Тероризм - глобальна проблема сучасного світу

Про матеріал
1. Вивчити правила поведінки під час теракту. 2. Показати страшне «обличчя» тероризму і жахливі наслідки цього явища. 3. Вироблення вміння робити висновки.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Маріупольська

загальноосвітня школа I-III ступенів № 58

Маріупольської міської ради Донецької області»

 

Сценарій заходу

тема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\images (1).jpg 

 

 

C:\Users\User\Desktop\images (3).jpg 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\images (18).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: В.В. Бріскіна, учитель фізичної культури  ЗОШ № 58,

                         кваліфікаційна категорія « Спеціаліст вищої категорії».

 

 

Маріуполь, 19.04.2019.

 

 

Сценарій заходу

тема: «Тероризм – глобальна проблема сучасного світу».

   Мета: 

- формувати в учнів уявлення про тероризм; виховати протест проти насильства; акцентувати увагу учнів на необхідності прояву пильності з метою профілактики скоєння терористичних актів;
- ознайомити учнів з основними правилами поведінки в умовах теракту;
- формувати суспільну свідомість і громадянську позицію підростаючого покоління.

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих.

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих.

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих.

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих.

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

Воспитание ответственного отношения к своей жизни и жизни

окружающих

   Задачі:

  1. Вивчити правила поведінки під час теракту.
  2. Показати страшне «обличчя» тероризму і жахливі наслідки цього явища.
  3. Вироблення вміння робити висновки.

1. Как с латинского переводится слово «террор»?(Страх,ужас)

2. Каким бизнесом занимаются террористы, кроме совершения

терактов?(Торговля оружием, наркотиками).

3. Метод террора, который не несет материальных и человеческих жертв, а

имеет своей целью массовое устрашение?(Угроза осуществления теракта

через СМИ)

4. Что необходимо делать при звуках стрельбы?(Лечь на пол).

5. Когда лучше подать сигнал, что Вы находитесь под завалом?

 

Хід заходу

Перший ведучий:  Добрий день! Наш захід, в якому беруть участь учні 8, 9 і 11 класів, присвячений явищу, яке сьогодні являє собою загрозу всій світовій спільноті. Це - тероризм.

Отже, ми починаємо!

Тероризм в сучасному світі у всіх його проявах перетворився в одну з найболючіших проблем для світового співтовариства. Терористичні дії тягнуть за собою масові жертви серед цивільного населення, значні руйнування культурних і матеріальних об'єктів, породжують ненависть і недовіру між національними групами. Тероризм став способом вирішення політичних, національних і релігійних проблем. Теракти відносяться до тих видів злочинів, жертвами яких стають люди, які не мають ніякого відношення до виникаючих міжнародних конфліктів. Масштаб і жорстокість сучасного тероризму вимагає адекватних засобів боротьби з ним на міжнародному рівні із застосуванням спеціальних військово-силових операцій і нових правових методик.

 

Що це таке?

Отже, що таке тероризм? Звідки походить це слово? Що в собі несе? І як себе вести в ситуаціях, пов'язаних з проявом тероризму? Це питання, на які ми постараємося дати відповіді.

Тероризм - це тяжкий злочин, коли організована група людей прагне досягти своєї мети шляхом насильства. Терористи захоплюють заручників, організовують вибухи в багатолюдних місцях, використовують зброю. Часто жертвами тероризму стають невинні люди, в тому числі і діти. Терористи можуть нанести удар по приватному або державному майну, по важливих інфраструктурах та системам життєзабезпечення. Мета злочинців - домогтися бажаного для них розвитку подій, як правило, це дестабілізація обстановки в країні, організація переворотів, розпалювання воєн, захоплення територій, отримання поступок від діючої влади та інше.

 

Умови появи тероризму. Важлива особливість світового тероризму полягає в тому, що обов'язковою умовою для здійснення злочинного акту є залучення до нього максимальної уваги світової спільноти. Головна мета кожного резонансного злочину - поширення якомога більшої інформації про нього. Маловідомий або засекречений теракт втрачає будь-який сенс.
Максимальне поширення інформації про скоєний акт тероризму необхідне злочинцям для зміни настрою в суспільстві, адже масові вбивства потужно впливають на психологію мас. Організації, які здійснюють нелюдяні злочини, демонструють свою силу і можливості, заявляючи, що заради досягнення своєї мети вони готові йти до кінця. При цьому бандити жертвують не тільки життями безвинних людей, а й своїми життями, показуючи, що в суспільстві існує сила, яка ні за яких обставин не змириться з існуючим порядком речей і не зупиниться ні перед чим.

 

Різновиди тероризму

Залежно від особливостей діяльності злочинців теракти поділяються на види і класи:

  1. Індивідуальний тероризм, коли злочинець діє самостійно. Але в сучасному світі терористи рідко діють без підтримки організації.
  2. Колективна терористична діяльність планується і здійснюється великими організаціями. У наш час найчастіше зустрічається саме колективний тероризм.

 

Також розрізняють релігійний тероризм, пов'язаний із боротьбою прихильників різних конфесій або з прагненням змінити владу зі світської на релігійну; національний тероризм, який переслідує сепаратистські цілі; соціально-ідеологічний тероризм, направалений на зміну політичного та економічного курсу країни; політичний тероризм виявляється, коли суспільство переживає глибоку кризу. Крім цього, тероризм класифікується ще й на такі самостійні види: внутрішньодержавний; міжнародний; за територіальною ознакою; в залежності від злочинної мотивації.

 

Методи терористів

З урахуванням способу досягнення поставлених терористами цілей і завдань виділяються чотири групи методів: методи організаційного характеру; методи фізичного, матеріального і психологічного впливу. Ці методи найрізноманітніші. Вибухи важливих державних або військових будівель, транспортних вузлів, житлових будинків, театрів, ресторанів. Викрадення державних діячів, журналістів, високопоставлених військових. Основна мета викрадення людей - це шантаж з метою обміну на спільників. Політичні вбивства чиновників високого рангу, співробітників поліції, військових. Захоплення будівель, в яких знаходиться велика кількість людей, захоплення літаків, кораблів, автобусів із заручниками, яких погрожують убити. Після таких терактів злочинці нав'язують свої умови в переговорах із владними структурами. Не гребують терористи і пограбуванням банків, магазинів, приватних будинків; викраденням людей з метою викупу; побиттям і знущаннями над людьми, що підсилює психологічний тиск на них. Терористами використовується і біологічна зброя, і різноманітні отрути, і радіоактивні елементи.

Арсенал методів терористів постійно розширюється. З недавніх пір набирає силу комп'ютерний тероризм. Влада повинна бути готовою до того, що будь-які технічно складні об'єкти і сховища можуть стати об'єктом терактів. 

 

Другий ведучий:         Як же не стати жертвою теракту?

Зараз ми познайомимося з основними правилами поведінки в умовах загрози терористичних актів. Терористи вибирають для атак відомі та помітні цілі, наприклад, великі міста, міжнародні аеропорти, місця проведення великих міжнародних заходів, міжнародні курорти тощо. Обов'язковою умовою здійснення атаки є можливість уникнути пильної уваги правоохоронних структур - наприклад, огляду до і після здійснення теракту. Будьте уважні перебуваючи в подібних місцях.

Візьміть за правило завжди уточнювати, де знаходяться резервні виходи з приміщень. Заздалегідь подумайте, як ви будете залишати будівлю, якщо в ньому відбудеться НП. Ніколи не намагайтеся вибратися з палаючої будівлі в ліфті. По-перше, механізм ліфта може бути пошкоджений. По-друге, перелякані люди зазвичай біжать до ліфтів. Ліфти не розраховані на перевезення великої кількості пасажирів - тому дорогоцінні хвилини, необхідні для порятунку, можуть бути втрачені.

У залах очікування аеропортів, вокзалів тощо намагайтеся розташовуватися подалі від тендітних і важких конструкцій. У разі вибуху вони можуть впасти або розлетітися на дрібні шматочки у вигляді осколків. Як правило, саме вони є факторами вторинного ураження і більшості поранень.

Будьте особливо уважні під час подорожей. Звертайте увагу на підозрілі деталі і дрібниці - краще повідомити про них співробітників правоохоронних органів. Ніколи не приймайте пакети, речі і посилки для передачі від незнайомців і ніколи не залишайте свій багаж без нагляду.

Якщо ви випадково опинилися в заручниках, знайте: ви не одні. Пам'ятайте, що досвідчені люди вже поспішають вам на допомогу. Не намагайтеся втекти, вирватися самостійно - терористи можуть відреагувати агресивно. Постарайтеся заспокоїтися і чекати звільнення.   

 

Третій ведучий.  Що робити, якщо ви опинилися в заручниках?
 

1. Не виділяйтеся і не чиніть опір.
2. Не намагайтеся бігти.
3. Не виявляйте опору.
4. Як можна швидше постарайтеся взяти себе в руки, всіма силами придушити в собі паніку і, на скільки це можливо, заспокоїтися.
5. Ні в якому разі не допускайте дій, які можуть провокувати нападників до застосування зброї і привести до людських жертв.
6. Економте і підтримуйте сили.
7. Менше рухайтеся.
8. Постійно нагадуйте собі, що ваша мета - залишитися в живих.
9. Пам'ятайте, що для вашого звільнення робиться все необхідне і можливе.

 

 Якщо раптом почнеться стрілянина, що робити?  

Людину, що випадково потрапила під обстріл, зазвичай охоплює паніка і страх. Як правило, вона не знає, що робити. У неї з'являється непереборне бажання втекти від небезпеки. В таких ситуаціях не можна баритися, а потрібно відразу зробити певні дії. Треба озирнутися, щоб знайти укриття (канаву, кут будівлі або будь-яке капітальне спорудження). У будинку ні в якому разі не підходьте до вікна, найкраще сховатися там, де немає вікон (ванна, туалет).

 

Другий ведучий: 

 

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:

ЧУЖИМ НЕ МОЖНА ВІДКРИВАТИ ДВЕРІ, З чужими НІ ПРО ЩО РОЗМОВЛЯТИ (МОЖНА ЛИШЕ ВІДПОВІСТИ НА ПИТАННЯ)

ЕЗ ДОЗВОЛУ БАТЬКІВ ВІД ЧУЖИХ НЕ МОЖНА ПРИЙМАТИ ПОДАРУНКИ

НЕ МОЖНА ВИКОНУВАТИ ПРОХАННЯ ЧУЖИХ І передавати будь-кому ЇХ РЕЧІ

З чужими НЕ МОЖНА НІКУДИ ЙТИ, СІДАТИ В АВТОМОБІЛЬ, АВТОБУС

НЕ МОЖНА БРАТИ І ПРИНОСИТИ ДОДОМУ ЗНАЙДЕНІ НА ВУЛИЦІ ЧУЖІ РЕЧІ.

У школі:

Необхідно звертати увагу на появу  НЕЗНАЙОМИХ ЛЮДЕЙ, якщо вони:

- поводяться знервовано (метушаться), намагаються, щоб їх не помітили (відвертаються від        людей) і не почули (замовкають при появі людей);

- випитують у школярів щодо режиму роботи школи та її охорони, не звертаючись до дирекції та вчителів;

- намагаються непомітно і швидко проникнути в будівлю школи, користуючись відволіканням охорони;

- щось приховано проносять на територію школи через паркан і «чорний» хід або вносять до підвалу;

- намагаються непомітно для оточуючих фотографувати будівлю і територію школи (через дерева, з автомобіля);

- щось закопують або ховають біля стіни будівлі школи.

 

Біля будинку і в будинку необхідно звертати увагу:

 

На незнайомих людей, які:

- намагаються проникнути в підвал або на горище, збиваючи замки;

- намагаються непомітно пронести в підвал важкі мішки або ящики;

- залишають в під'їздах будь-які предмети (сумки, ящики, мішки, валізи) і йдуть, залишаючи їх без нагляду;

- проникають в будинок через кватирку або розбите вікно квартири;

- помічені при виламуванні дверей в одній з квартир будинку;

- насильно саджають когось в автомобіль.

 

У ТРАНСПОРТІ:

Звертайте увагу

- на людей, які копаються під автобусом або вагоном електрички, якщо це не водій або ремонтний працівник;

- на людей, які залишають будь-які речі на сидінні або підлозі автобуса, електрички і виходять з салону (вагона);

 - на будь-які речі, залишені в автобусі, електричці;

- на обривки ізоляційної стрічки, скотча, дроту, промасленого паперу поруч з автомобілем, автобусом;

- на предмети, що видніються під днищем автомобіля, автобуса, звисаючий дріт, ізоляційну стрічку, скотч.

 

При виявленні ознак підготовки терористичного акту необхідно, в залежності від ситуації, зробити наступне:

  1. Якщо Ви перебуваєте в школі: розповісти про них класному керівнику або іншому педагогу (завучу, директору).
  2. Якщо Ви на вулиці: зателефонувати батькам і розповісти про свої підозри. У тому випадку, коли телефони батьків не відповідають, зателефонувати в поліцію по телефону 101.
  3. Якщо Ви їдете або збираєтеся їхати на автобусі, електричці: розкажіть про свої підозри водієві або провіднику.

 

ІІ ЧАСТИНА – практична

 

Третій  ведучий:  вашій увазі пропонується домашнє завдання кожного класу:

8 клас –   ситуація на дитячому майданчику біля школи;

9 клас –  ситуація на природі;

11 клас ситуація в супермаркеті.

 

Другий ведучий:  А зараз, ми з вами вирішимо завдання по виходу з "ситуацій" (питання учням)

 

 

8 клас

  1. Як поводитися, якщо ви потрапили в складну ситуацію і опинилися в заручниках (ваші дії?)
  2. Як ви будете залишати будівлю, якщо в ньому відбудеться НП (ваші дії?)           
  3. Що таке громадянська пильність? (Відповіді: наприклад, залишений кимось підозрілий предмет - пакет, коробка, чемодан і т. д.)

 

  1. клас
  1. Які дії необхідно застосувати при виявленні підозрілих предметів? (Відповіді: не чіпати, не розкривати, зафіксувати час, довести до відома адміністрації, дочекатися прибуття міліції.)
  2. Якщо ви почули постріли, перебуваючи вдома, ваші перші дії? (Відповіді: не заходити в кімнату, з боку якої чуються постріли, не стояти біля вікна, повідомити по телефону).
  3.  Якщо вам надійшла загроза по телефону, вам необхідно ... (відповіді: запам'ятати розмову, оцінити вік мовця, темп мови, голос, зафіксувати час, звернутися після дзвінка до правоохоронних органів).

 

11клас

 

  1. Якщо поруч прогримів вибух, ваші дії? (Відповіді: впасти на підлогу, переконатися в тому, що не отримав серйозних ран, озирнутися, постаратися, по можливості надати першу медичну допомогу, виконувати всі розпорядження рятувальників).
  2. У недільний день на міському ринку ви побачили дитячу коляску, у якої не було господаря, але вона була не порожня, в ній лежали якісь предмети, накриті дитячим ковдрою. (Ваші дії?)
  3. Якщо ви почули постріли, перебуваючи вдома, ваші дії?
     

Заключна частина уроку.
Підбиття підсумків:

Перший ведучий: Який висновок можна зробити з нашого заходу?

Ми дізналися, що тероризм обумовлений суспільними протиріччями. Вони чинять негативний вплив на всі сторони суспільного життя. Найважливішою передумовою ефективної боротьби з тероризмом поряд із заходами правоохоронних органів і спецслужб, є вміння громадян протистояти терактам, правильно себе вести в умовах цієї небезпеки.

Другий ведучий: Сьогодні ми з вами вивчили безпечну поведінку під час захоплення заручників, яка дозволяє зберегти здоров'я і життя. Потрібно бути готовим до таких ситуацій, щоб ця біда не застала нас зненацька.

Спасибі, діти, за участь!

Сайти:

  1. https://открытый урок./статьи/511722/
  2. https://nsportal.ru
  3. http://porogoosh.edusite.ru/p189aa1.html

 

Ситуація в супермаркеті (11 клас)

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\1. IMG_4136.JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\2. .JPG 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\2а .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\2г.  .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\3. . IMG_4143.JPG 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\3а .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\4а .JPG 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\4. IMG_4134.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ситуація на дитячому майданчику біля школи (8 клас)

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\6а. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\6. .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\7. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\7а.  (2).JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\7а.  (3).JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\8. .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\8б. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\9.а  .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\11. IMG_4107.JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\10. .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\12. IMG_4109.JPG 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\11а. .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\13. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\14. .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\15. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\16. .JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підбиття підсумків

D:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\19. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\20а . .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\20. .JPGD:\Терроризм 8,9,11класы 19.04.2019\18. .JPG 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
1 серпня 2019
Переглядів
810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку