Підготувала:
Дюндева Юлія Олексіївна
класний керівник 8 – Б класу
НВК «Ліцей – школа №14»
м. Маріуполя, Донецької обл.
Теоретично – практична година «Перша допомога при кровотечах» в рамках загальношкільного дня Цивільного захисту.
Мета заняття:
Обладнання: комп’ютер, проектор, комп’ютери для організації роботи учнів у групах, плакат «Дерево», комплект карток «Викликаю швидку допомогу», буклети.
Хід заняття:
Доброго дня, шановні гості, учні. Сьогодні ми з вами зібралися для проведення теоретично-практичної години в рамках загально шкільного дня Цивільного захисту.
Зауважимо, що під цивільним захистом (обороною) розуміють систему заходів з підготовки та захисту населення, матеріальних та культурних цінностей від небезпеки, яка виникає під час військових дій або внаслідок цих дій, а також при виникненні надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру.
Серед основних задач, які розв’язує цивільний захист, - навчання населення засобам захисту та діям у НС мирного та воєнного часу.
Нажаль, ми мешкаємо на території, на якій такі дії можуть трапитися у будь який час. А відповідно, кожен із нас має знати як поводитися і що робити у разі виникнення таких ситуацій.
Насправді, тема Громадського захисту достатньо широка. Ми з вами сьогодні попрацюємо за одним напрямком. За яким саме визначите ви самостійно.
ЗАВДАННЯ 1 «Ребус» - учні отримують ребус, в якому зашифрована тема «Перша медична допомога» (робота у групах).
Ми зменшимо загальну тему й обмежимо її темою «Кровотеча. Види кровотечі. Перша допомога при кровотечі».
Мета нашого заняття: з’ясувати що таке кровотеча, які види кровотечі існують і що треба робити для того, щоб її зупинити. Також, ми практично навчимося накладати пов’язки для зупинки кровотечі. А допоможе нам із усім цим розібратися наш гість -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- .
Але перш ніж ми перейдемо до головної частини, я пропоную вам виконати ще одне завдання.
МЕТОД «ДЕРЕВО» - дітям роздають по два листочки різного кольору. На одному (зелений) діти пишуть чого вони чекають від заняття, а на другому (жовтий) – чого побоюються. Наприкінці заняття учні приклеюють свої листочки на дерево: зелені – очікування справдилися, жовтого – побоювання справдилися. За кольором отриманого дерева робимо висновки про результат заняття.
А зараз давайте пригадаємо що таке перша медична допомога – це найпростіші термінові заходи, необхідні для врятування життя та здоров’я потерпілих при пошкодженнях, надзвичайних випадках та гострих захворюваннях. Вона надається на місці ураження до прибуття медичних робітників або доставки потерпілого в лікувальний заклад.
До основних дій першої медичної допомоги належать:
Найчастіше для транспортування потерпілого ми викликаємо швидку допомогу. І це треба робити правильно. Давайте перевіримо чи знаєте ви як це робити саме правильно.
ЗАВДАННЯ 2 «Швидка допомога» (робота у групах) - учням на листках різного кольору запропоновані дії (що треба говорити), які треба виконати у разі виклику швидкої допомоги. Їх необхідно розташувати в порядку виконання.
Зазвичай, виклик швидкої допомоги відбувається у разі отримання травм.
ТРАВМИ – раптове, гостре порушення здоров'я людини з пошкодженням тканин і органів. Всі види травм можна поділити на дві групи: відкриті – які визивають кровотечу та закриті- травми, при яких шкіра та слизові оболонки не порушені (забої, вивихи, розтягнення). На першій групі зупинимося детальніше.
Виступ гостя (теоретично- практична частина). Наприклад, представник міської служби Червоного хреста розповість що таке кровотеча, які види кровотечі існують, яку допомогу і як треба надати потерпілому. Пропонуємо учням спробувати накласти пов’язки самостійно, працюючи у парах.
А зараз давайте перевіримо як ви засвоїли матеріал заняття.
ЗАВДАННЯ 3 «ТЕСТУВАННЯ» (робота у групах) - для перевірки засвоєння, отриманих учнями, знань пропоную кожній групі пройти on-lain тест.
МЕТОД «ДЕРЕВО» - учні приклеюють свої листочки на дерево: зелені – очікування справдилися, жовтого – побоювання справдилися. За кольором отриманого дерева робимо висновки про результат заняття.
Дякую за увагу!