Календерно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З БІОЛОГІЇ 9 КЛАС

Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біологія

9 клас

(70 год., 2 год. На тиждень, із них 2 резервні)

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Загальна кількість

Заплановано

Загальна кількість

Заплановано

Лабораторні Дослідження

2

2

1

1

Лабораторні роботи

1

1

-

-

Практичні роботи

2

2

1

1

Тематичне оцінювання

4

4

4

4

Контрольні роботи

1

1

1

1

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

№ п/п

Дата

Тема уроку

Лабораторні дослідження Лабораторні роботи

Демонстрації

Скорегована дата

ВСТУП (орієнтовно 2 год)

1

 

Правила поведінки в кабінеті біології та ТБ під час роботи в біологічному кабінеті. Інструкції 64.1, 66.1, 67.1, 68.1

Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології

 

 

2

 

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень. Діагностична контрольна робота

 

 

Тема 1. Хімічний склад клітини (8 год)

3

 

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

 

 

4

 

Органічні молекули. Вуглеводи та ліпіди.

 

 

5

 

Поняття про біологічні макромолекули – біополімери.

 

 

6

 

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

 

7

 

Ферменти, їх роль у клітині

Лабораторне дослідження 1: Властивостей ферментів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

8

 

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації..

 

 

9

 

АТФ.

 

 

10

 

Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1     Тематичне оцінювання №1

 

 

Тема 2. Структура клітини (6 год)

11

 

Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.

 

 

12

 

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели.

Демонстрування моделей-аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

13

 

Структура еукаріотичної клітини: основні клітинні органели.

 

14

 

Ядро, його структурна організація та функції.

 

 

15

 

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

Лабораторна робота 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

16

 

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. Тематичне оцінювання №2

 

Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год)

17

 

Обмін речовин та енергії.

 

 

18

 

Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

 

 

19

 

Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання.

 

 

20

 

Фотосинтез: світлова та темнова фаза.

 

 

21

 

Хемосинтез.

 

 

22

 

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах

 

 

23

 

Контрольна робота №1 Тематичне оцінювання №3

 

 

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11 год)

24

 

Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.

 

 

25

 

Транскрипція.

 

 

26

 

Основні типи РНК.

 

 

27

 

Генетичний код. Біосинтез білка.

 

 

28

 

Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.

 

 

29

 

Практична робота 2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

 

30

 

Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз.

Лабораторні дослідження 2 :фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

31

 

Мейоз. Рекомбінація ДНК.

 

 

32

 

Статеві клітини та запліднення. Етапи індивідуального розвитку

 

 

33

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації» Тематичне оцінювання №4

 

 

Тема 5. Закономірності успадкування ознак (10 год)

34

 

Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя.

Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

35

 

Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя.

 

36

 

Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер.

 

 

37

 

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

 

 

38

 

Форми мінливості.

Лабораторне дослідження 3: мінливості в рослин і тварин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

39

 

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.

 

 

40

 

Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.

 

 

41

 

Сучасні методи молекулярної генетики.

 

 

42

 

Практична робота 3. Складання схем схрещування. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

 

43

 

Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня)  Тематичне оцінювання №5

 

 

Тема 6. Еволюція органічного світу (7 год)

44

 

Популяції живих організмів та їх основні характеристики.

 

 

45

 

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.

 

 

46

 

Механізми видоутворення.

 

 

47

 

Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.

 

 

48

 

Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 

 

49

 

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

 

 

50

 

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя Тематичне оцінювання №6

 

 

Тема 7. Біорізноманіття (4 год)

51

 

Основи еволюційної філогенії та систематики.

 

 

52

 

Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти.

 

 

53

 

Неклітинні форми життя: віруси.

 

 

54

 

Огляд основних еукаріотичних таксонів

 

 

Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7 год)

55

 

Екосистема. Різноманітність екосистем.

 

 

56

 

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.

 

 

57

 

Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.

 

 

58

 

Стабільність екосистем та причини її порушення.

 

 

59

 

Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.

 

 

60

 

Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості

 

 

61

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Надорганізмові біологічні системи» Тематичне оцінювання №7

 

 

Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (6 год)

62

 

Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин.

 

 

63

 

Одомашнення тварин. Методи селекції тварин.

 

 

64

 

Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії..

 

 

65

 

Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині

 

 

67

 

Генетично модифіковані організми

 

 

68

 

Контрольна робота № 2

 

 

Узагальнення

69

 

Основні загальні властивості живих систем

 

 

70

 

Основні загальні властивості живих систем Тематичне оцінювання №8

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Планування
До підручника
Біологія 9 клас (Шаламов Р.В., Носов Г.А., Литовченко О.А., Каліберда М.С.)
Додано
20 січня 2023
Переглядів
2833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку