Тематична лінійка «Глобальні проблеми людства та шляхи їх вирішення»

Про матеріал
Найкращі представники науки й культури всіх країн світу сьогодні закликають звернутися до тих життєвих цінностей, які людство виробило протягом тисячоліть. Людство мусить переглянути свої життєві позиції й принципи, знову відчути себе невіддільною частиною Природи й зрозуміти, що духове здоров’я людини тісно пов’язано зі здоров’ям Природи. Розуміння цього факту визначило основні напрями роботи ЕКО-лідерів. Тематична лінійка спрямована закликати здобувачів освіти берегти Природу, любити й шанувати.
Перегляд файлу

ТЕМАТИЧНА ЛІНІЙКА

«Глобальні проблеми людства та шляхи їх вирішення»

МЕТА: показати учням стан навколишнього середовища та шляхи виходу з екологічної кризи, щоб учні змогли проаналізувати і зробити висновки, а також прищепити їм любов та бережне ставлення до матінки-природи.

ОБЛАДНАНННЯ: Методична розробка тематичної лінійки, презентація, відео, виставка учнівських картин.

(На фоні музики слова за сценою)

Я - Земля, людино... Бачиш мене? Ти не помилилась, - це я... Чорна і

фатальна...Безжально засмічена... А колись була зелена та родюча! Тобі завжди була радість від мене! Я тобі так довіряла! Але ти, що ти зробила? Чому? Навіщо? Чуєш..... Чуєш як по твоїй душі розповзається викинутий тобою вуглець і стронцій.. Як судини тобі виїдає забруднене повітря? 

Дивись, яка я стала... Або... Послухай...

Зупинись і просто спробуй любити себе і мене, людей і всю планету

Земля. І може, ця любов очистить мене, а заодно і тебе, ЛЮДИНО...

 

ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ...

І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.

ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА –

ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!

Учениця:

ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,

ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ.

ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ...

І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ...

 

 

  1.              Нашу блакитну планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля.
  2.              Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу.
  3.              І лунає сьогодні:

Всі: Тривога на космічному кораблі Земля! Майбутнє Землі в небезпеці!

 

Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, в полі, радіємо спілкуванню з нею. Адже Людина є частиною природи. А самій природі ми зобов’язані своїм існуванням, досконалістю і могутністю.

Але, мабуть, не всі задумуються над тим, що природа – ще наша домівка.

З 1992 року територія України оголошена зоною екологічної кризи.

 

Учень: але раніше все ж було по інакшому, пам’ятаєш як описували природу нашої неньки України наші письменники… а що зараз залишилось.

Учениця: так-так чому наші пращури жили лише для себе, чому вони не залишили цей скарб для інших? Жаль що не можна нічого вже зробити?

Учень: а чому, давай спробуємо? В нас в селі живе дід Відун, кажуть він найкращий знахар, можливо він нам допоможе в цьому, ходімо до нього.

Учениця: пішли, не можна втрачати час.

 

 

 

 

 

 

 

Сцена 2. Дім Діда Відуна.

Дід: так оце добавити сюди буде файно. Так ще трошки цього зіллячка…

Учні: Слава Україні!

Дід: Героям слава! Кажіть чого прийшли до діда. Якщо щось болить не зможу я вже нічим до помогти.

Учень: це чому?

Дід: от халепа, нічого не розуміють. Я ж всі сили брав від природи, збирав лікарські рослини, корні там всякі, а зараз що не має природи, заводи забруднили Землю, Холера б взяла б тих підприємців які економлять на очисних спорудах. Так  якщо болить серце візьми таблетку, випий й не буде в тебе воно більше боліти. Печінка буде боліти – від тієї клятої хімії.

Учениця: діду так ми до тебе прийшли щоб ти допоміг нам природу врятувати. Допоможи нам.

Дід: пізно вже, це потрібно було робити років 100 тому. А зараз будемо в скафандрах ходити, їсти одну хімію, й милуватися фотокартками з минулого.

Учень: а ти не знаєш чому раніше ніхто про це не думав, чому не піклувався природою.

Дід: чому не піклувався, створювалися там всякі агітбригади, проводили пропаганди, але те покоління цікавилося зовсім іншим. Одним словом поганий був піар-менеджер у цих агітбригад.

Учениця:. І що не вже все втрачено(починає нити)

Дід: ану цить. Цить я кому сказав! Добре раз ви хочете допомогти, потрібно повернутися в минуле і підказати цим екологам як краще в діяти. Є в мене ще трішки зілля, випийте його. Й повернетесь в минуле. Тільки я з вами, якщо вас не вийде то хоч назбираю, трошки кропиви, лопушків, а то в мене все закінчилось.

(музика і зображення)

 

Ведучий 2. Екологічні, техногенні катастрофи руйнують нашу природу, ставлять під загрозу життя мільйонів людей. Гинуть тварини, рослини. Чорнобиль, озонова діра, середньоазійські землетруси й урагани – це не просто катастрофи. Це відповідь природи на безумне ставлення до неї. Земля кричить до нас, просить нас про допомогу. І кожен: і старий, і молодий має стати на її захист.

Ведучий1. Щороку 5-6 видів рослин чи тварин зникають з обличчя Землі. Щорічно знищується 50 тонн родючого грунту. За підсумками вчених, за три з половиною століття з планети уже безповоротно щезли 46 видів ссавців і 94 види птахів.

Ведучий 2. Так, на сьогодні у світі втрачено 1200 видів тварин. Зовсім зникли тарпан, тур, український степовий сайгак.

Ведучий 1. Підприємства України скидають в річки та озера приблизно 50 млн тонн отруйних речовин. А щогодини в світі 1000 чоловік помирає від отруєння водою!

Ведучий 1. Уже зараз різко знизилась тривалість життя. Тільки 63 роки в середньому живе українець. Ми у світі 32 місце займаємо!

(соц..ролик)


Учасник

Сьогодні ми з вами зібралися щоб сказати «ні» таким вчинкам, щоб зрозуміти до чого може довести таке жорстоке ставлення до природи і людська бездіяльність.

Екологічні проблеми змушують нас замислитись «А де ж вихід з кризи?»

І можливо нам його підкаже давня легенда:

Колись давно жив дуже розумний але пихатий пан. Весь день його складався із примірок багатого вбрання та розмов про власний розум.

Так йшли дні за днями, роки за роками.

Аж поки…

Учасник (дівчинка)

Ваша високосте!

А чи знаєте Ви, що неподалік од нашого кордону з’явився ченець, розумніший за всіх на світі?

(пан розлюченим голосом…)

- хто може називати якогось там ченця найрозумнішим у всьому світі!?

Запросіть того ченця до мене в палац.

 (пан сам собі в голос)

- я обдурю того нещасного, візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве? І якщо ченець скаже, що живее – я роздушу метелика, а якщо мертве – я випущу його.

(через деякий час заходить мудрець… пан зло питається…)

- скажи мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?

Мудрець усміхнувся і відповів:

- Все в твоїх руках.

 

Учасник

Отож, вже сьогодні у власних руках ти тримаєш майбутнє планети. І лише ти відповідальний за це.

Від тебе, від твоїх практичних рішень залежить яким буде майбутнє Землі і людства.

Учасник

Можливо, коли всі люди почнуть думати над майбутнім і відповідати за свої дії і дії один одного, подарують природі, землі, іншим людям частину себе і свого серця і своєї любові – планета безсумнівно розквітне.

 

Учасник

Хочеться звернутися до ровесників.

Любі друзі!

Разом спробуймо врятувати Землю екологічної катастрофи. Ми молоді, сильні, й мудрі. Давайте усвідомимо, що ми – частинка планети, що її доля в наших руках.

Врятуймо Землю! Якщо кожен із вас врятує маленьку Батьківщину – свій рідний край – то через десятки, а може і сотні років, він озветься в серцях вдячним дзвоном.

Ми молоде покоління, чисті душею і помислами, хочемо купатися у чистих річках, дивитися у чисте небо, пити чисту воду, їсти чисті продукти. Ми не хочемо хворіти. 


(На сцену виходять всі ".)

Учні . Ми – жителі Полонщини

2       Уч. Відверто усім заявляєм!

3       Уч. Ми, молоді , безстрашні, відважні серця,

4       Уч. Юні екологи

5       Уч. ЕКО-лідери Полонської гімназії

6       Уч. Хочемо врятувати планету Земля.

 

  Уч. Ми скажемо «Ні» усім, хто нищить природу.

Вас вітають ЕКО-лідери гімназії.

  1.              Наш девіз:

Усі. Берегти природу – берегти життя!

 

 

doc
Додано
29 січня 2020
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку