8 клас
Алгебра
Тема: Теорема Вієта.
Мета: ввести поняття зведеного квадратного рівняння; ввести теорему Вієта; формувати уміння застосовувати теорему при розв’язуванні квадратних рівнянь; розвивати аналітичне мислення; виховувати культуру математичного мовлення.
Хід уроку
Епіграф: «Вієт… будучи у віці взявся за математику за покликанням. Незважаючи на це, він став найвидатнішим математиком ХVІ століття».
Г.Сміт.
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевірка наявності домашнього завдання в зошитах.
Правильність виконання домашнього завдання перевіряємо шляхом запису відповідей на аркушах паперу.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Усне опитування.
(Два учні-консультанти перевіряють правильність відповідей учнів).
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
Спираючись на епіграф оголосити тему і мету уроку. Провести мотивацію діяльності.
V. Вивчення нового матеріалу.
Продовжимо роботу після невеличкого повідомлення про Франсуа Вієта – знаменитого французького математика, якого ще називають «батьком алгебри».
Знаменитий французький математик Франсуа Вієт народився в 1540 році у містечку Фонтеней (Франція). Його батьки були заможними людьми і завжди мріяли, щоб син став адвокатом. У 1559 році Франсуа закінчив юридичну школу і почав адвокатську діяльність. Вієт вів справи однієї дворянки і водночас навчав астрономії її дочку. У 1571р. Вієт приїжджає до Парижа, щоб серйозно зайнятися математикою. Розповідають, що нерідко, розв’язуючи якусь цікаву задачу, Франсуа забував навіть про їжу і просиджував за робочим столом кілька діб підряд.
Великою заслугою цього вченого було відкриття залежності між коренями і коефіцієнтами зведених квадратних рівнянь. Нам це відкриття відоме як теорема Вієта.
Помер Франсуа Вієт у віці 63 років у Парижі.
Поняття зведеного квадратного рівняння.
х2+вх+с=0, а=1
Теорема Вієта:
х1+х2= -в
х1х2=с
Доведення:
Помножимо і додамо формули стандартного знаходження коренів квадратного рівняння при а=0.
VІ. Формування вмінь.
З записаних квадратних рівнянь назвіть зведені.
х2+3х-40=0
10х2-1,5х+9=0
х2-9х+14=0
х2-3х-4=0
х2+6х+8=0
х2-9х-20=0
х2-5х-+6=0
7х2+13х-140=0
20х2-56х-4=0
Назвіть суму та добуток коренів рівнянь.
х2+3х-40=0
х2-9х+14=0
х2-3х-4=0
х2+6х+8=0
х2-9х-20=0
х2-5х-+6=0
Розв’яжіть рівняння.
Колективно:
х2+3х-40=0
х2-9х+14=0
х2-3х-4=0
Самостійно(3 учні до дошки):
х2+6х+8=0
х2-9х-20=0
х2-5х-+6=0
VII. Підсумок.
Кросворд.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
5 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
11 |
|
|
|
||||||||||
VIII. Домашнє завдання.