Тема уроку «Країни Європи»
Мета уроку:
- перевірити знання учнів про країни Європи, особливості їх економічного, культурного розвитку; повторити, узагальнити і систематизувати вивчений матеріал за даною темою.
- розвивати знання учнів, сприяти розвитку емоційної сфери, пізнавального інтересу до географічних знань; сприяти закріпленню знань та умінь, набутих учнями на уроках географії; розвивати логічне мислення; формування вмінь і навичок роботи з картою.
- виховувати інтернаціональних почуттів, інтерес до пізнання життя інших країн і народів, відчуття відношення до євроінтеграції, відповідальність, організованість, доброзичливість, негативне сприйняття агресії, бажання вивчати географію.
Тип уроку: узагальнення і систематизації.
Форма проведення: інтелектуальна гра.
Обладнання: підручник, карти, телевізор, телефони.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку.
Вступне слово вчителя.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Епіграф до уроку
Європа — це досвід багатьох віків. Це не та Європа, якій Шпенглер оголосив «присмерк», не та, що гниє, і до якої вся наша ненависть. Це — Європа грандіозної цивілізації, Європа — Гете, Дарвіна, Байрона, Ньютона, Маркса і т. д. Це та Європа, без якої не обійдуться перші фаланги азійського ренесансу.
— Микола Хвильовий, «Камо грядеши» (1925)
Вчитель. Сьогодні у нас цікавий урок, незвичайний. Ми підведемо підсумки вивченого нами матеріалу за темою: «Країни Європи», але вигляді інтелектуальної гри. Тож давайте поділимось на дві команди і розпочнемо гру.
ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вправа «Хмаринка країн». Кожна команда отримує хмаринку слів з назвами країн, що вивчаються в 10 класі. Потрібно виділити ті країни, що вивчалися в розділі «Країни Європи». Команда, яка швидше виконає завдання, отримає один бал.
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВМІНЬ, ЗНАНЬ І НАВИЧОК
Вчитель. Що ж ви молодці, знаєте назви країн Європи. А тепер побачимо, яка з команд знає не лише назви, а зможе впізнати країну за описом.
І. Вправа «Впізнай країну». Для кожної команди зачитується опис однієї країни. За правильну відповідь – один бал.
1. Самі мешканці кажуть, що їхня країна «остання серед перших, але й перша серед останніх»; значні диспропорції рівнів розвитку індустріальної Півночі країни та відсталого напіваграрного Півдня. ( Італія)
2. Цю країну називають справжнім європейським феноменом. Її називають «Китаєм Європи», який не припиняє свого динамічного розвитку. Нині її відносять до країн середнього рівня розвитку. Вона посідає 23-тє місце у світі та 10-те в Європі за ВВП. Член ЄС НАТО. Серед країн ЄС вона посідає 2-ге місце в зовнішньоторговельному обігу України (після Німеччини). (Польща)
Вчитель. Наступний бал отримає та команда, яка перша правильно закінчить речення.
ІІ. Вправа «Закінчить речення». Кожна команда отримає аркуш з завданням.
1. Німеччина має дуже вигідне географічне положення, але недостатньо забезпечена ….. (природними ресурсами).
2. Особливе місце серед ринкових послуг Франції посідає …. (туризм).
3. Велика Британія складається із трьох історико-географічних областей - …… ( Англія, Шотландія, Уельс, північна Ірландія).
4. Італія має досить широкий вихід до ….. (Середземного моря).
5. Більшість населення Польщі – віруючі, переважають …… (католики)
6. Росія – євроазіатська держава, у світі за площею ….. (найбільша).
Вчитель. А тепер пропоную вам по подорожувати по Європі.
ІІІ. Вправа «Подорожуємо Європою». Команди самостійно обирають одну з європейських країн, що вивчалися і готують коротку (на 5 хвилин) розповідь про головні її туристичні принади (пам’ятки, музеї, виставки, громадські заходи). За допомогою гаджетів потрібно визначити й вказати кошторис витрат на поїздку до обраної країни, а саме:
• вартість і час проїзду різними видами транспорту з вашого населеного пункту до столиці обраної країни;
• вартість проживання на добу на одну особу;
• вартість харчування на добу на одну особу;
• вартість вхідних квитків до музеїв і виставок, вказаних у презентації;
• загальна вартість поїздки.
Вчитель. Більшість країн європейського регіону входять до складу ЄС. Україна також прагне вступити в цю організацію і в минулому році подала заяву на вступ до Європейського Союзу. Давайте дізнаємось, що ви знаєте про цю організацію.
ІV. Вправа «Мікрофон». Команди по черзі, передаючи один одному мікрофон, відповідають на запитання.
1) Скільки країн-учасниць налічує ЄС сьогодні?
2) Яким є прапор ЄС?
3) Декларація якого міністра стала основою створення ЄС?
4) У якому місті засідають Рада Європи, Європарламент, Європейський суд з прав людини?
5) З якого року Україна є членом Ради Європи?
6) Хто є автором музики гімну Європи «Ода радості»?
V. РЕФЛЕКСІЯ
Перегляд відео «Цікаві факти про країни Європи» ( https://youtu.be/QJG9ge0mUQs )
Запитання до відео.
Що нового ви почули ? Який факт про країни Європи вас найбільше вразив?
VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Вчитель. Сьогодні ми з вами узагальнили вивчений нами матеріал на попередніх уроках про країни Європи. Думаю, що набуті вами знання, знадобляться вам у житті.
А тепер настав час оцінювання, перевіримо з вами яка команда набрала найбільшу кількість заохочувальних балів.