Тематичні фізкультхвилинки до уроків української мови для 2-4 класів

Про матеріал
Тематичні фізкультхвилинки до уроків української мови для 2-4 класів складено за відповідними темами.Таким чином, школярі/школярки повторюють і закріплюють вивчений матеріал в ігровій формі під час відпочинку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Звуки. Букви.

Всі старанно працювали.

Звуки чули й вимовляли.

Час настав відпочивати.

Букви будемо писати

У повітрі головою

Нумо, пишемо за мною.

Буква О і буква А

Крутить коло голова.

Буква У і буква И

Шиє, літери веди.

Буква Е та буква І.

Ох і весело мені.

Щоби букви так писати,

 Зошита не треба мати.

 

(вчитель показує картки з буквами. Діти їх читають, правильно називаючи, і виконують відповідні рухи)

Знову час фізкультхвилинки.

Стали дружно всі навшпиньки.

Вимовляєм хором «ес».

Присідає клас увесь.

Промовляєм букву «ер».

Крутим тулубом тепер.

Вимовляєм дружно «ка».

Затанцюєм гопака.

Буква «еф» - всі руки в боки.

Руки вгору – три підскоки.

Буква «це» - зробили вдих.

Видих - сіли. Клас притих.

 

Тема: Склад. Перенос слів з рядка в рядок.

Склад вивчали ми старанно.

Переносили теж вправно.

Тож втомились наші очі.

Відпочити дуже  хочуть.

Підняли всі очі вгору,

Опустили їх додолу.

Повернули вправо, вліво.

Описали круг сміливо.

Ручки наші теж втомились.

Одна одній поклонились.             (згинаємо і розгинаємо пальці рук)

Привітались  (рука з рукою по черзі), обнялись (торкаємось долонями),

Міцно пальчики сплелись.                (руки в замок).

Роз’єднались. Рівно сіли.

Ось тепер хутчіш за діло.

 

 Гарно всі працюють діти.

Час настав нам відпочити.

Перенос вивчали й склад.

А тепер шикуймось в ряд.

Нахилилися, прогнулись.

Покрутились, усміхнулись.

Присідають всі малята.

Підстрибніть  тепер завзято

Стільки, діти, ви разів,

Скільки в слові є складів.

Всі стрибаєм на носочках:

Мама, школа, день, грибочки.

Ліс, машина, лід, турбота.

Відпочили?  За роботу!

 

Тема: Слово. Речення.

Ох ці речення й слова.

Кругом йде вже голова.

Відпочинемо, малята?

Бо роботи ще багато.

Інші є у нас таланти.

Ми сьогодні – музиканти.

Піаністи - перший ряд

Нам заграють дружно в лад. (імітують гру на піаніно)

Другий ряд – це баяністи.

Теж  заграють урочисто. (імітують гру на баяні)

Третій ряд – смичок в руці

Плавно водять , молодці. (імітують гру на скрипці)

А мені – диригувати.

Як, коли, кому вступати.

Пальці грають, клас мовчить.

Жаль, оркестр наш не звучить.

 

Слово й речення вивчали.

І в оркестрі славно грали.

Тож наступна в нас зупинка.

Вірно,це -фізкультхвилинка.

(на партах - схеми речень із 2, 3, 4, 5 слів. Діти утворюють відповідні кола)

Схеми речень  роздивились.

В кола хутко розмістились.

Всі за руки узялись.

Раз – присіли, піднялись.

Два – ступили крок вперед.

Крутим всі велосипед. (імітують руками їзду на велосипеді)

Три – шикуємось в колони.

Мчить наш поїзд по перону.  (кладуть один одному руки на плечі, імітують рух поїзда)

На чотири – зупинились.

Один одному вклонились.

Прошу , діти,вас сідати.

Будем речення складати.

 

Тема: Мова і мовлення

Мова й мовлення, відомо.

Ми вивчаємо свідомо.

Фізкультпаузу також

Розпочнемо теж всерйоз.

Ручки в сторону відклали.

І в повітрі написали.

Гарне слово Україна.

Бо мова наша солов’їна.

Тричі плеснем у долоньки.

Бо вкраїнські сини й доньки

Далі – руки на стільці.

Бо  ми сонця промінці.

Піднімаєм тулуб гідно.    (за допомогою рук діти , сидячи, піднімають тулуб)

Поважаєм мову рідну.

Оченята закриваєм.

Мову любим і вивчаєм.

Відкриваєм оченята.

За роботу всі, малята!

 

Вчили з вами недарма

Про «забуті» ми слова.

Зараз пауза у нас.

І слова згадати час.

Встав навшпиньки 2 клас.

Прилад  з газом…(керогаз)

Повороти всі за мною.

Дружно оремо…(сохою)

Клас, на місці, кроком руш

Веземо гарбу ми  груш.

Всі присіли, далі встали.

Ще й погонича забрали.

Пострибали, ясна річ.

Вже й приїхали на Січ.

Гетьман просить у танок. (виконують рухи «ковирялочки»)

Все. Продовжуєм урок.

 

Тема: Слова ввічливості

Слова ввічливості вчили.

Діти добре їх завчили.

Час настав відпочивати.

Чи готові ви, малята?

Клас мене уважно слуха.

Тягнемо плече  до вуха.

Підняли всі, опустили. (діти по черзі піднімають і опускають праве і ліве плече)

Потім разом, що є сили. ( піднімають і опускають плечі одночасно)

На плече кладем голівку,

Ліву руку  - на маківку.

В іншу сторону завзято.

Повторили теж малята.

Взялись за руки із сусідом.

І за мною, дружно слідом.

Плескають в долоні ручки.

Масажуєм наші пучки.

Лінувався хто з вас, діти?

Тих ми будемо сварити. (сваряться пальцем)

Відпочили всі не марно.

Будемо навчатись гарно.

 

Прошу діток рівно стати,

Щоб розминку розпочати.

Будьте ви такі ласкаві,

І повторюйте всі вправи.

Здрастуй, сонечко, - скажіть.

Руки вгору підніміть.

Вітру мовимо: - Привіт!

Нахиляємось, як слід.

На добраніч, ясні зорі.

Дружно плаваємо в морі.

Щиро дякую! Вітаєм!

Ми  крокуєм,   присідаєм.

Всім щасливої дороги!

Нагинаймось до підлоги

Перепрошую, сідайте.

На урок терпіння майте.

Знайте, діти, що дива

Творять ввічливі слова.

Тема: Текст. Будова тексту.

Тексти вчили, розбирали.

Заголовки підбирали.

Мабуть, діточки втомились.

Всі на парти похилились.

Відпочиньте, оченята.

Будемо фантазувати.

І   покажемо руками,

Що відбудеться із нами.

Ми мандруємо лісочком . (діти руками показують відповідні рухи)

Перестрибуєм горбочки.

Ми  пірнаєм в океані.

Раптом острів перед нами.

Острів «Текст». Увага всім!

Тут збудуєм новий  дім.

Ось фундамент, потім  стіни.

Дах міцний стоїть віднині.

Ох і гарний вийшов дім!

Будем жити тепер в нім.

 

Збудували гарний дім.

Текст живе тепер у нім.

Будівельники ж охоче.

Відпочити також хочуть.

Вчили зачин усі – раз.

Зараз нахили у нас.

Основна частина – два.

Оберт  робить голова.

Три – кінцівка, добре знаєм.

Разом дружно присідаєм.

Пострибаємо п’ять раз.

До роботи, другий клас.

 

Тема: Види текстів.

Тексти вчили ми не марно.

Розрізняли їх всі гарно.

Час настав, мої малята.

Відпочити нам завзято.

Для очей ось перша вправа.

Подивились вліво, вправо. (діти водять очима за вказівкою)

На вікно, на стіл, на парту.

Обвели кордон на карті.  (обводять очима уявний кордон на карті України)

Руки у замок з’єднали.

Свою силу показали.

На обличчя плещем воду.(імітують умивання)

Показали свою вроду.

Проведемо по голівці.

Ми – ласкаві українці.

І сусідів привітаєм.

Адже щиру душу маєм.

 

   Щоби тексти визначати.

 Не годиться нам мовчати.

А щоб відпочили діти.

Не годиться їм сидіти.

Пострибали, мов зайчатка.

Подзьобали, як курчатка.

Наче чаплі, почвалали.

Як синички, політали.

В текстах, так вже повелося:

Розповідь: що відбулося?

Де? Коли? Куди? та  Як?

Нахиляємось, ось так.  (нахили вперед, назад; вправо, вліво)

Опис мовимо: Який?

Крок – високий, змах – різкий. (кроки на місці з високим підніманням рук)

Міркування:  а чому?

Присідаєм всі  тому,

Щоб здорові й  працьовиті

Вчилися у школі діти.

 

Тема: Поняття про  речення. Види речень за метою висловлювання.

А скажіть, мерщій, мені.

Сонце… Речення чи ні?

Сонце світить гарно так!

Діти, речення це?   (Так)

Намалюйте ясне сонце. (малюють у повітрі по черзі правою і лівою рукою)

Що нам світить у віконце.

Привітайтеся в поклоні. (Рух головою вперед, імітуючи вітання)

Плесніть дружно у долоні.

Ручки сонцю простягніть.

Зайчик сонячний зловіть.

Зайчик все стрибає скоком.

Ми до сонця правим боком.

Потім лівим повернулись

Усі разом посміхнулись. 

Що, зігріло сонце нас?

Працювати знову час.

 

       І дорослим, і малятам

   Види речень треба знати.

   Вмієм їх ми розрізнити.

   То чому б не відпочити?

Присідаємо всі вправно

   Лиш для речень спонукальних

Повороти, видих, вдих.

Тільки для розповідних.

Для питальних  - три притопи,

Два підскоки, три прихлопи.

Ми для речень покрутились.

На місця тихенько всілись.

 

Тема: Головні слова в реченні. Зв'язок слів у реченні.

   Гляньте, діти,ну й дива.

Плачуть в реченні слова. (Руки в кулачки, кругові оберти біля очей)

Пару собі не знайдуть.

Що робити, як нам буть? (руки розводять в сторони)

Зв’яжем їх ми без заминки,

А тепер - фізкультхвилинка.

Пташка високо літає. (імітують рухи)

Дятел весело дзьобає.

Зайчик за кущем сховався.

Їжачок його злякався,

Тай скрутився у клубок.

Вовк подумав: « - Колобок».

Хапнув  швидко їжака.

Тепер чеше вовк  бока.

В світі ще багато див.

 Та  чекає зв'язок слів.

 

Гляньте, діти, знов дива.

Сперечаються слова.

Що це сталося із ними?

Хочуть бути головними.

Приведем їх до порядку?

Але спершу – фіззарядка.

Діти встали рано-вранці.

Вмили личка, склали ранці.

Застелили свої ліжка.

Розігнули спину трішки.

Смачно з’їли свій сніданок.

Привітались: «Добрий ранок!»

З діток будем приклад брати.

Слова  в реченні вивчати.

Тож подружимось із ними,

Із словами головними ?

 

Тема: Слова, які означають назви предметів.

Ой багата наша мова!

Ми вивчали, діти слово.

Час прийшов відпочивати.

Вивчені слова згадати.

Запитання (що?) поставим,

Яблука в саду зриваєм.

Ставим запитання (хто?)

Їдем з саду  на  авто.

Діти, трактор, олівець,

Квітка, риба, горобець.

Кухар, дівчинка, машина.

Вправи робимо для спини.

Вправо, вліво нахилили.

Плечі вгору, опустили.

Сіли рівно на стільці.

Всі ви, діти, молодці.

 

Не прожити без секретів.

Знаєм назви ми предметів.

Зможем всі секрет відкрити.

Тільки треба відпочити.

Стали, випрямили спини.

(хто?) – це люди і тварини.

Летим на лижах крізь замети. (імітують відповідні рухи)

(що?) – це інші всі предмети.

Дружно сіли на санчата

І щодуху будем мчати.

Не щипай, морозе, щічки.

Ми одягнем рукавички.

Ой не мерзніть, наші ніжки.

Ми пограємось у сніжки.

Добре, діти, взимку грати?

А тепер всім працювати.

 

Тема: Слова, які називають ознаки предметів

Назви предметів і назви ознак

Нам необхідні у мовленні так.

Щоб і надалі змогли їх ми вчити.

Треба гарненько усім відпочити.

Ставлю питання вам, діти, (яка?)

Права згинається й ліва рука. (зігнути і розігнути руки в ліктях)

Ставлю питання до учнів  (які?)

Руки піднімемо вгору легкі. (піднімання і опускання рук)

Ставлю питання до класу (яке?)

Буде завдання сьогодні важке.  (нахили голови)

Ставлю питання до учнів (який?)

Руки пустились у танець такий.

Що їм у відповідь очі моргають.

І веселитися також бажають.

 

    Ознаки предметів: один і багато

   Вчили старанно сьогодні малята.

 Ви молодці, я радію за вас.

Ну а тепер відпочинок у нас.

Вийшли з-за парти, сусіду всміхнулись.

Добре прогнулись, низенько нагнулись.

Хутко присіли, швидесенько встали.

Дружно і весело всі покружляли.

Завзято крокуєм, легенько стрибаєм.

Свої рученята угору здіймаєм.

(на кожному уроці проводиться            

 Голівку -  направо, голівку – наліво.

Сідаєм тихенько, працюєм сміливо.

 

Тема: Слова, які називають дії предметів

Ой на вулиці зима, віхола, метелиця.  (потирання руки одна об одну)

І білесенький сніжок по доріжці стелиться. (плавне піднімання і опускання рук)

З неба падають сніжинки. (рух очей вгору – вниз)

Ми їх ловим без зупинки.  (рухи пальцями)

Дії  предметів скоріш  називаєм.

З Новим роком (що робим?) … вітаєм.

Діти пісні новорічні … співають.

Миру і злагоди людям… бажають.

Діти за парти тихенько… сідають.

Дії предметів на дошці … чекають.

 

 Час настав нам відпочити.

Бабу снігову зліпити.

Дружно, весело качаєм.  (присідання )

На мороз ми не зважаєм.  (потирання рук)

Бачу кулю я хлоп’яток.    (широко розводять руки)      

Бачу кулю і дівчаток.       ( широко розводять руки)

Третя куля – ну й дива!      (всі разом)

Вийшла баба снігова.

Їй поклонимось низенько. (нахили тулуба)

Посміхнемося раденько.    (повороти )

Пострибаєм, потанцюєм. ( стрибки)

З дієсловом попрацюєм.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мерзлікіна Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
5785
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку