгук про вірш

5. Правильно вжито прийменник по в словосполученні

А майстерня по виготовленню ключів   Б комітет по захисту прав споживачів

В працює по десять годин на добу         Г робота по підготовці техніки

6. Синтаксичну помилку допущено в словосполученні

А жити по правді   Б говорити по суті   В кожному по сувенірові   Г план по продажу м’яса

7. НЕМАЄ синтаксичної помилки в рядку

А Школа працює при університеті.   Б Погоджуся при умові доброї дисципліни.

В Я зможу допомогти при будь-яких обставинах.

Г Застосували нові технології при спорудженні клубу.

8. НЕМАЄ синтаксичної помилки в рядку

А Три явори посадила сестра при долині.  Б При бажанні можна досягти будь-чого.

В Фестиваль провели при сприянні ОДА.   Г Та це було ще при царі Панькові.

9. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Вона була досвідчена лаборантка.  Б Мій батько й мати були блакитноокі.

В Раніше я був наївною людиною.  Г Усе життя мати була щасливою.

10. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Ромашка, деревій та шавлія має лікувальні властивості.

Б Чулася пісня, розмова батьків, а потім запала тиша.

В Ідуть Остап і Соломія широким степом долі шукати.

Г Верба й ставок нагадують про батьківську землю.

11. Редагування потребує речення

А Поверхню вкрито позолотою.   Б Протокол підписано директором.

В Меблі виготовлено 3D-принтером.   Г Каблучку інкрустовано діамантами.

12. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення

А Тире ставиться між підметом і присудком, що виражені іменниками.

Б Рішення приймаються за результатами відкритого голосування.

В У цих місцях розпогоджується десь після першої години.

Г Цей будинок здається в оренду на вісімнадцять місяців.

13. Неповним є речення

А Життя — це божевільне ралі.         Б Поезія — це завжди неповторність… .

В Страждання наше чисте і терпляче.      Г Моя любове! Я перед тобою.

14. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Даруйте на слові але ви більш як помиляєтеся.

Б В розлуці з вами солов’ї Вкраїни так ниє серце!

В Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать.

Г Беручись за велику справу не оглядайся на дрібні помилки.

 

 

 

 

15. Відокремленим означенням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Сумно звичайно що всі дістають свої мобільники замість того щоб насолоджуватися концертом.

Б Радiсть не подiлена з другом це не радiсть навiть не пiврадостi а якась поганська

четвертушка мiзерiя якась.

В Іноді те чого як нам здається ми зовсім не хочемо виявляється саме тим що нам

найбільше потрібно.

Г Коли притомить нас дорога нап’ємось грому молодого як п’ють з беріз холодний сік.

16. Логічну помилку допущено в будові речення

А Консультант розповів про кавомолку, і я спробував її увімкнути.

Б Медсестра дала мені пластир, і я заклеїв ним пошкоджену ділянку.

В Тренер наполягав зробити ще один підхід, і в мене не було вже сил.

Г Старший брат почав грати у футбол, і я теж захотів поганяти м’яч.

17.Установіть відповідність.      Вид односкладного речення      Приклад

1 безособове    2 означено-особове    3 неозначено-особове    4 узагальнено-особове

А Сумним вікам немає вороття.      Б Червону руту не шукай вечорами.

В З гармат по горобцях не стріляють.      Г Весна, і смерть, і світле воскресіння.

Д Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.

18. Установіть відповідність.    Вид односкладного речення       Приклад

1 безособове    2 означено-особове    3 неозначено-особове    4 узагальнено-особове

А Вовка пастухом не ставлять.    Б Довго спали вітри у ярах на припоні.

В Смеркалося… Огнем кругом запалало.    Г Крізь темний бір до ясних зір прорубую дорогу.

Д Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер.

19. Установіть відповідність.     Вид складного речення    Приклад

1 складносурядне    2 складнопідрядне    3 безсполучникове      4 з різними видами зв’язку

А Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління, огортаючи чаром людську душу.

Б Завірюха стугоніла, вила, а мороз гострив свій білий ніж.

В На вечірньому небі потьмяніли й щезли сріблясті зірки.

Г Я додам вам раду щиру: і при щасті майте міру.

Д Якби мені черевики, то пішла б я на музики.

 

20.  Утворіть і запишіть складні словосполучення.

Жити в (місто Бровари), чекати біля (кінотеатр «Довженко»), розглядати (сузір’я Квочка), плавати в (озеро Сиваш), засмагати біля (річка Конка), приїхав до (село Жовта Круча), кандидат зі (штат Флорида), переходити (вулиця Шовковична), доїхали до (станція Вапнярка), переїхати до (місто Полтава).

21. Утворіть і запишіть словосполучення, вибравши потрібний прийменник і знявши дужки.

Перетворитися в/на (пар), чекати біля/близько (одинадцята), запізнитися із-за/через (негода), відгук на/про (вистава), сміятися над/з (друг), враження від/про (книжка), знущатися над/з (однокласник), працювати згідно/згідно з (графік)

22. Відредагуйте й запишіть речення.

1. Проїжджаючи по вулиці Предславинська, ми помітили на прохідній заводу «Будгідроприладу» інженера Олександра Коваленко. 2. За містом Білою Церквою ми зупинилися перепочити на березі річки Рось. 3. На станції Шепетівці стояли півгодини, потім зупинилися в місті Вінниця, а в місті Чернівцях вийшли з потяга. 4. У штаті Аляска перемогли демократи, а в штаті Каліфорнії — республіканці. 5. За селом Зеленою Пущею ніч, на небі не видно сузір’я Стожарів, а біля річки Дніпра — тиша. 6. На горі Евересті небо можна помацати руками, та й до планети Сатурна значно ближче.                             7. Хочу побувати біля озера Вікторії, а про відвідини планети Меркурій навіть не мрію.

Тематична контрольна робота. Синтаксична норма. 11 клас.                  Варіант 2

1. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А у сузір’ї Малий Віз   Б за містом Кривим Рогом   В проїхати вулицю Соборну

Г читати газету «Чорноморець»

2. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А у річці Десна  Б на озері Балатон   В через пустелю Каракум  Г біля підніжжя гори Арарат

3. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А сповнений оптимізму   Б ігнорувати проханням   В знехтувати допомогу   Г чекати близько року

4. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А відповідно положенню  Б не знати труднощів  В сміятися з мавпочки  Г легковажити довіру

5. Правильно вжито прийменник по в словосполученні

А по нашим підрахункам  Б досвід по роботі з батьками      В заходи по забезпеченню

Г брат по батьковій лінії

6. Синтаксичну помилку допущено в реченні

А Збірка поета вийшла по його смерті.  Б Сформуйте групи по двадцять осіб.

В Кажуть, п’яному море по коліна.     Г Ви поставили запитання не по темі.

7. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Увечері брат був засмученим.  Б Учора ми були дуже схвильовані.

В Котляревський був заможний.   Г Історія є вчителька життя.

8. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Живе там дід і баба, і курочка в них ряба, вона, мабуть, несе їм яєчка золоті.

Б Хтось ними [словами] плакав, мучився, болів, із них почав і ними ж і завершив.

В Жили-були дід і баба не в селі — хатка їхня стояла в дрімучому лісі.

Г Новела й оповідання має одну сюжетну лінію, роман — декілька.

9. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Син з дочкою навчається в художній школі.

Б Батько із сином іноді разом ходять на футбол.

В Підмет з присудком становлять граматичну основу.

Г Сусід з донькою щодня ходить у центральний парк.

10. Редагування потребує речення

А Звіт прийнято адміністрацією.   Б Слова записано фломастером.

В Стіну розбито молотком.      Г Вершки збито міксером.

11. Редагування потребує речення

А Навесні озеро наповнюється водою дуже швидко.

Б Нашими учнями складаються іспити на високому рівні.

В Земля вкривається зеленню під дією рясних дощів.

Г Душа переповнюється теплом від дитячого сміху.

12. Неповним є речення

А Біля тихих причалів свого щастя боюсь.      Б Роман — людина ніжної та сумирної вдачі.

В У тебе зараз вигляд наполоханого зайця.   Г Вогонь — добрий слуга, але поганий хазяїн.

13.Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Може і справді найліпший спосіб уникнути пастки іти їй назустріч?

Б Прописна істина викладена дотепно справляє враження нової.

В Через тумани лихі через великеє горе ти світиш мені моя зоре.

Г Світе мій чому любов до свого народу є націоналізм?

14. Логічну помилку допущено в будові речення

А Єдине, чого я не розумів, — це властивості рівнобедреного трикутника.

Б Перше, з чого треба було почати, — це аналіз даних про кліматичні зміни.

В Головне, на чому треба загострити нашу увагу, — це дисципліна на уроці.

Г Останнє, на чому було зроблено акцент, — це на манері спілкуватися.

 

15. Логічну помилку допущено в будові речення

А Я допоможу тобі, коли виконаю всі задачі й приклади.

Б Наша доля — у наших руках. Усе залежить передусім від нас.

В У суботу поїдемо за місто, якщо дощі й вітри вгамують свій апетит.

Г Мої друзі не пішли в кіно. Бо треба готуватися до випускного іспиту.

16. Логічну помилку допущено в будові речення

А Я вірю в слова, що промовляють з добром і любов’ю.

Б Я зайшов до кабінету директора, що в кінці коридору.

В Увімкнув світильник, що стоїть на приліжковій тумбочці.

Г Пролунав дзвінок, що сповістив про початок навчального року.

17. Установіть відповідність.    Вид односкладного речення Приклад

1 називне    2 безособове    3 означено-особове     4 неозначено-особове

А Багато слів написано пером.     Б Той монастир недавно збудували.

В Ловлю твоє проміння крізь музику беріз.

Г Немов чарівні декорації —    жасмин, троянди і бузок.

Д І день, і ніч, і мить, і вічність, і тиша, і дев’ятий вал…

18. Установіть відповідність.     Вид складного речення    Приклад

1 складносурядне    2 складнопідрядне    3 безсполучникове      4 з різними видами зв’язку

А Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці.

Б Національна своєрідність зближує нації, а не роз’єднує їх.

В Он глянь: вже лицарі летять народ з неволі визволять.

Г Колись він бачив далекі краї, де сонце та море навперейми намагалися розгорнуть перед ним свої дива, але то було давно…

Д Прилинув вітер, і в тісній хатині він про весняну волю заспівав.

19. Установіть відповідність.  Вид складного речення Приклад

1 складносурядне  2 складнопідрядне  3 безсполучникове    4 з різними видами зв’язку

А За добро добром спіши воздати — мудрість завше доброю була.

Б Розцвітає людина в щасті, а не в журбі.

В Не зневажай душі своєї цвіту, бо з нього виросло кохання наше.

Г Тебе нема, і дні — як ночі, і сад хитається в журбі.

Д Серце моє — клітка, а пісні — пташки, що об неї б’ються і на волю рвуться.

 

20. Утворіть і запишіть складні словосполучення

Працювати на (шахта «Антрацит»), під’їжджати до (станція Знам’янка), побувати в (аеропорт «Жуляни»), виробляти на (завод «Запоріжсталь»), запросити (співак Вакарчук), зупинитися біля (село Мала Воля), жити в (місто Луцьк), пишатися (місто Миколаїв),  перебувати на (острів Гренландія), захоплюватися (гора Олімп).

21. Утворіть і запишіть словосполучення, вибравши потрібний прийменник і знявши дужки.

Перетворитися в/на (пар), чекати біля/близько (одинадцята), запізнитися із-за/через (негода), відгук на/про (вистава), сміятися над/з (друг), враження від/про (книжка), знущатися над/з (однокласник), працювати згідно/згідно з (графік)

22. Перепишіть текст, розкривши дужки.

Ранок був (незвичайний, незвичайним). До мене (прийшло, прийшли) троє моїх друзів. Хоч я й не люблю сюрпризів, але привітання з днем народження отримувати, мабуть, усім приємно. Флешка, книжка, шоколадка (лежала, лежали) на столі, ніби ранкові трофеї. Роман-епопея (притягував, притягувала) погляд яскравою обкладинкою, плитка шоколаду була (поламана, поламаною), проте (апетитна, апетитною), а флешка не викликала особливих емоцій. Хай там як, а вона теж стане в пригоді. Я з друзями (пішов, пішли) до вітальні, де на нас чекав торт і чай .

 

 

Тематична контрольна робота. Синтаксична норма. 11 клас.                 Варіант 3

1. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А у селі Семигори   Б за річкою Прип’яттю  В на станції Жмеринка   Г у місті Сумах

2. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А на вулиці Прорізна   Б у штаті Вашингтон   В на річці Ворсклі   Г з вулиці Світлої

3. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А зазнавати утисків  Б опановувати мистецтво  В потребувати поради   Г властивий для осені

4. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А запізнитися через дощ  Б повідомити директору  В притаманний для тебе  Г розгубитися через страх

5. Правильно вжито прийменник по в словосполученні

А план по заготівлі  Б стікати по вікну   В шукати по алфавіту   Г діяти по наказу

6. Синтаксичну помилку допущено в реченні

А Друзі виїхали на Київ по обіді.     Б Речі були розкидані по всій кімнаті.

В В армії ніхто не буде гладити тебе по голівці.   

Г У таборі діляться досвідом по роботі з хворими.

7. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Юра із Сьомкою зриваються й біжать.  Б Я з Яшком у себе теж посадили шовковицю.

В Андрій з жінкою жив на околиці міста.  Г Світлана з донькою ходить на роботу.

8. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А — Скільки їх проголосувало? — Більшість депутатів проголосувало за цей закон.

Б — Що вони зробили? — Більшість учнів списували завдання одне в одного.

В — Як багато вас було? — Півтори тисячі людей були на кінофестивалі.

Г — Як люди проводять там час? — Багато туристів засмагають, а хтось плаває.

9. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Староста з класним керівником чекатимуть вас на вході.

Б Вишня й абрикос зацвітає в кінці квітня — на початку травня.

В Більшість науковців систематично відвідує конференції.

Г Колись і ти був маленьким, але час минає, усе змінюється.

10. Редагування потребує речення

А Удар нанесено палицею.   Б Записку написано ручкою.

В Завдання виконано учнями.   Г Порожнину очищено щіткою.

11. Редагування потребує речення

А Восени біля моря починає хмаритися здебільшого після обіду.

Б Над майбутнім люди зазвичай замислюються після сорока років.

В Людьми робляться помилки передусім через неуважність і лінощі.

Г Рани загоюються швидше біля моря, в евкаліптових та ялівцевих гаях.

12. Дієприкметник бажано замінити на безособову форму на -но в реченні

А Одногрупники засмучені низькими балами за іспит.

Б Дівчата зморені тривалою підготовкою до конкурсу.

В Документи підписані після всіх необхідних погоджень.

Г Сестра виснажена безперервними повтореннями вправ.

13. Неповним є речення

А Воду решетом не носять.     Б Душа — як пісня солов’їна.

В У високому небі обгорілої віри хрести.    Г Повітря навкруги напоєне пахощами трав.

14. Вставним реченням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Твір мистецтва це куточок Усесвіту побачений крізь призму певного темпераменту.

Б Ой Морозе Морозенку ти славний козаче! За тобою Морозенку вся Вкраїна плаче.

В Софія як любовно називають собор кияни найдавніша пам’ятка Києва.

Г Українська пісня це бездонна душа українського народу це його слава.

 

15. Відокремленою прикладкою ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Ухиляючись від боротьби за існування людина ставить на собі хрест.

Б Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь рясно вкриті краплистою росою.

В Найбільшу майже ідеальну точність більшовизм виявляє в одній галузі своєї діяльності в галузі терору та репресій.

Г Бетховене прости мене за те що я не мав часу прийти до тебе що знаю я симфонії

полів але твоєї жодної не знаю.

 16. Логічну помилку допущено в будові речення

А Тренер дав поради, скільки часу проводити в залі і які виконувати вправи.

Б Ми з’ясували, де проведемо вихідні та в якому театрі відбудеться прем’єра.

В Я наполягав поговорити, куди ми поїдемо на практику й про завдання до заліку.

Г Ти не підкажеш, де можна купити квіти й на котру годину нас запросили на вечірку?

17. Установіть відповідність.     Вид односкладного речення     Приклад

1 називне   2 безособове   3 означено-особове    4 неозначено-особове

А Тихий шелест біля вікна.   Б Замерзлий полустанок… Ліс…

В Смоктало під грудьми від холоду.     Г Вирушаю в далеку дорогу світ пізнавати.

Д Трояндову олію використовують у парфумерії.

 18. Установіть відповідність.     Вид складного речення    Приклад

1 складносурядне    2 складнопідрядне    3 безсполучникове      4 з різними видами зв’язку

А Коли осінь вмирає на сивому вітрі, ми старієм на рік, і немає на долю управи.

Б Для того щоб любити власний народ, не треба нам ненавидіти інший народ.

В І сад цвіте, і горличка туркоче, і тихий промінь на покосі спить.

Г Водевіль і трагедія нагло зійшлися і заграли маленький танок.

Д Така судьба усіх співців чудових: їх тернами увінчує життя.

19.  Установіть відповідність.

Ускладнювальний компонент     Приклад (розділові знаки пропущено)

1 відокремлена прикладка  2 однорідні члени речення

3 відокремлена обставина    4 вставне слово

А І кожен фініш це по суті старт.    Б Купаючись у розкошах не втопися.

В Ой не ходи Грицю та на вечорниці.      Г Учи лінивого не молотом а голодом.

Д У літописців є найстрашніша зброя замовчування.

 20. Утворіть і запишіть складні словосполучення

Під’їжджати до (місто Тернопіль),  пишаюся (місто Горішні Плавні), засмагати біля (річка Прут), перейти (вулиця Зоологічна), побувати в (місто Мінеральні Води), долетіти до (планета Венера), піднятися на (гора Говерла), на березі (річка Дунай) , цікавитися (планета Уран), збудувати біля (завод «Друкмаш»), слухати (співачка Крушельницька), перепливати (річка Велика Тернівка).

21. Утворіть і запишіть словосполучення, вибравши потрібний прийменник і знявши дужки.

Перетворитися в/на (пар), чекати біля/близько (одинадцята), запізнитися із-за/через (негода), відгук на/про (вистава), сміятися над/з (друг), враження від/про (книжка), знущатися над/з (однокласник), працювати згідно/згідно з (графік)

 

22. Відредагуйте й запишіть словосполучення.

Спеціаліст по електромеханіці, мешкати по адресі, приїхав по справах, жити в Кавказі, пропозиції по поліпшенню звукоізоляції, телефонуйте при виникненні пожежі, по наших підрахунках, конференція по проблемі екології, по технічних причинах, по власній волі, піти за хлібом, зауваження по доповіді, не встиг із-за тебе, при першій необхідності, проводити при підтримці волонтерів, підручник по географії, піти в концерт, жити в Поділлі, комплексувати із-за низького зросту, пройтися по багатьох питаннях.

 

Тематична контрольна робота. Синтаксична норма. 11 клас.                  Варіант 4

1. Синтаксичну помилку допущено в рядку

А уздовж річки Південний Буг     Б на вулиці Дерибасівській    В за містом Ужгородом

Г на острові Хортиці

2. Дієслівна форма здійснила НЕ УЗГОДЖУЄТЬСЯ з абревіатурою

А УПА    Б СБУ   В ГЕС   Г США

3. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А знущатися з перехожих  Б перетворитися на кригу  В додержувати норм  Г характерний мені

4. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А завідувач відділу  Б навчатися фізиці  В чекати тролейбус   Г відгук про реферат

5. НЕПРАВИЛЬНИМ є словосполучення вступити в

А університет   Б калюжу  В партію   Г багно

6. Можливий лише один варіант керування в рядку

А радіти з нагоди й радіти нагоді   Б багатий на білок і багатий білком

В чекати вчителя й чекати на вчителя   Г кепкувати з нього й кепкувати над ним

7. Синтаксичну помилку допущено в реченні

А Усі знають, що на Україні люди гостинні.   Б Найсмачніші галушки готують на Полтавщині.

В «Коні не винні» Коцюбинський написав на Капрі.

Г Щороку наша родина проводить літо на Заході.

8. Прийменники на та в можуть бути на місці крапок у словосполученні

А чекати … пошті   Б працювати … фермі   В зібратися … кухні   Г бути … фабриці

9. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Більшість художників ХХ століття намагалися передати саме внутрішній стан своїх героїв.

Б Федір Кричевський був талановитий, його роботи вражають простотою й глибиною.

В Хлопчик з пташкою на однойменній картині Кричевського дивляться в один бік.

Г Хлопчик і пташка сприймається органічно — у цьому сила полотна Кричевського.

10. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Першою жінкою-академіком стала Олена Пчілка.

Б Ракета-носій досягла своєї мети о шостій двадцять.

В Людина-павук підкупив глядача своєю добротою.

Г Книжка-тренажер сприяла якісній підготовці до ЗНО.

11. Редагування потребує речення

А Ця проблема досліджується вченими-криміналістами.

Б Добра й відкрита людина завжди щиро спілкується.

В Сонце усміхається, посилаючи нам своє проміння.

Г Ваші задушевні слова сприймаються легко.

12. Редагування потребує речення

А Наближається Новий рік і Різдво Христове. Б Діти граються на березі, будують замки з піску.

В  У нашому ліцеї математика вивчається поглиблено.

Г Мій син захоплюється пригодницькою літературою.

13. Редагування потребує речення

А Щороку в країні підвищується рівень життя.  Б Найкраще запам’ятовуються перші слова.

В Люди по-різному освідчуються в коханні.   Г Усі учні залучаються до гурткової роботи.

14. Неповним є речення

А Гірські печери затоплені водою.   Б Кохання, вірність — істини одвічні.

В А ти десь там, за даллю вечоровою… .     Г Щире кохання не вкрите серпанками.

15. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Чужа душа то кажуть темний ліс.   Б Скачи Данило хоч тобі не мило.

В Очима ти сказав мені люблю.      Г Лежачи й сокира іржавіє.

16. Відокремленою обставиною ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А На думку В. Стуса переставши бути собою поет втрачає й себе самого.

Б Фантазіє богине легкокрила ти світ злотистих мрій для нас одкрила.

В Синочку мій ти ж мами не гніви і не збавляй їй літа молодії.

Г Має людина в собі такий живчик бажання робити добро.

17. Установіть відповідність.     Вид односкладного речення     Приклад

1 називне   2 безособове   3 означено-особове    4 неозначено-особове

А Люблю твій степ і подих твого степу.   Б Пекучий день… Лісів солодка млява…

В Нам наказують зайняти висоту.         Г Бережи честь змолоду.    Д У тихому морі темніє.

18. Установіть відповідність.     Вид односкладного речення     Приклад

1 називне   2 безособове   3 означено-особове    4 неозначено-особове

А Зелене море зроблять із Дніпра.  

Б Завмерти, слухати, не дихать, зненацька думку перервать.

В За гріх щасливості в неслушний час належиться покута і покара.

Г Отак пройду крізь твій великий подив, не зачеплюсь об лагідні слова.

Д Строкаті ритми вулиць і юрби, дахів похилих старовинні плечі.

19. Установіть відповідність.     Вид складного речення    Приклад

1 складносурядне    2 складнопідрядне    3 безсполучникове      4 з різними видами зв’язку

А Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись.

Б Сумління людське, виявляється, схоже на вулик: його теж можна розтривожити.

В Раніш мороз нагнав на птаство страху, а нині дощ берези полива.

Г Вітер то затихав і летів городами в степ, то налітав з повною силою.

Д Якби не поезії дивнії чари, убогі жили б ми, понурі, як хмари.

 

20. Утворіть і запишіть складні словосполучення

Відпочивати на (озеро Байкал), виробляти в (штат Оклахома), зустрітися на (вулиця Хрещатик), кореспондент (газета «Буковина»), побувати в (село Нагуєвичі), ООН (заборонити), за містом (Кривий Ріг),   будинок на (вулиця Каштанова), слухати (співачка Крушельницька), перепливати (річка Велика Тернівка).

21. Утворіть і запишіть словосполучення, вибравши потрібний прийменник і знявши дужки.

Перетворитися в/на (пар), чекати біля/близько (одинадцята), запізнитися із-за/через (негода), відгук на/про (вистава), сміятися над/з (друг), враження від/про (книжка), знущатися над/з (однокласник), працювати згідно/згідно з (графік)

 

22. Відредагуйте й запишіть речення.

1. Ми навчаємося мові згідно діючою програмою. 2. Для прислівника властива така ознака, як незмінність, а також ця особливість характерна дієприслівнику як формі дієслова. 3. Завідувач сектором провів інструкцію відповідно положенню. 4. Сміятися над слабким притаманно для негідників. 5. Не нехтуйте запрошенням на семінар, адже відгуки на нього дуже схвальні. 6. Щоб запобігти хворобу, треба дотримувати правила особистої гігієни. 7. Я потребую вашу допомогу, щоб набути такі важливі для нашої роботи вміння й навички.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Відредагуйте й запишіть речення.

1. Дані про вибори обробляються комп’ютером. 2. Емоційно-забарвлена лексика використовується в художньому стилі. 3. Нами вживаються заходи по поліпшенню умов проживання.

4. На зборах обговорюється проблема навчання в другу зміну. 5. Ваша справа розглядається в

суді. 6. Чому цей комп’ютер використовується не по призначенню? 7. Спочатку проводяться

громадські слухання, а потім ухвалюються рішення.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Даценко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіріченко Денис
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    4.0
  3. Олійник Роксолана Леонідівна
    Дякую за контрольну роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4.  Anzhela
    Прекрасна контрольна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Костюченко Людмила
    Щиро дякую за допомогу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Andronova Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
35020
Оцінка розробки
4.6 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку