Тема: Тематичне оцінювання за темою «Українські землі під владою Речі Посполитої. Наростання національно-визвольної боротьби українського народу»
Мета:
- перевірити знання учнів з теми «Українські землі під владою речі Посполитої»; підвищувати пізнавальну активність учнів; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси цього періоду історії України; привчати до індивідуальної та групової підготовки уроку;
- формувати в учнів вміння письмово відповідати на поставлені питання, вміння аргументувати свою думку; сприяти розвитку вміння аналізувати історичний матеріал;
- виховувати інтерес до минулого українського народу, до історичної літератури як одного з джерел знань;
Тип уроку: урок перевірки та корекції знань, умінь і навичок
Обладнання: карта України, схема проведення брейн-рингу.
За два тижні до уроку ознайомити учнів з темою і роздати індивідуальні та групові завдання. Дати учням список рекомендованої літератури. Учнів класу за їх бажанням поділити на 4 групи.
Список рекомендованої літератури:
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент
Клас поділяється на 4 команди, призначається капітан, видається кожній команді сигнальний прапорець. Зачитується питання і команда, яка перша піднімає прапорець, дістає право першою відповідати. Призначається рахункова палата, яка допомагає вчителеві в оцінюванні учнів. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Бажано оцінювати навчальні досягнення учнів на кожному рівні, орієнтувати на перспективи подальшого просування вперед у засвоєнні навчального матеріалу, пропонуючи завдання дедалі складнішого рівня.
Схема гри «Брейн-ринг»
ІІ. Порядок гри
Питання для першої гри
І рівень
ІІ рівень
ІІІ рівень
Назвіть внутрішні та зовнішні чинники укладення Берестейської унії. (0-3)
IV рівень
Покажіть роль братств у формуванні національної свідомості українського народу. (0-3)
Питання для другої гри
І рівень
ІІ рівень
(0-1)
ІІІ рівень
Назвіть внутрішні та зовнішні чинники укладення люблінської унії. (0-3)
IV рівень
Охарактеризуйте вплив Берестейської унії на розвиток церковного життя України. (0-3)
Питання для третьої гри
І рівень
а) Люблінська унія; б) Кревська унія (0-1)
а) державна дума; б) сейм; в) конгрес (0-1)
ІІ рівень
ІІІ рівень
Виберіть правильну відповідь
Ремісничі цехи:
а) спрямовували свою діяльність проти конкуренції в ремеслі;
б) були зацікавлені в конкуренції між ремісниками;
в) не мали ніякого відношення до цієї конкуренції. (0-3)
IV рівень
Охарактеризуйте значення «епохи героїчних походів».
(0-3)
Питання для четвертої гри
І рівень
ІІ рівень
ІІІ рівень
Виберіть правильну відповідь
Козацьке повстання 1594 – 1596рр.:
а) було спрямоване проти утисків Православної церкви
б) зводилося до боротьби за вузькостанові інтереси козацтва
в) мало характер загальнонародної національно-визвольної війни. (0-3)
IV рівень
Які традиції, звичаї українського козацтва і Запорізької Січі зберігають свою актуальність у наш час? (0-3)
ІІІ. Підсумок уроку
Вчитель підводить підсумок уроку. Виставляються оцінки (з допомогою рахункової палати). Подяка учням за активну роботу.
IV. Домашнє завдання
Повторити тему уроку: «Українські землі під владою Речі Посполитої»