Тест "Тематична контрольна робота № 4. Синтаксис."

Про матеріал
Українська мова . Одинадцятий клас. Тематична контрольна робота № 4. Синтаксис. Тестування
Перегляд файлу

Тематична контрольна робота № 4. Синтаксис.

Варіант 1

1. Складним є речення:

А Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.
Б На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
В Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
Г Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.

2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):

А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.
Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.
В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.

4. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.

А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).
Б У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).
В Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).
Г Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).

5. Помилку у вживанні тире між підметом і присудком допущено в реченні

 А Шість і чотири – десять.     Б «Віють вітри…» за жанром пісня.

 В Лиш боротись – значить жить!  Г Самотність – це ж обірвана струна.

Д Черешні в нашому саду розкішні.

6. Укажіть речення, у якому поширене означення не виділяється комами (розділові знаки  пропущено):

а) Поверхня заводей  оточених з берегів напівусохлим комишем і очеретом пастельна гола.

б) Мур побілений вапном огороджує просторе подвір’я.

в) В сутінках Шептало розгледів  віз вантажений картоплею.

 г) Потоцький якось довідався про розставлену йому козацьку пастку.

7.  Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

а) Явори й долини залила імла і, несміливі  й кволі, встали зорі.

б) Мокрі, стомлені, але радісно усміхнені  ми входимо в ліс.

в) Двічі тяжко поранений раз майже вбитий, він аж тоді в степу повірив, що вцілів.

  г)  Нависло  низько хмар глухе склепіння,  і, шурхаючи крилами об них,  летять чайки.

8. Укажіть речення, у якому  обставина не відокремлюється комами (розділові  знаки пропущено):

    а) А пісня наростаючи пливла над берегом.

    б) Сад нахиливши срібні віти  пісні пташині пригадав.

    в) Піратський танк мчав палаючи

    г)  Край річки ставши на плотину рибалка вудочку закинув.

9. Між підметом і присудком правильно поставлено тире в реченні

А Книги – морська глибина.   Б Сини – як зима і літо.

  В Кохання – не іграшка.  Г Усі дерева  - пам'ять роду.
Д Квітки конвалії – найніжніші.

10. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.
Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.
В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.
Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.

11. В якому реченні правильно відокремлено звертання

А Ясні зорі, тихі води – то земля твоя мій сину.

Б Дай, Боже, сонцю бути золотим, дай, Боже, дневі щасної години,

дай, Боже, тиші мертвим і живим, дай, Боже, Україні – України!

В Україно молюся за мову, за божественну мову твою, і за вроду твою калинову, від

якої добрішим стаю.

Г Біла хато писанко яскрава! Хто тебе таку намалював?

Д Стара, похила батьківська хатино, завжди для тебе я – мала дитина.

 

  • Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

12. Визначте складнопідрядні речення:

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних… (М. Рильський).
Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в Александрію візьме

В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).
Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).
Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти

Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).

13.  Укажіть речення, у яких поширені означення виділяються комами:

  а)  Обличчя було подібне до розцвілої в усій повноті півонії.

  б) Наляканий громовицею кінь  тихенько заіржав

  в) А в просторих покоях темним мохом засланих зеленими вітами прикрашених світлими  візерунками позолочених сама Королівна Зелених Борів стояла.

  г)   На місто насувалася хмара  важка чорна схожа на велетня.

14. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).
Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ .
В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).
Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).
Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами .
Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто

15. Укажіть речення, в яких підрядні комою не відділяються (розділові знаки пропущено):

А Я не можу збагнути що саме.
Б Бідні ми як коні на припоні (І. Франко).
В Мене цікавить не як це сталося а які можливі наслідки цього факту.
Г Я не розумію що це.
Д Брат прийде та не знати коли.
Е Я аж почервоніла так засоромилася. (І. Нечуй-Левицький).

16. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості… (М. Коцюбинський).
Б Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть (Панас Мирний).
В Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори.
Г В хаті грека пахло часником та смаженими грецькими ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.
Д Так і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.
Е Учися як слід то й добре буде. (З творів Ю. Мушкетика).

17. У яких реченнях між частинами слід ставити тире (розділові знаки не розставлено)?

А Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне бажання працювати (С. Скляренко).
Б Помажу мов медком солодше буде з’їсти (Л. Глібов).
В І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть (Т. Шевченко).
Г Вітер війнув листя з клена жовте, жовтаво-золоте полетіло (П. Тичина).
Д Народ хвилюється і це моя вина (О. Довженко).
Е Фіалки на столі прив’яли, а небо квітне у вікні (М. Рильський).

  • До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

18. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:

Розділовий знак   1 тире;   2 кома;  3 двокрапка;   4 крапка з комою.

Речення

А Тихо й нудно і спека пекельна…
Б Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба (О. Довженко).
В Лаврін не поганяв волів він забув і про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку (І. Нечуй-Левицький).
Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні .
Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під дрібні дощові краплі.

 

19. Перепишіть, поставте, де потрібно, розділові знаки

1. Вітряки і вишки  символ минулого і сучасного  як віхи на нашому шляху. 2. Степ  як розгорнута на півсвіту книга  і на ній можна прочитати все  його минуле, сучасне і навіть майбутнє.

3. Усюди і на вулицях і круг стадіону і обабіч дороги  росли молоді осокори обсипані сонячним промінням.

4. На обрії одразу ж за селом де оболоню тишею сповито горять кульбаби тішачи півсвіту своїм цнотливим молодим теплом.

5. Українські пісні це за словами Довженка народна історія яскрава сповнена барв.

6. О земле втрачена явися бодай у зболеному сні і лазурово простелися і душу порятуй мені.

 

 

Тематична контрольна робота № 4. Синтаксис.     Варіант 2

1. Тире між підметом і присудком НЕ ОБОВ’ЯЗКОВО ставити в реченні (розділові знаки пропущено)
  А «Віють вітри…» за жанром пісня.  Б Життя прожити не поле перейти.
  В Сміле слово то наші гармати.  Г Шість і чотири десять.
  Д Поле як море.

2.Тире між підметом і присудком ставиться в усіх випадках, крім

А Читати нові світи відкривати.   Б Кров людська не водиця.

 В Сміле слово то наші гармати.   Г Мова одяг думок.

 Д Літні канікули улюблена пора.

3. Правильно поставлено розділові знаки в реченні

А Поїдеш далеко, побачиш багато; задивишся, зажуришся, згадай мене брате!

Б Україно, доки жити буду доти відкриватиму тебе.

В Ой Морозе Морозенку, ти славний козаче!

За тобою, Морозенку, вся Вкраїна плаче!

Г Дяка щирая тобі ніченько-чарівниченько, що закрила ти моє личенько!

Д Дощик, дощик, голубий, колосків не оббий зливами-приливами, хмарами

огнивими.

4. У реченні Темніли стрілки щавлю та смачно вабила конюшина (В. Дрозд) перед виділеним сполучником потрібно поставити:

А тире;   Б кому;   В крапку з комою;   Г розділовий знак ставити не потрібно.

5. Пунктуаційної помилки припущено в реченні:

А І вечір гріє сині руки над жовтим вогнищем кульбаб .
Б А він теж усіх обнімав, цілував і, не втримавшись, на радощах таки заплакав.
В Подвір’я аж сяяло чистотою і острівці квітів цвіли по ньому там і там .
Г Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.

6. Пунктуаційної помилки припущено в реченні:

А Орбіту літа дописав листок і ліг на стежку, що прямує в осінь .
Б Коли до тебе прилечу засяє все навкруг, як після теплого дощу в росі важкій зелений луг (Д. Павличко).
В Завжди приємно було згадувати все, що зробив доброго, бо тільки воно вводить нас у коло інших людей, робить їх братами, а не просто сусідами .
Г Дикі гуси зчиняють таке верескливе ґелґотання, що, почувши його, надовго не можеш витіснити із серця смутку.

7. Не слід ставити коми між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):

А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.
Б Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.
В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.
Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.

8. Двокрапку потрібно поставити в реченні (розділові знаки не розставлено):

А Перемелеться лихо добро буде.    Б Вовка боятися в ліс не ходити.
В Раніше встанеш більше діла зробиш.   Г Сказано велика птиця горобець.
Д Любиш їздити люби й сани возити.

9. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки не розставлено):

А Переконатися пора зробивши зло не жди добра.
Б Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду.
В У товаристві лад усяк тому радіє.
Г Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

10. Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире (розділові знаки не розставлено):

А На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи .
Б Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів .
В Друзі розповіли подробиці утечу готували давно .
Г І диво дивне сталося з ним совість заговорила!

4. Укажіть речення, у якому поширене означення не виділяється комами (розділові знаки пропущено):

а) Поверхня заводей  оточених з берегів напівусохлим комишем і очеретом пастельна гола.

б) Мур побілений вапном огороджує просторе подвір’я.

в) В сутінках Шептало розгледів  віз вантажений картоплею.

 г) Потоцький якось довідався про розставлену йому козацьку пастку.

  • Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

12. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

А Миші бігали по помості, а мухи покинули хати і своїм гудінням не ворушили мертвої тиші (І. Нечуй-Левицький).
Б Все натякало на смерть, скрізь зник дух живоття (І. Нечуй-Левицький).
В А тепер чого так серед ночі море плаче, й темрява тремтить?
Г Взимку їхній палац із білими колонами здається казковою будовою, лише неприємне враження справляє чавунний змій у басейні (М. Стельмах).
Д Надворі вже був день, але крізь густу мряку годі було на кілька кроків людей пізнати .
Е Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї! (В. Сосюра).

13. Укажіть складнопідрядні речення, в яких підрядні комою не відділяються (розділові знаки пропущено):

А Діти почали грати в жмурки і за мить розбіглися хто куди.
Б Тоді зійшлись до стаї всі вівчарі і сіли біля живого вогню щоб в мирності з’їсти свою першу полонинську кулешу…
В Хлопець збився з дороги і не помітив як.
Г А коли врешті показалися люди і підняли угору довгі трембіти, позолочені сонцем щоб привітати полонину серед синіх верхів, коли за блеяли вівці і шумливим потоком залляли всі загороди, ватаг впав на коліна та підняв руки до неба.
Д За ним схилилися до молитви вівчарі й люди що пригнали маржину.
Е Вони прохали у Бога щоб Господь милосердний заступив християнську худібку на росах… (З творів М. Коцюбинського).

14. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А У вузенькій, маленькій кімнаті не виявилося нічого підозрілого вікно було щільно зачинене.
Б Я тут і корчму, і всі ґешефти передав у другі руки і взяв бариш за три дні я з дочкою покину навіки цей край і переселюся в Умань.
В Людські голови загойдалися козаки розступалися.
Г Тільки вчора він вернувся з Лубен їздив до Пушкаря, запрошував його на раду.
Д Люди хвилювались гомін стояв на все місто.
Е У Чигирині було тихо тривога ходила в глибині (З творів Ю. Мушкетика).

15. Визначте складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями пропущено тире (розділові знаки не розставлено):

А Усі разом посунули далі дехто гуртом (Панас Мирний)
Б Учись змолоду пригодиться на старість.
В Казав овес сій мене в болото.
Г Треба розумом надточити де сила не візьме.
Д Гірко поробиш солодко з’їси (З народної творчості).
Е Голоси малих колядників уже розтиналися по селу гостювальники вертались додому (Панас Мирний).

16.  Укажіть речення, у яких поширені означення виділяються комами:

    а)  Обличчя було подібне до розцвілої в усій повноті півонії.

    б) Наляканий громовицею кінь  тихенько заіржав.

    в) А в просторих покоях темним мохом засланих зеленими вітами прикрашених світлими

         візерунками позолочених сама Королівна Зелених Борів стояла.

    г)   На місто насувалася хмара  важка чорна схожа на велетня.

17. Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті за столом сидять гості…
Б Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть .
В Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори.
Г В хаті грека пахло часником та смаженими грецькими ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.
Д Так і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.
Е Учися як слід то й добре буде.

  • До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

18. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:

Розділовий знак  1 кома;  2 крапка з комою;   3 тире;   4 двокрапка.

Речення

А Здалось на мить пливе у безвістіь ночі під парус хмар високий корабель .
Б Була б охота знайдеться робота (Народна творчість).
В З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять мовчазно .
Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх сама заснула коло їх .
Д Скоро серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині .

  

19. Перепишіть, поставте, де потрібно, розділові знаки

1. Минуло кілька недовгих хвилин і вони сиділи поруч над водою у гущавині дикого терника на камені

2. Київ – нетлінна історія народу місто-герой оповите немеркнучою славою.

3. Зорі і спалахи півонії космічний гул і мовчазний туман усе довкруг в довершеній гармонії звучить урочим ладом як орган.

4. Мислити і творити творити і мислити це для письменника як відомо його фах  його повсякденність.

5.  Без мети без прагнень без тривог і жертв людське існування неможливе бо життя це правду кажучи не розкішний сад у якому ростуть тільки квіти та ще райські яблука.

6. Серед слов’янських народів у тому числі й серед українців день Маковія що припадає на 14 серпня одне з найпоширеніших і вельми шанованих свят.

 

 

 

 

 

 

Тема. Складне речення

Оціювання контрольного тесту

 

 

usi_mova_11k_akadem_1

.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шумбарська Ірина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
7029
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку