Тест (11 клас.Матеріал 5-11 класу)

Про матеріал

Тестові завдання з української мови для 11 класу допоможуть перевірити, як учні засвоїли матеріал (5-11 кл) , виявити проблемні теми. Завдання вчитель може використовувати під час проведення уроків для навчального тестування, тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час

Перегляд файлу

Контрольна робота №4

11 клас

1 варіант

1. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А зв..язок, ател..є, від..їхати  Б зап..ястя, грав..юра. в..юн

 В пір.їна, хлоп..я, черв..як Г дит..ясла, м..який, цв..ях

2.Помилково вжито слово в рядку

Авинайняв квартиру в центрі  Бзапросив до вітальні  

Врозповів про відрядження  Гприїхав вісім років назад

3.Спільнокореневим до слова міняти є

Азамінувати  Бнерозмінний  ВМіноборони  Гміндобриво

4.На другий склад падає наголос у слові

Акотрий Бкілометр  Водинадцять  Гпривезти

5.Правильно поєднано іменник з числівником у рядку

Адва кошеня Бтри мільйона  Ввісім кілограм Гчотири лимони

6.Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні

АБільшість учасників конференції прибули пізніше. БВасиль з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю.

ВНа галявині росло дванадцять молодих берізок. ГООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту.

7.  Позначте речення, що потребує редагування:

А Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.

Б Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією. В Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.

Г Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.

Д За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.

8. Поширеним є речення

А Три верби схилилися. Б Сіно було свіже, зелене, пахуче.

В Інститут перейменовано Г Час минає.  Д Хлопці накивали п’ятами.

9.   Усі слова з нульовим закінченням у рядку

А вересень, принтер, метро  Б узвар, прилад, пюре

В автомобіль, березень, корабель Г корінь, ключ, ліворуч Д деталь, олівець, навпростець

10. Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

А Дійсність справді скидалась на гарну світлу казку, де зима справляла свято першого снігу.

Б Сходила така темна хмара, що на її тлі розпливалося чорне галуззя ще не повитих листом акацій.

В У райському саду ніколи не в'януть квіти і не втихають співи, бо там усе вічне — і радість, і світло, і життя.

Г Дуже обережно ми спускаємося в стару-престару балку, що залита густим-прегустим туманом.

Д А на схилі дня, коли заходить сонце, так гарно слухати величну симфонію останніх днів літа.

11.   Обставину виділено в реченні

 А Робити добро — почесно.    Б Стрижку наголо називають солдатською.

В Брат пішов на стадіон тренуватися.  Г Хлопці з Ужгорода перемогли нас.

Д Ніколи не кажи «ніколи».

12.Синонімічний ряд читати молитву, прописати іжицю, милити чуба, брати в шори позначає поняття

Анеславити  Бпринижувати  Вдошкуляти  Гобмовляти  Дкартати

13.Літеру с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

Апере..кочити, ..формувати, ..питати  Ббе..коштовний, ..казати, ..керований

В..плетений, ..фотографувати, ..шити  Гне..терпний, ..тягнути, ро..тлумачити

Д..фальшувати, бе..смертя, ..хвалити

14.  Вставними  ніколи не бувають всі слова у рядку:

А звичайно, зрозуміло, напевне, правда, безперечно;  Б мабуть, можливо, здається, може, може бути;

В навіть, майже, принаймні, все-таки, мовби, нібито; 

Г навпаки, по-перше, по-друге, нарешті, насамперед, виявляється;

Д здається, зрозуміло, , по-друге, правда, безперечно;

15.Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

Абалас..ний, піз..ній, міжоблас..ний  Бгіган..ський, щас..ливий, заздріс..но

Вбуревіс..ник, форпос..ний, радіс..но  Гсер..це, щотиж..невик, шіс..надцять

Дчес..но, корис..ливий, шелес..нути

16.Без м'якого знака на місці пропуску треба писати всі слова рядка

Амен..ший, Марин..чин, брин..чати, ц..вях  Бкін..чик, воротар.., дзелен..чати, інтер..єр

Всер..йозний, чотир..ма, нен..чин, доповід..дю  Гкорін..ці, куз..ня, с..вітловий, дівчинон..ці

Дшіст..десят, Поділ..ля, сен..йор, облич..

17. З’ясуйте, у яких реченнях є відокремлені додатки.

А Ні птиць, ні людей біля ясної зірки в високості (А. Малишко).

Б У мені, як в Дніпрі, каламуттю життя Бунтівничі пороги потоплено, Та розіб’ється всякий Об них корабель, Що до тебе пливтиме із кривдою! (В. Чабаненко).

В Після Переяславської ради і створення української держави — Гетьманщини, Запорізька Січ зберігала в її межах автономію, підлягала безпосередньо царському уряду, хоч і була частиною України, а також залишалась носієм державності. Запорізька Січ протягом кількох десятиріч впливала на суспільно-політичне життя всієї України (За О. Апанович).

Г Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна (О. Донченко).

18.Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка

Аверф, паралель, подорож, мазь  Бпам’ять, сіль, велич, лазур

Ввуаль, буденність, суміш, папороть  Гкров, заметіль, емаль, світлотінь

Дмагістраль, ціль, мігрень, мідь

19.Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку

Азгадати між іншим/принагідно згадати Бупродовж місяця/на протязі місяця

Вдотепер не з’ясовано/досі не з’ясовано Гнасамперед знати/передусім знати

Дзнайти без зволікань/знайти негайно

20.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

АЩе великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

БКінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

ВНа оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

ГЖенеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

ДДівчина ступає на палубу, і літній слуга вслід їй виносить велику клітку з пернатим красенем – вінценосним журавлем.

21.Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини «Люблю я теплі травневі вечори…» додати фрагмент рядка

А… але не терплю холодних листопадових.  Б… зі щебетанням птахів у нашому саду.

В… тоді так мріється про щось небуденне.  Г… напоєні пахощами яблуневого цвіту.

Д… хоча й червневі мають свої принади.

22.Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку

АБерести й клени стоять обабіч вулиці, підпираючи високу баню неба.

БНезважаючи на ранню весну, надворі вже зранку душно й жарко.

ВЯсний місяць зблід, засоромившись зірки та червоного ранку.

ГСонце, щойно викотившись, тихо пливло понад зеленими плавнями.

ДОстанні промені, попри всі спроби зачепитися за обрій, знесилено зникали.

23. Означено-особове речення

А Не страшні для мене вітри.     Б При вузлі залізниці його зігнали з потяга.  

В Умивай же біле личко дрібними сльозами.  Г Ще з юних літ мені відкрилась правда.

Д Всі шляхи позамітало в полі 

24.Знайдіть українські відповідники іншомовним словам.

Іншомовне слово

1абориген

2агресор

3асистент

4адвокат

 

Українське слово

Атуземець

Бзагарбник

Впопередник

Гпомічник

Дзахисник

25.Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

На полях, (1)що розстилалися (2)обабіч дороги, чулися невиразні шерехи: (3)то тріск сухого бур’яну, то причаяне (4)шарудіння.

Аіменник  Бзайменник  Вприслівник  Гприйменник  Дсполучник

26.З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.

Член речення

1підмет

2присудок

3додаток

4означення

 

Приклад

АЗабування вичищає авгієві стайні пам'яті.

БХвилина - це наче й мало.

ВГлечики з глини прикрашали невеликий мисник.

ГАндрій раптом зупинився подумати.

ДВибиватися в люди - справа зовсім не проста.

27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире.

1тире при відокремленому означенні

2тире в складносурядному реченні

3тире при однорідних членах речення

4тире між підметом і присудком

 

Приклад

АЯ усміхнусь – і все навкруг сміється.

БПечаль пече – гаряча і нестримна.

ВДля гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

ГНепереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

ДНа річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.

28.Доберіть приклад до кожного виду складного речення.

Вид складного речення

1складносурядне

2складнопідрядне

3безсполучникове

4зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком

Приклад

АБуря втрамбовувала сніг, іти було набагато легше.

БУ грудях несвідомо й непомітно заповнювало всі кутки прекрасне.

ВОсь і річка, що має чотири броди, ось і принишкле село з корогвами тополь.

ГНа хуторі повільно вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць.

ДДогоряє липневий день, палахкотить на білих стінах собору, що вигнався в небо

 


Контрольна робота №4

11 клас

2 варіант

1. Неправильно побудовано речення

А Я люблю і пишаюся своїм рідним краєм.  Б Дарувати усмішку ближньому завжди приємно.

В Залитий сонцем степ зустрічає вечір.   Г Треба вміти визнавати свої помилки.

2.Помилково вжито слово в рядку

Аповиключайте всі електроприлади у квартирі  Бнамагайтеся швидко відповісти на запитання

Вперевірте банківський рахунок наступного дня Гзапропонуйте гостям чай, каву й тістечка

3.Спільнокореневим до слова голий є

Аголограма Бпоголити Впоголів’я Гголкіпер

4..Непоширеним є речення

А Ліс іще дрімає…   Б Були падіння, злети, поразки та перемоги. 

В Сьогодні сонячно.  Г Мені сумно.  Д У вас затишно.

5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Ще великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

Б Кінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

В На оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

ГЖенеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

Д Дівчина ступає на палубу, і літній слуга вслід їй виносить велику клітку з пернатим красенем – вінценосним журавлем.

6.Граматично правильно утворено словосполучення

Апробачте мене Бкотра година  Вдякую вас Гхворіти грипом

7.Яке речення є складним?

А Кожушок на ялинці геть свіжий і, ще недавно чорний од літнього тепла, тепер посвітлів.

Б Тут кожен камінь пише заповіт і кожна гілка шле адреси літу.

В Там, на рівному березі невеликої повноводної річки Почайни, видалося чимале селище.

Г Зашуміла вода на низині, шукаючи виходу.

Д Хмарки, наче з легкої бавовни, швидко миготіли над землею.

8.Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні

А Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків. (Гр. Тютюнник)

Б Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво. (Є. Гуцало)

В Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою. (А. Кащенко)

Г Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин. (Є. Гуцало)

Д І амфори прикопані в землі тримали довго вина прохолодні. (Л. Костенко)

9.Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Тікай, Марічко... не бійся душко... твій ворог танцює» — співала флояра.

Б «Се він про Марічку, — з ляком подумав Іван. — Ось чого вона зникла!..»

В Палагна... сердито обізвалася до мольфара — «Чого вилупив баньки? Не видів?»

Г «Що ж, іди, Іванку, — покірно обзивалась Марічка, — Така нам доля судилась...»

Д «Бувай здорова, Ковальова!», — щипав її Іван і пускавсь доганяти...

10 .За алфавітом записано слова в рядку

А замисел, заметений, занести, запросити  Б контора, концерт, копіювати, копанка

В летіти, літати, люстерко, лютневий   Г мантія, марш, маска, майстерня

11.Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

А[..]еатральний, турис[..]ський, лауреа[..] Бкаш[..]ан, [..]вірний, боро[..]ьба

Вжуря[..]ься, зіпсу[..]ий, [..]ихенький  Гфакульта[..]ив, моло[..]ьба, субо[..]а

Длісниц[..]во, розпи[..]ати, [..]ретій

12.Обидва фразеологізми мають значення «красивий, вродливий» у рядку

Ахоч оком світи, хоч з лиця воду пий  Бяк з воску зліплений, хоч у рамці вправ

Вхоч картину малюй, хоч за раму клади Гне відривати очей, приховувати зір

Дперемінитися на лиці, показати товар лицем

13.М’який знак на місці крапок НЕ ТРЕБА писати в усіх словах рядка

Абагрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят Бвагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик

Вхустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин Грусал..чин, спитаєш.., нен..чин Драдіст..ю, лан..цюг, різ..бяр

14.Подвоєні літери треба писати на місці пропусків у всіх словах рядка

Амас..а, Гол..андія, барок..о БТал..ін.., ван..а, телеграм..а ВАс..ирія, брут..о, бравіс..имо

Гір..еальний, Ахіл..ес, тон..а ДЖан..а, марок..анець, клас..

15.Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А..каламутити, ..тесаний, ..ціплені Б..пекти, ..фальсифіковані, ..шивати

В..калічений, ..хрещений, ..сушений Г..пасувати, ..формований, ..трясти

Д..хотіти, ..турбований, ..читування

16. Прийменник у на місці обох пропусків слід уживати в рядку

А зустрінемося ... вівторок, купити ... магазині  Б ікона ... рушниках, побувати ... Свердловську

В яблуня ... цвіту, приведення ... відповідність  Г занурити ... воду, повернутися ... понеділок

Д описати ... повісті,... давно забутій історії

17.Неправильно поєднано числівник з іменником у рядку

Ачотири вікна  Бпівтора гектара Всто два кілометра Годна друга центнера

Дп’ять десятих мікрона

18.Літеру и треба писати в усіх прикметникових закінченнях чоловічого роду в рядку

Аусесвітн..й, галицьк..й, творч..й Бтоненьк..й, мавпяч..й, освітн..й

Влетюч..й, ширш..й, продажн..й Гчоловіч..й, товщ..й, порожн..й    Ддовколишн..й, вогк..й, дочірн..й

19.. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку

А Григорійовий, Григорівна   Б Сергійович, Сергіївна

В Юрійович, Юріївна    Г Лукович, Луківна   Д Ілліч, Іллівна

20Слово здавалося є вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено)

АУсе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

ББагатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь – звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.

ВКущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.

ГШирокі промені вдарялись об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

ДУже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.

21.Граматичну помилку допущено в реченні

АЧому турист, оплативши квитки, не може їх роздрукувати? 

ББронюючи номер у готелі, я можу поговорити з менеджером?

ВПобувавши в різних країнах, де вам сподобалося найбільше?

ГЯк він може подорожувати, не маючи навіть паспорта?

ДЗагубивши ключ, ви відразу звернулися до адміністратора?

22.Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче …» додати

А… мов пізньої похмурої осені. Б… бо сильний вітер їх щодуху підганяв.

В… неначе накочувалися величезні хвилі. Г… так що треба очікувати грозу.Д… щоб пролитися рясним дощем.

23. Складносурядне речення утвориться, якщо до частини «Сонце піднялося високо...» додати

А і заховалося за хмари.   Б освітивши весь простір.  В а все одно якось холодно.

 Г вітер поволі почав стихати.  Д щоб зігріти всю нашу землю.

24.Доберіть синонім до кожного прикметника.

Прикметник

1сердечний

2сердешний

3розпачливий

4ретельний

 

Синонім

Аневтішний

Блицемірний

Встаранний

Гщирий

Дбідолашний

25.З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Щасливий (1)той, хто знайшов мудрість, хто розум придбав, (2)бо таке (3)придбанняліпше від придбання срібла, і (4)понад золото такий прибуток.

Аіменник Бприкметник  Взайменник  Гприйменник  Дсполучник

26.Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення.

Однорідні члени речення

1підмети

2присудки

3додатки

4означення

 

Приклад

АПоміж замком і ставом розкинулося передмістя.

БЧулося гудіння медоносних бджіл, волохатих джмелів.

ВЗгори видно скошені жита й залитий водою луг.

ГУ траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

ДНаймилішою й найдорожчою для людини є її рідна мова.

27.Доберіть приклад до кожного виду односкладного речення.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3називне

4безособове

 

Приклад

АПоезія гончарства – під небом Опішні.

БНадворі втихло й потеплішало.

ВБезмежний широкий степ.

ГЗнали його й за межами України.

ДРозкажи мені, осене, чи щасливая ти?

28.З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропусків.

Розділовий знак

1кома

2двокрапка

3лапки

4тире

 

Речення

А«Стій, – гукав на неї Іван, […] звідки ти приїхала?»

Б«Як дивно все відбувається. Як дивно! […] – думав Микола.

В«Лиши біду, нехай щезає від тебе! – радив спокійно хлопець […] – Нема з ким говорити!»

Г«Ще б ми стільки прочитали, як ти, – докинула Василина й пояснила подрузі […] – Узимку цілі ночі просиджує над книжками».

Д«Наша артіль бідна, – сказав старий […] – і кидати шаланду в морі не годиться».

 


Контрольна робота №4

11 клас

3 варіант

1. Правильно вжито прийменник у рядку

А виконати по замовленню   Б розмістити по алфавіту

В виконати по бажанню   Г заняття по біології   Д ударити по воротах

 2 Неправильно утворено форму наказового способу дієслова

 А шелести  Б шелестімо  В шелестіти  Г шелестіть  Д хай шелестить

3. Ефективним може бути

А малюнок  Б танець  В стрибок  Г порошок  Д вихід

4. Помилково вжито слово в рядку

 А виключення з правила   Б виконати згідно з наказом

В порушити важливе питання  Г усвідомити свою помилку

5.Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку

Асмачніший, найдавніший, найменш густий  Бтриваліший, найменш кмітливий, вищий

Внайдобріший, завзятіший, найбільш меткий  Гщонайкращий, більш нижчий, міцніший

6.Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

АЖуравлі прощально курличуть, коли відлітають у вирій. 

БДощ не переставав падати хоч на небі блиснуло сонце.

ВЯ не знаю, чи повернулися лелеки у своє торішнє гніздо.

ГВітер доносив відголоси грози, яка гуготіла десь за обрієм.

7.Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А тьм..яний, арф..яр, дит..ясла  Б в.ється, грав.юра, Заполяр..я

В заюрмитися, Лук..ян, цв..ях  Г між..ярусний, від..ємний, б..ю  Д р.юмсати, з..їсти, кураб..є

8 Обставину виділено в реченні

А Робити добро — почесно.    Б Стрижку наголо називають солдатською.

В Брат пішов на стадіон тренуватися.  Г Хлопці з Ужгорода перемогли нас.

Д Ніколи не кажи «ніколи».

9. Прикметник ужито в ролі іменника в реченні

А Смачна кашка, та мала чашка.   Б У справжнього майстра золоті руки.

В Бджола маленька, та мед солоденький.  Г Сміливі завжди мають щастя.

Д Влітку і баба сердита на піч.

10 .Безособові дієслова записано в рядку

А вишито, зроблено   Б нісши, вивертаючи   В світає, мрячить

Г пекти, гуснути   Д чищений, взутий

11.Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

Абоєць, вищість, зраджений Бозброєння, воїнський, дзвінок  Вподвоєння, надзвуковий, мрія

Гєвробачення, гущавінь, осяяння Двиявлення, відзвітувати, мелодія

12.Антонімами є всі пари слів, ОКРІМ

Аекспорт – імпорт Бегоїзм – альтруїзм Віммігрант – мігрант Гпрогрес - регрес

Дадресат - адресант

13.Літеру у на місці всіх пропусків треба писати в рядку

А..війшли до хати, переконана ... цьому Б... свободу віримо, прочитала ... афіші

Взайшла ... ранці, пішли ... світлицю  Гбула ... Сваляві, дивився ... віконечко

Дприходила ... формі, квіти ... руках

14.Літеру е на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка

Апр..людія, пр..краса, пр..зирливий  Бпр..зидія, пр..зентація, пр..брати

Впр..стиж, пр..парат, пр..м'єрний  Гпр..тензія, пр..вілей, пр..мудрий

Дпр..рогатива, пр..стол, пр..горнути

15.Окремо треба писати частку не у варіанті

Аочікуючи не/відомого в майбутньому  Бне/добудований завод у Львові

Вне/виконавши домашнього завдання  Гбудматеріалів не/має на складах

Дне/даремно ми сюди повернулися

16.Помилку в написанні слова допущено в рядку

Акомпостний, тоскно, серцевий Бтижневий, зап'ястний, швидкісний

Втуристський, доблесний, у пустці Гаванпостний, проїздний, злісний

Дфорпостний, агентство, обласний

17.Подвоєні букви треба писати у формі орудного відмінка обох іменників рядка

Аподорож, продаж Бгущавінь, тюль Ввірність, мить  Гпечаль, мисль  Дзустріч, поміч

18. Лексичну помилку допущено в словосполученні

А музична школа  Б музикальний слух  В лікарські рослини

Г військовий квиток  Д купити в розстрочку

19. Граматично правильною на питання «Коли зустрінемося?» буде відповідь

А рівно в дев'ять   Б без двадцяти сім  В за десять до сьомої

Г в п'ятнадцять десять  Д в п'ять хвилин сьомої

20. НЕПРАВИЛЬНО узгоджено прикметник з іменником у рядку

А кумедний колібрі   Б п'ята авеню   В тривожний путь

Г прозорий тюль   Д далеке Баку

21.Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)

АЯ принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях. 

БХлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися.

ВБали хризантем проводять традиційно наприкінці листопада.

ГІнколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною.

ДВи зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження.

22.Складнопідрядне речення з підрядним причини утвориться, якщо до частини "На вікна в моїй кімнаті повісили жалюзі,.." додати

Аі тепер стало дуже затишно.  Бнезважаючи на їхню вартість.  Вдарма що темного кольору.

Гбо було незручно читати.  Дщоб було затишно та красиво.

23.Кому треба поставити в складносурядному речені

АУдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

БЗнову дівча малювало хвилі та чайки літали низько.

ВТільки море бухає та зорі тремтять у нічній прохолоді.

ГЯ йду до гаю й серце моє пташкою співає про весну.

ДПовсюди зацвів бузок і кущі троянд укрилися квітами.

24.З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Небо зоріло (1)мільйонами вогників, тільки на заході, (2)скраю обрію, темніла хмара, а на сході блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4)відблиском.

1мільйонами

2скраю

3розливаючись

4відблиском

 

Аіменник

Бчислівник

Вдієприслівник (форма дієслова)

Гприйменник

Дприслівник

25.Поєднайте слова обох колонок, утворивши фразеологізми.

1піррова

2гаряча

3ахіллесова

4сізіфова

 

Апоразка

Бперемога

Вп'ята

Гпраця

Дголова

 

26.Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено.

Речення (розділові знаки пропущено)

1Знала я дочко за ними все ж таки три чесноти.

2Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.

3Під вечір годині о сьомій блукав я в саду.

4Де він там зачепився старий бурлака?

 

Ускладнювальний компонент

Ауточнювальна обставина

Бзвертання

Ввставне слово

Годнорідні означення

Двідокремлена прикладка

27.Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад

АНе шукай красоти, а шукай доброти.

БПахло смолою і хлібом щоденним.

ВБуває, часом сліпну від краси.

ГПовечерявши, полягали спати.

ДСніг і вітер, ніч зимова.

 

28.Приєднайте до частини "Парламентарі неодмінно ухвалять це рішення..."запропоновані варіанти та з'ясуйте тип кожного з утворених речень.

Варіант завершення речення

1...завчасно провівши тривалі консультації у фракціях.

2...потім же все залежатиме від професійних дій уряду.

3...як у сесійні залі оголосять початок пленарного засідання.

4...але доручать Кабінетові Міністрів розробити програму дій.

Тип речення

Апросте з однорідними членами

Бпросте з відокремленим членом

Вскладнопідрядне

Гскладносурядне

Дскладне безсполучникове

 


Контрольна робота №4

11 клас

4 варіант

1.М ’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку

Аїдал..ня не працює, далеке майбут..нє  Бткац..кий верстат, срібний лан..цюжок

Вна тонкій жердин..ці, стан..те поруч  Гобчислювал..ний прилад, дон..чине свято

2. Між підметом і присудком обов'язково треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено)

А Ми не безліч стандартних я.  Б Дніпро оспіваний у фольклорі.

В Усе геніальне у світі просте.  Г Самотність як обірвана струна.

Д Запоріжжя козацька колиска.

3.Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ

АНасте, Наталю, Стефаніє Бучителю, лікарю, викладачу

ВОлександре, Дмитре, Юріє Гбабусю, хлопче, сестро

4. . Складне речення з підрядною означальною частиною утвориться, якщо до частини «Ми всі зібралися біля школи...» додати

А хоч до початку свята ще було далеко.  Б де колись навчалися мої мама й тато.

В як тільки пролунали позивні оркестру.  Г коли ущух дощ і сонце залило подвір'я.

Д щоб відсвяткувати зустріч випускників.

5.Суфікс -ик має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

Аісторик Ббратик Взайчик Глебедик

6.Неправильно побудовано речення

АПортретисти прагнуть відтворити настрій і почуття людини.

БКрим дуже сподобався поетові та присвятив йому багато віршів.

ВМузика здатна пробудити в нас і веселі, і похмурі емоції.

ГАктриса майстерно перевтілювалась у свою героїню й ніби жила її життям.

7 Синонімом до стійкої сполуки на безлюдді й Хома чоловік є фразеологізм

А ні кола ні двора    Б у степу й хрущ — м'ясо  В як дурному з гори бігти

Г перебиватися з хліба на воду  Д мов у воду опущений

8. Помилково вжито слово в рядку

А зіставити факти  Б частково співпадати  В чекати на бабусю   Г порівняти фігури

9. Неправильно побудовано речення

А Це був величезний старий орел, злинялий од сонця й негоди.

Б Коцюбинський захоплювався й оспівував сонце у своїх творах.

В Весна пройшла степом, визеленивши луки раніше, ніж торік.

Г Немає такої людини, дорослої чи малої, яка б не любила лісу.

10. Усі слова з часткою не треба писати разом у рядку

А не/цікава історія, не/прочитана книжка, не/слухати брата

Б не/здійснена мрія, ще не/розгадана загадка, не/привітно дивитися

В не/волити людину, не/захищений від вітру сад, не/грамотна стаття

 Г не/дочувати змалку, не/вибаглива людина, не/абиякий талант

Д нелегкі/обов'язки, ніким не/зірвані квіти, не/доплетений вінок

11.Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

Ависаджують, зозулястий, перемивають Бдзвонити, п’ятниць, український

Вйодистий, з’єднування, сьогодення  Гпідйомний, щебечуть, джміль

Дпоходжає, щирість, їстоньки

12. Вписування на місці крапок дієприслівникового звороту повернувшись додому призведе до граматичної помилки в реченні

А Батьки ... лягли відпочивати.  Б Згодом ... почався дощ.

В Виконаю всі завдання ....   Г Кожен ... відчуває особливе тепло.

Д Сестро,... ти мене тут уже не застанеш.

13.Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку

Аадвокат, Калуш, гагауз БКарпати, матрос, чех  Вузбек, Бахмач, латиш

Гказах, черкес, Прага  Дстудент, інгуш, Париж

14. Сполучник умови вжито в реченні

А Повернулися додому, коли сонце сіло.  Б Нині рідко бувають ранки, коли не співають солов'ї.

В Коли починається літо, наша хата заквітчується. Г Коли людина виговориться, їй стає легше.

Д Чи знає хтось, коли зникне зло на землі?

15.Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

Авоєн..ий, пів..ідра, пореформен..ий  Бдозвіл..я, буквен..ий, під..атливий

Ввід..звеніти, зав..ишки, вікон..иця  Гзвід..аля, індичен..я, невгомон..ий

Двід..авна, зацікавлен..ість, зран..я

16.Префікс з- треба писати в обох словах рядка

А[с]плутати, [ш]шивати Б[с]касувати, [с]ціпити  В[с]хотіти, [ж]жалитися

Г[с]формувати, [ш]шаленіти Д[с]сунути, [с]цілювати

17.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

Акругленький, смачний, щирий Бкрасивий, яскравий, лисий

Вширокий, гнідий, бадьорий  Гздоровенний, вигідний, злий  Дскромний, малий, солодкий

18. Підкреслена буква позначає той самий звук у всіх словах рядка

А вокзал, казка, осока, яблуко  Б дивиться, тісто, потік, тюлька

В сітка, поросятко, сіль, смієшся  Г кашне, машина, шуба, дивишся

Д легко, хист, мох, свекруха

19.Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку

Алазити – лажу  Бвозити – вожу  Вїздити – їзджу  Гсидіти – сиджу Дводити - воджу

20.Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..»наведено в рядку

Ане забудьте уточнити термін гарантії.  Бнам запропонували три різні марки.

Ву нас виникли великі сумніви.  Гдо дівчат привітно усміхнувся продавець.

Ду мене несподівано з’явилась ідея.

21.Граматичну помилку допущено в рядку

Апозначитися на звучанні хору  Бзнатися на джазовій музиці

Вопанувати складний інструмент Гнаслідувати великому піаністу Двибачити їй невдале виконання

22. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Вітер розносить аромат липи... вибрати

А навіюючи ніжні спогади.   Б що росте в нашому садку.

В і ворохобить кущі шипшини.  Г проте до нас він не долітає.   Д хоч вона вже майже відцвіла.

23.Прочитайте речення.
Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у святешну далечінь (4) де злегка поскрипував мороз (5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

А1 Б2 ВЗ Г4 Д5

24.Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.

1до сьомого поту

2на всю губу

3з притиском

4на чистоту

 

Азаможно

Бсуворо

Врясно

Гвідверто

Дтяжко

 

25.З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стихапіниться, бджоли (4)неначе киплять.

1облита

2що

3стиха

4неначе

 

Азайменник

Бдієприкметник (форма дієслова)

Вприслівник

Гсполучник

Дчастка

26.Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом речення з таким підметом.

1іменник

2прикметник, що переходить в іменник

3дієприкметник, що переходить в іменник

4словосполучення

АУвік я вірна буду, мій сердечний друже.

БІ забуте в душі ожива.

ВІ дивились на мене ті очі, як веселки, з-під маєва брів.

ГСміливі завжди мають щастя.

ДІшли дві долі різними шляхами.

 

27.Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом.

1складнопідрядне реченню

2складносурядне речення

3складне безсполучникове речення

4складне речення з різними видами зв’язку

 

АСонце блищить і горить, гаї зеленіють, садки зацвітають.

БТи до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.

ВПогода стояла тепла й сонячна, так що шибки на вікнах аж миготіли.

ГНебо вже геть розмерзлося, і тепер його було видно наскрізь.

ДТонуть у золоті принадні простори і закликають усе в степу до спокою.

28. Установіть відповідність між видом підрядного речення та фрагментом складного речення.

1означальне

2з’ясувальне

3допустова

4наслідку

 

АЩе не прийшла весна, хоч ...

БЯк гарно тут восени, коли ...

ВБуло тихо, так що ...

ГПовела стежка в поле, де ...

ДЯ не маю наміру розповідати, що ...

 

 


Контрольна робота №4

11 клас

5 варіант

1. Позначте речення, що потребує редагування:

А Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.

Б Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.

В Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.

Г Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.

Д За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.

2. Поширеним є речення

А Три верби схилилися.Б Сіно було свіже, зелене, пахуче.В Будинок побудованоГ Час минає. Д Хлопці накивали п’ятами.

3.   Усі слова з нульовим закінченням у рядку

А вересень, принтер, метро  Б узвар, прилад, пюре В автомобіль, березень, корабель

Г корінь, ключ, ліворуч  Д деталь, олівець, навпростець

4. Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах рядка

А більш здібний, самий кваліфікований, щонайміцніший

Б найменш важливий, якнаймудріший, найпорожніший

В якнайглибший, найбільш загадковіший, добріший

Г біліший за всіх, найменш упертий, найпоганіший

Д чи не найкомфортніший, веселіший за всіх, чорніший

5. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.

Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожих на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.

В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий він аж тоді в степу повірив, що вцілів.

Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах.

6.  Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

А Дійсність справді скидалась на гарну світлу казку, де зима справляла свято першого снігу.

Б Сходила така темна хмара, що на її тлі розпливалося чорне галуззя ще не повитих листом акацій.

В У райському саду ніколи не в'януть квіти і не втихають співи, бо там усе вічне — і радість, і світло, і життя.

Г Дуже обережно ми спускаємося в стару-престару балку, що залита густим-прегустим туманом.

Д А на схилі дня, коли заходить сонце, так гарно слухати величну симфонію останніх днів літа.

7.   Обставину виділено в реченні

  А Робити добро — почесно.    Б Стрижку наголо називають солдатською.

В Брат пішов на стадіон тренуватися.  Г Хлопці з Ужгорода перемогли нас.

Д Ніколи не кажи «ніколи».

8. Перед однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них — тире в реченні (розділові знаки пропущено)

А Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою водою і гострим ножем

і розжареним залізом і брудом.

 Б А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і землю і море та глянуть на люди що вони говорять щоб Богові вранці про те розказати.

В Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і печаль єднає мудро благовісна музика.

Г Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах.

Д Усі зібралися в низенькій але досить просторій рубці штурмана-механіка дивилися завороженими очима на блискучі важелі широкі пульти.

9.   Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А «Тікай, Марічко... не бійся душко... твій ворог танцює» — співала флояра.

Б «Се він про Марічку, — з ляком подумав Іван. — Ось чого вона зникла!..»

В Палагна... сердито обізвалася до мольфара — «Чого вилупив баньки? Не видів?»

Г «Що ж, іди, Іванку, — покірно обзивалась Марічка, — Така нам доля судилась...»

Д «Бувай здорова, Ковальова!», — щипав її Іван і пускавсь доганяти...

10.  Кома перед виділеним сполучником ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)

А Закони вод вітрів і хмар і світла відкрились нам у ті далекі дні.

Б Тієї осені не було нам спочинку ні вдень ні вночі.

В Ми в боротьбі пройшли крізь бурі і негоди і творимо життя незборне молоде.

Г Люблю я тебе вдень і вночі вранці і ввечері і не знаю краю своєї любові.

Д Моє щастя і ніжність я у пісні б хотів зберегти.

11.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

Акругленький, смачний, щирий Бкрасивий, яскравий, лисий Вширокий, гнідий, бадьорий

Гздоровенний, вигідний, злий Дскромний, малий, солодкий

12.Подвоєні літери треба писати в обох випадках рядка

А перені(с,сс)я, Повол(ж,жж)я  Б шале(н,нн)ий, Вінни(ч,чч)ина  В мільйо(н,нн)ий, Гали(ч,чч)ина

Г ві(д,дд)зеркалення, Німе(ч,чч)ина
13.Неправильно побудовано речення

А Це був величезний старий орел, злинялий од сонця й негоди.

Б Коцюбинський захоплювався й оспівував сонце у своїх творах.

В Весна пройшла степом, визеленивши луки раніше, ніж торік.

Г Немає такої людини, дорослої чи малої, яка б не любила лісу.
14.Граматичну помилку допущено в рядку

А якнайкраща пісня   Б світліші скульптури  В найвідоміша співачка

Г щонайдрібна монета  Д чи не найцікавіша історія

15.Сполучник умови вжито в реченні

А Повернулися додому, коли сонце сіло.  Б Нині рідко бувають ранки, коли не співають солов'ї.

В Коли починається літо, наша хата заквітчується.

Г Коли людина виговориться, їй стає легше.  Д Чи знає хтось, коли зникне зло на землі?
16.Помилку в утворенні відмінкової форми числівника допущено в рядку

А семидесяти п'яти   Б шістдесяти трьох  В двохсот сімох

Г трьомастами вісьма  Д дев'яноста чотирма

17. М'який знак на місці пропуску НЕ пишеться в усіх словах рядка

А нян.чити, мен..ший, красун..чик  Б гордіс.ть, дон..ці, ірпін..ський

В оболон..ський, Олен..ці, дивиш..ся

Г п'ят..десят, тoн.ший, різ..бяр  Д землян..ці, повір.., брин..чати
18. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

А юність, каяття, якість  Б дзьоб, кар'єр, ясність

В п'ять, зв'язок, щільність  Г пюре, паяльник, щітка  Д віньєтка, лялька, смієшся

19.Поширеним є речення

  А Усі ми переможемо.  Б А він не в тім'я битий.  В Двоє учнів запізнилося.

Г Ми згодні допомогти.  Д Сестра пішла читати.
20.НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова

 А пішли  Б ідіть   В ходімо  Г хай ідуть  Д ходіть

21. Правильно утворено форму вищого (найвищого) ступеня порівняння прикметника в рядку

 А менш цікавіший  Б самий довгий  В дорожчий над усе

Г дорожчий золота  Д премилий
22. Простим є речення (розділові знаки пропущено)

 А Зайшли ми до двору ніде нікого не видно.   Б Мавка зачарована тихо усміхається а в очах якась туга.

В Над водою вставав туман і повівало холодком.  Г Скільки глянеш побачиш розгойдані вітром хліба.

Д За Вишгородом стоїть сиза проте з жовтим сутінком імла.
23.Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А пр..стол, пр..милий, пр..точений   Б пр..зирство; пр..тихлий, пр..велебний

В пр..подобний, пр..леглий, пр..дужий  Г пр..зирливий, пр..добрий, пр..сумний

Д пр..освященний, пр..чесаний, пр..пишний

24.Установіть відповідність

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад

АРаніше, аніж наказувати, навчись коритися.

БМені невесело було й на нашій славній Україні.

ВЯсени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

ГДівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

ДОзеро в лісі, в озері - ліс

25.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

Член речення

1підмет

2присудок

3означення

4обставина

Приклад

АЯ лиш син народу.

БВесна захлиналася буйним цвітом вишень.

ВПисати вірші — жить непросто.

ГІ гнеться дерево від плоду.

ДРусявий день гаптує сни світанню.

26.Установіть відповідність між реченнями та способами вираження в них обставин

Спосіб вираження

обставини

1 обставина виражена прислівником

2 обставина виражена відмінковою формою

іменника з прийменником

3 обставина виражена дієприслівником

4 обставина виражена інфінітивом

 

Приклади

А Вгамувавшись, лось лизнув припорошену снігом землю. (Є. Гуцало)

Б Я прийшов виконати княжу волю. (В. Малик)

В Попливла б я на схід сонця. (Леся Українка)

Г Править хтось малим човенцем,

стиха весла підіймає. (Леся Українка)

Д Вони їхали царством весни. (О. Іваненко)

27. З'ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра позначає наступне слово). 

Хоч зима вже й прогнала (1 )осінь, але промені (2)сонця ще теплі й (3)приязні, (4)навколо світло й затишно.

А підмет  Б присудок  В додаток  Г обставина  Д означення

28.Установіть відповідність. 

Розділовий знак

1 тире

2 кома

3 знак оклику

4 двокрапка

 

Приклад (на місці крапок)

А Мистецтво ... посередник між людиною і Богом.

Б «Ну, чого ж тебе понесло в поле...» -допитувалась мати.

В Черниш уже не бачив нічого ... крім протилежного берега.

Г Україно... Доки жити буду, доти відкриватиму тебе.

Д Ідея проста ... за всіма правилами сучасної науки змоделювати Київ.

 

Контрольна робота №4

11 клас

6 варіант

1.Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку

А більш освічений, якнайкращий, дорожчий золота

Б яскравіший, щонайдобірніший, найбільш цікавіший

В найменш залежний, кращий за всіх, найпоганіший

Г найсерйозніший, швидший за всіх, пречорний

Д якнайдужчий, щонайсвітліший, більш благородний

2. Граматично правильне продовження речення «Читаючи художній твір,...» подано в рядку

А формується естетичний смак.  Б запам'ятовується багато слів.

В велике значення має його зміст.  Г зважайте на діалектизми й архаїзми.

Д збагачується словниковий запас.

3. Правильно узгоджено прикметник з іменником у рядку

А велика накип  Б тривожний путь  В легка нежить  Г світленький поні  Д головна біль

4. Числівником є слово

А сотня  Б подвійний   В кількадесят   Г п'ятірка  Д удвічі

5. Простим є речення

А Троянці, в човни посідавши і швидко їх поодпихавши, по вітру гарно попливли.

Б Тоді ще люди не знали заліза, і той період в історії називають кам'яним віком.

В Нове століття вже на видноколі, і час новітню створює красу.

Г І ось тепер поетеса в Єгипті, а перед її очима синіє справжній Ніл.

Д Тарас Шевченко знав і любив твори Пушкіна, він охоче їх читав напам'ять.

6. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Щоліта наша родина їздить до моря...» вибрати

А аби насолодитися сонцем і водою.   Б і в село до маминої сестри.

В а сім'я моєї подруги — в Карпати.   Г відпочивати й оздоровлюватися.

Д не змінюючи звичного маршруту.

7.Літеру с на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А ..киснути, бе..коштовний, ..тиснути  Б ..хвалити, ..формувати, ..цідити

В ..палити, ..хилити, ро..питати   Г ..кинути, ..терти, ..фотографувати

8. Слова мовознавство і лінгвістика є

А омонімами  Б антонімами  В синонімами  Г архаїзмами
9.Правильно узгоджено числівник з іменником

А чотири вчителі  Б півтора роки  В п'ятеро жінок  Г двадцять два дня  Д три бригадира
10.Поширеним є речення

А «Чорна рада» — роман.  Б Усі ми одним миром мазані.  В Кілька днів ніби пролетіли.

Г Інститут перейменовано.  Д Брат — птах високого польоту.

11. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сьогодні зацвіла черешня..., вибрати

А так що садок стоїть у пахощах.  Б біля якої мати висадила порічки.

В проте квіти на ній якісь дрібні.  Г і абрикос, і малиновий кущ.

Д якось на душі стало світліше.
12.Стилістичну помилку допущено в реченні

А Нарядилась, як пава, а кричить, як ґава.   Б За вашим шепотом і нашого крику не чути.

В Під вербою молодята гомоніли до самого ранку.  Г Про зміни в розкладі занять повідомлять трохи пізніше.

Д Учені балакають про позиційні чергування приголосних.

13.Суфікс -ое- має прикметник

А груш..ий  Б матч..ий  В замш..ий  Г плюш..ий  Д кварц..ий

14.Прикметник воєнний (воєнна) узгоджується з іменником

А квиток  Б округ  В частина  Г поїзд  Д загроза

15. Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка

А жасмин, антураж, вожак, жінка   Б броня, нюанс, рань, промінчик

В м'ята, мулат, Максим, межа   Г більшість, бюро, б'ється, бязь

Д зірка, доріжці, Зіньків, зріст

16. Буква я (ю, є) позначає два звуки в кожному слові рядка

А пояснити, юридичний, бюро  Б єдність, люлька, ялтинський

В якість, Нью-Йорк, поєднати  Г Євтушенко, поляк, Юрійович  Д пів'яблука, нянька, роз'юшений

17.Апостроф треба писати в усіх словах рядка

А об..єкт, Солов..йов, подзв..якувати, Лук..ян  Б бур..ян, Монтеск..е, різьб..яр, роз..яснення

В Рейк..явік, тьм..яний, В..ячеслав, комп..ютер  Г пів..яблука, Стеф..юк, черв..як, Мін..юст

Д дит..ясла, Кир..ян, без..ядерний, різдв..яний
18. Значення досвідчена, бувала людина має фразеологізм

А синій птах   Б вільний гітах  В стріляний птах  Г птах високого польоту

Д птах не нашого польоту

19. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Кружляє листя жовте... вибрати

А і вкриває золотом землю.  Б і гіадає ніжно на трави похилі.  В і шле привіт зимі холодній.

Г і завмирає все навколо.  Д і виграє, і ніби плаче.
20.Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку

А вип...щений, вул...чка, пош..пки   Б кр..мезний, доріж..нька, удалеч..ні

В мавп..ня, горл..чка, товст.лезний   Г ож..ледиця, мар..во, пром...нистий

Д дон..чка, горщ..ковий, зал..денілий
21.Прислівник найбільш слід уписати на місці пропуску в реченні

А У команді наших супротивників ... міцніші хлопці.  Б Для реклами вибирали ... чепурнесеньких малят.

В Образ Мелашки з «Кайдашевої сім'ї» ... ліричний.   Г Журі має вибрати ... цікавіший фільм фестивалю.

Д ... темнуватий плащ набагато практичніший.

22. Усі слова є числівниками в рядку

А чотири, четвірко, четвертак  Б п'ять, п'ятий, п'ятірка  В кільканадцять, багато, сто

Г сотий, одна сота, сотник   Д десятеро, десятий, десятка 

23. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку

А Григорійовий, Григорівна   Б Сергійович, Сергіївна  В Юрійович, Юріївна

Г Лукович, Луківна    Д Ілліч, Іллівна

24. Установіть відповідність.

Фразеологізм

1  не в тім'я битий 

2  кров з молоком

3  курча пухнасте 

4  мухи не зачепить

 

Значення

А здоровий

Б спокійний

В розумний

Г ніжний

Д недосвідчений

 

25.Установіть відповідність. 

Тип односкладного речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 безособове

4 називне

 

Приклад

А Відпочиваю від гримучих трас, камінних стін і мурашиння літер.

Б Як пощастило дівчинці в сімнадцять, в сімнадцять гарних, неповторних літ!

В Після дощів смарагдова діброва, на білій ріні річка говірка.

Г Пекучий день, лісів солодка млява, смага стежок, сонливиці левад...

Д Ці стародавні ікони реставрували на початку XX століття.

26.З'ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра позначає наступне слово).

Хоч зима вже й прогнала (1 )осінь, але промені (2)сонця ще теплі й (3)приязні, (4)навколо світло й затишно.

А підмет

Б присудок

В додаток

Г обставина

Д означення

27.З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово),

(1)Тепер я (2)можу спокійно спати, (3)твої міцні стіни стануть (4)між мною і цілим світом.

А дієслово  Б займенник  В прислівник  Г прикметник  Д прийменник

28.Установіть відповідність.

Вид підрядного речення

1  обставинне порівняльне 

2  обставинне умови 

3  обставинне причини 

4  обставинне способу дії 

Приклад

А  Коли душа посоловіє, тоді уже не до краси.

Б  Двір сплановано так, що діти від вулиці ізольовані.

В  Як разом будемо стояти, наш буде верх.

Г  Чумаки не любили заліза, бо воно, казали, притягає грім.

Д Чайка скиглить літаючи, мов за дітьми плаче.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №4

11 клас

7 варіант

1.Помилково вжито слово в рядку

А  повиключайте всі електроприлади у квартирі  Б  намагайтеся швидко відповісти на запитання

В  перевірте банківський рахунок наступного дня  Г  запропонуйте гостям чай, каву й тістечка

2Спільнокореневим до слова голий є

А  голограма Б  поголити  В  поголів’я  Г  голкіпер

3.Другий склад наголошений у слові

А  обранець Б  недруг  В  відгомін  Г  приятель
4. Помилки в чергуванні у - в допущено в рядку:

А ніжитися у хвилях, росла в лісі, жити в Улан-Уде, наш учитель

Б десь у хлібах, займатися у формі, сидіти у вагоні, в Антарктиді

В жити у Львові, день у день, дивитися у вікно, у вісім разів

Г прочитала у журналі,базар у Одесі, жити в своєму будинку

Д у формі, у двадцятому сторіччі, пішла в садок, розлягтися в траві

5.Обидва фразеологізми мають значення «красивий, вродливий» у рядку

А хоч оком світи, хоч з лиця воду пий  Б як з воску зліплений, хоч у рамці вправ

В хоч картину малюй, хоч за раму кладці  Г не відривати очей, приховувати зір

Д перемінитися на лиці, показати товар лицем

6. М’який знак на місці крапок НЕ ТРЕБА писати в усіх словах рядка

А багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят  Б вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик

 В хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин  Г русал..чин, спитаєш.., долон..ці  Д радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр

7. Подвоєні літери треба писати на місці пропусків у всіх словах рядка

А мас..а, Голландія, барок..о   Б Тал..ін.., ван..а, телеграм..а

В Ас.. ирія, брут.. о, бравіс.. имо  Г ір..еальний, Ахіл..ес, тон..а   Д Жан..а, марок..анець, клас..

8. Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А ..каламутити, ..тесаний, ..ціплені   Б ..пекти, ..фальсифіковані, ..шивати

В ..калічений, ..хрещений, ..сушений   Г ..пасувати, ..формований, ..трясти

Д ..хотіти, ..турбований, ..читування

9. Літеру й треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А баталь..он, сер..озний, сь..омга  Б фе..єрверк, бокови.., буль..он

 В зна..омство, кань..он, кра..овий  Г К у р ..о з н и й , го с т ..о в и й , лось..он

Д шампінь.. он, чотир.. ох, сен.. ор

10. Неправильно поєднано числівник з іменником у рядку

А чотири вікна Б півтора гектара  В сто два кілометра  

Г одна друга центнера Д п’ять десятих мікрона

11.Літеру и треба писати в усіх прикметникових закінченнях чоловічого роду в рядку

А усесвітн.. й, галицьк.. й, творч.. й   Б тоненьк.. й, мавпяч.. й, освітн.. й

В лєтюч..й, ширш..й, продажн..й   Г чоловіч..й, товщ..й, порожн..й

Д довколишн..й, вогк..й, дочірн..й

12. Закінчення -емо в першій особі множини теперішнього часу має особова форма дієслова, утворена від інфінітива

 А бігти  Б кричати  В ходити  Г писати  Д говорити

13. Граматичну помилку допущено в реченні

А Чому турист, оплативши квитки, не може їх роздрукувати?

Б Бронюючи номер у готелі, я можу поговорити з менеджером?

В Побувавши в різних країнах, де вам сподобалося найбільше?

Г Як він може подорожувати, не маючи навіть паспорта?

Д Загубивши ключ, ви відразу звернулися до адміністратора?

14. Неправильно вжито тире в реченні

А    Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б    Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В    У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г    Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д    Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.

15.Простим є речення

А    По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.
Б    На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.
В    Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.
Г    Пам'ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.

16. Поширеним є речення

А Грего і майстро — вітри.   Б Дуб з калиною перешіптуються.

В «Подвійне коло» — новела.  Г Інститут переобладнано.  Д Усі ми не без царя в голові.

17. Вписування на місці крапок дієприслівникового звороту переглянувши журнал призведе до граматичної помилки в реченні

А Батько ... пішов до майстерні.  Б Згодом ... здійнявся вітер.

В ... напишу сестрі SMS.   Г Тату,... приділиш мені п'ять хвилин?  Д Підемо на пляж ....

18 Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А На щастя всіляке май серце однаке.  Б На щастя на долю хай зозулі віщують літа.

В Зустріти сажотруса кажуть на щастя.  Г Рушник символічна стежина вишита на щастя.

Д Люди вішають над дверима підкову сподіваючись на щастя.

19. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Щоліта наша родина їздить до моря...» вибрати

А аби насолодитися сонцем і водою.   Б і в село до маминої сестри.

В а сім'я моєї подруги — в Карпати.   Г відпочивати й оздоровлюватися.

Д не змінюючи звичного маршруту.

20.Перед однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них — тире в реченні (розді-лові знаки пропущено)

А Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою водою і гострим ножем

і розжареним залізом і брудом.

Б А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і землю і море та глянуть на люди

що вони говорять щоб Богові вранці про те розказати.

В Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і печаль єднає мудро благовісна музика.

Г Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах.

Д Усі зібралися в низенькій але досить просторій рубці штурмана-механіка дивилися завороженими очима на блискучі важелі широкі пульти.

21. Неправильно утворено ступінь порівняння прикметника

А найсліпіший  Б найменш вдалий   В щонайцікавіший   Г дорожчий за всіх

22. Неправильно побудовано речення

А Це був величезний старий орел, злинялий од сонця й негоди.

Б Коцюбинський захоплювався й оспівував сонце у своїх творах.

В Весна пройшла степом, визеленивши луки раніше, ніж торік.

Г Немає такої людини, дорослої чи малої, яка б не любила лісу

23 . Усі слова з часткою не треба писати разом у рядку

А не/цікава історія, не/прочитана книжка, не/слухати брата

Б не/здійснена мрія, ще не/розгадана загадка, не/привітно дивитися

В не/волити людину, не/захищений від вітру сад, не/грамотна стаття

 Г не/дочувати змалку, не/вибаглива людина, не/абиякий талант

Д нелегкі/обов'язки, ніким не/зірвані квіти, не/доплетений вінок

24. Доберіть синонім до кожного прикметника.

Прикметник

1 сердечний

2 сердешний

3 розпачливий

4 ретельний

Синонім

А невтішний

Б лицемірний

В старанний

Г щирий

Д бідолашний

25.З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). 

Ти явилась мені - і здалося, (1)що світ помолодшав (2)навколо (3)на тисячу (4) літ.

А прислівник  Б іменник    В займенник    Г сполучник   Д прийменник

26. Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення.

Однорідні члени речення

1 підмети

 2 присудки.

3 додатки

4 означення

А Поміж замком і ставом розкинулося передмістя

Б Чулося гудіння медоносних бджіл, волохатих джмелів.

В Згори видно скошені жита й залитий водою луг.

Г У траві горіли степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів

Д Наймилішою й найдорожчою для людини є її рідна мова

27. Приєднайте до частини «Лелеки повернулися до рідного гнізда…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.

Варіант завершення речення

1… як заструменіли весняні ручаї.

2… і заходилися його лагодити.

3… і враз ожила простора садиба.

4… перелетівши сині моря.

 

Тип речення

Апросте з відокремленими членами

Бпросте з однорідними членами

Вскладнопідрядне

Гскладносурядне

Дскладне безсполучникове

28. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові складного речення.

Фрагмент речення

Вид підрядного речення

1 ... минуло п’ять хвилин, як ...
2 ... тішать око півонії, що їх ...
3 ... цікаво слухати про те, як ...
4 ... її пісня лилася, як ...

А означальне
Б з’ясувальне
В часу
Г порівняльне
Д умови

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Лесюк Наталія Дмитрівна
    Усе бездоганно! Матеріал безцінний!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кричун Людмила Петрівна
    Дякую за матеріали. Дуже класні!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Баранова Інна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Плотнікова Діна
    Дякую, чарівна пані. !!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Баранова Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Щасна Наталія Іванівна
    Дякую. Якраз дуже стануть в пригоді!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Світлана Михайловська
    Автору-респект !!! такий багатий матеріал...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Притюпа Алла Петрівна
    Дуже корисний матеріал.Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Мороз Інна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
14841
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку