Тест(11клас.Просте речення. Відокремлені члени речення.Орфографія)

Про матеріал

Тестові завдання з української мови для 11 класу допоможуть перевірити, як учні засвоїли просте речення,відокремлені члени речення, односкладні речення, виявити проблемні теми. Завдання вчитель може використовувати під час проведення уроків для навчального тестування, тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час

Перегляд файлу

Самостійна робота

Просте речення. Відокремлені члени речення. Односкладні речення

5 варіант

1. Поширеним є речення

А Три верби схилилися.

Б Сіно було свіже, зелене, пахуче.

В Сонце трудиться в поті чола.

Г Час минає.

Д Хлопці накивали п’ятами.

2.Установіть відповідність

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад

АРаніше, аніж наказувати, навчись коритися.

БМені невесело було й на нашій славній Україні.

ВЯсени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

ГДівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

ДОзеро в лісі, в озері - ліс

3. Установіть відповідність

Вид речення

1називне

2означено-особове

3неозначено-особове

4безособове

 

Приклад

АЯку ще хочем собі славу?

БСолодке тяжіння земної орбіти.

ВВ моїй сльозі є сіль землі.

ГНебо затягло сизими хмарками.

ДТут уміють цінувати працю хлібороба.

4. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.

Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожі на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.

В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий Устим аж тоді в степу повірив, що вцілів.

Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах.

5. Установіть відповідність

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Приклад

АПахне гіркотою осені.

БРаніше в Україні на щодень пекли житній хліб.

ВСтарезний, густий, предковічний ліс на Волині.

ГЧесне діло роби сміло.

ДСади свій сад, плекай свої надії.

6. Установіть відповідність

Речення (розділові знаки пропущено)

 

1Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.

2Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.

3Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.

4Де він там зачепився старий бурлака.

 

Ускладнювальний компонент

Ауточнювальна обставина

Бзвертання

Ввставне слово

Годнорідні означення

Двідокремлена прикладка

 

7.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

Член речення

1підмет

2присудок

3означення

4обставина

Приклад

АЯ лиш син народу.

БВесна захлиналася буйним цвітомвишень.

ВПисати вірші — жить непросто.

ГІ гнеться дерево від плоду.

ДРусявий день гаптує сни світанню.

8. З’ясуйте вид поданих простих речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад

АУсоте прославляю буйноту життя.

БСнігами вкрилися поля і луки.

ВПахне гіркотою осені.

ГРадять мені жити без ілюзій.

ДЖурбою біді не пособиш.

9.Речення з простим присудком у рядку

А Небо було чисте. 

Б Буду я навчатись мови золотої.

В Я не можу не виконати це завдання. 

Г Тут було тихо й безлюдно.

Д Сніг зробився білим.

10.Яке речення є складним?

А Кожушок на ялинці геть свіжий і, ще недавно чорний од літнього тепла, тепер по-

світлів.

Б Тут кожен камінь пише заповіт і кожна гілка шле адреси літу.

В Там, на рівному березі невеликої повноводної річки Почайни, видалося чимале

селище.

Г Зашуміла вода на низині, шукаючи виходу.

Д Хмарки, наче з легкої бавовни, швидко миготіли над землею.

11.Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні

А Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків. (Гр. Тютюнник)

Б Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво. (Є. Гуцало)

В Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою. (А. Кащенко)

Г Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин. (Є. Гуцало)

Д І амфори прикопані в землі тримали довго вина прохолодні. (Л. Костенко)

12.Установіть відповідність між реченнями та способами вираження в них обставин

Спосіб вираження

обставини

1 обставина виражена прислівником

2 обставина виражена відмінковою формою

іменника з прийменником

3 обставина виражена дієприслівником

4 обставина виражена інфінітивом

 

Приклади

 

А Вгамувавшись, лось лизнув припорошену снігом землю. (Є. Гуцало)

Б Я прийшов виконати княжу волю. (В. Малик)

В Попливла б я на схід сонця. (Леся Українка)

Г Править хтось малим човенцем,

стиха весла підіймає. (Леся Українка)

Д Вони їхали царством весни. (О. Іваненко)

 

 

 

 


 

 

Самостійна робота

Просте речення. Відокремлені члени речення. Односкладні речення

6 варіант

1Неправильно побудовано речення

АПобачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.

БЩе не ходячи до школи, мама читала мені вірші Марійки Підгірянки.

ВСлухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.

ГСтворюючи виставу, режисер суттєво осучаснив текст класичної п’єси.

2. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

Відокремлений член речення

1означення

2прикладка

3обставина

4додаток

 

Приклади

АСам Лисенко, бездоганний лицар української пісні, прекрасний композитор і піаніст, зостався в моїй пам'яті як найчарівніша людина.

БОн хмарки бредуть повільно одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів.

ВНе чути ніякого голосу, крім вівчарської трембіти, десь на далекій полонині.

ГВи щасливі, високії зорі, все на світі вам видно звисока.

ДТроянди, гріючись на сонці нескупім, нам серце радують відродженням своїм.

3.З’ясуйте типи односкладних речень.

Тип односкладного речення

1називне

2означено-особове

3неозначено-особове

4безособове

 

Приклад

АШкода даремно згаяного часу.

БГостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю.

ВКришталевий промінь сміливого сонця.

ГДопоки горіти буде долоні твоєї дотик.

ДПоверни золоті її очі, сині хвилі і вітер весни.

 

4.Кому перед як треба поставити в реченні

А Пам’ятаю ці події як сьогодні.

Б Затримався не більше як на годину.

В Вивчаємо звук як одиницю мовлення.

Г Дощ полив як із відра.

Д Роса посипалась як дощ.

5.З’ясуйте вид поданих простих речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Приклад

АТанцюють, співають, веселяться на вулиці.

БЛінивим не находишся — ледачим не наробишся.

ВМило мені та спокійно серед тої лісової тиші.

ГУсоте прославляю буйноту життя.

ДЗ неба, як розтоплене золото, ллється світ сонця.

 

6. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

Односкладне речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Приклади

АНе хвали мене в вічі, не гудь поза очі.

БДоберемося за три годиночки, за стонадцять верст до родиночки.

ВЗавіяло, заговорило снігом у полі, попід садом і в саду.

ГМовчить мій цілий світ, загорнутий в лихі словесні целофани.

ДЗелене море зроблять із Дніпра.

7.Установіть відповідність між способом вираження підмета і реченнями, в яких вони вжиті

Характеристика підмета

1 підмет виражений займенником у називному відмінку

2 підмет виражений прикметником, ужитим у значенні іменника, в називному відмінку

3 підмет виражений неподільним словосполученням.

4 підмет виражений вигуком, ужитим у значенні іменника

 

Приклади

А А після тих проклятих вечорниць пройшло два дні.(Л. Костенко)

Б При світлі смолоскипів лаштувалися в дорогу кінні.(В. Малик)

В Ніщо безслідно не мине(Л. Костенко)

Г Але найприємніша йому робота — розперезати снопик деревію і уквітчати ним

стіни. (Гр. Тютюнник)

Д Переможне «ура» лунало навкруги.

8Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками

1 просте, ускладнене однорідними членами

2 просте, ускладнене відокремленим озна-

ченням

3 просте, ускладнене відокремленою обста-

виною

4 складне

 

Приклади

А Кінь, перервавши уздечку, щосили подався по дорозі вбік села. (Д. Чуб)

Б То були кроки осені, чи луни, чи

печалі його. (М. Стельмах)

В Вода, затягнута тремкими скалками льоду, була схожа на застигле блакитне шумовиння.

(Є. Гуцало)

Г Король Бела, гадаю, не відмовить прислати військо на поміч. (В. Малик)

Д В житі синіли волошки та сокирки, червоніла квітка польового маку. (М. Коцюбинський)

9.Речення зі складеним іменним присудком

А По всій Україні справжні коралі ще й тепер під назвою «доброго намиста» вважаються великою цінністю. (О. Воропай)

Б Поруч з обробкою хутра в Україні вже з давніх-давен люди вміли виробляти тканини з льону. (О. Воропай)

В Усе живе і мертве повинно зустріти Свят-вечір на своєму місці. (Р. Кобальчинська)

Г А з рідної півночі вітер поганий зовсім перестав подихати. (Чайка Дністрова)

Д Народжене й випромінюване розквітлим снігом сяйво можна порівняти з усмішкою. (Є. Гуцало)

10. Означено-особове речення

А Не страшні для мене вітри. (Леся Українка)

Б При вузлі залізниці його зігнали з потяга. (В. Барка)

В Умивай же біле личко дрібними сльозами. (Т. Шевченко)

Г Ще з юних літ мені відкрилась правда. (Л. Костенко)

Д Всі шляхи позамітало в полі. (Б. Грінченко)

11 Поширеним є речення

АДід був ковалем.

БМинула тривожна ніч.

ВХай він чекає.

ГОсінь буде ясніти.

ДДві верби говорили-балакали.

12. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1означення

2прикладка (різновид означення)

3додаток

4обставина

 

Приклад

АА воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.

БВід квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.

ВЦвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.

ГОбабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.

ДВиблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.

 


 

 

Самостійна робота

Просте речення. Відокремлені члени речення. Односкладні речення

7 варіант

1.Установіть відповідність між реченням та його характеристикою

Характеристика

речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

 

Приклади

А_Обступи мене, ліс… (Л. Костенко)

Б Тоді Леськові заломили руки і до дверей із вряду повели. (Л. Костенко)

В Не всякому слову вір. (Нар. тв.)

Г Митцю не треба нагород. (Л. Костенко)

Д_Туман… Шлагбаум… Тиша… Переїзд.(Л. Костенко)

 

2.З’ясуйте типи односкладних речень.

Тип односкладного речення

1означено-особове

2узагальнено-особове

3неозначено-особове

4безособове

 

Приклад

АНа жаль, забули свою історію.

БЗаморосило осінь у сльозу.

ВСмолою пахне дощок білий ряд.

ГЗгаяного часу конем не доженеш.

ДПодбати мушу про тебе.

 

3.Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»

Азбагачується ваше мовлення.

Бви збагачуєте своє мовлення.

Взвертається увага на багатство мови.

Гвас зацікавлять багато епізодів.

Дперед нами постає світ дитинства.

4.З’ясуйте вид наведених простих речень.

З’ясуйте вид наведених простих речень.

1називне

2означено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Речення

АЛови летючу мить життя.

БІ жити спішити треба…

ВЗ усіх утрат утрата часу найважча.

ГСудженого конем не об’їдеш.

ДЛюдське життя…

 

 

5.Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)

АРозтривожений думками він до самого ранку не міг заснути.

БКвітки омиті холодними росами розтулюють повіки-пелюстки.

ВНіколи я співати не покину про землю повну щастя і краси

ГАкації стояли саме в цвіту заквітчані безліччю білих китиць.

ДУдалині виднілися облиті сонячним багрянцем верхівки сосен.

6.З’ясуйте вид наведених простих речень.

Вид речення

1називне

2означено-особове

3неозначено-особове

4безособове

 

Приклад

АЯку ще хочем більшу славу укласти в блідість власних слів?

БКриштальний промінь сміливого сонця.

ВМовчанка мудрості довкола.

ГЗаморосило осінь у сльозу.

ДТаких чекають все життя заради миті.

7. Граматичну помилку допущено в реченні

АНаполегливо тренуючись, нас не полишає віра в перемогу.

БМи наполегливо тренуємося, і нас не полишає віра в перемогу.

ВНас не полишає віра в перемогу, бо ми наполегливо тренуємося.

ГМи наполегливо тренуємось, і тому нас не полишає віра в перемогу.

ДЯкщо будемо наполегливо тренуватися, ми переможемо.

8.З’ясуйте вид поданих простих речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Приклад

АЗадзвонили у Констанці рано в усі дзвони.

БУчи дітей не страшкою, а ласкою.

ВІз можливого в чудесне перекинуто мости.

ГВечірнє сонце, дякую за день!

ДЯка орда нам гідність потоптала?

9Простий дієслівний присудок виражений дієсловом бути в реченні

А Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.  

Б Цього разу він був одягнений аж надто пишно.  

В Біля мосту й справді було стовпотворіння.  

Г Толя був син хазяїна того будинку, де вони жили .

Д Вечір був м’який, теплий, густо настояний на степових пахощах.

10.У якому реченні означення відокремлюється комою (розділові знаки вилучено)?

А Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.  

Б І тиха осінь мрійна яснолиста несла в серця надію і тривогу.  

В У снігу по коліно стоїть з хати винесена ялинка.  

Г Побите дощем поле ще й град поб’є.  

Д Здобутий працею сухар м’якший від дарованого бублика.

11. Установіть відповідність між відокремленим членом речення та прикладом

1 обставина

2 додаток

3 прикладка  

4 означення

 

А Через якийсь час, пополуднувавши, вся сім’я сиділа під хатою на призьбі.

Б Багато грабіжників зазіхало на твої багатства і могутність,стольне місто Києве.

В Залякані нарами й нагаями, селяни вдавали тихих і покірних людей, які готові робити всяку роботу, усе, чого тільки забажається панам.

Г Досвідчений учитель, він завжди ретельно готувався до проведення уроків.

Д Хлопець досить успішно склав екзамени з усіх предметів, у тому числі з математики.

12. Визначте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях

1підмет

2компонент складеного дієслівного присудка

3обставина

4додаток

АЗвичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів.

БПоет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.

ВВін мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.

Г На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.

ДСпівати - це обов’язково, як дихати.

 

 


Начало формы 

Самостійна робота

Просте речення. Відокремлені члени речення. Односкладні речення

8 варіант

1. Визначте вид наведених речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3безособове

4називне

 

Приклад

АЗнадвору нічого не було чути.

БУ небі хмари хвилями пливуть.

ВБезлюдний, похмурий край.

ГНайбільше люблю осінню пору.

ДПрацювали щиро, завзято.

 

2. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1підмет

2присудок

3означення

4обставина

 

АМолодість здатна творити несподіване й неймовірне.

БЯк розбещує людину сама можливість принижувати інших!

ВНе дивиться їм грізно в очі «завтра».

ГА він стоїть наперекір усім напастям.

ДНарод шукає в геніях себе.

3. Які речення є узагальнено-особовими?

А Не всякому слуху вір.  

Б Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.  

В Не діли шкуру невбитого ведмедя.  

Г Схотілось сонця, веселого шуму ріки, теплого хатнього духу.

Д Будь сміливим не язиком, а ділом.

4. З’ясуйте вид поданих простих речень.

Вид речення

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

 

Приклад

АТанцюють, співають, веселяться на вулиці.

БЛінивим не находишся — ледачим не наробишся.

ВМило мені та спокійно серед тої лісової тиші.

ГУсоте прославляю буйноту життя.

ДЗ неба, як розтоплене золото, ллється світ сонця.

 

5. Установіть відповідність між реченням та їхнім типом

А Тихим кроком далі зайдеш.    1 безособове  

Б А тим часом весніє, весніє.    2 означено-особове  

В Завтра зранку вийду до криниці,    3 неозначено-особове  

непочатої води нап’юсь...     4 узагальнено-особове  

Г Шуміла калина листом зелененьким.   5 двоскладне

6.Установіть відповідність

Характеристика речення

1 двоскладне

2 неозначено-особове

3узагальнено-особове

4 безособове

 

Приклади

АА в материнському погляді не було ні фальші, ні лукавості,

ні хитрування. (Є. Гуцало)

Б Умивай же біле личко дрібними сльозами. (Т. Шевченко)

В Проте щось кликало сюди вогнисте створіння з гострою

мордочкою й нащуленими вухами. (Є. Гуцало)

Г Мені дали козацьку корогву і привілеї з королівським іме-

нем. (Л. Костенко)

Д Розум за гроші не купиш. (Нар. тв.)

7 .З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.

Член речення

1підмет

2присудок

3додаток

4означення

 

Приклад

АЗабування вичищає авгієві стайні пам'яті.

БХвилина - це наче й мало.

ВГлечики з глини прикрашали невеликий мисник.

ГАндрій раптом зупинився подумати.

ДВибиватися в люди - справа зовсім не проста.

 

8.Речення з простим дієслівним присудком

АА потім вже подвижники і вчені взялись вивчать кургани височенні. (Л. Костенко)

Б Вони будуть купатися й розважатися цілий день. (О. Гончар)

В Співати — це як дихати. (Остап Вишня)

Г Птахи по надбережжю готуються відлітати у вирій. (О. Гончар)

ДВсе довкола здається ялинковими прикрасами, новорічною феєрією. (Є. Гуцало)

9.Непоширеним є речення

А Ліс іще дрімає… (М. Коцюбинський)

Б Були падіння, злети, поразки та перемоги. (В. Шевчук)

В Сьогодні сонячно.

Г Мені сумно.

Д У вас затишно.

10Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками

Характеристика

речення

1 означено-особове

2неозначено-особове

3 узагальнено -особове

4 безособове

 

Приклади

А По всій Україні справжні коралі ще й тепер під назвою «доброго намиста» вважають великою цінністю. (О. Воропай)

Б Стану в житті малою хвилиною, чорною гілкою на тополі. (А. Малишко)

В За добро добром платять. (Нар. тв.)

Г Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч. (Гр. Тютюнник)

Д В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого гаю? (І. Франко)

 

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

АЩе великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

БКінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

ВНа оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

ГЖенеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

ДДівчина ступає на палубу, і літній слуга вслід їй виносить велику клітку з пернатим красенем – вінценосним журавлем.

12. Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення.

Однорідні члени речення

1підмети

2присудки

3додатки

4означення

 

Приклад

АПоміж замком і ставом розкинулося передмістя.

БЧулося гудіння медоносних бджіл, волохатих джмелів.

ВЗгори видно скошені жита й залитий водою луг.

ГУ траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

ДНаймилішою й найдорожчою для людини є її рідна мова.

 

 


 

 

 

 

 

1

1

 

2 1в 2г 3а 4б

2

1д 2г 3а 4б

 

3 1б 2а 3д 4г

3 1в 2д  3б 4а

 

4

1д 2а 3г 4б

 

5 1д 2б 3г 4а

51г2а 3б 4в

 

6 1б 2в 3а 4д

6

6 1б 2а 3д 4г

6 1в 2г 3д 4а

7 1в 2а 3б 4г

 

7

 

8 1а 2г 3д 4в

 

8 1г 2а 3б 4в

 

 

 

10б

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1.  Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нагірна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Циганкова Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
23018
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку