Тереодори з Васюківки

Про матеріал
РМ №3. Всеволод Нестайко. Характеристика Яви та Павлуші Завгороднього за твором «Тореадори з Васюківки» Мета: удосконалювати навички учнів складати план для характеристики персонажа твору і висловлювати за ним власні думки; звернути увагу на призначення персонажа у творі, його зв’язок з іншими героями; розкривати риси його вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння школярів акумулювати здобуті знання під час відповідей-висновків, узагальнень, раціонально використовувати навчальний час, толерантно і аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру. Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

РМ №3. Всеволод Нестайко. Характеристика Яви та Павлуші Завгороднього за твором «Тореадори з Васюківки»

Мета: удосконалювати навички учнів складати план для

характеристики персонажа твору і висловлювати за ним власні думки; звернути увагу на призначення персонажа у творі, його зв’язок з іншими героями; розкривати риси його вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння школярів акумулювати здобуті знання під час відповідей-висновків, узагальнень, раціонально використовувати навчальний час, толерантно і аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організація початку уроку.

Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок, перевірка домашнього завдання.

Прийом “Мікрофон”.

- Які риси характеру ви цінуєте у своїх друзях? Чому? (діти записують риси на окремих стікерах та наклеюють на макет)

- Чим імпонують вам Павлуша і Ява герої твору В. Нестайка “Тореадори з Васюківки”?

ІІІ. Осмислення змісту, послідовності застосування способів виконання дій.

1. Робота в групах. Складання асоціативного куша.

1 група — образ Яви.

2 група — образ Павлуші.

https://ukrlit.net/lesson/6klas/6klas.files/image025.jpg

 

https://ukrlit.net/lesson/6klas/6klas.files/image025.jpg

 

 

2. Схема плану характеристики персонажа.

План

1. Зовнішність героя (вік, риси обличчя, одяг, рухи тощо).

2. Внутрішній світ героя:

а)ставлення до старших і до ровесників;

б)уподобання героя;

в)вчинки за різних обставин.

3. Ставлення інших героїв твору до персонажа.

4. Ставлення автора і читача до героя твору.

3. Колективне складання плану характеристики.

Зразок плану характеристика персонажів

1. Іван Рева та Павло Завгородній - друзі-п’ятикласники.

2. Пригода — невід’ємна частина життя хлопців.

3. Риси характеру:

а)доброта і чуйність;

б)справедливість:

в)винахідливість:

г)гумористи, бешкетники, здатні на вигадку;

д)зневажливе ставлення до навчання.

4. Розкриття поведінки героїв через їх вчинки та стосунки з оточуючими.

IV.Самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя. Складання учнями усної характеристики образів Яви і Павлуші за планам.

 

 

Зразок характеристика Яви і Павлуші

Головні персонажі повісті Ява Рень і Павлуша Завгородній звичайні школярі-підлітки, що мешкають у селищі Васюківка, бешкетники, фантазери та "зривщики дисципліни”.

Звідки таке незвичне ім’я — Ява? То він сам себе так назвав, коли йому було лише півтора року. Чи то воно, пискля мале, хотіло сказати: “Я — Ваня”, а вийшло “Ява”..., але причепилося оте “Ява” до нього, як реп’ях до собачого хвоста.

У Івана руде скуйовджене волосся, а обличчя хлопця рясно вкрите веснянками. Ява Рень — енергійний і відчайдушний хлопець. Зазвичай саме він є ініціатором різноманітних вигадок: то метро під Васюківкою прокласти, то влаштувати бій биків, то організувати шкільний театр. Але хлопець здатний не тільки на бешкет: коли сталася прикра подія зі щеням у колодязі, то він безстрашно спустився на дно криниці, аби врятувати цуцика.

Павлуша Завгородній — найкращий друг Яви. Це більш врівноважений і спокійний хлопець. Він захоплюється малюванням і мріє стати льотчиком, але не менше за Яву полюбляє різноманітні пригоди й таємниці.

Васюківські “тореадори” завжди мають благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, іноді потрапляють у прикрі ситуації. Нерозлучні друзі, обмірковуючи вчинки, вміють усвідомити помилки й намагаються їх не повторювати, хоча відразу ж вигадують і здійснюють нову “авантюру”.

V.Звіт учнів про роботу.

Виступи учнів зі складеними характеристиками.

VІ.Підбиття підсумків уроку.

Стратегія “Мікрофон”.

Яка характеристика була найповнішою, найбільш зв’язною?

VІІ.Повідомлення домашнього завдання.

Використовуючи цитати твору, вміти зв'язно характеризувати образи Яви і Павлуші.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
13263
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку