Урок з географії 6 клас
Тематичне оцінювання по темі «Літосфера»
.
Мета : узагальнити та перевірити знання учнів отриманні під час вивчення теми літосфера, розвивати допитливість, логічне мислення, вміння працювати з тестовими завданнями, виховувати свідоме ставлення до навчання,відповідальність, уважність, самостійність. Розвивати ключові компетентності природознавчу,інноваційну,екологічну,вільне володіння державною мовою,навчання впродовж життя.
Тип уроку: контроль та оцінювання знань та умінь учнів
Девіз уроку: «Не бійся, що не знаєш - бійся, що не навчишся»
(китайська мудрість)
1.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів
Прийом « Приваблива мета».
Наша тема «Літосфера»
Закінчилася на жаль
І тепер нас кличе в даль
«Атмосфера», оболонка
Треба тільки не спішити
«Літосферу» повторити.
Чудовий наш дім – планета Земля. З космосу вона видається перлиною, що світиться в безмежному просторі Всесвіту. Але подивитись уважніше. Це високі засніжені гори, смарагдова зелень неозорих рівнин, блакитні стрічки річок .Ми декілька уроків мандрували просторами Землі. Зазирнули в її глибини, разом з героями фантастичного романа Жюля Верна здійснили уявну подорож у серце вулкана і дізнались багато цікавого про вулкани-ці «казани з вогненним розпеченим варевом», милувались могутніми гірськими вершинами, неозорими рівнинами.
І сьогодні здійснюючи уявну подорож-підйом на найвищу вершину Європи ми перевіримо як запам’ятали ви цю тему. Поступово піднімаючись кілометр за кілометром ви будете виконувати завдання різного рівня складності. Перш ніж відправитись в мандрівку проведемо Інтелектуальну розминку:
Інтелектуальна розминка
1). Давайте згадаємо найвищі гори світу ?
2). На якому материку знаходяться ці гори ?
3). Як називається найвища вершина цих гір ?
4). А хто скаже висоту цієї вершини ?
5). Найвищі гори Європи ?
6). Найвища вершина цих гір?
7). Висота цієї вершини ?
8). Як називається вид спорту основною метою якого є сходження на гірські вершини ?
Тож вперед юні альпіністи.
Поступово виконуючи кожне завдання ми піднімаємось на найвищу вершину Європи.
Перше завдання: « Код альпініста».
Вам потрібно розпізнати закодовані терміни з теми «Літосфера».
а) В.І.Р.И.Н.Н.А.
б) С.Р.Т.У.Е.Е.З.М.Л.
в) Я.М.А.І.Т.Н
(рівнина, землетрус,мантія)
Виконавши 1 завдання ми піднялись на висоту 1 км.
Друге завдання « Третій зайвий».
З трьох географічних назв знайди зайвий термін:
а) Карпати,Східноєвропейська, Месопотамська.
б) Амазонська, Причорноморська, Альпи.
в) Кордільєри,Уральські, Бразильське.
Перепочиваємо на висоті 2 км згадуємо вірші та пісні в яких згадуються якісь географічні об`єкти.
Третє завдання «Географічний ланцюжок»
Я даю перше слово, а ви продовжіть послідовність:
Земна кора, … , …. ,
Шельф, … , … ,
Низовини, … , …
Четверте завдання «Цифровий лабіринт» знайти відповідність і піднімаємось на висоту 4 км
1. 200м - А. найвища вершина.
2. 500м - Б . низовина.
3. 8848м - В. височина
4. 4807м -. Г. найвища вершина Європи.
П`яте завдання « Словничок термінів»
Що означають ці терміни ?
а). Літосфера -
б). Вулкан -
в). Сейсмограф -
г). Рельєф -
Прийом « Відкритий мікрофон»
Учні відповідають :
Я—навчився…
Я—зрозумів…
Я—запам’ятав…
І ось ми виконавши всі завдання на вершині Монблан на висоті 4807м.
Сьогодні вам присвоюється звання « Юний альпініст»
Піднімаємо прапор України і співаємо гімн України.