ПРИРОДНИЧІ НАУКИ 6 клас
Тематичне оцінювання з теми №1: «Географічні знання про Землю. Літосфера"
Варіант І.
І рівень ( 3 б.)
1. Розташуйте послідовно внутрішні оболонки Землі, просуваючись з надр до поверхні:
А) мантія; Б) зовнішнє ядро; В) внутрішнє ядро; Г) земна кора.
2. Процес руйнування та зміни гірських порід на земній поверхні під впливом коливань температури це…
А) фізичне вивітрювання; Б) органічне вивітрювання; В) хімічне вивітрювання; Г) річкова ерозія.
3. Область у надрах Землі, де виникає землетрус:
А) гіпоцентр; Б) епіцентр; В) сейсмограф; Г) гейзер
4. Морський шлях до Індії відкрив портуґальський мореплавець:
А) Христофор Колумб; Б) Фернан Маґеллан; В) Бартоломеу Діаш; Г) Васко да Ґама.
5. Укажіть як називають велетенські хвилі, зумовлені землетрусами під дном океанів:
А)тайфуни; Б)урагани; В)цунамі; Г)припливи
6. Паралелі- це...
А). умовні найкоротші лінії, проведені на карті чи глобусі від одного полюса до іншого
Б). умовні лінії, що проведені через полюси, але перпендикулярно екватору
В). умовні лінії, проведені на карті та глобусі паралельно екватору
Г). умовні лінії навколо яких обертається Земля
7. З яких шарів складається океанічний тип земної кори:
А)гранітного й осадового; Б)базальтового та осадового;
В)гранітного та базальтового; Г)осадового, гранітного й базальтового.
8. Назвіть сучасні материки, що входять до складу Лавразії:
А)Південна Америка і Африка, Б) Євразія і Північна Америка, В) Південна Америка і Австралія,
Г) Австралія і Антарктида
9. Зазначте, що належить до внутрішніх процесів Землі:
А)вулкани і землетруси, Б)робота сонця, води, В) робота вітру, живих організмів, Г) гейзери
10. Коливання земної поверхні та підземні поштовхи - це:
А)магматизм; Б)вулканізм; В)гейзер; Г)землетрус.
ІІ рівень ( 3 б.)
1. Знайдіть відповідність між сторонами горизонту та значеннями азимуту:
1. Північ. А 450
2. Південний схід Б 3150
3. Південь. В 1800
4. Північний захід. Г 00
Д 1350
2. Встановіть відповідність між числовими і іменованими масштабами:
А) 1 : 10.000; 1. в 1 см – 1 км
Б). 1 : 1.000; 2. в 1 см – 100 м
В). 1 : 1.000.000; 3. в 1 см – 100 км
Г). 1 : 100.000; 4. в 1 см – 10 км
5. в 1 см – 10 м
3. Перетворити іменований масштаб в числовий:
А). в 1 см - 75 км; Б). в 1 см - 250 км; В). в 1 см - 350 м; Г).в 1 см - 40 м
ІІІ рівень ( 3 б.)
1. Визнач масштаб карти (іменований і числовий), на якої відстань у 5 км між двома об’єктами становить: 5 см
2. За політичною картою світу визнач столиці держав за їх географічними координатами.
Географічні координати |
Столиця, держава |
26° пд. ш., 32° сх. д. |
|
39° пн. ш., 34° сх. д. |
|
15° пн. ш., 122° сх д. |
|
35° пд .ш., 149° сх. д. |
|
13° пн. ш., 8° зх. д. |
|
19° пн .ш., 99° зх. д. |
|
ІV рівень (3 б.)
1. За фізичною картою світу визнач географічні об’єкти за їх географічними координатами:
А). Водоспад Вікторія (Африка, р. Замбезі); Б). Вулкан Кіліманджаро (Африка);
В). Острів Пасхи (Тихий океан); Г). Озеро Ейр (Австралія)
2. Від пункту А) до пункту Б) прокладіть маршрут руху літака та за допомогою масштабу карти і лінійки обчисліть відстань, яку подолав літак.
ПРИРОДНИЧІ НАУКИ 6 клас
Тематичне оцінювання з теми №1: «Географічні знання про Землю. Літосфера"
Варіант ІІ.
І рівень ( 3 б.)
1. Тверда оболонка Землі це : А) мантія Б)літосфера В)астеносфера Г)ядро
2. Зазначте, що належить до зовнішніх процесів Землі:
А)вулкани і землетруси, Б)робота сонця, води, вітру, живих організмів, В) вулкани, Г) гейзери.
3. Зазначте, що таке фізичне вивітрювання:
А) руйнування мінералів і гірських порід унаслідок коливання температури повітря впродовж доби, Б)руйнування, розчинення й перетворення мінералів і гірських порід,
В) руйнування мінералів і гірських порід вітром,
Г) руйнування мінералів і гірських порід водами річок.
4. З яких шарів складається материковий тип земної кори:
А)гранітного й осадового; Б)базальтового та осадового;
В)гранітного та базальтового; Г)осадового, гранітного й базальтового.
5. Магма піднімається на поверхню по:
А) жолобу Б) кратеру В) астеносфері Г) жерлу
6. Перша експедиція Христофора Колумба вирушила на пошуки:
А) Великого шовкового шляху; Б) Америки; В) західного шляху до Індії; Г) Антарктиди.
7.Назвіть сучасні материки, що входять до складу Пангеї:
А) ЄвразіяЄ Північна Америка, Південна Америка, Африка, Австралія, Антарктида,
Б) Південна Америка, Африка і Австралія,
В) Південна Америка, Африка, Австралія, Антарктида,
Г) Євразія, і Північна Америка.
8. Зазначте, які розрізняють типи земної кори: А) материкова і океанічна, Б) океанічна і магматична, В) осодова та океанічна, Г) материкова та осадова.
9. Коливання земної поверхні та підземні поштовхи - це:
А)магматизм; Б)вулканізм; В)гейзер; Г)землетрус.
10. Паралелі- це...
А). умовні лінії, проведені на карті та глобусі паралельно екватору
Б). умовні лінії, що проведені через полюси, але перпендикулярно екватору
В). умовні найкоротші лінії, проведені на карті чи глобусі від одного полюса до іншого
Г). уявна лінія навколо якої відбувається добове обертання Землі
ІІ рівень ( 3 б.)
1. Перетворити іменований масштаб в числовий:
А). в 1 см – 900 м; Б). в 1 см – 60 км; В). в 1 см – 600 км; Г). в 1 см – 20 м
2. Знайдіть відповідність між сторонами горизонту та значеннями азимуту:
Д 2250
6. Встановіть відповідність між числовими і іменованими масштабами:
А). 1 : 20.000; 1. в 1 см – 2 км
Б). 1 : 2.000; 2. в 1 см – 200 м
В). 1 : 2.000.000; 3. в 1 см – 200 км
Г). 1 : 200.000; 4. В 1 см – 20 км
5. в 1 см – 20 м
ІІІ рівень ( 3 б.)
1. Визнач масштаб карти (іменований і числовий) , на якої відстань у 4 км між двома об’єктами становить 4 см
2. За політичною картою світу визнач столиці держав за їх географічними координатами.
Географічні координати |
Столиця, держава |
38° пн .ш., 77° зх. д. |
|
7° пд. ш., 108° сх .д. |
|
41° пн. ш., 4° зх. д. |
|
41° пд. ш., 177° сх. д. |
|
48° пн. ш., 2° сх. д. |
|
50° пн. ш., 31° сх. д. |
|
ІV рівень (3 б.)
1. За фізичною картою світу визнач географічні об’єкти за їх географічними координатами:
А). Водоспад Анхель (Пд. Америка); Б). Гора Аконкаґуа (Пд. Америка); В). Острів Св. Єлени (Атлантичний океан); Г). Вулкан Фудзіяма ( Японія)
2. пункту А) до пункту Б) прокладіть маршрут руху літака та за допомогою масштабу карти і лінійки обчисліть відстань, яку подолав літак.