1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Тематична лінійка : «Я так люблю, я так люблю тебе, моя співуча рідна мово!» ( До Дня рідної мови)

Про матеріал

Матеріал для проведення загальношкільної тематичної лінійки : «Я так люблю, я так люблю тебе, моя співуча рідна мово!»( До Дня рідної мови)

Перегляд файлу

Тематична лінійка : «Я так люблю, я так люблю тебе, моя співуча рідна мово!»   ( До

Дня рідної мови)

 

Ведуча.  

Щороку 21 лютого ми відзначаємо День рідної мови. У світі налічується близько трьох тисяч мов. І серед них – ніби запашна квітка в чудовому букеті – українська мова.

Її багатство і краса, витонченість і мелодійність визнана світом. 

Ведуча.  

У 1928 році, у Парижі, на Міжнародному конкурсі мов, українська мова посіла третє місце (після французької та перської).  Ведуча.  

Мова рідна – з пісні та любові. 

Це народ мій виховав таку.

Сотні літ несла вінець терновий.

Птахом билась в клітці на замку.

Та в Парижі, з конкурсу Гордо вийшла в лавровім вінку.

Ведуча.  

Мова – це найважливіший засіб людського спілкування і кожен народ по-своєму у ній неповторний. 

Ведуча.

Міжнародний День рідної мови - це відносно молоде свято – до календарів усього світу воно ввійшло тільки у 1999 році. І в Україні воно також лише почало писати свою історію, хоча сама проблема української мови на українських землях нараховує кілька століть. Де і коли народилася традиція Міжнародного дня рідної мови? Ведуча.

Історія свята, на жаль, має дуже трагічне начало. Себто, святкуємо ми цей день з присмаком гіркоти. 21 лютого 1952 року у Бангладеші влада жорстоко придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони на використання в країні бенгальської мови. Відтоді цей день у Бангладеші став днем полеглих за рідну мову. Минуло багато років. Аж у жовтні 1999 року на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний День рідної мови, а починаючи з 21 лютого 2000 року, цей день відзначають і в нас.  Ведучий.

Наша мова сягає своїм корінням у глибоке минуле. Ще в ХV-ХVІІ ст. судове й державне листування велося українською мовою. Українську мову можна почути в Канаді, Великобританії, Мексиці, Німеччині, Аргентині, Венесуелі, Парагваї, Греції, Китаї (близько 40 країнах світу). Історію, географію, літературу та мову України вивчають у 28 коледжах та університетах США.          

           

           

1

 

                Яка ж багата рідна мова!                             А мову знаючи, здобути

                Який чарівний світ у ній!                            Ти можеш просто безліч знань.

                Вона барвиста і чудова,                                

                І нищити її не смій.                                      То ж мову вчи і прислухайся.

                                                                                     До того, як вона звучить.

Вона про все тобі розкаже,     І розмовляти так старайся, Чарівних слів тебе навчить,      Щоб всім хотілось її вчить.  

                Усе розкаже і покаже.                                   

               Як правильно у світі жить.                          Вона ж у нас така багата,

                                                                                     Така чарівна, як весна

 В ній стільки слів, що й не збагнути,        І нею можна все сказати І приказок, і порівнянь    І найрідніша нам вона. 

Ведуча.

Один дуже відомий чоловік сказав: «Скільки ти знаєш мов, стільки ти разів людина». А я хочу сказати, що якщо ти не знаєш рідної мови, то ти неповноцінна людина.

Ведуча.

Кожна мова неповторна, своєрідна. Ось послухайте, які цікаві факти ми знайшли  про мови світу. 

1-й учень. Найдовший алфавіт у світі – камбоджійський. У ньому – 74  букви. А в алфавіті туземців острова Бугенвилль – всього 11.

2-й учень. Мова „такі”, що розповсюджена в деяких частинах Французької Гвінеї, складається тільки з 340 слів.

1-й учень. В Америці прийнято при зустрічі питати: „ Як справи?”. Відповідають зазвичай „ добре” або „ нормально”. У Малайзії прийнято питати: „Куди ти йдеш?”. Але якщо це не питання, а вітання, то і відповідають зазвичай: „Просто погуляти”. У

Китаї замість вітання запитують: ”Чи їв ти сьогодні рис?”

2-й учень. В ескімоській мові існує більше двадцяти синонімів слова „сніг”.

1-й учень. Жителі Папуа Нової Гвінеї розмовляють на семистах мовах. Серед цих мов існує багато місцевих діалектів, які використовують для спілкування населення між селами.

2-й учень. В ООН існує шість офіційних мов: англійська, французька, арабська, китайська, російська та іспанська.

1-й учень. На африканському континенті більше тисячі різних мов. У мові берберів у Північній Америці немає писемної форми.

2-й учень. У китайській писемності більше сорока тисяч символів.

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________ Ведуча.

За допомогою мови ми мислимо, спілкуємось, висловлюємо думки і почуття. Опановувати мову людина починає з дня свого народження. Мову, як і матір, не вибирають, а сприймають з материнським молоком. Вона єдина, як і мати, вірна та

2

 

рідна серцю на асе   життя. А забув свою мову - забув рідну домівку, зрадив свій народ. Один мудрець сказав; "Людина, байдужа до рідної мови, схожа на дикуна".

Ведуча Любов українського народу до своєї мови знайшла відображення у прислів'ях, приказках про рідну мову. 

Птицю пізнають по пір'ю, а людину по мові. 

Без мови немає народу.

Пуста мова не варта доброго слова.

Хто своєї мови цурається, хай сам себе стидається. Ведуча.

Слова, слова…  

Вони в собі всі різні:  

Тривожні й тихі, радісні й сумні;  

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Лукаві й чесні, мудрі і смішні… Ведучий.

Кожен народ гордий з того, що він має свою державу, свою мову, волю і гарне життя у своїй країні. Без мови ми - ніхто, а маючи свою мову - ми нація, горда і незалежна.  

Ведуча.

Злі люди глумилися з нашої мови, принижували її, забороняли, але вона вистояла і сьогодні звучить гордо і крилато. 

Виходить Мова

Монолог Мови:

 Я невтомна й працьовита, не омину жодного закутка, жодної оселі. Загляну і в карпатські гори, і в поліські простори, покружляю дзвінкою луною і по Наддніпрянщині, і в деснянських долинах. Не шкодую ні сили, ні багатоголосих барвів, дарую всім і кожному частинку своєї самобутньої незрівнянної душі. Дзвеніла потічком у смерекових зрубах, співала жайворонком над білосніжними мазаночками і розливалася сосновим духом у поліських хатинах…От лиш панське ярмо уривало шию, напувало гірким потом.

Летіли роки, а я все не старіла, а я розквітала більше і яскравіше. Ніжними ліричними співанками, войовничими гімнами і просто старовинними стрілецькими піснями перекочувалася в степовому різнотрав`ї. Свіча надії ще палахкотить у моєму серці, і сію, сію свою запашну житню любов і колоскове мелодійне слово з гірким калиновим присмаком. Допоки живу я, дзвінка і солов`їна, доти топтатимеш ряст і ти…

 

-   Слово рідне! Ти, як багатокрила птаха,

-   прагнеш простору і висоти,

-   ти виткане чарівною калиною

-   і  синім барвінком,

-   вишневим цвітом

-   і запашною рутою-м`ятою. 

3

 

-Ти ніколи не зів`янеш, 

 -ти будеш вічно жити і розвиватися!

-   Бережімо наш найкращий цвіт – рідну мову –  - збагачуймо її, 

-   розвиваймо,  

-   дбаймо про її чистоту і красу,

-   говорімо одне одному лише добрі слова! Ведуча.

Щиро вітаємо усіх нас із цим чудовим святом – Днем рідної мови. Ведуча.

Нехай материнське слово буде для всіх нас оберегом та духовним джерелом життя

Ведуча.

Щастя, миру, добра!

 

4

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Косяченко Лариса Данилівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гах Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Матухно Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Алексеенко Геннадий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Петренко Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гребень Віра Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Дударєва Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Дубовик Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pdf
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
1430
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку