Тематичне
оцінювання
з математики
6 клас
ТО №1. “Подільність натуральних чисел”.
І варіант
І рівень
1) Які числа називають простими?
2) Сформулюйте ознаку подільності на 5.
3) Що називається найбільшим спільним дільником кількох чисел?
II рівень
4) Які з чисел 8438, 4025, 8170, 14381, 6302, 703 діляться на 2?
5) Перевірте чи число 28026 ділиться на 3.
6) Розкладіть число 440 на прості множники.
Ш рівень
7) Знайдіть НСД( 212, 318).
8) Знайдіть НСК( 420, 252).
9) Знайдіть розв'язки нерівності 30 < х < 35, які є дільниками числа 132.
IV рівень
10) Доведіть, що числа 308 і 585 взаємно прості.
11) Із цифр 0, 5, 6, 7 складіть найбільше і найменше чотирицифрове число, яке ділилося б без остачі на 15.
II варіант
І рівень
1) Які числа називають складеними?
2) Сформулюйте ознаку подільності на 3.
3) Що називається найменшим спільним кратним кількох чисел?
ІІ рівень
4) Які з чисел 9495, 781, 3060, 6482, 1315, 619 діляться на 5 ?
5) Перевірте чи число 13154 ділиться на 9.
6) Розкладіть число 250 на прості множники.
ІІІ рівень
7) Знайдіть НСД( 924, 396).
8) Знайдіть НСК ( 504, 756 ).
9) Знайдіть розв'язки нерівності 43 < х < 48, які є дільниками числа 184.
IV рівень
10) Доведіть, що числа 945 і 544 взаємно прості.
11) Із цифр 0, 3, 8, 7 складіть найбільше і найменше чотирицифрове число, яке ділилося б без остачі одночасно на 3 і 5.
ІІІ варіант
І рівень
1) Що називається дільником?
2) Сформулюйте ознаку подільності на 2.
3) Як знайти найменше спільне кратне двох чисел?
II рівень
4) Які з чисел 7386, 4021, 9120, 23605, 6984, 517 діляться на 2?
5) Перевірте чи число 670212 ділиться на 3.
6) Розкладіть число 254 на прості множники.
Ш рівень
7) Знайдіть НСД( 270, 450).
8) Знайдіть НСК (180, 810 ).
9) Знайдіть розв'язки нерівності 20 < х < 46, які є дільниками числа 315.
IV рівень
10) Доведіть, що числа 392 і 675 взаємно прості.
11) Із цифр 9, 4, 7, 1 складіть найбільше і найменше чотирицифрове число, яке ділилося б без остачі одночасно на 2 і на 3.
IV варіант
І рівень
1) Що називається кратним?
2) Сформулюйте ознаку подільності на 9.
3) Що називається найбільшим спільним дільником двох чисел?
II рівень
4) Які з чисел 6085, 9217, 380, 19191, 786, 900 діляться на 5?
5) Перевірте чи число 67843 ділиться на 9.
6) Розкладіть число 588 на прості множники.
ІІІ рівень
7) Знайдіть НСД( 675, 945).
8) Знайдіть НСК (924, 396).
9) Знайдіть розв'язки нерівності 30 < х < 56, які є дільниками числа 825.
IV рівень
10) Доведіть, що числа 364 і 495 взаємно прості.
11) Із цифр 5, 1, 7, 8 складіть найбільше і найменше чотирицифрове число, яке ділилося б без остачі одночасно на 3 і 5.
ТО № 3. “Додавання і віднімання звичайних дробів”.
а) ; б) ; в) ; г) .
IV рівень
а) ; б) ; в) ; г) .
IV рівень
Тема 4: “Множення і ділення дробових чисел”.
І варіант
І рівень
1 Як помножити дроби?
2. Як знайти число за його дробом?
3. Обчислити: .
ІІ рівень
4. Виконати дії: а) ; 6) .
5. Розв'язати рівняння: .
6. Знайти значення виразу: 2,5 + , якщо.
ІІІ рівень
7. Знайти розв'язок рівняння: .
8. За год автомобіль проїхав 28 км. Скільки кілометрів проїде автомобіль за год?
IV рівень
9. Трактористи зорали поле за три дні. За перший день вони зорати поля, за другий день 40% поля, а за третій день – решту 48 гектарів. Яка площа всього поля?
ІІ варіант
І рівень
І. Як поділити дроби?
2. Як знайти невідомий множник?
3. Обчислити: .
II рівень
4. Виконати дії: а) ; 6) .
5. Розв'язати рівняння: .
6. Знайти значення виразу: , якщо.
ІІІ рівень
7. Знайти розв'язок рівняння: : .
8. За м тканини заплатили грн. Скільки коштує з м тканини?
IV рівень
9. Робітник за місяць заробив 264 грн. цих грошей він витратив на покупку годинника, – на покупку дня сина. Скільки грошей залишилось у робітника після цих покупок?
ІІІ варіант
І рівень
1. Які числа називають взаємно оберненими?
2. Як знайти невідоме ділене?
3. Обчислити: .
ІІ рівень
4. Виконати дії: а) ; 6) .
5. Розв'язати рівняння: .
6. Знайти значення виразу: , якщо .
ІІІ рівень
7. Знайти розв'язок рівняння: .
8. З гектара зібрали т пшениці. Скільки тонн пшениці зберуть з гектарів?
IV рівень
9. Комбайнери зібрали жито з поля за три дні. За перший день вони зібрали поля, за другий день поля, а за третій день – решту 72 гектари. Яка площа всього поля?
IV варіант
І рівень
1. Як знайти дріб від числа?
2. Як знайти невідомий дільник?
3. Обчислити: .
ІІ рівень
4. Виконати дії: а) ; 6) .
5. Розв'язати рівняння: .
6. Знайти значення виразу: , якщо.
ІІІ рівень
7. Знайти розв'язок рівняння: .
8. За кг цукерків заплатили проїхав грн. Скільки грошей заплатять за кг цукерків?
9. За три дні зібрали 532 кг насіння дерев. За перший день зібрали цієї кількості, за другий день цієї кількості насіння. Скільки кілограмів насіння зібрано за третій день?
Тема 5: „Відношення і пропорції”
(підсумкова за І семестр).
І варіант
І рівень
1) Що таке відношення?
2) Величини прямопропорційні якщо...
3) Для відношення 3:4 оберненим є відношення...
ІІ рівень
4) Знайти відношення 56 до 7.
5) Знайти значення виразу 2,5 + 2: у, якщо у = 5.
6) Перевірити чи правильна пропорція:
3 : 1 = .
Ш рівень
7) Розв'язати рівняння: 6,8 : 2,5 = с : 1,5.
8) З 12 кг бавовняного насіння дістали 2,7 кг масла. Скільки масла можна одержати з 16 кг бавовняного насіння?
IV рівень
9) Складіть із чисел 2,3; 9,3; 3,1; 6,9 правильну пропорцію,
10) Сплав складається з міді, цинку і нікелю, маси яких відносяться як 4 : 15 : 6. Скільки кожного металу в сплаві, якщо його маса 1,73 кг?
ІІ варіант
І рівень
1) Яка основна властивість пропорції?
2) Величини прямопропорційні якщо...
3) Для відношення 3 : 4 оберненим є відношення...
- 28 -
ІІ рівень
4) Знайти відношення 4 до 8,
5) Знайти значення виразу ∙ а + 5, якщо а = 1.
6) Перевірити чи правильна пропорція:
.
ІІІ рівень
7) Розв'язати рівняння: 1,3 : 3,9 = х : 0,6.
8) За 1,6 год хлопчик пройшов 6,4 км. Скільки кілометрів пройде хлопчик за 2,8 год при тій ж швидкості?
IV рівень
9) Складіть із чисел 2,4; 4,2; 7,2; 12,6 правильну пропорцію.
10) Дві друкарки поділили 210 сторінок рукопису у відношенні 3 : 7. Скільки сторінок взяла друкувати кожна з них?
ІІІ варіант
І рівень
1) Що таке пропорція?
2) Величини оберненопропорційні якщо...
3) У пропорції 2 : 3 = 8 : 12 крайніми членами є числа ...
ІІ рівень
4) Знайти відношення 45 до 9.
5) Знайти значенні виразу 4 : х – 5, якщо х =
6) Перевірити чи правильна пропорція:
0,25 : 5 = 0.3 :6
ІІІ рівень
7) Розв'язати рівняння: .
8) Якщо щодня витрачати по 1,2т бензину, то його запасу вистачить на 30 днів. На скільки вистачить бензину, якщо щодня втрачати по 0,9 т?
IV рівень
9) Складіть із чисел 500; 125; 3.2; 0.8, правильну пропорцію.
10) Маси трьох кульок відносяться як 2 : 7 : 8. Знайти масу кожної кульки, якщо їх загальна маса дорівнює 680г.
IV варіант
І рівень
1) Як перевірити чи правильна пропорція?
2) Величини оберненопропорційні якщо...
3) У пропорції 5 : 15 = 30 : 90 середніми членами є числа ...
ІІ рівень
4. Знайти відношення 30 до 60.
5. Знайти значення виразу 4∙b +, якщо b=1.
6) Перевірити чи правильна пропорція:
0,38 : 0,01 = 7,6 : 0,2
ІІІ рівень
7) Розв'язати рівняння: 1: х = 5.
8) Для перевезення вантажу машині вантажністю 7,5 т потрібно зробити 12 рейсів. Скільки рейсів зробить машина вантажністю 9 т для перевезення цього вантажу?
IV рівень
9) Складіть із чисел 18; 16; б,4; 7,2. правильну
пропорцію.
10) Сторони трикутника відносяться ж 3 : 4 : 6. Знайти довжину кожної сторони трикутника, якщо його периметр 65 см.
ТО №6 „Круглі тіла”.
І варіант
I рівень
1. Коло-це...
2. Діаметр кола - це...
3. Записати формули для обчислення площі круга і об'єму циліндра.
II рівень
4. Знайти діаметр кола, якщо радіус 2,5см.
5. Знайти довжину кола, діаметр якого 4,8 дм.
ІІІ рівень
6. Обчислити площу поверхні і об’єм циліндра, радіус основи круга 4см, а висота 12,5см.
IV рівень
7. Радіус круга збільшили з 3,5дм до 8дм. На скільки збільшиться площа круга?
8. Знайти площу заштрихованої частини.
10 м
5м
ІІ варіант
I рівень
1. Циліндр складається з...
2. Хорда – це...
3. Записати формули для обчислення площі круга і площі поверхні циліндра.
II рівень
4. Знайти діаметр кола, якщо радіус 3,5 см.
5. Знайти довжину кола, діаметр якого 7,2 см.
III рівень
6. Обчислити площу поверхні і об’єму циліндра, радіус основи круга 6 м, а висота 10,2 м.
IV рівень
7. Радіус круга збільшили з 4дм до 7дм. На скільки збільшиться площа круга?
8. Знайти площу заштрихованої частини.
6м
I рівень
II рівень
III рівень
6. Обчислити площу поверхні, об’єм циліндра, радіус основи круга 3 дм, висота 12 дм.
- 33 -
IV рівень
7. Діаметр кола збільшили з 10см до 13см. На скільки збільшиться довжина кола?
8м
8м
IV варіант
I рівень
II рівень
III рівень
6. Обчислити площу поверхні і об'єм кулі, радіус якої 7 м.
IV рівень
ТО № 7 “Напрями і числа”.
а) –205 і 2,05; б) –3,8 і 0; в) –49,9 і –50,01.
IV рівень
б) -0,3 · 2,4; в) 19,04 : 28.
а) –314 і 3,14; б) –6,8 і –19,7; в) –45,3 і –37,6.
IV рівень
в) -4,8 : 16.
а) –107 і 1,4; б) –2,7 і –100; в) –4,3 і –0,43.
IV рівень
в) -6,4 : 16.
а) –27 і 0; б) –108 і –10,8; в) –7,7 і –77.
IV рівень
ТО № 8. “Додавання і віднімання раціональних
чисел”.
в) – 12 – ( – 6,8 ); г) – 9,5 + 14.
а) – 7,2 + ( – 2,5 ) – ( – 1,5 ) + 2,5 – 9,4;
б) 8,3 – ( – 1,25 – 4,75 ).
- 38 -
( х – 5,8 ) – 9,4 = – 5,2.
IV рівень
5,5 + ( -10,2 ) – -4,1 – ( -0,3 ).
в) 6,9 – ( – 4,7 ); г) – 8,7 + 12.
а) – 12,9 – ( – 5,6 ) + ( – 5,8 ) – 5,6 + 3,2;
б) – 5,6 + ( 9,6 – 8,9 ).
– 5,8 – ( х + 4,4 ) = 2,3.
IV рівень
-2,3 + ( -4,7 ) – ( -0,7 ) – -0,8.
в) 16 – ( – 5,3 ); г) – 14,5 + 10,6.
а) 4,5 – ( – 8,8 ) – ( – 5,7 ) – 6,1;
б) – 6,4 – ( – 4,5 – 6,3 ).
– 7,2 + ( 2,4 – х ) = 3,6.
IV рівень
-3,4 + ( -2,8 ) – -6,4 – ( -2,8 ).
в) – 4,4 + 6,5; г) – 8,7 – 2,3.
а) – 4,1 – ( – 3,6 ) + 4,1 + ( – 1,2 ) – 6,2;
б) ( – 4,5 + 7,8 ) + 2,2.
(– 6,4 – х ) + 1,5 = – 4,4.
IV рівень
-2,9 – -5,8 + ( -8 ) – ( -4,9 ).
ТО № 9. “Множення і ділення раціональних чисел”.
а) –5 · 3; б) · (–4); в) –0,7 · (–8).
а) –0,7 · (–0,6); б) 8 · (–0,9).
а) (–6,3) : (–0,9); б) 4,8 : (–4); в) (–2)3.
а) ; б) .
–0,5 · (–9,1 : 0,26 + 12,45).
IV рівень
–14,1 · (х – 2,5) = 42,3.
–11,6 < x < –8,13.
а) –8 · (–5); б) ; в) –0,6 · 7.
а) –0,9 · (–0,5); б) 10 · (–0,6).
а) (–0,6) : (–0,2); б) 2,8 : (–7); в) (–5)2.
а) ; б) .
(25,5 – 24,5 · 0,6) : (– 0,6).
IV рівень
(1,5 – х) · (–5,1) = 10,2.
–9,9 < x < –6,34.
а) –0,2 · 0,3; б) ; в) –0,3 : (–0,2).
а) –3,7 · (–0,4); б) 0,3 · (–2,5).
а) –8,4 : (–0,3); б) 7,5 : (–5); в) (–3)3.
а) ; б) .
(–10,67 + 8,17 : 3,8) : (–3) .
IV рівень
(3,4 – х) · (–4) = –5,6.
–13,6 < x < –10,12.
а) –6 : 0,4; б) 6 : 0,4; в) –6 : (–0,4).
а) –1,5 · (–6); б) –6,2 · 0,5.
а) –7,2 : (–0,9); б) –18 : 4,5; в) (–2)2.
а) ; б) .
(1,7 – 25,08 : 4,4) · (–0,6) .
IV рівень
(2,4 – х) : 4 = –1,2.
–10,4 < x < –7,28.
Тема №10 “Розв’язування рівнянь”.
1) Розв’язати рівняння:
а) –5х = 20;
б) х + 68 = 74;
в) 2у – 24 = 18.
2) Розв’язати рівняння:
а) –4х + 6 = 46;
б) 5у + 27 = 4у + 21;
в) 6,9 – (х – 3,9) = –1,3.
3) Знайти корені рівняння
3·(5 – х) + 13 = 4·(3х – 8).
4) Робітник за два дні виготовив 360 деталей. Скільки деталей виготовив робітник першого дня, якщо другого дня він виготовив у 2 рази більше, ніж першого?
IV рівень
5) Задумане число помножили на 0,2. Одержаний добуток зменшили на 4,8 і отримали число 6. Яке число задумали?
6) При яких значеннях змінної сума виразів 5х і 3х – 3 дорівнює виразу 6х + 11.
1) Розв’язати рівняння:
а) –3х = –27;
б) а + 12 = 77;
в) 4х – 12 = 24.
2) Розв’язати рівняння:
а) –6у + 4 = 46;
б) 3х – 17 = 8х + 18;
в) –32 – (х – 17,6) = –3,9.
3) Знайти корені рівняння
3у + 3·(у – 2) = 2·(2у – 1).
4) Комбайнер за два дні зібрав 120 т пшениці, причому другого дня він зібрав у 3 рази більше ніж першого дня. Скільки тонн пшениці зібрав комбайнер першого дня?
IV рівень
5) Задумане число помножили на 0,5. Одержаний добуток збільшили на 8,6 і отримали число –5,4. Яке число задумали?
6) При яких значеннях змінної різниця виразів 5а і 2а + 1,8 дорівнює виразу 6а – 1,2.
1) Розв’язати рівняння:
а) 4х = –24;
б) у – 15 = 35;
в) 3х + 10 = 43.
2) Розв’язати рівняння:
а) –5а + 5 = 35;
б) 7у – 11 = 10у + 16;
в) – (7,8 – х) + 28,5 = –8,4.
3) Знайти корені рівняння
4·(3 – х) – 11 = 7·(2х – 5).
4) У 6 класі 32 учні. Скільки дівчат у класі, якщо хлопців на 8 менше ніж дівчат?
IV рівень
5) Задумане число збільшили на 0,8. Одержану суму помножили на 2 і отримали число –4,2. Яке число задумали?
6) При яких значеннях змінної вирази
–3у + 0,5 і –11у – 0,3 мають одне і теж числове значення.
1) Розв’язати рівняння:
а) –6х = 42;
б) а – 16 = 36;
в) 7у + 10 = 31.
2) Розв’язати рівняння:
а) –3а – 8 = 22;
б) 3х + 5 = 8х – 15;
в) 20х = 19 – (3 + 12х).
3) Знайти корені рівняння
4·(3 – 2х) + 24 = 2·(3 + 2х).
4) За два дні магазин продав 120 кг цукру. Скільки кг цукру магазин продав першого дня, якщо другого дня він продав на 20 кг менше, ніж першого?
IV рівень
5) Задумане число зменшили на 1,2. Одержану різницю помножили на 5 і отримали число –36. Яке число задумали?
6) При яких значеннях змінної вирази
4·(1 – 0,5а) і –2·(3 + 2а) набувають рівних значень.
Підсумкова контрольна робота
2. Знайти значення степеня (– 4)3.
3. Розв’язати рівняння – 7 · х = 56.
4. Обчислити: а) ; б) .
5. Перевірити чи є пропорцією рівність 1,2 : 0,4 = 3 : 10.
6. Обчислити значення виразу а : , якщо а = .
7. Виконати дії: –0,5 · (–9,1 : 0,26 + 12,5).
8. Знайти корінь рівняння (х + ) · = 5,4.
9. Тракторна бригада за перший день зорала всієї ділянки, за другий день 40%, а за третій – решту 220 га. Яка площа всієї ділянки?
10. Знайти х: |14,2 – х| = 16,6.
2. Знайти значення степеня (– 3)4.
3. Розв’язати рівняння 5 · х = – 45.
4. Обчислити: а) ; б) .
5. Перевірити чи є пропорцією рівність 1,2 : 3 = 1,6 : 4.
6. Обчислити значення виразу , якщо .
7. Виконати дії: (1,7 – 25,08 : 4,4) · (–0,5).
8. Знайти корінь рівняння ·(х + 2,5) = .
9. Три заводи отримали замовлення на виготовлення моторів. Перший завод виконав всього замовлення, другий 40%, а за третій – решту 280 моторів. Скільки моторів становило все замовлення?
10. Знайти х: |14,2 – х| = 16,6.