Теми 9-10. Лабіринтами художньої абстракції

Про матеріал
На початку ХХ ст. світ був здивований модерністськими інноваціями митців-абстракціоністів, які відмовилися від реалістичності в живописі, проголосили втечу від буденності й внесли в художній простір ідеї нефігуративності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема 9-10 9 клас Василь Кандинський. Поперечна лінія Василь Кандинський Домінуюча дуга. Василь Кандинський. Козаки. Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. Піт Мондріан Буги-вуги на БродвеїЛабіринтами художньої абстракції

Номер слайду 2

Тема 9-10 9 клас Василь Кандинський. Поперечна лінія Василь Кандинський Домінуюча дуга. Василь Кандинський. Козаки. Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. На початку ХХ ст. світ був здивований модерністськими інноваціями митців-абстракціоністів, які відмовилися від реалістичності в живописі, проголосили втечу від буденності й внесли в художній простір ідеї нефігуративності. Вони вважали, що мистецтво само по собі є реальністю, тому завдання митця — не наслідувати дійсність, а конструювати її. Абстракціонізм свідомо відкинув художній образ. Це стало поворотним моментом для всієї історії мистецтва. Безпредметні композиції втілювали сміливість думки і фантазії художників, викликали вільні асоціації глядачів.

Номер слайду 3

Тема 9-10 9 клас Василь Кандинський. Поперечна лінія Василь Кандинський Домінуюча дуга. Василь Кандинський. Козаки. Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. Абстракціонізм виник одночасно в декількох європейських країнах. Його засновниками й натхненниками стали Василь Кандинський, Казимир Малевич, Піт Мондріан. Різних за поглядами художників єднала ідея необхідності розвитку художньої творчості у формах, властивих тільки мистецтву, тобто «звільнених» від копіювання реалій і спрямованих на передачу духовності.

Номер слайду 4

Тема 9-10 9 клас Василь Кандинський. Поперечна лінія Василь Кандинський Домінуюча дуга. Василь Кандинський. Козаки. Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. Лірико-емоційну (або психологічну) абстракцію репрезентує творчість видатного художника Василя Кандинського (1866-1944), якому притаманні прагнення до імпровізаційного виразу емоційних станів, орієнтація на експресію кольору, вільні форми й ритми. Лідер і теоретик абстракціонізму вважав головним у мистецтві його духовний зміст, а засобом його вираження — комбінації безпредметних форм. В. Кандинський тонко відчував виразність і символізм кольору. Він зазначав, що різні кольори викликають у глядача різні емоційні реакції. Червоний символізує мужність, білий — народження, а чорний — згасання життя. Лінії також стають своєрідними символами: горизонталь уособлює пасивне начало, вертикаль і діагональ, навпаки, — активне, енергійне. Для творчості В. Кандинського характерна синестезія, сприйняття кольорів як звукових стимулів.

Номер слайду 5

Василь Кандинський. Козаки. Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. У геометричній абстракції (або інтелектуальній, «холодній») художній простір створюють шляхом поєднання різних геометричних форм, кольорових площин, прямих і ламаних ліній. Ця течія абстракціонізму виросла з пошуків кубістів, які першими деформували натуру в пошуках «нової реальності». Вона мала такі розгалуження, як неопластицизм Піта Мондріана, орфізм Робера Делоне, супрематизм Казимира Малевича. Піт Мондріан. Буги-вуги на Бродвеї

Номер слайду 6

Василь Кандинський. Козаки. Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. Піт Мондріан. Буги-вуги на БродвеїСоня Терк-Делоне Ритм. Живопис нідерландського художника Піта Мондріана (1872-1944) — це осмислення гармонії світобудови в чітких структурах. Неопластицизм утверджував ясність і простоту геометричних форм, звільнених від природи. У прагненні «денатуралізувати» живопис П. Мондріан відмовляється від фігуративності в ім’я естетики абстракції або «мистецтва чистої пластики». Квадратні й прямокутні площини він тонує трьома основними кольорами — червоним, синім, жовтим та ахроматичними — білим і чорним. Такими лаконічними засобами виражена гармонія світобудови.

Номер слайду 7

Піт Мондріан. Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. Піт Мондріан. Буги-вуги на БродвеїСоня Терк-Делоне Ритм Робер Делон Висока португалка. Для характеристики абстрактного мистецтва Робера Делоне (18851941) поет, художник та критик Гійом Аполлінер віднайшов термін «орфізм». Поет, мабуть, намагався наголосити на музикальності малярства французького авангардиста, на ритмічності його оригінальних кольорових дисків. Термін закріпився стосовно стилю Р. Делоне і його дружини — Соні Терк-Делоне (1885-1979), яка була родом з України.

Номер слайду 8

Піт Мондріан. Буги-вуги на БродвеїСоня Терк-Делоне Ритм Робер Делон Висока португалка. Робер Делоне. Висока португалка. Володимир Баранов-Россіне. Автопортрет. Багатство палітри, нефігуративна геометрична пластика і «музикальність» ритміки — ось основні риси орфізму. Згодом художниця застосувала безпредметність і в декоративному мистецтві, дизайні одягу. Також вона цікавилася «синхронним живописом», співвіднесеним з музикою. Соня Терк-Делоне — перша жінка, яка мала персональну виставку в Луврі.

Номер слайду 9

Піт Мондріан. Буги-вуги на БродвеїСоня Терк-Делоне Ритм Робер Делон Висока португалка. Робер Делоне. Висока португалка. Володимир Баранов-Россіне. Автопортрет. Одним із послідовників орфізму став художник, скульптор і винахідник із України, вихованець Одеської художньої школи Володимир Баранов-Россіне (1888-1944). Експериментування в царині різних стилів і напрямів від імпресіонізму і кубізму до абстракціонізму сприяли пошуку власного живописного почерку. Згодом вони привели митця до новаторства у скульптурі й створення перших рухових композицій. Володимир Баранов-Россіне. Музичне капричіо

Номер слайду 10

Піт Мондріан. Буги-вуги на БродвеїСоня Терк-Делоне Ритм Робер Делон Висока португалка. Робер Делоне. Висока португалка. Володимир Баранов-Россіне. Автопортрет. Володимир Баранов-Россіне. Музичне капричіо. Д. З. Опрацювати тему уроку, письмово відповістина запитання. Поміркуйте, чи вдалося П. Мондріану в геометричній абстракції передати ритм. Чому, на вашу думку, він обрав саме таку назву? Як в абстрактній композиції передано рух, динаміку?Питання до теми

pptx
Додав(-ла)
Protserova Tatyana
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Презентації
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
5 листопада
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку