Визначаю головні слова в реченні.Доповнення тексту. Написання розповіді за малюнком та поданими слова

Про матеріал
До підручника О. Савченко 2 клас Мета: формувати вміння визначати головні слова у реченні, встановлювати зв’язок між ними за питаннями; роз- вивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, усне й писемне мовлення; формувати компе- тентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності, компетентність у природни- чих науках; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

 

УРОК 100. ВИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНИХ СЛІВ У РЕЧЕННІ.

ВСТАНОВЛЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ МІЖ ГОЛОВНИМИ СЛОВАМИ В РЕЧЕННІ ЗА ПИТАННЯМИ. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА МАЛЮНКОМ І ОПОРНИМИ СЛОВАМИ

Мета: формувати вміння визначати головні слова у реченні, встановлювати зв’язок між ними за питаннями; роз- вивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, усне й писемне мовлення; формувати компе- тентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності, компетентність у природни- чих науках; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

Обладнання: аркуші для складання «асоціативного куща», картки з розділовими знаками, картки до гри «Прига- дай».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, природнича.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
  1. Організація класу.
  2. Робота в групах. Складання «асоціативного куща» за темою «Речення»
1)      Об’єднання в 4 групи.
  1. Виконання завдання.
    • Протягом декількох уроків ми вивчаємо тему «Речення».
    • Що ви уявляєте, чуючи це слово? Запишіть на аркуші.



 

    

Орієнтовні відповіді: виражає закінчену думку, складається зі слів, перше слово пишеться з ве- ликої букви, бувають окличні та неокличні, а також питальні, спонукальні, розповідні, у кінці роз- ділові знаки (. ? !).

3)      Презентація діяльності груп.
  1. Гра «Впізнай речення»

Учитель читає речення, а учні за інтонацією визначають, окличне воно чи неокличне. Якщо окличне — стукають долонею по парті, якщо неокличне — плещуть у долоні.

Орієнтовні речення:

Посадіть калину в чистім полі! Кущі калини ростуть у лісі. Ягоди калини — соковиті та червоні.

Трава як пахне! Якби в моєму серці були дверці!

4.      Гра «Знаки»
  • На ваших партах картки. Які знаки на них зображено?
  • У кінці яких речень ми їх ставимо?
  • Вони нам знадобляться під час гри: я читатиму речення, а ви демонструйте той знак, який стоїть у кінці.

  • Півнику, мій півнику, що ти наробив?
  • Півнику меншому голову розбив.
  • Як тобі не соромно меншого бить?  Я не буду, півнику, більш тебе любить!
    • До чого закликає вірш? (Дружити, не битися.)
5.      Каліграфічна хвилинка

Дд дд др дружба дружити

  • Поділіть слова на склади та для переносу.
  • Складіть зі словами дружба, дружити речення.


І пшонця не дам тобі, не наллю води. Помирися з меншим, зараз підійди! Помирились півники і пішли в садок. І обом сипнула я жменьку крихіток.


6.       Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати речення, будемо вчитися визначати у ньому го- ловні слова.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
  1. Робота за підручником (с. 120)
1)       Виконання вправ 1–2.
  • Читання тексту.
    • Прочитайте, де провів вихідний день Ґаджик?
  • Бесіда.
    • Де був Ґаджик?
    • Що його зацікавило?
    • Хто здивував Ґаджика своєю поведінкою?
    • Чи злякався він акули?
  • Виконання завдань. Гра «Малий дослідник».
    • Спишіть виділене речення у зошиті.
    • Визначте, про кого говориться у записаному реченні. (Про черепаху.)
    • Підкресліть це слово однією рискою.
    • Що зробила черепаха? (Здивувала.)
    • Підкресліть це слово двома рисками.
    • Прочитайте підкреслені слова. Чи буде зрозумілим речення без цих слів?
    • Слова, які ви підкреслили, називаються головними в реченні.
    • Як ви вважаєте, чому?
  • Робота за правилом.
2)       Виконання вправ 4–5.
  • Випишіть з речення про черепаху підкреслені слова за зразком: (хто?) діти (що зробили?) відвідали
  • Знайдіть головні слова в інших реченнях. Запишіть їх за тим самим зразком.

Фізкультхвилинка

2.       Продовження роботи за підручником
1)       Виконання вправ 6–7. Робота в парах.
  • Читання тексту вправи 6.
    • Прочитайте текст, вставляючи пропущені слова. Скористайся словами з довідки.
  • Бесіда.
    • Де побувала Родзинка?
    • Кого вона побачила?
  • Виконання завдання.
    • Запишіть повідомлення Родзинки у зошиті без питань.
    • Підкресліть головні слова в кожному реченні.
2)       Виконання вправи 8.
  • Робота за малюнком.
    • Розгляньте малюнок. Як ви гадаєте, де побувала Читалочка?
    • Кого вона побачила? З ким сфотографувалася?
    • Як ви вважаєте, чи сподобалося Читалочці в живому куточку?
  • Складання тексту.
    • Складіть текст про те, як Читалочка відвідала живий куточок.
    • Запишіть утворений текст у зошиті.
3)       Виконання вправи 9.
  • Читання тексту.
    • Наші герої продовжують нас дивувати. Прочитайте повідомлення Щебетунчика.

 

 

 

 

  • Словникова робота.
    • Чи здогадався ти, що таке океанаріум?

Океанаріум, або океанарій — науково-освітня установа; музей живої морської природи.

Акваріум це тип приміщення призначеного для утримання та розмноження водних організмів. У побуті акваріумом називають скляну посудину, призначену для утримання в домашніх умовах тро- пічних рослин, безхребетних та риб.

  • Бесіда.
    • Що стоїть у Щебетунчика вдома?
    • Що в ньому росте?
    • А хто плаває?
4)      Гра «Пригадай». Робота в парах.
  • Пригадайте, що ми відвідали разом із нашими друзями протягом уроку.
  • З’єднайте стрілочками малюнки та визначення.

 

 

 

 

 

 

Океанаріум Тераріум Акваріум Живий куточок

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  1. Бесіда
    • Пригадайте, що утворює основу речення?
    • Про що повідомляють головні слова в реченні?
2.      Рефлексія. Вправа «ПОПС»

Учні висловлюються відповідно до позицій, кожна з якої це відповідне речення: П «Я вважаю, що...»,

О — «Тому що...»,

П — «Я можу довести це на прикладі...»,

С — «Зважаючи на це, я роблю висновок про те, що...».

3.      Домашнє завдання

С. 121, впр. 11; повторити правила.

Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок. За роботу по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку