Ранкова зустріч
Тема. Материк Євразія
Мета. Формувати уявлення про материк Євразія, встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання, створити емоційно-комфортне середовище, виховувати в дітей почуття доброзичливості.
Хід ранкової зустрічі
«Доброго ранку кажу я за звичаєм.
Доброго ранку кожному зичу я»
2.З’ясування настрою дітей.
Компліменти тим, хто має поганий настрій.
3. Енерджайзер
3.1. Гра «Відзеркалювання» (учні стають в пари, один повторює рухи іншого, потім навпаки)-читаю книгу, малюю картину, ліплю сніжку, струшую сніг з ялинки.
2. «Я кажу правду»
Сідають за парти.
4. Робота з календарем.14 грудня( четвер)- Наума.
4.1. Народознавчий блок.(готує учениця)
Історія свідчить, що пророк Наум - один з дванадцяти малих пророків, жив у VII столітті до Різдва Христового і родом був з міста Єлкоша, що на півночі Ізраїлю. У народі цей день вважали сприятливим для початку навчання дитини. Це, у першу чергу, свідчило про відповідне прочитання імені пророка. «Наум – наведе на ум» - звучала давня приказка. Хоча у справжньому, далекому від звичних асоціацій перекладі, ім’я Наум означає «утішитель». За народними уявленнями, Наум - покровитель розуму, знань і доброчинства, а тому селяни були переконані: якщо на свято пророка почати навчання, то дитина успішніше засвоїть знання, набереться розуму. Особливо це стосувалося дітей слаборозвинених. Увечері батьки запрошували хрещених, котрі приходили з букварями, й діти починали напам'ять заучувати літери.
Хоч згодом терміни початку навчання були переміщені, але в ремісничих цехах і при братствах продовжували давню традицію - майстри набирали собі учнів на свято Наума. На його честь влаштовували цікаві обряди, професійні посвяти тощо. З цього дня починали освоювати музичні інструменти ті, хто бажав оволодіти грою на бандурі чи скрипці. Хто не зміг осилити професійних навиків, таких у народі називали "партачами", звідси і приказка: "Партача й Наум не наведе на ум".
(Інформація вчителя)
1911 — людина вперше підкорила Південний полюс. Експедиція норвежця Руала Амундсена на їздових собаках досягнула точки, де, за розрахунками, повинен був лежати полюс. Через 35 днів тієї ж точки пішки досягнула експедиція Роберта Скотта
4.2. Математичний блок.
-Дайте характеристику числу 14;
-Як прочитати число , що складається з двох 14;
-Розкладіть на розрядні доданки;
-Зменшіть це число на 1000;
-Чи ділиться це число без остачі на 2; на 3;
4.3. Блок української мови.
-Складіть розповідне речення зі словом «грудень».
-Порівняйте кількість букв і звуків.
4.4.Блок природознавства.
Нам потрібна хороша погода за вікном і на душі. Тому я запрошую представників Гідрометцентру повідомити нам про погодні умови.
1 учень. Впродовж тижня ….(сніг, дощ, температура, день, ніч)
2 учень. Сашо, мабуть, нестабільна погода впливала і на настрій учнів нашого класу. Вони були дуже схвильовані, адже захворів Стьопа. Зустріч з ветеринаром принесла полегшення і спокій. Оцінки з контрольної роботи по математиці знову примусили когось засмутитись, когось серйозно задуматись. А пам’ятаєш ті бурні емоції, коли Ольга Миколаївна сказала про вихідний у п’ятницю. Правда вони на 50 % знизились після домашнього завдання, яке задала Тетяна Костянтинівна. Але загалом з настроєм у 4-А- все гаразд.
5. Ранкове повідомлення.
5. 1. «Загадкова скринька» (відгадують вміст (глобус))
- Ваше припущення. Чому глобус ?
5. 2. Гра «Відгадай мене»(дівчата - хлопцям)
- Я материк, на якому знаходиться південний полюс.(Антарктида)
- Я найменший океан.
- Я найбільший острів.
5. 3. Крісло автора.
5. 4. Наш гість.
5. 5. Гра від учня.
1 рівень. «Назви країни Європи» (У кожного учня напис з назвою країни. Називає свою і попередні, що запам’ятав.)
2 рівень. Учень бере стільки цукерок- драже, скільки називає країн.
6. Підготовка до роботи в центрах.
-Сьогодні ми працюємо в чотирьох центрах . Складіть пазли і озвучте тему кожного центру.
1. Уживання прикметників у художньому та науково – популярних текстах про Євразію.
2. Додавання і віднімання багатоцифрових та іменованих чисел «Євразія і цифри».
3.Євразія - найбільший материк
4. Сюжетна композиція «Євразія на карті світу»(пластилін)
- Які цілі ви б поставили на сьогоднішній день?
6. 2. «Рецепт» гарного дня.
- Щоб день видався вдалим, ми берем з собою …..(уважність)
7. Об’єднання в групи для роботи в центрах. Гра «Молекули» .
8. Побажання успіху в роботі у центрах.(цукерки з побажаннями)
9. Робота в центрах.
Центр української мови
Тема. Уживання прикметників у художніх, науково--популярних текстах.
Мета. Створити ситуацію для удосконалення вміння учнів розрізняти тексти за їх стилістичними ознаками, вживати прикметники у мовленні за стилістичною метою; збагачувати словниковий запас учнів. Створити умови для розвитку зв’язного мовлення. Виховувати самостійність в роботі, старанність, взаємодопомогу.
Обладнання: інструкції, картка №1, картка №2, зошит.
Центр математики
Тема. Євразія і цифри. Додавання і віднімання багатоцифрових та іменованих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.
Мета. Створити умови для формування в учнів обчислювальних навичок та вмінь розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою і сумами двох доданків. Розширити знання учнів з теми. Виховувати самостійність в роботі, вміння працювати в групі, в парі.
Обладнання: інструкції, картка №1, фізична карта Європи, лінійка, зошит, ручка.
Центр природознавства
Тема. Євразія – найбільший материк.
Мета. Створити умови для поповнення знань учнів інформацією про материк Євразія. Розвивати пізнавальну активність учнів, вміння користуватися комп’ютером. Удосконалювати вміння вибирати з прочитаного і почутого головне . Розвивати вміння аналізувати інформацію, навичку систематизації і узагальнення матеріалу. Виховувати самостійність в роботі, бажання пізнавати навколишній світ.
Обладнання: комп’ютер. підручник, картка «Ерудит», картки- пазли, картки з тестами, контурні карти.
Мистецький центр
Тема. Сюжетна композиція «Євразія на карті світу» (пластилін).
Мета. Створити умови для створення сюжетної композиції «Євразія на карті світу». Розвивати творчу уяву, естетичний смак, окомір. Заохочувати працювати творчо, злагоджено.
Обладнання: скло, маркер, шаблон малюнка, пластилін.
Інструкція
Центр української мови
Для роботи вам потрібно: зошит, ручка та гострий розум.
Хвилинка каліграфії
Єв вр аз ія Євразія
Най більший матирик землі — євразійа.
Спишіть текст картки № 1, розкриваючи дужки.
Виконайте завдання.
Прочитайте тексти на картці № 2.
Дайте правильні відповіді на запитання тесту і ви дізнаєтесь свій результат.
А) художній М) науково-популярний
|
|
|
|
|
|
|
2. Текст № 2 – це …
О) художній М) науково-популярний
3. У якому тексті вжито більше прикметників?
С) першому Л) другому
4. Прикметник у тексті зв’язаний з …
Б) дієсловом О) іменником
5. Прикметники-синоніми та слова у переносному значенні вживаються у..
Д) художніх текстах Т) науково-популярних текстах
6. Озеро Байкал у тексті порівнюють з …
Щ) золотом Ц) діамантом
7. Який із текстів можна помістити у підручник з природознавства?
И) другий І) перший
Хвилинка відпочинку.
Фотомиті на озері Байкал (перегляд ілюстрацій)
Випишіть із художнього тексту сполучення прикметників з іменниками за зразком.
Зразок: природи (якої?) незайманої.
Домашнє завдання
С. 82, впр. 182.
Дописати одне прислів’я з прикметниками.
Бажаємо успіхів
у наступному центрі!
Інструкція
Центр математики
Для роботи вам потрібно: зошит, ручка, картка №1, фізична карта Європи, лінійка.
- Привіт! Я лісова куниця. Я живу на найбільшому материку Європи. Розв’яжи математичний ланцюжок і ти будеш знати його протяжність із півночі на південь.
65 : 13 ∙ 48 ∙ 10 + 117 : 39 ∙ 70 ∙ 10 + 4000= …
Хвилинка каліграфії
- Запишіть це число каліграфічно.
-Привіт! А я полярна сова. Я теж живу на цьому материку. Мій ланцюжок допоможе дізнатись протяжність мого континенту із заходу на схід.
416 ∙ 2 : 8 : 52 ∙ 8000=…
Хочеш дізнатись більше?
Обчисліть письмово приклади. Не забувайте про допомогу один одному.
5603км + 697км= … — найдовша річка Янцзи
3км250м - 1км310м= … --найглибше озеро Байкал
9км 956м - 1км 108м= … --найвища гора Еверест
Самостійно заповніть картку №1
Попрацюйте в групі.
Дорогі діти! Давно мрію побувати в Європі, але не знаю, чи вистачить сил здолати довгу дорогу. Прорахуйте, будь ласка, протяжність маршруту Київ – Берлін – Прага – Софі - Київ.
Скористайтесь фізичною картою Євразії та масштабом. Відповідь запишіть у свої зошити.
З вдячністю Тетяна Костянтинівна
Самостійно розв’яжіть задачу, склавши схему.
Подорожуючи Європою, мандрівники проїхали за 3 дні 2532км. Першого і другого дня разом вони проїхали 1634км, а другого й третього—1356 км. Який шлях мандрівники долали кожного дня?
Домашнє завдання
с. 11 № 5, № 7
Бажаємо успіхів
у наступному центрі!
Інструкція
Мистецький центр
Для роботи вам потрібно: скло, малюнок – шаблон, маркер, пластилін, вправні руки.
Пригадайте правила роботи з пластиліном.
Обговоріть у групі.
Стань художником!
Але сьогодні тобі потрібні не фарби, а пластилін.
Що робити?
За порадами звертайтеся до учня-консультанта.
Твоя робота – це твій успіх! Ти молодець!
Бажаємо успіхів
у наступному центрі!
Інструкція
Центр природознавства
Для роботи вам потрібно: підручник, комп’ютер, картка «Ерудит», карти-пазли, картка №1, гострий розум.
Наполегливість + знання = успіх.
Дорогі діти!
Перевірити свої знання вам допоможе картка «Ерудит».
Працюйте в групі.
Оберіть учня, який буде озвучувати запитання. Відповіді запишіть у картку.
Складіть пазли і ви дізнаєтесь, яким материком ви сьогодні подорожуєте.
Працюйте в парі.
Кінозал запрошує глядачів.
На робочому столі документ «Євразія - найбільший материк».
Подивіться уважно науковий фільм. Поставте запитання один одному за змістом.
Будь ласка, дотримуйтесь режиму тиші! Дякую за розуміння!
Дізнайтесь більше.
Самостійно прочитайте матеріал підручника на с.55-56.
Перевірте свої знання.
Виконайте тести на картці №1 і ви дізнаєтесь назву найдовшої річки в Євразії.
Це буде твій перший успіх!
Познач на контурній карті Уральські гори, Каспійське море, озеро Байкал.
Домашнє завдання.
С. 55-56, користуючись фізичною картою, розкажи якомога більше про Євразію.
Бажаємо успіхів
у наступному центрі!
ДОДАТКИ
Гра «Ерудит»
Картка № 1
Євразія – це найбільший материк (З,з)емлі, на якому ми ж(е,и)вемо. В(е,и)личезний континент омиває(ц,тьс)я водами чотирьох ок(и,е)анів. Найвища в(е,и)ршина (З,з)емлі – (г,Г)ора (Е,е)верест. Найбільше за площею оз(и,е)ро – (К,к)аспійське, а найглибше оз(и,е)ро – (Б,б)айкал.
Картка № 1
Євразія – це найбільший материк (З,з)емлі, на якому ми ж(е,и)вемо. В(е,и)личезний континент омиває(ц,тьс)я водами чотирьох ок(и,е)анів. Найвища в(е,и)ршина (З,з)емлі – (г,Г)ора (Е,е)верест. Найбільше за площею оз(и,е)ро – (К,к)аспійське, а найглибше оз(и,е)ро – (Б,б)айкал.
Картка № 1
Євразія – це найбільший материк (З,з)емлі, на якому ми ж(е,и)вемо. В(е,и)личезний континент омиває(ц,тьс)я водами чотирьох ок(и,е)анів. Найвища в(е,и)ршина (З,з)емлі – (г,Г)ора (Е,е)верест. Найбільше за площею оз(и,е)ро – (К,к)аспійське, а найглибше оз(и,е)ро – (Б,б)айкал.
Картка № 1
Євразія – це найбільший материк (З,з)емлі, на якому ми ж(е,и)вемо. В(е,и)личезний континент омиває(ц,тьс)я водами чотирьох ок(и,е)анів. Найвища в(е,и)ршина (З,з)емлі – (г,Г)ора (Е,е)верест. Найбільше за площею оз(и,е)ро – (К,к)аспійське, а найглибше оз(и,е)ро – (Б,б)айкал.
|
Євразія |
> < |
Україна |
На скільки? |
Найдовші ріки |
Янцзи 6300 км |
|
Дніпро 2285 км |
|
Найглибші озера |
Байкал 1940 м |
|
Світязь 59 м |
|
Найвищі гори |
Еверест 8848 м |
|
Говерла 2061 м |
|
Картка №2
№ 1
Байкал - це найдавніше і найглибше у світі озеро, розташоване майже в центрі величезного материка Євразія. За підрахунками вчених, воно містить п’яту частину запасів прісної води на планеті. Його живлять 336 річок. Озеро Байкал має 30 різних островів. Найбільший з них — острів Ольхон. Максимальна глибина - 1940 метрів. Його води надзвичайно чисті і прозорі. Навесні й на початку літа вода настільки прозора, що видимість досягає 50 метрів. З такою чистотою і прозорістю води може посперечатися тільки Саргасове море. Тут, у кристально чистих глибинах і на берегах, мешкає більше 3500 видів тварин і рослин, 80% з яких не зустрічаються більше ніде на Землі.
№2
Серед незайманої природи Південного Сибіру, красивого, але дуже суворого краю, розкинуло свої дзеркально-чисті води озеро Байкал. Наче вузький блакитний півмісяць кинув свій відблиск із небесної далечини на земну поверхню нашої планети. Огороджене древніми гірськими хребтами, немов дорогоцінний діамант, пишається воно своїм різноманіттям та неперевершеною красою.
Води Байкалу надзвичайно прозорі. Влітку набувають блакитного, а навесні і восени смарагдово-зеленуватого відтінку.
Байкал вражає своєю величністю, загадковістю і неперевершеною красою.