Укок "Допоміжні історичні дисципліни"

Про матеріал
Допоміжні історичні дисципліни Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Бурлака О.В., Власов Н.С. та ін) Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О., Посунько А.Л.)
Перегляд файлу

Виконала: Постнікова Г.О. Група НУШ «Громадянська та історична освітня галузь»

                         Тема уроку:

Допоміжні історичні дисципліни

Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Бурлака О.В., Власов Н.С. та ін)    

Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас

 (авт. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О., Посунько А.Л.)

Клас

5

Дата

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні/учениці:

  • Будуть пояснювати зміст понять «допоміжні історичні дисципліни» та ін.
  • Називати та визначати предмет вивчення допоміжних історичних дисциплін
  • Наводити приклади зв’язку матеріального об’єкта  та наукової дисципліни

 

Етап уроку

Зміст роботи

Методичний коментар

Час

Вступний:

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Актуалізація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Мотивація

Організація учнів.

Фронтальна бесіда.

 

 

 

  • У багатьох з нас є дідусі і бабусі. Ви помічали, що вони відрізняються від вас: не полюбляють користуватися гаджетами, не поділяють ваших поглядів щодо моди, дивляться інші фільми, слухають дивну музику… Ви б хотіли дізнатися про їх життя більше? Що вам допоможе в цьому?( діти називають різні матеріальні об’єкти)
  • Наші предки жили в певній епохі, що лишила по собі матеріальний слід. За такими слідами ми вивчаємо історію.

 

7 хв

Представлення роботи домашніх груп.

       - Матеріальні сліди-це джерела інформації. Давайте пригадаємо,                                                                               

Що це за поняття.

Виступ домашніх груп, назви яких співпадають з видами джерел. Кожна група підготувала по 2-3 приклади  одного джерела, що знаходиться у коробці. Діти описують походження, матеріал, спосіб виготовлення. Інші команди намагаються назвати вид і назву предмету.

-Подивіться на цю кількість джерел. Візьмем одне- монетку, яку інформацію вана нам надає? (Діти перераховують: напис, зображення, герб України). Якими знаннями треба володіти, щоб дослідити це джерело? (Діти припускають, що треб знати мови, мистецтво, історію, технічний бік виробництва, знатися на матеріалах)

-Історику під силу всі знання? Ні, тому вони звертаються по допомогу до інших наук.

10 хв

Основна частина (конструювання знань і вмінь):

      Робота з текстом

 

     -Ознайомимося з де-якими помічницями історії. (коментоване читання параграфу 4 ст.26)  Наведіть приклади того, що вивчає культурологія, літературознавство, краєзнавство, соціологія

 

20 хв

Робота з відео роликом

https://www.youtube.com/watch?v=ERyPPUnkCT8

 

    -Допоміжних історичних дисциплін дуже багато. Їх ще називають «Спеціальними історичними дисциплінами»-СІД. Опрацюйте уривок відео ролику і випишіть назви наук-помічниць. Подумайте, чи хотіли б ви професійно займатись однією з них. Обгрунтуйте вибір.

На дошці учитель відтворює схему допоміжних історичних дисциплін

 

 

Фізкультхвилинка.

Дослідницька робота з роздатковим матеріалом

 

 

Закріплення

 

Кожному учню роздали зображення джерела, він має визначити групу, до якої воно належить і науку, що його вивчає. Закріпити зображення на дошці.

 

Практичне завдання ст.28

 

 

Заключний:

 

  • Узагальнення (підбиття

підсумків)

 

 

 

  • Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

-Домашнє завдання

 

Бесіда.

Метод «Світлофор»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Підсумок одним реченням»

 

 

 

 

 

 

Формувальне оцінювання

       -Сьогодні ми провели з вами велику роботу. Дізналися не тільки про історію, але і про науки-помічниці. Як ви вважаєте, чи важка робота історика, чи може цікава?

        -Використовуючи кольорові смужки дайте відповіді на питання:

1.історія самостійна дисципліна

2.краєзнавство-це наука, що вивчає монети

3.до спеціальних історичних дисциплін належить математика

4.СІД-це вид джерела

5.герби вивчає наука геральдика

 

 

 

 

Діти ланцюжком складають по одному реченню. Хто не може, складає словосполучення, чи термін з опрацьованого матеріалу.

 

 

 

 

 

Підсумок роботи домашніх груп і роботи на уроці учнів.

 

 

 

 

 

 

Опрацювати параграф 4. Вміти давати відповіді на поставленні запитання після поданого матеріалу та сформулювати свої 3 запитання.

7-10 хв

Прізвище та ім'я слухача/ки курсів: Виконала: Постнікова Г.О. Група НУШ «Громадянська та історична освітня галузь»

Назва та автори модельної програми: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас (авт. Бурлака О.В., Власов Н.С. та ін). Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти» 5клас

 (авт. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О., Посунько А.Л.)

 

 

 

docx
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку