Тематичне оцінювання з теми : " Опорно - рухова система " для учнів 8 - го класу.

Про матеріал

Тематичне оцінювання з теми : " Опорно - рухова система " для учнів 8 - го класу.

Перегляд файлу

Тематичне оцінювання з теми : " Опора і рух"

Мета:

здійснити контроль та корекцію знань учнів про будову,

функції,гігієну опорно - рухової системи;розвивати інтерес до вивчення біології людини, вміння працювати з додатковою літературою; виховувати самостійність , наполегливість , прагнення вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: таблиці " Скелет", " М’язи".

Тип уроку: контролю та корекції знань.

Форма проведення: імітаційна гра " Вершина знань".

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ми завершуємо вивчення теми " Опорно - рухова система". Сьогоднішній підсумковий урок проведемо у формі гри

" Вершина знань".

У ході гри ми з’ясуємо , як ви знаєте будову скелета і м’язів, як ці знання сприяють формуванню та зміцненню здоров’я. Ще і ще раз ви переконаєтесь в існуванні взаємозв’язку між будовою та функціями органів , у необхідності фізичного загартування для збереження здоров’я.

( Повідомлення теми, мети і завдань уроку.)

ІІІ. Основна частина

1) Правила гри

Для участі формуються дві команди з учнів. Учитель на дошці малює сходинки . Зачитуються запитання по черзі для кожної команди.  Якщо відповідь вірна, то команда піднімається на одну сходинку вище, якщо ж ні, то залишається на тій самій сходинці, а право на наступне запитання переходить до команди суперниці. Перемагає та команда, яка швидше зійде на вершину.

2) Проведення гри

 

 

 

 

Запитання:

1. Клітини кісткової тканини. ( Остеоцити.)

2. Основна органічна речовина кістки. ( Колаген.)

3. Речовини, що надають гнучкості та пружності кісткам.

( Органічні.)

4. Хрящ, що вкриває суглобові поверхні всіх кісток. ( Гіаліновий.)

5. Зовнішній сполучнотканинний шар хряща. ( Охрястя.)

6. Тонка сполучнотканинна оболонка, що покриває кістку зверху.

( Окістя.)

7. Рухомі з’єднання кісток. ( Суглоби.)

8. З’єднання, утворені хрящовими проміжками. ( Напіврухомі.)

9. Скільки хребців входить до складу хребта? ( 33-34.)

10. Перший шийний хребець називається ... ( атлантом).

11. Другий шийний хребець називається ... ( епістрофеєм).

12. Скільки пар справжніх ребер має грудна клітка? ( 7.)

13. Тонка сполучнотканинна оболонка, що покриває м’яз. ( Фасція.)

14. Скоротливі білкові нитки м’язів. ( Актин, міозин.)

15.Тонкі нитки білка м’язів. ( Актин.)

16. Товсті нитки білка посмугованих м’язів . ( Міозин.)

17. Скільки налічується скелетних м’язів? ( 600.)

18. Види м’язів, що утворюють стінки внутрішніх органів.

( Гладенькі.)

19. Колові м’язи, розміщені навколо отворів, називаються ...

( сфінктерами).

20. Хімічний елемент, що надає твердості кісткам. ( Кальцій.)

21. Хімічний елемент, що входить до складу червоного кісткового мозку. ( Фосфор.)

22. За рахунок чого ростуть кістки в довжину? ( Хрящової тканини.)

23. За рахунок чого ростуть кістки в товщину? ( Окістя.)

24. Скільки шийних хребців налічує хребет? ( 7.)

25. Напруження, яке може розвинути м‘яз під час збудження.

( Сила м’язів.)

26. Час, за який м’яз скорочується і розслаблюється.

( Швидкість скорочення.)

27. Здатність м’яза підтримувати заданий тип роботи. ( Витривалість м’яза.)

28. Стан постійного напруження м’язів називається ... ( тонусом м’язів).

29. Робота, за якої м’язи напружуються але не скорочуються.

( Статична.)

30. Робота, за якої м’язи почергово скорочуються і розслаблюються.  ( Динамічна.)

31. Тимчасова втрата працездатності м’яза називається ...

( стомленням).

32. Знижена рухова активність. ( Гіподинамія.)

33. Надмірний вигин хребта в поперековому відділі вперед.

( Поперековий лордоз.)

34. Вигини хребта назад у грудному відділі . ( Грудний кіфоз.)

35. Бокові викривлення хребта. ( Сколіоз.)

36.Сплющення склепіння стопи. ( Плоскостопість.)

37. Вихід суглобової головки із суглобової западини. ( Вивих.)

38. Ушкодження м’яких тканин , що супроводжується крововиливом. ( Удар.)

39. Порушення цілісності кісток називається ... ( переломом).

40. До якого відділу належить ключиця? ( Пояс верхніх кінцівок.)

41.З яких частин складається хребець? ( Тіла, дуги, відростків.)

42. Як називається сполучення кісток голови? ( Шов.)

43. Якому механізму тотожна робота суглоба ? ( Кулачкового.)

44. До якого типу тканин належать хрящі? ( Сполучної.)

45. Як називаються м’язи протилежної дії? ( Згиначі та розгиначі.)

46. Відділи скелета голови. ( Мозковий, лицевий.)

47. За допомогою чого прикріплюють м’язи до кісток? ( Сухожиль.)

48. Окреме м’язове волокно називається ... ( міофібрилою).

49. Яку функцію виконує двоголовий м’яз плеча? ( Згинача.)

50. Яку функцію виконує триголовий м’яз плеча? ( Розгинача.)

51. Як називається найдовший м’яз у людини? ( Кравецький.)

52. Що є показником ефективності роботи м’язів? ( ККД.)

53. Що покладено в основу будівництва Ейфелевої вежі у Парижі?

( Розташування пластин губчастої речовини кістки.)

54. Хрящі позбавлені кровоносних судин. За рахунок чого вони живляться? ( Охрястя.)

ІV. Підбиття підсумків уроку

*Підбиття підсумків гри. Визначення команди - переможниці.

Учитель. Отож, як ми переконалися , що знання про будову , функціонування та гігієну опорно - рухової системи  необхідні для формування і збереження здоров’я.

Здоров’я людини – це дар, який потрібно берегти. І берегти його потрібно ще змолоду, бо потім вже може бути пізно.

Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

http://school.xvatit.com/images/thumb/b/be/Zj9.jpeg/350px-Zj9.jpegНедаремно народне прислів’я так і передається від покоління до покоління - «Бережи здоров’я змолоду».

Зберігаючи своє здоров’я ти збережеш здоров’я нації.

То ж будьмо здорові!

 V. Повідомлення домашнього завдання.

   Провести самоспостереження " Моя постава".

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
1 січня
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку