Виконала: Постнікова Г.О. Група НУШ «Громадянська та історична освітня галузь»
Тема уроку: |
Допоміжні історичні дисципліни Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Бурлака О.В., Власов Н.С. та ін) Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О., Посунько А.Л.) |
Клас |
|
5 |
|||
Дата |
|||
|
|||
Очікувані результати: |
Після цього уроку учні/учениці:
|
||
Етап уроку |
Зміст роботи |
Методичний коментар |
Час |
Вступний:
|
Організація учнів. Фронтальна бесіда.
|
|
7 хв |
Представлення роботи домашніх груп. |
- Матеріальні сліди-це джерела інформації. Давайте пригадаємо, Що це за поняття. Виступ домашніх груп, назви яких співпадають з видами джерел. Кожна група підготувала по 2-3 приклади одного джерела, що знаходиться у коробці. Діти описують походження, матеріал, спосіб виготовлення. Інші команди намагаються назвати вид і назву предмету. -Подивіться на цю кількість джерел. Візьмем одне- монетку, яку інформацію вана нам надає? (Діти перераховують: напис, зображення, герб України). Якими знаннями треба володіти, щоб дослідити це джерело? (Діти припускають, що треб знати мови, мистецтво, історію, технічний бік виробництва, знатися на матеріалах) -Історику під силу всі знання? Ні, тому вони звертаються по допомогу до інших наук. |
10 хв |
|
Основна частина (конструювання знань і вмінь): |
Робота з текстом
|
-Ознайомимося з де-якими помічницями історії. (коментоване читання параграфу 4 ст.26) Наведіть приклади того, що вивчає культурологія, літературознавство, краєзнавство, соціологія
|
20 хв |
Робота з відео роликом https://www.youtube.com/watch?v=ERyPPUnkCT8
|
-Допоміжних історичних дисциплін дуже багато. Їх ще називають «Спеціальними історичними дисциплінами»-СІД. Опрацюйте уривок відео ролику і випишіть назви наук-помічниць. Подумайте, чи хотіли б ви професійно займатись однією з них. Обгрунтуйте вибір. На дошці учитель відтворює схему допоміжних історичних дисциплін
|
||
Фізкультхвилинка. Дослідницька робота з роздатковим матеріалом
Закріплення |
Кожному учню роздали зображення джерела, він має визначити групу, до якої воно належить і науку, що його вивчає. Закріпити зображення на дошці.
Практичне завдання ст.28
|
||
Заключний:
підсумків)
-Домашнє завдання |
Бесіда. Метод «Світлофор»
Метод «Підсумок одним реченням»
Формувальне оцінювання |
-Сьогодні ми провели з вами велику роботу. Дізналися не тільки про історію, але і про науки-помічниці. Як ви вважаєте, чи важка робота історика, чи може цікава? -Використовуючи кольорові смужки дайте відповіді на питання: 1.історія самостійна дисципліна 2.краєзнавство-це наука, що вивчає монети 3.до спеціальних історичних дисциплін належить математика 4.СІД-це вид джерела 5.герби вивчає наука геральдика
Діти ланцюжком складають по одному реченню. Хто не може, складає словосполучення, чи термін з опрацьованого матеріалу.
Підсумок роботи домашніх груп і роботи на уроці учнів.
Опрацювати параграф 4. Вміти давати відповіді на поставленні запитання після поданого матеріалу та сформулювати свої 3 запитання. |
7-10 хв |
Прізвище та ім'я слухача/ки курсів: Виконала: Постнікова Г.О. Група НУШ «Громадянська та історична освітня галузь» Назва та автори модельної програми: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Бурлака О.В., Власов Н.С. та ін). Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О., Посунько А.Л.)
|