ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей»
Майстер виробничого навчання
Г.О.Малютяк
2019 - 2020 н.р.
Мета заходу:
Навчальна:
Розвиваюча:
Виховна:
за колектив;
Тип уроку: комбінований, нестандартний, ( узагальнення і систематизація, контроль знань).
Дидактичне забезпечення: інтерактивна презентація, план заходу, конспект, план рахунків.
Матеріально-технічне забезпечення: ПК, проектор, плакати, таблиці, інструкційні картки – завдання.
Міжпредметні зв’язки: Бухгалтерський облік, Основи економічного аналізу, Комп’ютеризація облікової документації, Економіка підприємства, Діловодство та управлінська документація, Охорона праці.
План проведення заходу:
1. Представлення команд (емблема, бейджики, девіз) – 5 хв.
2. Розминка – 10 хв.
3. Ребуси – 5 хв.
4. Кросворд – 5 хв.
5. Складання бухгалтерського балансу – 5 хв.
6. Складання бухгалтерських проводок - 5 хв.
7. Конкурс капітанів – 5 хв.
8. Чотири картинки - одне слово - 5 хв.
9. Підведення підсумків, визначення переможців – 5 хв.
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК – ЦЕ ФІЛОСОФІЯ
ВСЬОГО БІЗНЕСУ, ЙОГО МОВА.
Р.А.Фаулкі.
Майстер: Сьогодні ми проведемо інтелектуальний турнір «Знавців бухгалтерського обліку». Ми не просто пограємо в гру, ми переконаємось, що бухгалтерський облік надзвичайно цікава і потрібна наука.
Спеціаліст, який організовує і веде облік, повинен розуміти, що немає жодного питання (кадрового, технічного, виробничого або соціального), яке б немало облікових наслідків.
Оскільки в нас сьогодні конкурс знавців бухгалтерського обліку, то сьогодні між собою позмагаються дві команди учнів групи № 32.
Для оцінювання конкурсів оголошуємо склад журі:
1. _________________________________________________________
2. _________________________________________________________
3. __________________________________________________________
4. _________________________________________________________
5. __________________________________________________________
Членам журі вручаємо критерії оцінювання конкурсів.
Конкурс I: Представлення команд.
В даному конкурсі команда може заробити максимум 3 бали.
Емблема – 1 бал, бейджики– 1 бал, девіз – 1 бал.
Наші команди представтесь, будь-ласка.
Конкурс ІІ: Розминка.
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Спочатку одна команда відповідає на запитання, потім інша. Якщо одна з команд не знає відповіді, то вона може віддати питання іншій команді. Всього запитань 10, по 5 кожній команді. Максимальна кількість балів - 5.
Питання для першої команди.
1. Перевірка господарських засобів на місці зберігання та порівняння з даними бухгалтерського обліку (інвентаризація).
2. Частина бухгалтерського балансу, що відображає господарські засоби за складом, розміщенням і використанням у грошовому виразі (актив).
3. Дія або подія яка викликає зміни активів, капіталу і зобов’язань (господарська операція).
4. Борг юридичних чи фізичних осіб даному підприємству (кредит)
5. Ліва сторона бухгалтерського рахунку (дебет).
Питання для другої команди.
1. Джерела виникнення господарських засобів підприємства (пасив).
2. Матеріальні активи, які підприємство використовує в процесі
виробництва, а також для адміністративних потреб більше одного року (основні засоби).
3. Обов’язкові платежі, що здійснюють фізичні та юридичні особи в бюджет (податок).
4. Щорічне відрахування від вартості основних засобів на їх відновлення (амортизація).
5. Скільки розділів має баланс (дев’ять).
Конкурс ІІІ: Ребуси.
В кожної команди на столах розташована інструкційна картка з ребусами. Кожній команді дається 5 хв. на це завдання.
За правильно розгаданий ребус команда одержує по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
А поки наші команди будуть працювати, ми з вами (глядачами) трішки пограємось. Ось в мене є такий великий гаманець, ви будете по бажанню виймати з нього монетки. Біля кожної монетки є запитання, на яке ви маєте дати відповідь.
Конкурс ІV:Кросворд.
У вас на столах є картки з кросвордами. Для розгадування кросворду кожній команді дається 5 хв.
За правильність розгадування команди одержують по 5 балів.
А поки наші команди будуть працювати, ми з вами (глядачами) знову продовжуємо нашу гру.
Кросворд для І команди
Заповніть кросворд і по вертикалі прочитайте назву однієї частини основного бухгалтерського фінансового звіту.
По горизонталі:
1. Активи, які утримуються для продажу, споживання у процесі виробництва готової продукції, виконання робіт та надання послуг, а також для управління підприємством.
2. Спеціально обладнане і ізольоване приміщення, яке призначено для зберігання, приймання і видачі коштів.
3. Гранична сума грошових коштів, яка може знаходитись у касі на кінець робочого дня.
4. Систематичний розподіл вартості, яка амортизується, протягом строку корисного використання.
5. Грошові знаки у національній валюті.
з |
а |
п |
а |
с |
и |
|||||
к |
а |
с |
а |
|||||||
л |
і |
м |
і |
т |
||||||
а |
м |
о |
р |
т |
и |
з |
а |
ц |
і |
я |
г |
о |
т |
і |
в |
к |
а |
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Кросворд для ІІ команди
Заповніть кросворд і по вертикалі прочитайте назву однієї частини основного бухгалтерського фінансового звіту.
По горизонталі:
1. Обов’язкові платежі, які сплачують у бюджет фізичні та юридичні особи.
2. Звіт про фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання і власний капітал.
3. Грошові або інші матеріальні цінності, що видаються наперед у рахунок заробітку, належних платежів за товари, роботи, послуги і та ін.
4. Зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, які призводять до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками).
5. Грошовий вираз затрат підприємства на виробництво і реалізацію продукції.
п |
о |
д |
а |
т |
к |
и |
|||||
б |
а |
л |
а |
н |
с |
||||||
а |
в |
а |
н |
с |
|||||||
в |
т |
р |
а |
т |
и |
||||||
с |
о |
б |
і |
в |
а |
р |
т |
і |
с |
т |
ь |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конкурс V:Складання бухгалтерського балансу.
За правильно складений баланс - 5 балів та два додаткових бали команді, котра виконає завдання перша. Час виконання 5 хвилин.
А поки наші команди будуть працювати, ми з вами (глядачами) знову продовжуємо нашу гру.
Скласти бухгалтерський баланс (грн.).
1. Основні засоби – 10200
2. Статутний капітал – 9500
3. Розрахунки з дебіторами– 2000
4. Розрахунки з постачальником – 4100
5. Короткострокова позика банку – 2800
6. Прибутки – 3800
7. Матеріали – 800
8. Каса – 80
9. Розрахунки по зарплаті– 3500
10. Поточний рахунок – 5300
11. Паливо – 2800
12. Виробництво– 2520
Дебет |
Сума |
Кредит |
Сума |
Основні засоби |
10200 |
Статутний капітал |
9500 |
Розрахунки з дебіторами |
2000 |
Розрахунки з постачальником |
4100 |
Матеріали |
800 |
Короткострокова позика банку |
2800 |
Каса |
80 |
Прибутки |
3800 |
Поточний рахунок |
5300 |
Розрахунки по зарплаті |
3500 |
Паливо |
2800 |
|
|
Виробництво |
2520 |
|
|
Всього |
23 700 |
Всього |
23 700 |
Конкурс VІ:Складання бухгалтерских проводок.
Кожній команді видаються списки господарських операцій. Командам необхідно правильно зазначити кореспонденцію рахунків.
Кожна правильна відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за конкурс - 5 балів. Час виконання 5 хв.
А поки наші команди будуть працювати, ми з вами (глядачами) знову продовжуємо нашу гру.
№ п/п |
Зміст господарської операції |
Дебет |
Кредит |
1. |
Основні засоби введено в експлуатацію. |
10 |
15 |
2. |
Від підзвітної особи оприбутковано 5 пачок бумаги. |
22 |
372 |
3. |
Списано частину малоцінних швидкозношуючих предметів на адміністративні витрати. |
92 |
22 |
4. |
На поточний рахунок отримано короткострокову позику. |
311 |
60 |
5. |
З поточного рахунку оплачено вартість нового обладнання. |
15 |
311 |
Конкурс VІІ:Конкурс капітанів.
Капітани обох команд будуть по черзі відповідати на запитання. А вирішити хто першим буде розпочинати завдання допоможе нам барабан (яку цифру виймуть капітани в такій і послідовності будуть давати відповідь). В разі неправильної відповіді буде відповідати капітан другої команди. Правильна відповідь за кожне запитання – 1 бал.
1. Активи, які утримуються підприємством з метою використання в процесі виробництва, надання послуг або виконання адміністративно-соціальних функцій (основні засоби).
2. Активи, які використовуються для споживання під час виробництва продукції, виконання робіт і надання послуг, а також управління підприємством (виробничі запаси).
3. Спосіб узагальненого групування і відображення господарських засобів та джерел їх утворення в грошовій одиниці на певну дату (баланс).
4. Коротке відображення господарської операції із зазначенням відповідної суми (проводка).
5. Рахунки для більш детального обліку деяких видів коштів та джерел їх утворення (пасив).
6. Грошовий вираз винагороди, який власник виплачує робітнику за виконану роботу (зарплата).
7. Різниця між первісною вартістю основних засобів та сумою їх зносу (переоцінена вартість).
8. Заборгованість фізичних та юридичних осіб, що виникає в ході операційного циклу і буде погашена через 12 місяців з дати балансу (короткострокова).
9. Первісна вартість придбаного основного засобу = кошти сплачені
постачальнику + транспортні витрати + витрати на страхування +? (податки і реєстраційні збори).
10. Предмети, термін експлуатації яких не перевищує року або одного операційного циклу (МШП).
Конкурс VІІІ: 4 картинки – 1 слово
Кожній з команд пропонується по два слайди. За правильне визначення бухгалтерського терміну учасник отримує 1 бал.
Активи, пасиви, витрати, доходи,
Проводки бухгалтерські і хто їх проводить?
Рахунки у банку і кошти в дорозі
Все це зрозуміти бухгалтер лиш зможе.
Що в дебет, що в кредит, що в залишку буде
Бухгалтер ніколи про це незабуде.
Усе що фінансів стосується знає
І всі операції вірно складає
Якщо твоя мрія бухгалтером бути
Прийдеться на час про розваги забути
Дружити з конспектом і книги читати
Про облік бухгалтерський все мусиш знати!
А зараз просимо наше журі підвести підсумки гри.
(Звучить музична пауза)
Ось і закінчився наш турнір. Мені залишається вам подякувати за активну та дружню участь, за відмінні знання.А команду переможця ми нагороджуємо почесними медалями « Бухгалтер».