Тематичне оцінювання за розділом "Виникнення та становлення Русі-України".

Про матеріал
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Виникнення та становлення Русі-України» Варіант І Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бала) 1. Велике розселення слов’ян відбувалося у: а) ІІІ - V ст. б) ІV - VІ ст. в) V - VІІ ст. 2. Який термін з часом трансформувався у «слов’яни»? а) склавини б) авари в) анти
Перегляд файлу

7 клас. Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми

«Виникнення та становлення Русі-України»

Варіант І

Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бала)

  1. Велике розселення слов’ян відбувалося у:

а) ІІІ - V ст.

б) ІV - VІ ст.

в) V - VІІ ст.

2. Який термін з часом трансформувався у «слов’яни»?

а) склавини

б) авари

в) анти

3. Кого з перших князів називають князем-воїном:

а) Олега

б) Ігоря

в) Святослава

4. У якій літературній пам’ятці вперше використано назву «Русь-Україна» стосовно держави із центром у Києві?

а) «Історія України-Руси» (Михайло Грушевський)

б) «Повість минулих літ» (Нестор-літописець)

в) «Повчання дітям» (Володимир Мономах)

5. Предків сучасних норвежців, шведів, данців та ісландців слов’яни називали:

а) норманами

б) варягами

в) вікінгами

6. Давні слов’яни вірили в різних духів:

а) так

б) ні

Середній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1 бал)

https://history.vn.ua/pidruchniki/ranok-2015-ukraine-history/ranok-2015-ukraine-history.files/image024.jpg

7. Що зображено на малюнку?

 

 

 

 

 

 

8. Дайте визначення поняття:

    Полюддя – це…

 

9. Про яку подію йдеться в уривку?

     «І пішов він на Оку-ріку і на Волгу, і знайшов в’ятичів, і сказав їм: «Кому ви данину даєте?» Вони ж одказали «Хозарам. По шелягу од рала даєм». …і зступилися війська битися, і сталася битва межи ними…

 

Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бала)

10. Установіть хронологічну послідовність подій.

А. Повстання деревлян проти князя Ігоря;

Б. Убивство князів Аскольда і Діра (за літописом)

В. Подорож княгині Ольги до Константинополя;

Г. Початок правління князя Олега в Києві.

 

11. Установіть відповідність між ім’ям князя (княгині) та його (її) актами зовнішньої політики.

1) Олег                               А  Невдалий похід проти Візантії, коли руський флот був

2) Ігор                                      знищений «грецьким вогнем»;

3) Ольга                             Б   похід на Хозарський каганат та його розгром;

4) Святослав                      В   обмін посольствами з німецьким імператором Оттоном І;

                                            Г   одруження доньки з французьким королем;

                                            Д   підписання договору з Візантією після походу, коли на

                                                  воротах Царгорода було прибито щит.

 

Високий рівень (за повну розгорнуту відповідь — 3 бали)

12. Поясніть, чому, на Вашу думку

      Український історик Михайло Грушевський називав князя Святослава «давньоруським спартанцем» і «першим запорожцем на київському столі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 клас. Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми

«Виникнення та становлення Русі-України»

Варіант ІІ

Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бала)

  1. Союзи племен у східних слов’ян виникають у:

а) VІ ст.

б) VІІІ ст.

в) VІІ ст.

2. З якого племені походили перші київські князі – Кий, Щек і Хорив згідно літопису «Повість минулих літ»?

а) поляни

б) деревляни

в) уличі

3. З ім’ям якого князя пов’язана перша  спроба хрещення Русі?:

а) Олег

б) Ігор

в) Аскольд

4. У якій літературній пам’ятці записано, що «стала називатися наша земля – Руська земля»?

а) «Історія України-Руси (Михайло Грушевський)

б) «Повість минулих літ» (Нестор-літописець)

в) «Повчання дітям» (Володимир Мономах)

5. Один із важливих торговельних шляхів, що проходив через землі східних слов’ян називався:

а) «Із варягів у греки»

б) «Чумацький шлях»

в) «Руська путь»

6. Давні слов’яни були язичниками:

а) ні

б) так

Середній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1 бал)

https://history.vn.ua/pidruchniki/ranok-2015-ukraine-history/ranok-2015-ukraine-history.files/image011.jpg

7. Що зображено на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

8. Дайте визначення поняття:

    Літопис – це…

 

9. Про яку подію йдеться в уривку?

     «Якщо внадиться вовк до овець, – пояснювали вони свій вчинок, – то повиносить по одній усе стадо, якщо не вб’ють його. Так і сей, якщо не вб’ємо його, то він усіх нас погубить».

       

Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бала)

10. Установіть хронологічну послідовність подій.

А. Хрещення Ольги;

Б. Смерть Аскольда;

В. Розгром хозарів Святославом;

Г. Повстання деревлян проти Ігоря.

 

11. Установіть відповідність між термінами та їх визначеннями.

1) Знаки князівської власності, якими                      А   Полюддя

 позначали державні володіння;                                Б   Погости

2) Норми податків і повинностей                              В   Знамення

3) Щорічний об’їзд князем з дружиною                   Г   Уроки, оброки

підвладних йому територій для збору данини;

4) Адміністративно-господарські осередки, де

регулярно збирали встановлену данину;

5) Власність на землю

 

Високий рівень (за повну розгорнуту відповідь — 3 бали)

12. Поясніть, чому, на Вашу думку:

      Літописець називав княгиню Ольгу «мудрішою за всіх людей», характеризував як вродливу, розумну. Енергійну жінку й одночасно далекоглядну, холоднокровну та досить жорстоку правительку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

І варіант:

ІІ варіант:

1 – в

2 – а

3 – в

4 – а

5 – б

6 – а

7 – Олег прибиває свій щит на воротах Константинополя

8. Літопис – хронологічний послідовний запис історичних подій, зроблений їхнім сучасником.

9. про боротьбу князя Святослава із хозарами.

10 Б, Г, А, В

11. 1-Д, 2-А, 3-В, 4-Б

 

1 – б

2 – а

3 – в

4 – б

5 – а

6 – б

7 – перша сторінка «Повісті минулих літ»

8. Полюддя – збирання князем із дружиною або його представниками данини з підлеглого населення.

9. про вбивство князя Ігоря деревлянами.

10 Б, Г, А, В

11. 1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Цилюрик Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Крехелєв Володимир Гаррійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іщенко Наталія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
8496
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку