Повторення, систематизація та узагальнення знань учнів з теми «Чотирикутники»
Повторення теоретичних питань за допомогою таблиці та схеми
Чотирикутники
Паралелог- трапеції довільні
рами
Прямо- Ромби Рівно- Прямо- Довільні
кутники бічні кутні
Квадрати
Учні заповнюють пропуски в тексті в таблиці
Малюнки |
Завдання |
В С
А D АВСD- чотири- кутник |
Вершини____________________________________ Сторони_____________________________________ Протилежні вершини__________________________ Сусідні вершини_______________________________ Діагоналі______________________________________ Сусідні сторони_________________________________ Протилежні сторони____________________________-_ Периметр Р=…. |
В С О А D ABCD- парале- лограм |
Властивості … = СD; ВС=…..; В = …; …= …; Точка О – точка перетину діагоналей паралелограм: … = …; ВО = … . Ознаки 1. Якщо АО= ОС і … = …, то АВСD – паралелограм. 2. Якщо DC= …, DC … AD, то ABCD – паралелограм. 3. Якщо АВ = … , АD = … , то ABCD - паралелограм. 4. Якщо … = С, … = , то АВСD- паралелограм. |
В С
А D ABCD- прямокутник |
Властивості 1. Властивості паралелограма_______________________ 2.АС = … Ознаки 1. Якщо ABCD – паралелограм і А = … = … = …, то ABCD – прямокутник. 2.Якщо ABCD – паралелограм і А = …, то ABCD – прямокутник. 3.Якщо в паралелограмі BD = …,то ABCD – прямокутник. 4. Якщо в чотирикутнику А = В = С=…, то АВСD – прямокутник. |
В
О А С
D ABCD- ромб |
Властивості 1.Властивості паралелограма_______________________ 2. AC … BD; ABD = … ; ВСА = …. ; … = … ; … = … . Ознаки 1. Якщо АВСD – паралелограм і BD…AC, то ABCD – ромб. 2. Якщо ABCD- паралелограм і АС і BD є… його кутів, то ABCD – ромб. 3.Якщо ABCD – паралелограм і АВ = …, то ABCD – ромб. 4. Якщо ABCD- чотирикутник з рівними …, то ABCD … |
В С
А D
ABCD- квадрат |
Властивості 1. Усі сторони … 2. Усі кути … 3. Діагоналі …, перетинаються … 4. Діагоналі квадрата утворюють із його сторонами кути, рівні … Ознаки 1. Якщо ABCD – чотирикутник, у якого АВ = … = … =… і А = … = … = …, то ABCD - … . 2. Якщо ABCD – ромб і АС = BD , то ABCD - … 3. Якщо ABCD – прямокутник і АС … BD, то ABCD – квадрат. |
В С М N
A K D |
AD…BC , AB…CD , BK - … трапеції, МN - …трапеції, А + В = …+ … = …
|
B C
A D |
ABCD - … трапеція |
A B
C D |
ABCD - … трапеція |
B C
A E F D |
Якщо АD = a, BC = b (а>b), АВ = CD, BE AD , CF AD , то AE = FD= … AF = DE = … |
Якщо в трапеції кути при основі рівні,то____________________________________ Якщо в трапеції діагоналі рівні, то _________________________________________ Якщо діагоналі трапеції утворюють з основою рівні кути , то___________________ |
|
Зауваження. У задачах про трапеції найчастіше зустрічаються такі додаткові побудови: 1. Проведення діагоналей трапеції 2.Проведення висот трапеції 3. Проведення прямої, паралельної одній із сторін трапеції 4. Проведення через вершину трапеції прямої, паралельної одній із діагоналей 5..Продовження бічних сторін трапеції до перетину.
( (
( ( 1 2 3 4
5
|
|
B Чотирикутник ABCD є …
A C
D |
|
В АВС - вписаний в коло;
АОС - … кут О АВС = … А С
В С Чотирикутник ABCD є …
А D |