Тематичний день у 2 класі. Розвиток мовлення «Золота казка осені"

Про матеріал
Даний матеріал покликаний на: • формування комунікативної компетентності шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань; • опанування всіх видів мовленнєвої діяльності та набуття певного соціального досвіду; • виховання уваги до слова
Перегляд файлу

Українська мова

Тема. Розвиток мовлення «Золота казка осені». Складання казки за опорними словами та ілюстраціями

Мета:

  •      формування комунікативної компетентності шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань;
  •      опанування всіх видів мовленнєвої діяльності та набуття певного соціального досвіду;
  •      виховання уваги до слова

Методично-дидактичне забезпечення: загадки; картки з опорними словами; картки зі словами – ознаками; ілюстрації осінніх місяців; відео «Осінь,осінь, ти ласкава казка!»

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

1. Емоційне налаштування класу на урок

- Пролунав і стих дзвінок, починаємо урок.

Відкриємо скриньку гарного настрою. Подаруйте усмішку друзям і мені.

Прекрасне все  на небі!

Прекрасне на Землі!
Прекрасне все навколо!
Прекрасне все в мені!

Найголовніше для вас, любі діти, -

Бачити радість навкруг і радіти.

Вміти красу по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати. 

2. Реклама уроку

Яким має бути наш урок? А якими ми маємо бути?

Урок має бути:                     Ми будемо:

цікавим                                  уважними

незвичайним

зосередженими

                                                  працьовитими 

ІІ. Актуалізація знань

1.Формування задуму висловлювань 

1.1Читання і відгадування віршованої загадки

Бродить чарівниця рідним краєм,

В золото дерева одягає,

Смачними дарами  усіх пригощає,

Птахів у вирій проводжає.(Осінь)

  •                                   Про яку чарівницю ви прочитали?
  •                                   Чому ви думаєте, що це осінь?
  •                                   Відзначте, що робить осінь?
  •                                   А якими гостинцями всіх пригощає?

2.  Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

      - Отож на сьогоднішньому незвичайному уроці господарювати буде чарівниця-осінь.

Звучить музика П. Чайковського «Осіння пісня»; на екрані – картини осінньої природи (ліс, парк, сад та ін.)

- Осінь – ніби справжня художниця, без пензлика, без олівців розфарбувала дерева, кущі, трави.  Запросила всіх на свій прощальний карнавал. 

На попередніх уроках ми слухали і бачили, як  поети, художники і композитори змальовують осінь у своїх творах. А тепер прийшла і наша черга. Давайте спробуємо себе в ролі поетів та письменників. І подаруємо осені свою казку.

ІІІ. Основна частина уроку

1.  Відгадування загадок про осінні місяці.

1). У південний край землі

Відлітають журавлі.

Знов лункий шкільний дзвінок

Нас покликав на урок.

Як цей місяць звати? Прошу відгадати! (Вересень)

2) Кличуть нас ліса, поля, сади

Назбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць … (Жовтень)

3) Краплі з неба, дахів, стріх,
Дощ холодний періще, перший сніг,

Почорнів без листя сад.

Що за місяць? (Листопад)

(Учитель прикріплює на дошці назви місяців)

2. Обєднання учнів в групи за назвами осінніх місяців.

3. Виконання завдань

3.1 Вибір ілюстрацій

- Серед ілюстрацій, які лежать у вас на столі, виберіть ті, які характерні до назви місяця вашої групи і прикріпимо їх на дошку, кожна група до свого місяця.

3.2 Відбір слів-ознак, які характеризують кожен місяць

- Серед слів, записаних на листочках, оберіть ті, які характеризують ваш місяць і прикріпіть їх піл малюнками.

(Зелений, жовтий, сірий, веселий, замріяний, похмурий, працьовитий, щедрий, сумний, різнобарвний, сердитий, талановитий)

3.3 Творча робота

- Настав час покликати осінь. Та тільки вона невидима. А щоб побачити її, треба сплести віночок із тих листочків, які лежать у вас на партах. На зворотньому боці листочків розсипані букви. До віночка вплетуться ті листочки, на яких ви напишете слово. Це слово має закінчуватися на «є» і означати дії осені.

(Ігрупа – звеселяє, походжає, чарує, милує, фарбує; ІІ група – одягає, сіє, малює, проводжає, зриває; ІІІ  група – вплітає, дбає, зриває, дарує, оглядає, походжає)

А поки вплітається листочок, складемо речення з цими словами.

(Діти складають, записують слова, будують речення, а вчитель вставляє листочки у подвійний обруч, утворюючи вінок. Під час виконання завдань з’являється Осінь (пишно вбрана жінка (мама), в кошику яблука, груші, горіхи)). На її голову одягається віночок із осінніх листочків)

Осінь

Я– осінь золота,

Дари вам щедрі принесла,
Щоб вся країна і кожна хата

Була щаслива і багата.

4. Хвилинка відпочинку

- Привітаймо оплесками Осінь. І давайте разом з нею веселитися!
Під музичний супровід «Осінь, осінь, ти ласкава казка» діти виконують рухи за мультиплікаційними героями

5. Вправляння у римуванні

     - А зараз ми на кілька хвилин перетворимось на поетів.

І група - Вам потрібно поміняти рядки так, щоб вийшов вірш.

Ходить осінь лісами,

злотими листками,

і притрушує землю

ходить осінь полями.

ІІ група  - Розєднайте на окремі слова:

Осінніхмарисіріякслони,

Великіхмарихолодомналиті.

Червонелистяпадаєвгаю.

Летятьувирійдикігуси,

Аяслонампривітпередаю.

ІІІ група  - Складіть римовані рядки:

В,лісі, далекому,

Ткала,килим, осінь.

Листок, на, кленовий

Вербовий, поклала.

6. Порівняння текстів

- Послухайте і порівняйте два тексти:

Настала осінь. Стає прохолодніше. На деревах почало жовкнути листя. Небо часто вкривається хмарами.

Жовтокоса чарівниця-осінь прилетіла на золотому коні у ліси і парки. Торкнулась золотою паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. На високому холодному небі повільно пливуть хмари. Чудово навкруги!

  •                                                                       Що спільного в цих двох текстах?
  •                                                                       Яку з картин ви уявили у чорно-білому, а яку у кольоровому зображенні?
  •                                                                       Які слова допомогли «розфарбувати» картину?
  •                                   Такі слова називаються образними висловами і використовуються в художніх творах.

7. Знайдіть порівняння (на основі попередніх колективних і самостійних спостережень).

І група. Осінь, як … (золотокоса дівчина).

Листочки клена, як… (зірочки, метелики).

ІІ група. Туман, немов … (молоко, серпанок).

Листочок верби, як … (рибка, човник).

ІІІ група. Хмара, неначе … (пух, вовна, кучугури снігу).

Листочок каштана, як … (долонька, квіточка)

8. Складання казки за опорними словами

(Також вчитель пропонує учням  доповнювати текст і своїми словами)

Прокинулася від сну … осінь. Побачила … Ой, леле! Пора вже… Заходилася … Тихо ступає вона … Одягає дерева в … Заплітає берізці … Калині й горобині … Завітала в поле. Полила … Провела у вирій … Всім догодила чарівниця. Сіла спочити, та не намилується дивною красою:

  •       Гарно!

Слова для довідок: золотокоса, літо відпливає, на золотому човнику, у саду, між дерев, золоте вбрання, у коси золоті стрічки, пшениченьку озиму.

9. Виразне читання творів. Добір заголовків.

- Які слова змальовують осінь, як живу істоту?

- На яке питання вони відповідають?

IV. Підсумок уроку

  •                   Як ми розповіли про осінь – точно чи образно?
  •                   Якими кольорами вражає осінь?
  •                   Чому її називають золотокосою?
  •                   Чарівницею?
  •                   Чи був для вас цей урок цікавим? Чим саме?
  •                   Кому сподобалося випробувати себе в ролі поета, письменника?
  •                   А чи сподобалась Осені наша казка?
  •                   За те, що ви такі творчі і чудові малята,  Осінь  пригостить вас своїми дарами, які вона принесла для вас у кошику.

V. Домашнє завдання

- Намалюйте картину до своєї казки.

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку