ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ ТВАРИНИ - ДРУЗІ НАШІ МЕНШІ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «СВІТ ТВАРИН»)
Мета: збагачувати словниковий запас дітей; розвивати увагу; формувати уявлення про неповторність і особливість кожної людини; встановити подібне та відмінне між людиною і твариною; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи, співчуття, гуманне ставлення до всього живого.
Освітні галузі: мовно-літературна; природнича; технологічна; фізкультурна.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)
1. Вітання
(Діти утворюють коло, лунає музика.)
— Діти, ви любите тварин?
— Тоді будемо вітатися таким чином: «Я, Олена, люблю тварин, тому що...» (і так далі по колу).
2. Групове заняття
· Гра «Сліпий художник»
Дитині, яка бажає взяти участь, учитель зав’язує очі та дає завдання: намалювати на мольберті свою улюблену тварину, а діти мають відгадати, що це за тварина. Юний художник має малювати, не підглядаючи.
(Художників може бути декілька одночасно.)
3. Обмін інформацією
· Вправа «Крісло автора»
Підготовлений учень розповідає про свою улюблену тварину.
4. Щоденні новини
· Гра «Дешифрувальник»
— Літери на дошці розташовані під цифрами. Розташуйте цифри у порядку зростання і відгадайте слово.
7 |
6 |
4 |
5 |
2 |
3 |
1 |
и |
н |
р |
и |
в |
а |
т |
— Так, тварини. Сьогодні у нас особливий урок — урок гармонії. Адже на ньому ми дізнаємось багато цікавого про тварин.
· Гра «Мікрофон»
— Що б ви хотіли дізнатися про тварин? Свої запитання починайте словами «Я хочу знати...».
(Учні передають мікрофон одне одному та формулюють запитання.)
□ Я хочу знати...
— Які є тварини?
— Де живуть тварини?
— Чому тварини належать до живої природи?
— Як відрізнити одну тварину від іншої?
— Чому їх так багато?
— Чи можуть тварини зникнути?
— Запитань у вас виникло дуже багато. Отже, ви повинні бути кмітливими, уважними, активними, творчими, старанними та обов’язково знайдете відповіді на всі запитання.
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ ТЕМОЮ І МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)
(Цього дня учні можуть прийти в костюмах своїх улюблених тварин, принести малюнки, фотографії та організувати виставку в класі.)
1. Робота в групах. Відгадування загадок (15 хв)
— Діти, відгадайте загадки та виконайте до них низку завдань.
● Молоко дає корова,
З ним сім’я завжди здорова.
У корови є малятко,
Називається... (телятко).
● Почепив сережку в ніс
Та розкрив свій пишний хвіст.
Цей поважний молодик
Називається... (індик).
● Хвостом невпинно вертить
І гавкає уперто.
Людині він друзяка,
А звуть його... (собака).
● Під дубом зрита вся земля,
А хто там хвостиком виля?
Це дуже весело щодня
Рожева рохкає... (свиня).
● Хто копитом стукає
І протяжно мукає?
Це виходить знову
Із хліва... (корова).
● В хаті я мишей ганяю,
Вуса ще з дитинства маю,
Лапками чешусь щодня.
Я — пухнасте... (кошеня).
— Ці тварини дикі чи свійські?
Завдання:
1. Складіть відповідь до загадки з розрізаних частин малюнків.
2. Утворіть з відгадки нове слово (наприклад: телятко — Толя, Оля; індик — Нік, Дік; собака — бак; свиня — син; корова — рак; кошеня — шок).
3. Складіть речення про тварину.
4. Доберіть до свійської тварини відповідну дику (наприклад: собака — вовк, свиня — кабан, корова — як; кошеня — рись).
5. Доберіть відповідне слово: батьки — діти, собака — ..., корова — ..., свиня — ..., індик — ..., кіт — ... Запишіть утворені пари у зошит.
2. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика «Цуценя» (2 хв)
Приніс учора татко
Маленьке цуценятко.
Воно із нами грається
І зовсім не кусається.
(Долоню покласти на ребро, повернути на себе. Великий палець підняти угору, вказівний — зігнути, середній та безіменний — разом, мізинець опускається та підіймається. У кінці вірша підставити вільну долоньку, як миску, погладити «цуценя» по голівці.)
3. Вправа «Опиши тваринку» (10 хв)
Учні усно складають опис улюбленої тваринки.
4. Вправа «Поясни прислів’я» (4 хв)
□ Важко влітку без корови, а взимку без кожуха.
□ Індик думав, та в борщ попав.
□ Кіт муркоче — гостей кличе.
□ І собака на того не гавкає, чий хліб їсть.
□ Свиня болото знайде.
5. Вправа «Інтерв’ю» (15 хв)
Під час перерви учні мають узяти інтерв’ю у дітей інших класів.
— Які хатні улюбленці живуть у них удома?
Після інтерв’ю вчитель разом з учнями підраховує отримані дані та оформлює результати у діаграмах на дошці «Що ми дізнались».
6. Робота в парах. Вправа «Засели тварин» (2 хв)
ЖИТЛА ТВАРИН
Подумай і з’єднай лініями кожну картинку ліворуч з однією з картинок праворуч, що відповідає їй за змістом. Обґрунтуй своє рішення.
7. Перегляд мультфільму «Як песик і кошеня мили підлогу» (12 хв)
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=IMuASJGzDLc
8. Творча майстерня (20 хв)
· Художнє оздоблення песика ґудзиками
Обладнання: шаблон собаки з картону, клей, різнокольорові ґудзики.
Інструкція
1. Розташувати ґудзики на песику.
2. Наносити клей на ґудзики та приклеювати на шаблон песика.
· Ліплення улюбленої тваринки
Обладнання: пластилін або солоне тісто, дощечка, стеки.
9. Флешмоб «Права тварин — у кожний дім!» (10 хв)
Діти у костюмах тварин мають пройтися школою і розповісти учням закладу про права домашніх улюбленців, про відповідальність та турботливе ставлення до тварин, які живуть поруч із нами.
10. Зоозмагання (25 хв)
Діти у спортивній залі або на майданчику беруть участь в естафетних змаганнях.
· Естафета «Мишки»
Перший учасник команди бере насіння, біжить до стільця, на якому стоїть півторалітрова пластикова пляшка, відкриває кришку, кидає в пляшку насіння, закриває кришку, біжить назад до команди.
· Естафета «Чапля»
Гравець повинен дострибати на одній нозі до стільця і бігом повернутися.
· Естафета «Кенгуру»
Перший учасник команди бере футбольний м’яч, затискає його між колінами і таким чином стрибає до стільця, назад повертається бігом.
· Естафета «Біг з їжачком»
Кожна команда отримує повітряну кульку. Перший учасник біжить з кулькою до стільця і назад. Віддає кульку наступному гравцеві.
· Естафета «Крики тварин»
Гравець добігає до стільця, на якому — папери з назвами тварин. Бере будь-яку записку, зачитує її і тричі зображує крик тієї тварини, яка йому дісталася. Повертається назад. Біжить наступний учасник.
· Естафета «Гусениця»
Усі учасники команди присідають, руки кладуть на плечі одне одного і слідом ідуть до стільця і назад.
(Після підбиття підсумків учитель нагороджує команди.)
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)
· Робота у щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. Мій хатній улюбленець.
2. Яку тваринку я хочу доглядати?
3. Я лагідно поводжуся зі свійськими тваринами.