Тематичне оцінювання №1

Про матеріал
Тематична робота містить різнорівневі завдання для оцінювання рівня знань учнів з 1 та 2 теми. Розрахована на учнів 10 класу, що навчаються за програмою профільного рівня.
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання знань учнів з теми «Завдання економічної науки. Зміст основних економічних явищ та процесів»

Варіант 1

 І рівень

  1. Виберіть найбільш точну характеристику виробництва з точки зору його мети:

А) діяльність людей, спрямована на перетворення природного середовища;      

Б) діяльність людей, спрямована на підвищення власного багатства;       

В) діяльність людей, спрямована на створення економічних благ для задоволення власних потреб;     

 Г)

  1. Виберіть правильне закінчення для твердження: «Результатом виробництва є …»?

А) товар;                Б) продукт;          В) послуга;                Г) благо.

  1. Ефективність якого з факторів вимірюється показником «матеріаломісткість»? :

А) земля;     Б) праця;   В) капітал;  Г) інформація.

  1. Який наслідок обумовлений обмеженістю наявних виробничих ресурсів?

А) необхідність постійного зменшення обсягів виробництва;

Б) неможливість урахування всіх наявних в даний час потреб;

В) можливість повного задоволення всіх людських потреб;  

Г) необхідність вибору альтернативних  варіантів виробництва.

  1. Що включає поняття «засоби виробництва»?:

А) працю і поділ праці;

 Б) предмети праці і засоби праці;

 В) продукт і процес виробництва;

 Г) спеціалізацію і кооперацію.


  1. Виберіть подію, яка стосується розподілу в економіці?

А) купівля товарів на ринку;  

Б) сплата ренти власнику землі;

В) виготовлення продукції на підприємстві;

Г) витрати заощаджень на придбання техніки.


 

 ІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між наведеними речами та їх класифікацією за елементами виробництва

Річ

 

Елемент виробництва

1.

Торт

А

Праця

2.

Замішування тіста пекарем

Б

Засіб праці

3.

Газова духовка

В

Предмет праці

4.

Бісквітне тісто

Г

Продукт праці

 

 

Д

Процес виробництва

 

  1. Встановіть відповідність між представниками економічних шкіл та наведеними твердженнями.

Економіст

 

Твердженя

1.

А. Сміт

А

Впеше застосував термін «політична економія»

2.

Ф. Кене

Б

Назвав підприємця основною пружиною руху економіки

3.

А. де Монкретьєн

В

Вважав, що головним стимулом економічної активності є приватний інтерес, який автоматично стає суспільним

4.

Й. Шумпетер

Г

Назва економічної школи фізіократів «влада природи» належить її засновнику

 

 

Д

Розглядав політекономію як учення про виробничі відносини на різних етапах розвитку

 

  1. Як визначається показник трудомісткості виробництва продукції?

А) співвідношенням кількості продукції та кількості відпрацьованих людино-годин;

Б) співвідношенням відпрацьованих людино-годин та кількості виробленої продукції;

В) співвідношенням відпрацьованих людино-годин і кількості використаних одиниць техніки;

Г) співвідношенням використаної техніки на одну людину.

 

ІІІ рівень

Дайте розгорнуту відповідь на питання

 1. Якби Вам доручили провести економічний аналіз зв’язку між розміром кишенькових коштів Ваших однокласників та виторгом шкільного буфету, то які етапи дослідження Вам би довелось зробити. Розкрийте на даному прикладі зміст кожного етапу.

 2. Дайте визначення поняття «підприємницькі здібності». Які здібності необхідно мати підприємцю? Відповідь обґрунтуйте.

 

IV рівень

Розв’яжіть задачу.

 Обчислість зміни продуктивності праці, якщо чисельність працівників зросла на 10%, обсяг випуску в грошовому виразі збільшився на 51, 8%, а ціни зросли на 20%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання знань учнів з теми «Завдання економічної науки. Зміст основних економічних явищ та процесів»

Варіант 2

 І рівень

  1. Виберіть правильне закінчення  твердження: «Виробництво – це…»?

А) створення капітальних ресурсів;                 

Б) поєднання людських ресурсів для спільної діяльності ;

В) поєднання, праці, засобів праці, предметів праці  задля створення кінцевого продукту ;                                Г) організація власної справи.

  1. Співвідношення між результатами виробництва та витратами ресурсів - це..?

А) економічна доцільність;           

 Б)виробнича програма;           

 В) ефективність виробництва;             

 Г) інтенсифікація виробництва.

  1. Який показник вимірює ефективність використання фактору виробництва «праця?

А) матеріаломісткість;    

Б) фондовіддача;      

В) продуктивність праці;    

Г) прибуток.

  1. Що показує крива виробничих можливостей?

 А) взаємозв’язок між факторами виробництва;        

 Б) максимально можливі обсяги виробництва двох продуктів при наявних ресурсах;

 В) співвідношення між виробничими потужностями та обсягами виробництва;       

 Г) додатковий випуск продукції.

  1. Яке з наведених тверджень стосується предмета економічної науки?

А) політичний устрій і структура державного управління;       

Б) територіальне розміщення виробничих ресурсів у країні;       

В) аналіз думки населення щодо рівня життя домогосподарств;        

Г) задоволення потреб людей в умовах обмеженості ресурсів.

  1. Виберіть подію, яка стосується обміну в економіці?

А) одержання ренти власником земельної ділянки;        

Б) виробництво транспортних засобів;         

В) придбання товарів через мережу Інтернет;     

Г) суспільний поділ праці.

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між факторами виробництва і показниками ефективності їх використання

Фактори

 

Показники

1.

Земля

А

Прибуток

2.

Праця

Б

Матеріаломісткість

3.

Капітал

В

Продуктивність праці

4.

Підприємницькі здібності

Г

Фондовіддача

 

 

Д

Рентабельність

  1. Встановіть відповідність між змістом поняття та його класифікаційною ознакою.

Країни

 

Аеропорт-хаб

1.

Обладнання, устаткування, будівлі, споруди, машини та інструменти

А

Природні ресурси

2.

Фізичні та інтелектуальні здібності людини, що витрачаються при виробництві

Б

Капітальні ресурси

3.

Ґрунти, земельні ділянки, корисні копалини

В

Інформація

4.

Здібності людини до ризику та прийняття управлінських рішень

Г

Підприємництво

 

 

Д

Трудові ресурси

  1. Встановіть відповідність між групами благ та їхньою класифікацією

Блага

 

Ознака

1.

Послуги бібліотек, музеїв

А

Інвестиційні блага

2.

Послуги таксі, фотостудії

Б

Індивідуальні блага

3.

Послуги пожежної охорони

В

Неекономічні блага

4.

Послуги банків, аудиторських фірм

Г

Суспільні блага

 

 

Д

Квазісуспільні блага

 

ІІІ рівень

Дайте розгорнуту відповідь на питання

 1. Назвіть товари та послуги, які за певних обставин можуть бути і споживчими, і інвестиційними.

 2. Чому в економічній теорії існують два окремих ресурси «праця» та «підприємницький хист»?. Що між ними є спільного і відмінного?

 

IV рівень

Розв’яжіть задачу.

 Обчислість зміни продуктивності праці, якщо чисельність працівників зменшилась на 16%, обсяг випуску в грошовому виразі збільшився на 36%, а ціни зросли на 1%

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєлоусова Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.)
Додано
1 жовтня 2020
Переглядів
4459
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку