Контрольна робота № 3 за темою: «Людина в соціокультурному просторі»
ВАРІАНТ І
І рівень (1 пит-0,5 балів)
-
Якого рівня пізнання культури не існує? А філософського; Б естетичного; В морального; Г соціального.
-
Стереотипи – це: А багатогранний вимір дійсності; Б стійке і спрощене уявлення про певну особу чи соціальну групу; В прагнення до самовдосконалення; Г побоювання і відторгнення чужинців.
-
Найбільш агресивними проявами дискримінації є: А абстракціонізм, культуризм, кубізм; Б волонтерство, толерантність, емпатія; В ксенофобія, расизм, сексизм; Г соціалізм, націоналізм, консерватизм.
-
Спільний пошук шляхів і методів врегулювання конфлікту, вироблення загального рішення з дотриманням інтересів усіх учасників – це: А конкуренція; Б компроміс; В співпраця; Г відступ.
-
Перебіг конфлікту включає такі стадії: А розробка плану, реалізація, оцінювання результатів; Б ескалація, інцидент, кульмінація, завершення; В стадія підготовки, стадія втілення, стадія доопрацювання; Г виступи сторін, висування пропозицій, виконання домовленостей.
-
Видами невербальної комунікації є: А монолог; Б діалог; В полілог; Г жести.
ІІ рівень (1 пит.- 1 бал)
-
Дайте визначення поняття «толерантність».
-
Наведіть приклади стереотипних уявлень
-
Складіть схему: «стадії конфлікту».
ІІІ рівень (1 пит.- 1,5 бали)
-
Заповніть таблицю «Переваги та виклики конфліктів»
Переваги (позитивні сторони)
|
Конфлікти - це
|
Виклики
|
|
|
-
Якби ви були посередником у залагодженні конфлікту, які якості та вміння вам би знадобилися? Складіть перелік з 4-5 позицій.
ІV рівень (1 пит.- 3 бали)
-
Напишіть коротке есе, опираючись на схему: 1) назва; 2) актуальність; 3) теза; 4) суть; 5) позиція; 6) висновок. Візьміть за основу особливості прояву одного з перелічених ключових понять розділу: суспільство; культура; полікультурність; стереотипи; упередження; толерантність; інклюзія; конфлікти.
ВАРІАНТ ІІ
І рівень (1 пит.- 0,5 балів)
-
Відносно стійка система соціальних зв’язків і відносин, що склалися між людьми у процесі історичного розвитку їхньої спільної життєдіяльності, спрямованої на відтворення умов для існування та задоволення життєвих потреб – це: А суспільство;
-
Дискримінація – це: А будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, за ознакою раси, кольору шкіри, мови, релігії, політичних або інших поглядів, національного і соціального походження, або іншої обставини, що нівелює або применшує права і свободу особистості; Б нетерпиме ставлення до євреїв; В емоційне ставлення, негативна установка, яка, зазвичай, пов’язана із стереотипами або формується на їхній підставі; Г стійке і спрощене уявлення про певну особу чи соціальну групу.
-
Агресивна і ворожа поведінка однієї дитини або колективу щодо іншої – це: А булінг; Б конфлікт; В упередження; Г дискримінація.
-
Угода, досягнута за допомогою взаємних поступок, - це: А компроміс; Б консенсус; В співпраця; Г пристосування.
-
Переговори включають такі етапи: А розробка плану, реалізація, оцінювання результатів; Б ескалація, інцидент, кульмінація, завершення; В стадія підготовки, стадія втілення, стадія доопрацювання; Г виступи сторін, висування пропозицій, виконання домовленостей.
-
Ознаками активного слухання є: А зміна теми розмови; Б оцінювання людини, яка говорить; В надання порад; Г прояв зацікавленості, участі, прагнення зрозуміти співрозмовника.
ІІ рівень (1 пит.- 1 бал)
-
Дайте визначення поняття «інклюзія».
-
Наведіть приклади упереджень.
-
Складіть схему «Способи вирішення конфлікту»
ІІІ рівень (1 пит.- 1,5 бали)
-
Заповніть таблицю «Переваги та виклики багатокультурності»
Переваги
|
Багатокультурність - це
|
Виклики
|
|
|
-
Поміркуйте, з якими труднощами можуть зіткнутися люди з інвалідністю в нашому середовищі? Складіть список таких проблем.
ІV рівень (1 пит.- 3 бали)
-
Напишіть коротке есе, опираючись на схему: 1) назва; 2) актуальність; 3) теза; 4) суть; 5) позиція; 6) висновок. Візьміть за основу особливості прояву одного з перелічених ключових понять розділу: суспільство; культура; полікультурність; стереотипи; упередження; толерантність; інклюзія; конфлікти.