Тематичний тиждень "Птахи наші друзі менші"

Про матеріал
Закріпити та уточнити знання дітей про особливості зовнішнього вигляду папуги (маленька пташка, яскраве пір’ячко, дзьоб, кігітки, хвіст). Дати уявлення про поведінку папуги, про особливості життя птахи на волі і в куточки природи. Розвивати зорову увагу і пам’ять, просліджуючи функцію ока. Вправляти в розрізненні кольорів, орієнтуванні у просторі. Виховувати дбайливе ставлення до птахів, навички догляду за ними.
Перегляд файлу

 Тематичний тиждень "Птахи наші друзі менші"

                                        1 день

* Бесіда на тему «День птахів»                                                                                                        Мета. Дати дітям знання про Міжнародний день птахів, пояснити його значимість для природного довкілля. Поповнити знання про Червону книгу. Виховувати любов до природи, бажання берегти і примножувати її. * Індивідуальна робота: розучити з дітьми прикмети:                                                                        « Птахи довго не скидають пір׳ я – осінь буде сухою».                                                                               «Горобці дружно цвірінькають – на тепло».

* Дидактична гра «Відлітає, не відлітає»                                                                                        Мета: закріплювати знання про зимуючих та перелітних пташок (де живуть, чим харчуються); виховувати бажання допомагати зимуючим птахам пережити зиму.

*Читання оповідання "Їдальня для птахів" О. Копиленка                                                      Обговорення оповідання                                                                                                               Запитання за змістом оповідання                                                                                                                       1. Сподобався вам це художній твір?                                                                                               2. Чому хлопці заздрили Василеві?                                                                                                         3. Як хлопчик піклувався про синичку?                                                                                                          4. Чому Микола і Василь вирішили виготовити годівничку?                                                            5. Розкажіть, як друзі виготовляли годівничку?                                                                                                   6. Що хлопці написали на дощечках годівнички?                                                                                                                               7. Куди почепили Миколка і Василь їдальню для птахів?                                                                8. Які пташки прилетіли до годівнички? Що вони і як їли, зокрема, синичка?                                   9. Розкажіть, а як ви турбуєтесь про птахів узимку? Які годівнички приго-тували для пташок і де їх розвісили?                                                                                                            10. Як часто ви навідуєтесь до годівнички і підсипаєте туди зернят? Що ці-кавого ви спостерігали біля пташиної їдальні?                                                                                                     

* Рухлива гра «Прилетіли птахи»

* Спостереження на вулиці (короткотривалі)                                                                               1. На прогулянці за птахами (горобцями, воронами, голубами, синичками) – з метою ознайомлення із зовнішнім виглядом птахів.                                                                                       2. За горобцями та воронами – з метою розрізнення великих і малих птахів.                                                 3. За птахами – з метою спостереження за тим, як вони пересуваються.

* Конструктивна гра "Годівниця для птахів"(з паперу)                                                         Мета: Розвивати інтерес до роботи з папером. Виховувати у дітей бажання турбуватися про птахів. Вправляти в різанні за накресленими лініями та згортанні картону; продовжувати працювати з папером, ножицями.                                    Матеріал: різнокольоровий картон, кожиці, нитки, клей, серветки.

* Індивідуальна робота: Запролонувати дітям пострибати „як горобчики” (стрибки на двох ногах з просуванням вперед – фізкультура)

                                                      2 день

* Дидактична гра «Впізнай за описом».                                                                                 Загадки про птахів:                                                                                                               1. Хто це носом замість рук.                                                                                                                                            В лісі стукає: тук-тук? (дятел)                                                                                                        2. В теплий край я не літаю,                                                                                                                       Під стріхою хату маю.                                                                                                       «Цвірінь» - сів я на хлівець,                                                                                                                                  А звуть мене ... (горобець)                                                                                                            3. В теплий край не відлітаю,                                                                                                        Взимку весело співаю,                                                                                                                      Жовтогруді, невелички,                                                                                                           Називають нас ... (синички)                                                                                                           4. Як барва сірувата, поводка кродькувата,                                                                              Крикуля хриплувата,                                                                                                                               Відома всім персона,                                                                                                                                        Ну, звісно, це -... (ворона)                                                                                                                5. В лісі, в скверах, на алейках,                                                                                                 Птахи в гарних тюбетейках,                                                                                                                  Сірі та червоногруді, дю -дю - дю                                                                                                                Гукають угорі, а самі із тайги                                                                                                   Принесли до нас сніги.                                                                                                                        Хто вони? ... (снігурі)

* Заняття з природи                                                                                                                                       Тема: Перелітні та зимуючі птахи                                                                                                                               Мета: Формувати уявлення дітей про життя птахів, вміння класифікувати їх за ознаками (перелітні та зимуючі). Вчити розпізнавати птахів за зовнішнім виглядом, поведінкою. Закріпити знання про те, чим живляться птахи, як здобувають їжу, де ховаються в негоду, яка допомога від людей потрібна птахам. Розвивати спостережливість. Виховувати турботливе ставлення до птахів.

* Спостереження: за пташкою (горобець)                                                                                            * Як називається птах?                                                                                                                     * Що він робить?                                                                                                                                             * Який зовнішній вигляд має? (голова, тулуб, крила, хвіст, лапи)                                                        * Як пересувається?                                                                                                                              * Як співає?                                                                                                                                                           * Яку користь приносить?                                                                                                                    * Який це птах? (зимуючий)                                                                                                             

* Рухлива гра "Пташка та автомобіль"

* Розв'язання проблемних ситуацій "Кому краще"                                                                                   Мета: Виховувати гуманне ставлення до птахів. Спонукати дітей до роздумування над особливістю життя птахів у клітці та на волі.

* Спостереження на вулиці (короткотривалі)                                                                                   1. За птахами – з метою виховання бажання допомагати птахам (підгодовувати).                  2. За птахами, які прилетіли – з метою ознайомлення дітей зі змінами у житті птахів: весело співають, купаються в калюжах, радіють весні.

* Праця в природі. Годування птахів.                                                                                    Мета: Вчити розуміти значення людської допомоги птахам. Виховувати любов та турботливе ставлення до маленьких друзів.

* Спостереження: (спонукати дітей проявляти творче мислення)                                                                     * розглянути ілюстрацію із зображенням сови                                                                                                                    * Хто це?                                                                                                                                                 * Що ви знаєте про сову?                                                                                                                * Де вона живе?                                                                                                                                  * На кого полює?                                                                                                                                 * В яку частину доби вона відпочиває, а коли полює?                                                                   * Які звуки відтворює сова?

3 день

* Спостереження: за папугою в куточку природи (цей птах відноситься до декоративних)                                                                                                                                   * Як звати папугу?                                                                                                                                            * Якого кольору в нього пір’ячко?                                                                                                  * Як співає?                                                                                                                                              * Що він любить їсти?

* Проблемна ситуація: «Папуга вилетів у вікно. Чи зможе він там сам прожити? Чому?»                                                                                                                                                      Мета: Закріпити та уточнити знання дітей про особливості зовнішнього вигляду папуги (маленька пташка, яскраве пір’ячко, дзьоб, кігітки, хвіст). Дати уявлення про поведінку папуги, про особливості життя птахи на волі і в куточки природи. Розвивати зорову увагу і пам’ять, просліджуючи функцію ока. Вправляти в розрізненні кольорів, орієнтуванні у просторі. Виховувати дбайливе ставлення до птахів, навички догляду за ними. Словник: збагачувати словник дітей словами папуга, пір’я, дзьоб; активізувати вживання слів голова, очі, крильця, хвіст, літає, стрибає.Обладнання: клітка з папугами, насіння, ілюстрації життя папуг в природі, завдання «Виклади папугу з геометричного матеріалу».

* Рухлива гра"Знайди папугу та промовчи"

* Слухати спів пташок

* Дидактична гра"Домашній улюбленець Кеша"                                                                                    Мета: Продовжувати знайомити дітей з мешканцями куточка природи папуга. Виховувати почуття дбайливого і дбайливого ставлення до птахів.

* Праця в куточку природи. Закріпити вміння годувати птахів за участі вихователя. Формувати вміння дотримуватись правил безпечної взаємодії з папугами, дбайливого ставлення до них.

* Читання вірша «Папуга» А. Шамрай                                                                                                             Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення, вміння аналізувати. Виховувати любов до художнього слова                                                                                                   У клітці він один сидить,                                                                                                                       та у дзеркальце глядить.                                                                                                                     Сам з собою гомонить,                                                                                                                          Ти загадку відгадай.                                                                                                                                      Це птах ......

На жердинці я сиджу,

У дзеркальце дивлюся,

* Підготовка руки до письма "Сліди пташки"

* СХД Орігамі папуга                                                                                                                                Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з мистецтвом оригамі. Вчити складати аркуш паперу навпіл, навскіс, розгладжуючи лінію згину. Розвивати уважність, мислення, уяву.

4 день

* Бесіда на тему "Зустріч перелітних птахів"                                                                                          Мета: Закріпити знання дітей про перелітних птахів, про місця їх гніздування. Розвивати пояснювальне мислення, пам’ять, спостережливість. Виховувати бережливе ставлення до птахів.

* Дидактична гра "Де чиє гніздечко?"                                                                                                    Мета: Закріпити знання дітей про середовище мешкання птахів. Розвивати пам’ять, мислення, увагу. Виховувати екологічну свідомість, бажання дотримуватися правил природокористування.

* Індивідуальна робота: вивчити скоромовку «Ворона воронятку дала зернятко»

* Психогімнастика "Уяви себе пташкою"                                                                                        Діти заплющують очі й уявіть себе пташкою. Ця пташка може бути будь-якою. Хтось уявить себе великою пташкою, а хтось маленькою. Хтось із великим дзьобом, а хтось із малим. Хтось уявить себе сіренькою , а хтось різнобарвною. Але у всіх вас великі сильні крила, які допоможуть у вашій подорожі

"Ми з пташкою друзі"                                                                                                                      Мета: Сформувати систему знань, умінь та навичок, необхідних для проявів творчості і фантазії. Продовжувати знайомити дітей з елементами виразних дій: міміка, жести, постава, хода. Створити середовище розкутості, природності, спонтанності. Підвищувати емоційний стан і настрій дітей. Виховувати самооцінку, відчуття гармонії із самим собою та природою.

* Дидактична гра: «Чия пісенька?»

* Заняття Природа. Дитина та навколишній світ                                                                            Тема: „Господарі неба”                                                                                                                     Мета: Розвивати мислення, вміння порівнювати, виділяти основні ознаки; виховувати бажання досліджувати, спостерігати за птахами, піклуватися про них. Продовжувати формувати знання дітей про птахів; вчити виділяти ознаки, які відрізняють птахів від інших живих істот; мати уявлення про спосіб пересування, про те, яку користь вони приносять; встановлювати взаємозв’язок в природі.                                                                                                                                            методи та прийоми: „асоціативний кущ”, „перевтілення”, „ланцюг взаємозв’язку”.                                                                                                                         Матеріал: ілюстрації із зображенням кажана та птаха, картинки із зображенням різних представників різних тваринних груп; силуетне зображення птахів (розрізане на дві частини); пір’я, картинки із зображенням літаючих птахів, картинки на ланцюжок взаємозв’язку в природі.

* Рухливі ігри: „Совонька”, „Жаби та журавлі”, „Квочка” (народна)

* Казкотерапія «Лисичка та журавель»                                                                                          Мета: Розвивати акторські здібності у дітей, творчість, впевненість у собі. Виховувати бажання приймати участь у театралізації виставі. Формувати вміння відповідально ставитися до поставленого завдання, бажання зробити приємне оточуючим. Створити у дітей святковий, піднесений настрій для реалізації спільного творчого задуму, до якого готувалися. Викликати бажання радіти самому й давати втіху своїм друзям. Вчити радіти разом з іншими дітьми, які перевтілилися у казкових персонажів.                                                                                               Матеріал: декорації, ляльки лелекита лисички, музичний супровід

5 день

* Знайомство з традиціями українського народу:                                                                                            - поглибити знання дітей про лелеку – народний оберіг;

виховувати шанобливе ставлення до народних символів.

* Що ви знаєте про лелеку?

* Чи потрібно оберігати лелек?

* Як у народі називають цих птахів? (бусли, чорногузи, бузьки, чугайстри)

птахи – символи

- ластівка – символ домовитості;

- пара голубів – це родинна пара;

- ворон, пугач – вісник нещастя.

* Читання легенди «Як мати зозулею стала»

* Індивідуальна робота:

Виразне промовляння вивчених віршиків про птахів;

Вправляти дітей у звуконаслідуванні птахів;

* Заняття з малювання                                                                                                     Тема: Синички та снігурі на нашому подвір'ї.                                                                                                         Мета: Ознайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання (долонею); розвивати творчу уяву, увагу, дрібну моторику і координацію руху рук. Виховувати охайність в роботі.                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зозуля Лілія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
6945
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку