Конспект уроку "Розвиток підлітка"

Про матеріал
Урок-тренінг "Розвиток підлітка" можна використати на уроці основ здоров'я у 8 класі. Тренінг сприяє згуртуванню учнів класу, створенню доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи.
Перегляд файлу

1

 

6 клас УРОК-ТРЕНІНГ «РОЗВИТОК ПІДЛІТКА»

1. Привітання. Вправа «Доброго ранку». Мета: створити доброзичливу атмосферу та умови для кращого пізнання учасниками одне одного. Вчитель пропонує презентувати себе за такою схемою: «Доброго ранку, мене звати... і я можу зробити ось так ...» (Учасники показують, що саме вони можуть зробити, наприклад: заспівати пісню, затанцювати, щось вигукнути, виконати якісь рухи тощо). Після кожної презентації учасникам необхідно разом вигукувати: «Молодець!»

2. Вправа «Правила». Мета: сприяти згуртуванню учнів класу, створенню доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи. Методом «мозкового штурму» учасники вносять свої пропозиції, потім виробляються загальні правила роботи: 1) мати позитивний настрій на роботу; 2) бути доброзичливим стосовно себе та інших; 3) бути активним; 4) говорити по черзі; 5) дотримуватися регламенту; 6) правило руки; 7) правило двох рук; 8) кожна думка має право на існування; 9) почуття гумору у життя! 10) слухати і чути.

 3. Визначення очікувань. Вправа «Піщаний годинник». Мета: допомогти учням визначитися з власними очікуваннями від тренінгу. Кожному учаснику заняття роздають по три кружечки, які символізують піщинки, і пропонують написати свої очікування стосовно тренінгу. Після цього кожен учасник зачитує свої очікування й наклеює їх у верхній частині пісочного годинника.

4. Робота в групах 1. Вправа «Визначення особистого розуміння поняття «здоров'я» та «здоровий спосіб життя» Мета: дати визначення понять здоров'я та здоровий спосіб життя, сприяти усвідомленню цих цінностей. Групу об‘єднуємо в 3 міні-групи. Усім групам дається завдання дати якомога повніше визначення поняття здоров'я та здоровий спосіб життя, а по закінченні роботі презентувати її результати. На представлення результатів кожній міні-групі дано 2 хв.

Далі учитель аналізує запропоновані визначення, за допомогою груп обирає найповніший та найвдаліший варіант.

5. Валеохвилинка «Австралійський дощ»

  •                   В Австралії здійнявся вітер (тремо  долоні)
  •                   Починає капати дощ (клацання пальцями)
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями)
  • А ось град – справжня буря (тупіт ногами)
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах)
  • Дощ стихає (плескання долонями)
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь)
  • Сонце усміхається (усмішка, руки догори, працюємо пальцями рук)

6.Міні-лекція

 Прислухайсь до мене, я – підліток!

Мета: ознайомити вчителів зі змінами, що відбуваються в період підліткового віку.

Стислий зміст повідомлення:

Підлітковий вік починається з 11 – 12 років і триває аж до 18. Це період бурхливих змін. В першу чергу це інтенсивний ріст. У цей період можуть спостерігатись такі явища, як: непропорційність частин тіла, видовженість фігури, певна не координованість рухів тощо.

Інколи у підлітків виникає так звана диспропорція розвитку, яка виникає через невідповідність між надмірно швидкими темпами росту тіла і дещо повільнішим розвитком дихальної та серцево-судинною систем. Це зумовлює стан тимчасового малокров’я і гіпоксії мозку. Може знаходити вияв у підвищеній втомлюваності, відчутті виснаженості, зниженні працездатності.

У таких випадках потрібно проконсультуватись у лікаря, аби виключити можливість виникнення більш складних хронічних хвороб.

Крім того підлітковий вік – вік інтенсивного статевого розвитку. Тому аби уберегти дитину від депресій, страхів, побоювань її потрібно підготувати до змін, що відбуваються з нею. Провести дружню розмову про перші менструації, полюції, ерекції.

Малоприємною візитною карткою цього віку є проблеми з шкірою.

Нажаль більшість хронічних хвороб виникають саме у підлітковому віці, тому цей період вимагає бережного і уважного ставлення до себе. Раціональне харчування, режим дня, помірне фізичне навантаження, профілактика чи вчасне лікування хвороб є обов’язковою умовою здоров’я підлітка.

Окрім фізичних змін відбуваються вагомі емоційно – психологічні зміни.

Пубертат (підлітковий вік) один з найскладніших і найвідповідальніших періодів становлення і розвитку психіки людини. Це вік допитливого розуму, тому потрібно постійно цікавитися куди саме спрямовує свою цікавість  дитина.

Під впливом залоз внутрішньої секреції збільшується збудження центральної нервової системи, тому підлітки дещо дратівливі, надмірно образливі, нестримані. Дівчатка підліткового віку спокійніші, ніж хлопчики, дисциплінованіші, відповідальніші, охоче виконують доручення вчителів, намагаються ствердити себе у колективі успіхами в навчанні і громадській роботі. Цим і пояснюється своєрідний матріархат в учнівському самоуправлінні та багатьох шкільних громадських організаціях.

Статевий розвиток пробуджує цікавість протилежною статтю, перше кохання тощо.

У підлітковому віці зростає значення дружби і міжособистісних стосунків у колективі однолітків, характерною є специфічна система взаємин з соціальним середовищем, що визначає напрям психічного розвитку підлітка. Тому потрібен обов’язковий контроль з боку батьків і педагагів компаній у яких проводить час дитина.

Підліток часто ставить собі запитання: Я – дитина, чи дорослий? і сам вирішує зарахувати себе до дорослих. Але обов’язковою умовою є визнання старшими його, як дорослого. В інакшому випадку може виникнути протест: неадекватна поведінка, епатажний зовнішній вигляд, вживання наркотиків тощо.

Існує 5 найпоширеніших стратегій, які обирають дорослі у стосунках з підлітками:

  •             Авторитарна стратегія – придушення у підлітка почуття дорослості будь-якими методами.
  •             Компромісна стратегія – шлях поступок або угод між підлітком та дорослим.
  •             Демократична стратегія – спілкування з підлітком на рівних.
  •             Стратегія нейтралізму – невтручання у справи підлітка: кожний живе власним життям.
  •             Полістратегічність – застосування різних стратегій залежно від ситуації.

Допомогти дитині подолати кризу підліткового періоду можна, якщо дорослі знають основні тенденції розвитку підлітка та психолого-педагогічні принципи впливу на нього.

7. Робота в групах

Мета: розглянути основні реакції підліткового віку. Позитивні і негативні результати

Працюючи в групах, вчителі на аркушах А3 зображають найпоширеніші реації підліткового віку, пояснюють позитивні та можливі негативні їх сторони. В кінці підводиться підсумок. (Додаток 1)

8. Практична робота. Визначення рівня фізичного розвитку підлітків. Мета: Стимулювати інтерес до фізичних вправ.

9. Гра з класом. Учні розділившись на групи, по черзі називають види активного відпочинку. Перемагає група, учасники якої згадали найбільше видів.

10. Домашнє завдання. Скласти для себе комплекс ранкової гімнастики.

11. Завершення тренінгу 1. У кого здійснилися очікування перенесіть кружечки в нижню частину піщаного годинника.

Вправа “Прощання”

Мета: в дружній атмосфері завершити тренінг

На завершення тренінгу вчителі на вирізаних сердечках записують подарунки і дарують їх своєму сусідові та діляться враженнями від тренінгу.

Додаток 1

Реакція емансипатії (незалежності)

Реакція групування з однолітками

Реакція захоплення (хобі- реакція)

Реакції, зумовлені сексуальними потягами

Реакції, зумовлені формуванням свідомості

 

docx
Додано
18 травня 2019
Переглядів
3409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку