Комунальний заклад «Кегичівський ліцей»
Кегичівської селищної ради
Вчитель початкових класів Рубан Т. І.
2022
Іграшковий світ ( Тематичний тиждень)
Орієнтовні дослідницькі питання тижня:
– Які бувають іграшки?
– Звідки до нас прийшла іграшка?
– З чого виготовляють іграшки?
– Як поводитися з іграшками?
– Чого нас навчає іграшка?
– Де можна побачити старовинні іграшки?
Визначення теми дня:
Понеділок – Які бувають іграшки?
Вівторок – Звідки до нас прийшла іграшка?
Середа – З чого виготовляють іграшки?
Четвер – Як поводитися з іграшками?
П’ятниця – Чого нас навчає іграшка?
Очікувані результати
На кінець тижня учні
знатимуть:
вмітимуть:
Понеділок. Які бувають іграшки?
Я досліджую світ
1. Вступ «Різні види іграшок».
Діти розглядають іграшки, які є в кабінеті і дають відповіді на запитання.
Природні об’єкти Рукотворні об’єкти
(Існують у природі (Створені розумом і працею людей)
Незалежно від людини)
2.Перегляд презентації «Природні та рукотворні тіла»
(http://www.myshared.ru/slide/808332/)
3. Гра «Види іграшок». Робота в групах.
Групи дітей наводять приклади іграшок, що відповідають названому ним узагальнюючому слову.
Лялька – пупс-немовля, клоун, Барбі, Мотанка …
М’які іграшки-звірята – зайчики, ведмедики, собачки, лисички…
Іграшковий транспорт – літак, кораблик, машинка, трактор, танк…
Іграшки для конструювання - піраміди, конструктор, кубики, пазли, мозаїка …
Музичні іграшки – піаніно, гітара, барабан, бубон, свисток …
Заводні іграшки – робот, жук, дзиґа …
Гра проводиться у швидкому темпі.
4. Робота за малюнками.
Природні об’єкти Рукотворні об’єкти.
Дівчатка називають тільки природні тіла, хлопчики – тільки рукотворні.
Висновок: рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць, повітря, вода – це природа. Те, що зроблене руками людини, не належить до природи.
5. Логічна вправа «Третій зайвий».
– Яке тіло в ряду зайве? Чому?
– До чого належать тіла, що залишились?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- До кожного зайвого підберіть подібний. З чого зроблено ці предмети? Люди яких професій брали участь у їх виготовленні? Чим приваблює вас та чи інша професія? Ким би ви хотіли стати?
6. Гра «Показайчик».
- Діти, Зайчик прийшов до нас, бо шукає свій м’ячик, яким любить гратися. Але у нас багато іграшок. Ви повинні показати зайчику, що ще можуть робити іграшки. (Наприклад: машина їде, гуде, торохтить; м'яч: летить, стрибає, падає, котиться).
7. Гра «Знайди свою групу»
Дітям роздаються пазли-малюнки. Вони шукають серед однокласників з ким співпаде їх частинка пазла, утворюючи групи. (Один малюнок розрізаний на два пазла. 1 група – хмарка, 2 група – книжечка)
Перша група малює природне тіло, друга – рукотворне.
8. Гра «Засели будиночки»
|
|
|
9. Дидактична гра «Впізнай за ознакою».
– Яке це тіло: природне чи рукотворне?
Смачний, гарячий, рум’яний, яблучний…. (Пиріг)
Жовтий. овальний, кислий, корисний…. (Лимон)
Сірий, полохливий, косоокий, вухатий, куцохвостий…. (Заєць)
Синє, високе, безмежне, чисте, бездонне, ясне… (Небо)
Холодне, смачне, солодке. шоколадне, вершкове... (Морозиво)
Математика
1. Знайди 10 відмінностей між іграшками.
2. Розв’яжіть приклади та визначте колір кожного телефону.
Цифра 5, або п’ятірка.
З нею здавна дружить зірка:
П’ять у зірочки кінців.
П’ять ще пальців на руці.
Послухайте віршик, та порахуйте скільки іграшок у хлопчика.
Є у мене лук, сопілка
Дзиґа, мавпочка і білка
Самоскид, олені, тигри
Теплохід, настільні ігри.
6. Доповни умову. Розв’яжи задачу.
7. Прочитай назви геометричних фігур зліва. Знайди ці фігури на зображеннях іграшок.
З яких фігур складається кожний малюнок? Розфарбуй малюнки, маючи за приклад зафарбовані фігури.
Навчання грамоти
І’’’’’A
(Об’єднуються в групи за назвами іграшок: лялька, м’ячик, машинка, зайчик. Кожна група отримує свою іграшку)
Завдання: Назвати голосні звуки в слові-назві іграшки, приголосні звуки, поділити слово на склади.
3. Гра «Лото в парах».
Правила гри: на партах дітей розміщені предметні малюнки із зображенням іграшок та фішки. Один учень кладе малюнок на парту, інший називає назву іграшки та викладає з фішок звукову модель. Потім учні міняються ролями.
- |
∙ |
- |
= |
∙ |
= |
Вівторок. Звідки до нас прийшла іграшка?
Я досліджую світ
1. Практична вправа.
— Разом із своєю групою розгляньте за допомогою лупи розрізане яблуко, грушу, кленовий та березовий листочки. Розкажіть, що ви побачили.
— Розгляньте через лупу букви в книзі, шкіру на руці, краї листочків рослин тощо. Розкажіть, що ви побачили.
— За допомогою лупи роздивіться піщинки, свою долоньку, лінію, проведену олівцем у зошиті. Розкажіть, що ви побачили.
2. Робота з конструктором «LEGO».
З конструктора «LEGO» складають макет лупи.
Чим відрізняється макет лупи кожної групи?
3. Робота за малюнками.
— Знайдіть предмети, які збільшують зображення, що сприймаються оком.
Математика
1.Завдання «Доповни до 5».
Домалюй пелюстки так, щоб їх було по 5. Запиши в клітинки відповідні числа.
2.Дидактична гра «Міні-музей іграшок».
Спочатку розглянемо іграшки на полицях музею.
- Що стоїть на верхній полиці?
- Порахуйте скільки іграшок? Які вони? З чого виготовлені?
- А що на середній полиці? (інші іграшки, назвати)
- Скільки їх? (порахувати)
- На якій поличці більше іграшок?
- На скільки більше?
- Що стоїть посередині полиці?
- Що внизу?
- Якого кольору іграшки?
Ми розглянули іграшки. Але в музеї не можна придбати іграшку, її можна тільки розглянути, адже це старі дерев’яні іграшки, виготовлені дуже давно і збереглися до теперішнього часу, і зберігаються у нашому музеї. А на нижній полиці ви зможете побачити сучасні дерев’яні іграшки, які ви можете придбати в магазині. Це дорогі іграшки, тому що вони виготовлені з натурального дерева. Ще їх називають екологічно чистими іграшками, які не шкодять здоров’ю.
3.Розв’язування задачі.
4.Вправа на порівняння.
Порахуйте мотрійки та запишіть нерівність.
5. Дидактична гра «Магазин іграшок».
В магазині продається коник. Якими монетами можна заплатити за коника, якщо він коштує 5 копійок. Назвіть всі можливі варіанти.
6.Казка про п’ятикутник.
У Квадрата був молодший братик — Трикутник. Трикутник заздрив Квадратові, тому що в того було чотири кути. Трикутникові теж хотілося мати ще один кут, дуже хотілося! Одного разу вночі він підкрався до братика Квадратика і відрізав один кут. «Ось тепер і я матиму чотири кути, тепер ми будемо однакові!» — радів молодший братик.
Але вранці, коли він побачив свого старшого брата, радість зникла... Здогадалися чому?
(Учитель ілюструє розповідь: відрізує кут у квадрата, щоб діти побачили, як утворився п’ятикутник).
А таким став колишній трикутник. (З’єднуємо два трикутники, утворюємо з них квадрат).
7.Вірш«Як поводитися з іграшками?»
З іграшками добре гратись,
Та не можна забувати
Що не треба їх ламати
На частини розбирати
Бити, рвати і топтати
По кімнаті розкидати.
Ви іграшки не ламайте
Гарнесенько їх складайте
То вони, завжди, малята,
Захочуть із вами грати.
8. Вправа «Розфарбуй іграшку».
Замалюй іграшки, вирази яких мають значення 5.
9.Робота з геометричними фігурами.
П’ять кутів і п’ять сторін –
Всього маю я по п’ять.
П’ять у мене є вершин
Зможеш ти мене назвать? (П’ятикутник)
Навчання грамоти
1.Робота над загадками.
Учні об’єднуються в групи за кольорами: жовтий, зелений, червоний, синій, фіолетовий. Колективно відгадуємо загадки про іграшки, по одному малюнку – відгадці отримує кожна група і складає звукову модель цього слова)
Б’ють мене старі й малі,
І в повітрі, й на землі.
─ |
= |
∙ |
─ |
Та від цього не вмираю
Тільки весело стрибаю. (М'яч)
Замість справжньої дитини
= |
∙ |
= |
─ |
∙ |
Є у кожної дівчини.
Її пестять, одягають,
Спати ввечорі вкладають.
І годують її смачно —
Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)
─ |
∙ |
─ |
∙ |
І дзижчала і крутилась,
Як стомилась – зупинилась. (Дзиґа)
─ |
∙ |
─ |
─ |
∙ |
─ |
∙ |
Я в барлозі взимку спав,
Бант на шию пов’язали,
І до іграшок поклали.
Вайлуватий та м’який.
Відгадай, хтоя такий? (Плюшеве ведмежа)
─ |
∙ |
= |
∙ |
─ |
─ |
∙ |
Вона гарна і струнка,
В неї густа грива!
Шкода, що не можемчатись,
Можна тільки погойдатись.(Конячка-качалка)
2.Гра «Впіймай односкладове слово».
Вчитель демонструє іграшки. Учні плескають в долоні тоді, коли назва іграшки – односкладове слово.
Іграшки: кіт, лялька, машина, зайчик, лев, м’яч, кубик і т.д.
3.Вправа на порівняння твердих і м’яких приголосних звуків.
Жили собі дві сестрички. Одну звали — Ляна, а другу — Лана. Перша дівчинка завжди була усміхненою, веселою та життєрадісною. А друга весь час сердилася та була всім невдоволена. Ляна була доброю дівчинкою, а її сестра Лана іноді навіть злою. Батьки дуже раділи, коли Ляна танцювала, співала пісні. У неї це дуже добре виходило. Та й самій дівчинці це подобалось робити. Лана намагалася все робити так, як її молодша сестра, та не завжди в неї це виходило. Заспіває Ляна пісню: ля-ля-ля. І виходить мелодія красивою та ніжною. Повторює за нею Лана: ла-ла-ла. А пісня виходить суворою та сердитою. Заспіває Ляна: льо-льо-льо.
— А якою виходить ця пісня у Лани? (Ло-ло-ло)
— Якщо Ляна співає: лі-лі-лі, то яка пісня чується від Лани? (Ли-ли-ли)
Одного разу дівчатка з бабусею пішли до іграшкової крамниці. Які ж іграшки вибере кожна з сестер?
(На дошці — малюнки іграшок, учитель показує, а діти говорять, хто купить цю іграшку — Ляна чи Лана і чому?
Лялька, лев, лисичка, літачок, ведмідь, мишеня, рибка)
Мистецтво
1. Вірш про ляльку-мотанку.
Покинута й забута,
В минувшину закута,
Внизу життя на сходинках
Маленька лялька – мотанка.
Та не іграшка вона –
Душа вона народна.
Геть викинутий за поріг
Наш український оберіг.
Ви до рук її візьміть
І до серця пригорніть
Ляльку прадідів забуту –
Це дорога у майбутнє.
2.Виготовлення ляльки мотанки.
Для виготовлення - клаптик білої тканини (15х15см) для голови,
кольорові клаптики тканини (9х9 см для ручок, 8х15 см для спіднички та 4х7 см для фартуха),
шматочок вати,
нитки (лляні, шерстяні, бавовняні тощо),
нитки муліне або трикутничок квітчастої тканини (для волосся або хустки).
1. Загорніть вату у білу тканину, обмотайте червоними нитками.
2. За допомогою лляної нитки, або атласної стрічки зробіть на обличчі мотанки сакральний хрест — спочатку вертикальну смужку, закріпивши нитки на шиї, потім — горизонтальну, зав’язавши вузлик ззаду голови.
3. Зберіть тканину для спіднички з одного боку в складки та примотайте до ляльки. Нитку не обрізуйте!
4. Обмотуючи ляльку червоною ниткою від шиї до талії, примотайте фартух.
5. Тканину для рук згорніть гармошкою, обмотайте нитками.
6. Примотайте ручки до ляльки нитками хрест-навхрест.
7. За допомогою ниток муліне зробіть лялечці волосся. На місці проділу зав’яжіть нитку, а з протилежного боку моток розріжте ножицями.
8. Прикладіть до голови мотанки волосся, пригладь його та закріпіть, перев’язавши ниткою на шиї.
9. Заплетіть Берегині коси.
10. Зав’яжіть ляльці на голову стрічку, або одягніть віночок. Шию можна прикрасити намистом.
Народна ляльки мотанка з декількох клаптиків тканини
Їх основа складається з ручок (1 клаптик тканини) і тільця (2-й клаптик). З`єднуються вони за допомогою однієї нитки (бажано червоного кольору). Основу ляльки можно робити з різних матеріалів: соломи, ниток, гілок дерев, тканини, тощо.
Як зробити ляльку?
2. Виготовити ручки. Підвернути 1 см тканини на меншому білому клаптику тканини. Вільний край почати скручувати в трубочку. Скрутити по всій довжині, по краях зв`язати червоною ниткою. Якщо зробити не одну ручку, а 3,4 або 5, то вийде лялька-багаторучка.
.
3. Виготовлення тіла. Викласти наповнювач на тканину, трішки змістивши від середини. Скрутити по довшій стороні трубочку. Скласти тканину навпіл, вздовж довгої сторони.
4. Сформувати голівку. Обмотати довгою ниткою навколо голівки і зав`язати на спині вузлик. Один край залишити вільним, а другий буде далі в роботі.
5. Оформити тіло ляльки. Підкласти ручки, слідкувати, щоб вузлики були з виворотнього боку. Мотати червоною ниткою навхрест.
6. Виготовлення сарафану. Для нього ми підготували кольорову тканину, розміром 11х17 см. Скласти довгу сторону навпіл, потім ще раз навпіл і зробити надріз 1 см. Це є місцем для вставляння рук ляльки. Так як відстань на тканині між надрізами ширша ніж її тулуб, то зайве призбирають. Виходить пишний саран, який треба підпоясати красивою стрічкою.
7. Для прикрашання ляльки волоссям треба взяти нитки для в`язання (можна муліне), намотати їх на велику книгу. Я розрахувала їх довжину= 2 висоти готової ляльки. Волосся протягти через голівку, розправити прядки і заплести косу. Прикрасити її червоною стрічкою.
8. На голівку ляльки мотанки пов`язати хустку. Це трикутник зі сторонами 10х10 см. А закріпити його на шиї можно за допомогою нитки. Ось така народна лялька виготовлена власноруч.
Середа. З чого виготовляють іграшки?
Я досліджую світ
1. Гра «Я почну, а ти завершуй».
• Нашу землю вдень освітлює...
• Уночі я бачила на небі...
• Я не вмію літати, тому ходжу по...
• Ми п’ємо...
• Риби живуть у...
• Ми дихаємо...
2. Гра « Жива – нежива природа».
Діти розділили зображення на дві групи і зазначили, що дві картинки не можна віднести до жодної з груп.
-Діти, які ж з картинок були зайвими? (Лялька та плюшеве ведмежа)..
- Чи можна назвати їх природою? (Ні)
- Чому? (Бо це створено руками людини.)
- Отже, все, що зроблено і побудовано руками людини – це рукотворний світ навколо нас.
4. Гра «Я знаю три назви...».
Діти стають в коло, учитель кидає м’яч учням і пропонує назвати три назви рукотворних тіл, які є в класі. Наприклад: парта, дошка, вікно.
- А до якої групи ми можемо віднести іграшки?
5. Гра «Знайди побратима».
На нашій іграшковій поличці є іграшки серед яких є ті, які складаються з того ж
матеріалу, що й іграшка дана кожній вашій групі (барбі, потяг, м’ячики, шахмати, плюшеве ведмежа).
Завдання: назвати матеріал з якого зроблена іграшка і якомога швидше знайти їй побратима.
Перелік іграшок на поличці: м’який зайчик, ведмедик Тедді, іграшка на ялинку текстильна; дерев’яні пазли, кубики, піраміди; іграшковий залізний автомобіль, іграшкова залізниця, залізний конструктор; пластмасова лялька Кен, пластмасовий конструктор Лего, пластмасовий м’ячик; гумова кулька, гумова качечка, гумова лялька.
6. Практична вправа «Створи іграшку».
В кожної групи є певні матеріали (1-ша група: поролон, нитка, ножиці, клей; 2-га: пінопластові маленькі фігурки, клей, фломастер; 3-тя: трубочки для напоїв, пластилін.
7.Гра «Що зайве?»
— Розгляньте малюнки на дошці. Який малюнок «зайвий»? Чому? (Лопата зайва, оскільки це — виріб людини, а решта — об’єкти природи.)
8. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»
• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
• Дуб, камінь, Сонце, повітря.
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
Учитель готує предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку і показує їх по черзі. Діти першої групи плескають у долоні, якщо показане належить до живої природи, другої — до неживої, а третьої — до рукотворного світу.
Математика
1.Гра «Побудуй ряд».
На столі стоять іграшки, до них прикріплені цифри слон-5, собака-2, мишка-1, коза-3, кінь-4. Розставте тварин за порядком від найменшого до найбільшого.
Назвіть сусідів кози?
5 2 3 1 4
Іграшки Андрій збирає
На полиці розставляє.
Поруч з мавпою – ведмедик,
Плюшевий, ласкавий.
Поруч з лисом заєць сірий –
Лис його лякає.
Далі жабка з їжаком
Повернулися бочком.
Цілу армію зібрав
Наш Андрійко-генерал.
Цифру до цифри ми додамо,
Між ними хрестик поставимо.
Намотай собі на вус:
Цей знак в математиці називається «плюс».
Цей знак «=» називається дорівнює. Запис 2+1=3 називається прикладом. Читати цей приклад можна по-різному: два плюс один дорівнює три; до двох додати один, буде три.
Показати дітям картинку. Вона розрізана на 12 частин (пазлів) і складена на картонці, яка за розміром така ж, як і картинка. На зворотній стороні кожного пазла написаний або приклад, або його відповідь.
Всі пазли з прикладами змішати і покласти перед дітьми.
Потрібно, починаючи з першого пазла (він помічений у лівому верхньому кутку цифрою 1), розв’язати приклади і покласти пазли з прикладами і відповідями на ту ж саму картонку.
Коли всі приклади розв’язані, перевернути їх разом з картонкою на зворотній бік.
Якщо всі приклади розв’язані правильно, то, піднявши картонку, дитина побачить вірно складену картинку.
(Примітка: картонка для зручності складання та перевертання пазлів).
1+1 |
2+1 |
1+2 |
5 |
2+2 |
3 |
2 |
4 |
4 |
3+1 |
3 |
1+4 |
Навчання грамоти
Голосиста буква А
твій букварик відкрива.
Не одна вона іде,
а всю азбуку веде
3. Гра «На що схожа буква?»
А яка ж та буква А?
Що нагадує вона?
Досить схожих є прикмет:
Мов шпаківня, мов намет,
Мов курінь, що на баштані,
Буква А здалася Тані.
В. Гринько
Варіанти образів букви А, що пропонуються дітьми.
4.Робота в групах
Завдання: на партах в кожної групи лежать іграшки. Розділити ці іграшки на групи: тварини, техніка.
Знайти іграшку, яка відповідає даній схемі.
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
а |
|
|
|
|
5. Історична довідка «Найдавніша лялька».
Мініатюрні керамічні возики і саночки, котрі можна трактувати, як іграшки, з'явилися в Україні близько 30 ст. до н.e. Дерев'яна іграшкова шабля з XII ст. була знайдена у Звенигородці (Львівська область).
Найдавніша лялька («кукла»), знайдена на території України. Це невелика скульптурка (6,3 см) зі сіро-жовтої глини. Руки й ноги цієї ляльки прикріплені до тулуба таким чином, що можуть рухатися. Такі ляльки з рухомими кінцівками досить рідко зустрічаються під час розкопок міст і поселень.
6. Виставка «Іграшки моїх батьків».
Навчання грамоти
1.Вправа «Захований предмет».
Візьміть зелений олівець та зафарбуйте ті частини малюнка, що містять букви А, а. Що вийшло? (Кавун)
2.Розвиток зв’язного мовлення.
Улюблені герої казок і мультфільмів. Розглядання малюнків та обговорення характеру відомих казкових героїв. На столі — іграшки-герої до відомої дітям казки та мультфільму (Айболить, Зайчатко, Акула та ін.)
— Роздивіться іграшки-герої до відомих вам казки та мультфільму.
— Назвіть цих казкових героїв і скажіть, із якої вони казки чи мультфільму.
— Хто знає, про що ця казка? Хто її головний герой? Що ви можете сказати про його характер? Чи подобається вам його доброта й бажання всім допомогти?\
— Що ви можете сказати про інших казкових героїв? (Розповіді учнів.)
— Назвіть слова, у яких вам зустрівся звук [а].
— Яким звуком починається ім’я відомого лікаря всіх тварин?
Виділення звука [а] супроводжується його позначенням у схемах слів як голосного, а у нижній клітинці — друкованою буквою А.
— За кожне слово — назву тварини доктор дає вітамін А. Хто хоче бути здоровим і одержати вітаміни? (Учитель роздає червоні фішки з коробки, на якій написано «Вітамін А».)
— Вітамін А дуже корисний для очей, він зміцнює зір.
— Ой, діти, а чи ті вітаміни ми одержуємо? Як це довідатися?
— Подивіться на коробку. Хто впізнав цю букву? Прочитайте її.
Четвер. Як поводитися з іграшками?
Я досліджую світ
Цієї ляльки хто не знає?
Краще ляльки не знайдеш.
Відразу очі відкриває,
Тільки на руки береш.
І хоч сліз у ляльки немає,
Плаче дівчинка моя:
- Мама, мама! Де ти, де ти?
Ну, а мама - це я.
Я одягну ляльці намисто,
Плаття нове зшию.
Не вести ж мені до бабусі
У старому мою лялечку.
Грицько Бойко
2. Гра «Допоможи ляльці».
Вчитель (показуючи ляльку). Лялька Оленка гралася з піском і забруднила руки. Чи можна залишатися з такими руками? Чому ні? Що потрібно робити? Давайте навчимо Оленку мити руки. Що нам необхідно для миття рук? (Діти називають, а вчитель виставляє на стіл названі речі.)
Вчитель. У ляльки довгі рукава на сукні? Що потрібно зробити? Навіщо закочувати рукава? Чому у ляльки не милиться мило? Що необхідно зробити спочатку? Як правильно намилити руки? (Діти рухами показують.)
Руки ляльки вимиті, чистенькі, що тепер слід зробити? Чим витирають руки? Діти, лялька Оленка дякує вам за те, що ви навчили її мити руки!
3. Гра «Кожній іграшці своє місце».
- Щоб бути здоровим, необхідно стежити за порядком і чистотою в будинку. Всі ви любите гратися іграшками, а чи правильно з ними поводитеся?
Дітям вчитель пропонує скласти всі іграшки, що розкидані по класу, поставити на своє місце (в класі створено спеціально відведені місця для зберігання іграшок).
4. Вірш-гра «Так чи ні».
Вчитель ставить запитання дітям, на які вони можуть давати відповідь тільки «Так» чи «ні».
Іграшковий дивосвіт
Малюкам дарує казку.
Іграшка – це цілий світ,
Бережіть її, будь ласка!
Математика
Казка «Математичний Колобок»
1 |
6 |
4 |
3 |
2 |
5 |
7 |
к |
о |
о |
к |
о |
л |
б |
1.Завдання «Малюємо Колобка».
Вчитель читає віршик про Колобка, а діти його малюють.
Я – веселе, добре коло.
Ваш надійний друг.
Мої очі – це крапки,
Мій носик – це гачок,
Ручки лінії прямі,
Ротик – лінія крива.
2.Робота з геометричним матеріалом.
Жили були дід та баба. Ось у такому чудовому будиночку.
З яких геометричних фігур складається будиночок? (Трикутник, круг, прямокутники)
Скільки прямокутників (кругів, трикутників)?
Яких фігур більше прямокутників чи кругів?
На скільки більше? (На два)
Складіть нерівність. (2>1)
3.Весела лічба.
Продовжуємо казку. Одного разу дід попросив бабу спекти йому Колобка. А вона каже: «Я спечу тобі Колобка, якщо ти відгадаєш мої загадки.» Ось ці загадки.
П'ять веселих ведмежат за малиною в ліс поспішають. Злякалося раптом одне. Втекло до лісу, і сліду немає. Скільки сміливих ведмежат за малиною в ліс поспішають?(4)
Їжачок по лісу йшов, на обід гриби знайшов, один під осикою. Скільки їх буде у плетеному кошику? (3)
Діти, а як ви розумієте вислів «Два грибочки знайшли під березою»?
А може ви знаєте, як називаються ті гриби, що ростуть під березою?(Підберезники)
Отже, під осикою, це означає, що гриб росте тільки під деревом осикою і називається?(Підосичник)
А давайте на дошці покажемо, що значить росте під деревом. Ось у нас береза, а під нею – підберезник. Ось у нас осика, а під нею – підосичник. Задачі розв'язані. Поняття «під» зрозуміле – казка триває.
Спекла баба Колобок і поклала його на підвіконня. А Колобок стрибнув на доріжку і покотився. А доріжку він вибрав не просту. То вона вгору йде, то вниз, то звертає вліво, а потім вправо. І немає в неї ні кінця, ні краю.
- Бігла по цій дорозі курочка й розсипала зернятка. Одні залишилися на дорозі, інші закотилися за кущі, траву, дерева. Котиться наш Колобок і бачить вгорі над ним світить сонечко, пливуть білі хмарки. Літають над ним пташки, метелики, комашки, бабки. І так йому радісно стало, весело. І цей настрій передався і нам. Поняття «над», «на» зрозуміле – казка триває. Наведіть приклади вживання слів під та на.
4.Фізкультхвилинка.
З Колобком ми крокували
дружно вправи розв’язали,
відпочити час настав,
вліво вправо поверніться.
Нахиліться й підніміться!
Руки в гору, руки в боки,
і вперед чотири кроки,
і на місце скок та скок
Молодці мої зайчатка!
Уповільнюємо крок.
Всі на місці: Стій! Ось так!
І за парту тихо сіли,
і готові рахувать.
Добре думати та активно відповідать.
Покотився Колобок по доріжці й зустрів Зайчика.
Завдання від Зайця:
5.Розв'яжи нерівності за малюнками (свищики, півники з Опішні, розмальовані і нерозмальовані).
Покотився Колобок по лісовій стежці далі. А на зустріч йому сірий, буркотливий,голодний вовк.
Вовк: Пісню я твою послухав, і тебе я можу з'їсти. Смачно я не їв сто років, знадобишся на обід. Але якщо виконаєш моє завдання, я тебе не з'їм:
6.Склади і розв'яжи приклади на додавання і віднімання.
Колобок і далі покотився, бачить на зустріч йому йде……
Він усю зиму проспав, лапу буру в барлозі смоктав, а прокинувшись став ревіти. Хто це?
Ведмідь: Колобок! Колобок! Я тебе з'їм!
Колобок: Що ти! Їсти мене не можна! Подивись! Зі мною друзі!
Ведмідь: Добре, смачний Колобок! Відпущу тебе дружок!
Нехай дівчатка і хлопчики розв'яжуть завдання від ведмедика.
А чий це хвостик миготить у кущах?
Я- лисичка, я-сестричка! Я ходжу тихенько. Рано в ранці на полювання вишла. Хоч від бабуся пішой, хоч від дідуся пішов.
А зараз мені на зубок догодить ваш Колобок!
Діти, пригадайте, як закінчилася казка?
А бажаєте, щоб у казки була щаслива кінцівка?
Лисиця дала нам завдання , ми виконаємо його і врятуємо Колобка.
Згрупуй іграшки за темами «Ферма», «Зоопарк», «Автопарк».
«Ферма»
«Зоопарк»
«Автопарк»
Молодці, діти!
Не втомилися? Тоді можемо йти далі.
8.Рефлексія.
Відпустила Лисиця Колобка. І він вирішив повернутися до бабусі й дідуся. Вони дуже зраділи, коли побачили Колобка живим і неушкодженим.
А вам діти, Колобок залишив на пам'ять свій портрет.
Навчання грамоти
Гра «Упіймай слово зі звуком [а]»
Магазин іграшок відвідала Алла.
А що ж вона там купувала?
Айву? Абрикоси? Малину?
Ні, іграшок повну корзину. Г. Король
-Діти, які іграшки купила Алла? В назвах яких іграшок є звук [а]?
4. Гра Що зайве?
- Що зайве поклали на стіл?(Іграшки)
- З чого вони виготовлені?
5.Вірш «Іграшка».
В мене іграшок багато
З глини, гуми, скла і вати
З пластиліну і фанери
З ниток, дерева, паперу
Є у мене лук, сопілка
Дзиґа, мавпочка і білка
Самоскид, олені, тигри
Теплохід, настільні ігри.
- Звідки іграшки ці, Гнатику?
- Ми майструєм їх із братиком.І. Січовик
6. Звуко-буквений слова-назви іграшки за схемою, поділити це слово на склади, скласти речення.
|
|
а |
|
|
а |
(пташка)
7. Ознайомлення зі словами, що означають назви і ознаки предметів (Робота в групах).
На партах в кожної групи лежать іграшки.
Біленьке, кучеряве (ягня)
Пухнасте, маленьке (кошеня)
Сіреньке, полохливе (мишеня)
Прудкий, боязливий (зайчик)
Руда, пухнаста, хитра (лисичка)
8. Пограємося в гру «Діалог».
Я до вас питання маю
Хто на А іграшку знає?
Ще хочу запитати,
Чи буває іграшка з вати?
Ще таке питання маю,
Хто на А іграшку-тваринку знає
Ще спитати хочу я
Чи є у вас лялька,
в якої ім’я починається на букву А.
Навчання грамоти
1. Вправа з розвитку дрібної моторики руки. Обведення контурів малюнка по штриховій лінії. Після обведення малюнків діти знаходять звук, а в назві іграшки, та називає позицію цього звука.
2. Робота над загадками. Розгляд та аналіз звукової схеми до слова-відгадки.
Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
У гумових чобітках. (Автобус)
∙ |
─ |
─ |
∙ |
─ |
∙ |
─ |
Клас об’єднуються на групи за видами транспорту, в назвах яких є звук [а]: автобус, літак, автомобіль. Дітям роздаються кубики, на 3 гранях завдання:
1.Опиши це (колір, форма, розміри автобуса).
2. Порівняй це (на що це схоже? від чого це відрізняється?).
3. Добери асоціації (про що змушує думати? що спадає на думку?).
4. Розвиток звязного мовлення.
- На узліссі жило маленьке вухате і куцохвосте звірятко Антончик, в назві якого був звук [а] (зайчик)
- В нього був город, де він вирощував овочі, у назвах яких теж був звук [а]. Назвіть ці овочі (капуста , картопля, редька, морква, часник, кабачки, цибуля)
- Восени зайчик зібрав урожай і покликав на обід своїх сусідів. Хто міг прийти до зайчика? Доберіть назви цих тварин і їх імена, щоб у кожному слові був звук [а] (кішка Аліска, їжак Андрійко, мишка Ася, жабка Ада).
- Кожен приніс зайчику іграшку. Назвіть ці подарунки (машинка, пірамідка, м’яч, лялька, дзиґа). Зайчик був чемний. Що він сказав своїм друзям? (відповіді дітей). Які ще слова ввічливості в знаєте? Коли їх вживаєте?
- Як ви вважаєте,чи буде зайчик берегти свої іграшки? А як ви ставитесь до своїх іграшок? Розкажіть.
П’ятниця. Чого нас навчає іграшка?
Я досліджую світ
1.Вправа «Знайди собі подібного» ( об'єдналка і руханка).
Учні стають в коло, закривши очі, не розмовляють. Учитель прикріплює на спину їм малюнки (сонечка, хмаринки, сердечка, квітки та сніжинку) і пропонує дітям знайти собі подібного і об'єднатись. Один учень залишається без пари.
Як почуває себе учень, який залишився без пари? (Відповіді учнів)
Як ми будемо діяти в цій ситуації? Учитель приєднує учня до групи.
2.Технологія «Хто з ким дружить?».
Завдання кожної групи серед іграшок відшукати хоча б одну пару друзів.
Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)
Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)
Дюймовочка та ………..(ластівка)
Котик та……..(Півник)
Карлсон та …….(Малюк)
3. Вправа «Що моя улюблена іграшка скаже про мене»
Взяти улюблену іграшку і від її імені розповісти про себе. (Учні називають особисті якості: веселий, добрий, гарний, наполегливий, активний, веселий, гордий, ввічливий, добрий друг, гостинний, допитливий.)
Зараз ви намалюєте портрет свого друга, а ми спробуємо розшукати вашого друга за його портретом.
5. Розігрування ситуації «День народження у ляльки».
- Що ми подаруємо ляльці Каті?
- Які частування подають гостям на день народження?
- Щоб стіл був святковим, що потрібно зробити?
- А який посуд треба приготувати для чаю?
-Як цей посуд називається?
-Які слова треба сказати гостям, щоб запросити за стіл?
Ситуація «День народження у ляльки»
Вчитель. Діти, сьогодні мені подзвонила лялька Катя і повідомила, що хоче прийти до нас в гості. Вона питала, чи ми будемо раді зустрітися з нею?
Діти. Так.
Вчитель. А якими словами треба зустрічати гостей?
Діти. Здрастуйте, ми вам дуже раді...
Вчитель. У ляльки Каті сьогодні День народження. Давайте подумаємо, що ми подаруємо ляльці Каті, чим порадуємо її.
Діти. Можна сходити в магазин і купити подарунки. Можна подарунки зробити самим.
Вчитель. Правильно. Ми з вами можемо подарувати наші малюнки, а ще можна купити подарунки в магазині. Женя, який подарунок ти купиш ляльці Каті? А ти, Віталик? (Відповіді дітей).
Вчитель.Діти, у день народження прийнято накрити стіл і подавати святкове частування. Як ви думаєте, які зазвичай частування подають гостям на день народження?
Діти. Тістечко, печиво, цукерки, торти, сік.
Вчитель. Щоб ляльці Каті сподобалося у нас, нам треба добре її зустріти і напоїти смачним, ароматним чаєм із солодощами. Я думаю, лялька Катя їх теж любить.
Вчитель. Хлопці, подумайте, а де можна взяти солодощі та частування.
Діти. Пиріг можна спекти, частування приготувати своїми руками, цукерки, печиво, тістечка можна купити в магазині.
Вчитель. Послухайте загадку і скажіть, як називається професія людини, яка працює в магазині.
В магазині тато з Настею
Купують ласощі до чаю,
Шоколадний торт «Примха»
Дуже любить тітка Люда.
Три еклера, п'ять кілець
Загорнув їм... (продавець).
Вчитель. Правильно, діти, - це продавець.
Вчитель. А як ви думаєте, щоб стіл був святковим, що потрібно ще зробити?
Діти. Простелити скатертину, поставити салфетницу, гарний посуд.
Вчитель. Хлопці, а який посуд треба приготувати для чаю?
Діти. Чайні ложки, щоб класти цукор, тарілки для торта, блюдця, чашки для чаю, цукорниця для цукру, чайник для гарячої води, серветки, щоб витирати рот після їжі, цукерниця.
Вчитель. Правильно, а як цей посуд називається?
Діти. Чайний.
Вчитель. А які слова ви скажете гості, коли запросите її за стіл?
Діти. Пригощайтеся, будь ласка, їжте на здоров'я.
Робота в групах.
Математика
Є великий, є малий, з вантажами, легковий. По дорогах поспішає, у собі людей катає.
Він ховається в барліг. І до теплої весни поринає він у сни.
Б’ють мене старі й малі і в повітрі й на землі,та від цього не вмираю,тільки весело стрибаю.
Замість справжньої дитини є у кожної дівчини,її пестять, одягають,спати ввечері вкладають.
На одній нозі танцюю,зовсім я не байдикую, ти мене лиш накрути та в таночок знов піди.
Хвостом воду бере, хвостом випускає, як вогонь розбушувався,його випускає.
2.Гра «Виправ помилки Незнайки».
Незнайко рахував по порядку, позначав числа цифрами та припустився помилок. Допоможіть йому поставити картки з цифрами у правильному порядку.
1 4 3 2 6 5 7 8 9 10
3.Усний рахунок.
Рахуємо іграшки, які знаходяться в мішечках. Діти витягують іграшки з мішечків, називають їх, рахують./у кожної групи свій мішечок/
4.Веселі задачі.
Каже мати квочка:
В мене три синочки і дві дочки
Скільки ж діточок у квочки? 5
У садок до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім сіли ще дві птиці.
Скільки птиць на годівниці? 5
Швидко їде Федя на велосипеді
А за ним-ще п’ять дівчат
Скільки діток їде в сад? 6
5.Завдання «Постав машину в гараж».
На дошці малюнки машинок з написаними на них прикладами.
3+2 4-2 1+3 2+1
2 5 3 4
Треба їх розв’язати і завести у відповідний гараж. На них написані цифри 5, 2, 4, 3.
(Кубички, пароплавчик ,жирафочка, динозаврик, неваляшечка).
7. Розв’яжіть задачу.
Діти гралися на подвір’ї машинками. У Петрика була пожежна машина, у Василька-поліцейська, а в Андрійка-швидка допомога. Марійка запропонувала скласти числа з номерів тих служб, які вони обслуговують. Спробуйте і ви виконати таке завдання.
Поліція 1+0+2 3
Пожежна 1+0+1 2
Медична 1+0+3 4
2.Гра «Рибалка»
Кіт Леопольд ловив рибу. В яке з відер кіт більше наловив рибки?
5+1 3+2 6-1 3+3
2+4 1+4 5-0 2+3
Навчання грамоти
1.Слухання – розуміння.
- Розгляньте, діти , іграшки та визначте, куди ми сьогодні помандруємо. (Треба скласти слово з перших звуків цих слів)
Л І С
- Чи доводилося вам бувати в осінньому лісі. Сьогодні ми вирушаємо на потязі, який їде і гуде У – у – у
- Що ми бачимо тут. Давайте відпочинемо на лісовій галявині.
(Бесіда про поведінку в лісі та бережне ставлення до природи)
2.Психогімнастика «Про що хоче сказати нам іграшка».
Як поводитися з іграшками?
З іграшками добре гратись,
Та не можна забувати
Що не треба їх ламати
На частини розбирати
Бити, рвати і топтати
По кімнаті розкидати.
Ви іграшки не ламайте
Гарнесенько їх складайте
То вони, завжди, малята,
Захочуть із вами грати.
Мистецтво
https://www.youtube.com/watch?v=SgI5pEZldpo
https://www.youtube.com/watch?v=QW70dh092fk
https://www.youtube.com/watch?v=xIxOFHo8UJ0
1.4. Виготовлення ведмедика із пластиліну
http://1beautylady.ru/padalka/virib-vinni-puh-svoimi-rukami-majster-klasi-z.html
2.1. Перегляд і слухання п’єси П. Чайковського «Хвороба ляльки».
https://www.youtube.com/watch?v=nIBnqIVmUZs
https://www.youtube.com/watch?v=rGk6vhcLY3g
https://www.youtube.com/watch?v=G0EoLvVHFT4&vl=uk