Тематичне оцінювання за темою «Українські землі під владою Речі Посполитої

Про матеріал
В даному роуці показано один із методів тематичного оцінювання учнів з теми «Українські землі під владою речі Посполитої» та формування в учнів вміння письмово відповідати на поставлені питання, вміння аргументувати свою думку; сприяти розвитку вміння аналізувати історичний матеріал
Перегляд файлу

Тема: Тематичне оцінювання за темою «Українські землі під владою Речі Посполитої. Наростання національно-визвольної боротьби українського народу»

Мета:

 - перевірити знання учнів з теми «Українські землі під владою речі Посполитої»; підвищувати пізнавальну активність учнів; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси цього періоду історії України; привчати до індивідуальної та групової підготовки уроку;

 - формувати в учнів вміння письмово відповідати на поставлені питання, вміння аргументувати свою думку; сприяти розвитку вміння аналізувати історичний матеріал;

 - виховувати інтерес до минулого українського народу, до історичної літератури як одного з джерел знань;

Тип уроку: урок перевірки та корекції знань, умінь і навичок

Обладнання: карта України, схема проведення брейн-рингу.

 За два тижні до уроку ознайомити учнів з темою і роздати індивідуальні та групові завдання. Дати учням список рекомендованої літератури. Учнів класу за їх бажанням поділити на 4 групи.

Список рекомендованої літератури:

  1.                   Власов В. Історія України. 8 клас. – К.: Ґенеза, 2004.
  2.                   Власов В., Коляда І. Історія України. 8 клас. Зошит конспектів тем. – К.: АСК, 1997.
  3.                   Визначні особистості в історії України. – К., 2004.
  4.                   Дорошенко Д. Історія України. –К., 1993.
  5.                   Історія України в особах: Литовсько-польська доба. – К., 1997.
  6.                   Історія України в особах: Козаччина. – К., 2000.
  7.                   Швидько Г.К. Історія України XVI – XVII ст. – К.: Ґенеза, 1997.

Х І Д    У Р О К У

І. Організаційний момент

 Клас поділяється на 4 команди, призначається капітан, видається кожній команді сигнальний прапорець. Зачитується питання і команда, яка перша піднімає прапорець, дістає право першою відповідати. Призначається рахункова палата, яка допомагає вчителеві в оцінюванні учнів. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Бажано оцінювати навчальні досягнення учнів на кожному рівні, орієнтувати на перспективи подальшого просування вперед у засвоєнні навчального матеріалу, пропонуючи завдання дедалі складнішого рівня.

Схема  гри «Брейн-ринг»

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Порядок гри

 Питання для першої гри

І рівень

  1.                   Люблінська унія була укладена в … році (0-1)
  2.                   Між якими іноземними державами були розділені українські землі? (0-1)
  3.                   П. Могила – це … . (0-1)

ІІ рівень

  1.                   Назвіть головні символи клейноди. (0-1)
  2.                   Братства – це … . (0-1)

ІІІ рівень

Назвіть внутрішні та зовнішні чинники укладення Берестейської унії. (0-3)

 IV рівень

Покажіть роль братств у формуванні національної свідомості українського народу. (0-3)

Питання для другої гри

 І рівень

  1.                   Українські землі після Люблінської унії були приєднанні до … (0-1)
  2.                   В Україні протистояли дві конфесії … . (0-1)
  3.                   Коли виникли братства в Україні? (0-1)

ІІ рівень

  1.                   Яка була релігійна ситуація в країні після Берестейської унії?

 (0-1)

  1.                   Назвіть реформи Петра Могили. (0-1)

ІІІ рівень

Назвіть внутрішні та зовнішні чинники укладення люблінської унії. (0-3)

 IV рівень

Охарактеризуйте вплив Берестейської унії на розвиток церковного життя України. (0-3)

Питання для третьої гри

 І рівень

  1.                   Внаслідок Люблінської унії виникла Річ Посполита: ТАК чи НІ (0-1)
  2.                   Визначте, яка з двох подій відбулася раніше:

а) Люблінська унія; б) Кревська унія  (0-1)

  1.                   Станово-представницька установа в Речі Посполитій:

а) державна дума;   б) сейм;   в) конгрес  (0-1)

ІІ рівень

  1.                   Гетьман - це
  2.                   Розкажіть про устрій Запорізької Січі (чотири-шість речень): …

ІІІ рівень

Виберіть правильну відповідь

Ремісничі цехи:

а) спрямовували свою діяльність проти конкуренції в ремеслі;

б) були зацікавлені в конкуренції між ремісниками;

в) не мали ніякого відношення до цієї конкуренції. (0-3)

 IV рівень

Охарактеризуйте значення «епохи героїчних походів».

  (0-3)

Питання для четвертої гри

 І рівень

  1.                   Люблінська унія була укладена в … році (0-1)
  2.                   Між якими іноземними державами були розділені українські землі? (0-1)
  3.                   П. Могила – це … . (0-1)

ІІ рівень

  1.                   Козак - це
  2.                   Розкажіть хто міг стати козаком  (чотири-шість речень): …

ІІІ рівень

Виберіть правильну відповідь

Козацьке повстання 1594 – 1596рр.:

а) було спрямоване проти утисків Православної церкви

б) зводилося до боротьби за вузькостанові інтереси козацтва

в) мало характер загальнонародної національно-визвольної війни. (0-3)

 IV рівень

Які традиції, звичаї українського козацтва і Запорізької Січі зберігають свою актуальність у наш час? (0-3)

ІІІ. Підсумок уроку

 Вчитель підводить підсумок уроку. Виставляються оцінки (з допомогою рахункової палати). Подяка учням за активну роботу.

IV. Домашнє завдання

 Повторити тему уроку: «Українські землі під владою Речі Посполитої»

docx
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку