КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З БІОЛОГІЇ 9 КЛАС
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Біологія
9 клас
(70 год., 2 год. На тиждень, із них 2 резервні)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Загальна кількість |
Заплановано |
Загальна кількість |
Заплановано |
|
Лабораторні Дослідження |
2 |
2 |
1 |
1 |
Лабораторні роботи |
1 |
1 |
- |
- |
Практичні роботи |
2 |
2 |
1 |
1 |
Тематичне оцінювання |
4 |
4 |
4 |
4 |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
1 |
1 |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Лабораторні дослідження Лабораторні роботи Демонстрації |
Скорегована дата |
ВСТУП (орієнтовно 2 год) |
||||
1 |
|
Правила поведінки в кабінеті біології та ТБ під час роботи в біологічному кабінеті. Інструкції 64.1, 66.1, 67.1, 68.1 Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології |
|
|
2 |
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень. Діагностична контрольна робота |
|
|
Тема 1. Хімічний склад клітини (8 год) |
||||
3 |
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. |
|
|
4 |
|
Органічні молекули. Вуглеводи та ліпіди. |
|
|
5 |
|
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. |
|
|
6 |
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
|
7 |
|
Ферменти, їх роль у клітині |
Лабораторне дослідження 1: Властивостей ферментів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
8 |
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.. |
|
|
9 |
|
АТФ. |
|
|
10 |
|
Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 Тематичне оцінювання №1 |
|
|
Тема 2. Структура клітини (6 год) |
||||
11 |
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. |
|
|
12 |
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели. |
Демонстрування моделей-аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
13 |
|
Структура еукаріотичної клітини: основні клітинні органели. |
|
|
14 |
|
Ядро, його структурна організація та функції. |
|
|
15 |
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. |
Лабораторна робота 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
16 |
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. Тематичне оцінювання №2 |
|
|
Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год) |
||||
17 |
|
Обмін речовин та енергії. |
|
|
18 |
|
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. |
|
|
19 |
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. |
|
|
20 |
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза. |
|
|
21 |
|
Хемосинтез. |
|
|
22 |
|
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
|
|
23 |
|
Контрольна робота №1 Тематичне оцінювання №3 |
|
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11 год) |
||||
24 |
|
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. |
|
|
25 |
|
Транскрипція. |
|
|
26 |
|
Основні типи РНК. |
|
|
27 |
|
Генетичний код. Біосинтез білка. |
|
|
28 |
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
|
29 |
|
Практична робота 2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
|
30 |
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. |
Лабораторні дослідження 2 :фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
31 |
|
Мейоз. Рекомбінація ДНК. |
|
|
32 |
|
Статеві клітини та запліднення. Етапи індивідуального розвитку |
|
|
33 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації» Тематичне оцінювання №4 |
|
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак (10 год) |
||||
34 |
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя. |
Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
35 |
|
Генотип та фенотип. Алелі. Закони Менделя. |
|
|
36 |
|
Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
|
|
37 |
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
38 |
|
Форми мінливості. |
Лабораторне дослідження 3: мінливості в рослин і тварин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
39 |
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
|
|
40 |
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. |
|
|
41 |
|
Сучасні методи молекулярної генетики. |
|
|
42 |
|
Практична робота 3. Складання схем схрещування. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
|
43 |
|
Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) Тематичне оцінювання №5 |
|
|
Тема 6. Еволюція органічного світу (7 год) |
||||
44 |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
|
|
45 |
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
|
46 |
|
Механізми видоутворення. |
|
|
47 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. |
|
|
48 |
|
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
|
|
49 |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
|
|
50 |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя Тематичне оцінювання №6 |
|
|
Тема 7. Біорізноманіття (4 год) |
||||
51 |
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
|
52 |
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
53 |
|
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
54 |
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7 год) |
||||
55 |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. |
|
|
56 |
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
|
|
57 |
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
|
|
58 |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
|
|
59 |
|
Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
|
|
60 |
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
61 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Надорганізмові біологічні системи» Тематичне оцінювання №7 |
|
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (6 год) |
||||
62 |
|
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. |
|
|
63 |
|
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. |
|
|
64 |
|
Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії.. |
|
|
65 |
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині |
|
|
67 |
|
Генетично модифіковані організми |
|
|
68 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
Узагальнення |
||||
69 |
|
Основні загальні властивості живих систем |
|
|
70 |
|
Основні загальні властивості живих систем Тематичне оцінювання №8 |
|
|