Тематичне оцінювання: «Науки, що вивчають минуле»

Про матеріал
Тематичне оцінювання НУШ 5 клас, Вступ до історії та громадянської освіти, за програмою Щупак І. Я., Бурлака О. В., Піскарьова І. О., Посунько А. С. 2022 р.
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання: «Науки, що вивчають минуле»

І рівень               Тести

1. Визначте, якому із запропонованих визначення відповідає наступне значення : " наука про життя людей в минулому, про їхні заняття, думки та дії."

А) Археологія;         Б) Нумізматика;             В) Історія;          Г) Геральдика

2.Історичний факт - це

А) Послідовність пов’язаних причинно-наслідковими зв’язками історичних подій;

Б) Дійсна історична подія, що відбувалася в минулому у певний час і в певному місці ;

В) Сукупність історичних фактів чи ознак, що зберігаються протягом певного часу існування людської спільноти;

Г) Сукупність уявлень про минуле певної людської спільноти.

3. Яка допоміжна  історичної дисципліни вивчає герби.

А) Археології;          Б) Палеографії;         В) Геральдики;            Г) Хронології

4. Археологія вивчає:

А) речових історичних джерел на підставі розкопок;  Б) писемні джерела;    

В) усну народну творчість.

5. Яке із запропонованих тверджень є не вірним

А) До найвідоміших археологічних скарбів України належать пам’ятки трипільської культури ;

Б) Сукупність усіх речей (матеріальних цінностей), створених представниками певної спільноти, вчені називають матеріальною культурою. 

В) Археологічними пам’ятками вважаються будь-які матеріальні рештки діяльності людини або змінене людською діяльністю природне середовище;

Г) Зібрані речові пам’ятки минулого зберігають у бібліотеках. 

5. Нумізматика вивчає:

А) монети;      Б) герби;     В) час;   Г) письмо

ІІ рівень.       1.Віднесіть історичні джерела до певних видів:

1) монети, 2)прикраси, 3) давні легенди, 4)вишиванка, 5)написи на камені, 6) казки, 7)листи, 8)щоденники,  9)залишки посуду, 10) перекази, 11) літопис, 12)меч

Речові джерела

Писемні джерела

Усні джерела

 

 

 

2. Відновити текст, користуючись підказками

Народи, що мешкали в Єгипті, для письма використовували _______________, зарослі якого досить часто зустрічались на узбережжях річок. Писали і на глиняних табличках, проте вони могли легко___________. А наші предки для письма вміло використовували кору _________________, а пізніше ____________. Важливі документи зберігалися в _____________.

(1.Пергамент, 2.папірус, 3.архів, 4,розмокнутись 5.розбитись, 6.музей, 7.берези)

ІІІ. Рівень    1.Визначте етапи шляху речового джерела до музею:

 

 

А)                                                                              Б)                       

 

 

                                                                                   В)

 

                                     Г)                                                                         Д)

 

                                             

1) __; 2) __; 3) __; 4) __; 5__.

2. Дослідіть історичне джерело.

а) До якого виду історичних джерел належать зображені пам’ятки? Яку інформацію про минуле можна дізнатися за допомогою цієї пам’ятки?

_____________________________https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/235875/1729452/810507_1665953399.jpg

___________________________________________________________________

ІV рівень  Поясніть, чому для достовірного відображення минулого потрібно залучати різні види історичних джерел та критично (недовірливо) ставитися до них?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
2515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку