Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок з теми «Обмін речовин і перетворення енергії» 10 клас.
1 варіант
|
2 варіант
|
-
Із залишків глюкози в клітині можуть утворюватися А нуклеїнові кислоти Б полісахариди В ліпіди Г білки
-
Укажіть спосіб живлення гетеротрофного організму, за якого один з організмів певний час використовує іншого як джерело живлення та середовище існування. А хижацтво Б фітофагія В сапрофагія Г паразитизм
-
Укажіть захворювання, яке виникає внаслідок нестачі вітамінів. А рахіт Б поліомієліт В дизентерія Г ендемічний зоб
-
Учень та учениця обговорювали енергетичну цінність фруктів, уміст речовин у яких наведено. Учень зазначив, що найбільшу енергетичну цінність має інжир, який містить більше жирів і білків. Учениця зазначила, що найменшу енергетичну цінність має виноград. Хто має рацію? А лише учень Б лише учениця В обоє мають рацію Г обоє помиляються
-
Укажіть правильні твердження щодо білків.
Мономерами є: Одна із функцій в клітині: До білків належить:
1 жирні кислоти 1 каталітична 1 крохмаль
2 амінокислоти 2 теплоізоляційна 2 пепсин
3 нуклеотиди 3 збереження 3 хітин
спадкової інформації
|
-
Процес утворення органічних сполук з неорганічних за рахунок світлової енергії називають А гліколізом Б фотолізом В фотосинтезом Г хемосинтезом
-
Укажіть поміж перелічених автотрофний організм. А метелик Б жаба В колібрі Г орхідея
-
На рисунку зображено один зі способів цитозу. Який процес забезпечується в такий спосіб? А дифузія кисню Б дифузія вуглекислого газу В поглинання клітинами бактерій Г підтримання концентрації йонів Na+ у клітині
-
Спільною ознакою фотосинтезу та хемосинтезу є А засвоєння світлової енергії Б виділення кисню в атмосферу В розщеплення органічних речовин Г синтез органічних речовин з неорганічних
-
Укажіть правильні твердження щодо енергетичного обміну.
Частина енергії, яка В еукаріотичних Одним з процесів є:
вивільняється в реакціях, клітинах пов’язаний
запасається під час з функціонуванням
утворення молекул
1 глюкози 1 комплексу Гольджі 1 гліколіз
2 кисню 2 клітинного центру 2 фотосинтез
3 АТФ 3 мітохондрій 3 хемосинтез
|
-
Дайте означення поняття токсичні речовини
-
Які функції води в організмі людини?
-
Які ви знаєте захворювання, пов’язані з нестачею вітамінів?
|
-
Що таке ендемічні захворювання?
-
Який вплив токсичних речовин на організм людини?
-
Порівняйте будову молекул ДНК і РНК.
|
-
Поясніть біологічну роль вітамінів.
-
Поясніть роль АТФ у процесах обміну речовин.
|
-
Поясніть значення хлоропластів в обміні речовин
-
Опишіть вплив збалансованого харчування людини на її здоров’я.
|
-
Оцініть важливість якості питної води для збереження здоров’я.
|
-
Оцініть важливість раціонального харчування для збереження здоров’я.
|
Пояснення: у завданнях 1-4 оберіть ОДНУ правильну відповідь, завдання 5 – із кожного із трьох стовпчиків оберіть ОДИН правильний варіант (в сумі має скласти ТРИ цифри). Завдання 6-11 – дайте розгорнуту відповідь.
Оцінювання: за завдання 1-4: по 0,5 бала, 5 – 8: по 1 балу, 9 – 10: 1,5 бала, 11 – 3 бали.