Тематичне оцінювання знань учнів з теми «Завдання економічної науки. Зміст основних економічних явищ та процесів»
Варіант 1
І рівень
А) діяльність людей, спрямована на перетворення природного середовища;
Б) діяльність людей, спрямована на підвищення власного багатства;
В) діяльність людей, спрямована на створення економічних благ для задоволення власних потреб;
Г)
А) товар; Б) продукт; В) послуга; Г) благо.
А) земля; Б) праця; В) капітал; Г) інформація.
А) необхідність постійного зменшення обсягів виробництва;
Б) неможливість урахування всіх наявних в даний час потреб;
В) можливість повного задоволення всіх людських потреб;
Г) необхідність вибору альтернативних варіантів виробництва.
А) працю і поділ праці;
Б) предмети праці і засоби праці;
В) продукт і процес виробництва;
Г) спеціалізацію і кооперацію.
А) купівля товарів на ринку;
Б) сплата ренти власнику землі;
В) виготовлення продукції на підприємстві;
Г) витрати заощаджень на придбання техніки.
ІІ рівень
№ |
Річ |
|
Елемент виробництва |
1. |
Торт |
А |
Праця |
2. |
Замішування тіста пекарем |
Б |
Засіб праці |
3. |
Газова духовка |
В |
Предмет праці |
4. |
Бісквітне тісто |
Г |
Продукт праці |
|
|
Д |
Процес виробництва |
№ |
Економіст |
|
Твердженя |
1. |
А. Сміт |
А |
Впеше застосував термін «політична економія» |
2. |
Ф. Кене |
Б |
Назвав підприємця основною пружиною руху економіки |
3. |
А. де Монкретьєн |
В |
Вважав, що головним стимулом економічної активності є приватний інтерес, який автоматично стає суспільним |
4. |
Й. Шумпетер |
Г |
Назва економічної школи фізіократів «влада природи» належить її засновнику |
|
|
Д |
Розглядав політекономію як учення про виробничі відносини на різних етапах розвитку |
А) співвідношенням кількості продукції та кількості відпрацьованих людино-годин;
Б) співвідношенням відпрацьованих людино-годин та кількості виробленої продукції;
В) співвідношенням відпрацьованих людино-годин і кількості використаних одиниць техніки;
Г) співвідношенням використаної техніки на одну людину.
ІІІ рівень
Дайте розгорнуту відповідь на питання
1. Якби Вам доручили провести економічний аналіз зв’язку між розміром кишенькових коштів Ваших однокласників та виторгом шкільного буфету, то які етапи дослідження Вам би довелось зробити. Розкрийте на даному прикладі зміст кожного етапу.
2. Дайте визначення поняття «підприємницькі здібності». Які здібності необхідно мати підприємцю? Відповідь обґрунтуйте.
IV рівень
Розв’яжіть задачу.
Обчислість зміни продуктивності праці, якщо чисельність працівників зросла на 10%, обсяг випуску в грошовому виразі збільшився на 51, 8%, а ціни зросли на 20%
Тематичне оцінювання знань учнів з теми «Завдання економічної науки. Зміст основних економічних явищ та процесів»
Варіант 2
І рівень
А) створення капітальних ресурсів;
Б) поєднання людських ресурсів для спільної діяльності ;
В) поєднання, праці, засобів праці, предметів праці задля створення кінцевого продукту ; Г) організація власної справи.
А) економічна доцільність;
Б)виробнича програма;
В) ефективність виробництва;
Г) інтенсифікація виробництва.
А) матеріаломісткість;
Б) фондовіддача;
В) продуктивність праці;
Г) прибуток.
А) взаємозв’язок між факторами виробництва;
Б) максимально можливі обсяги виробництва двох продуктів при наявних ресурсах;
В) співвідношення між виробничими потужностями та обсягами виробництва;
Г) додатковий випуск продукції.
А) політичний устрій і структура державного управління;
Б) територіальне розміщення виробничих ресурсів у країні;
В) аналіз думки населення щодо рівня життя домогосподарств;
Г) задоволення потреб людей в умовах обмеженості ресурсів.
А) одержання ренти власником земельної ділянки;
Б) виробництво транспортних засобів;
В) придбання товарів через мережу Інтернет;
Г) суспільний поділ праці.
ІІ рівень
№ |
Фактори |
|
Показники |
1. |
Земля |
А |
Прибуток |
2. |
Праця |
Б |
Матеріаломісткість |
3. |
Капітал |
В |
Продуктивність праці |
4. |
Підприємницькі здібності |
Г |
Фондовіддача |
|
|
Д |
Рентабельність |
№ |
Країни |
|
Аеропорт-хаб |
1. |
Обладнання, устаткування, будівлі, споруди, машини та інструменти |
А |
Природні ресурси |
2. |
Фізичні та інтелектуальні здібності людини, що витрачаються при виробництві |
Б |
Капітальні ресурси |
3. |
Ґрунти, земельні ділянки, корисні копалини |
В |
Інформація |
4. |
Здібності людини до ризику та прийняття управлінських рішень |
Г |
Підприємництво |
|
|
Д |
Трудові ресурси |
№ |
Блага |
|
Ознака |
1. |
Послуги бібліотек, музеїв |
А |
Інвестиційні блага |
2. |
Послуги таксі, фотостудії |
Б |
Індивідуальні блага |
3. |
Послуги пожежної охорони |
В |
Неекономічні блага |
4. |
Послуги банків, аудиторських фірм |
Г |
Суспільні блага |
|
|
Д |
Квазісуспільні блага |
ІІІ рівень
Дайте розгорнуту відповідь на питання
1. Назвіть товари та послуги, які за певних обставин можуть бути і споживчими, і інвестиційними.
2. Чому в економічній теорії існують два окремих ресурси «праця» та «підприємницький хист»?. Що між ними є спільного і відмінного?
IV рівень
Розв’яжіть задачу.
Обчислість зміни продуктивності праці, якщо чисельність працівників зменшилась на 16%, обсяг випуску в грошовому виразі збільшився на 36%, а ціни зросли на 1%