Тест для педагогічних працівників щодо знання Наказу МОН України № 1646 від 28.12.19 «Деякі питання реагування на випадки булінгу та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти.
а) ті, що відбуваються у часи навчання в приміщеннях закладу та за межами школи, якщо дитина не знаходиться у школі;
б) ті, що відбуваються безпосередньо в приміщеннях закладу та на прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти;
в) ті, що відбуваються виключно в приміщеннях закладу освіти;
г) ті, що відбуваються в приміщеннях закладу освіти та прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти і стосуються лише здобувачів освіти;
а) систематичність;
б) умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру;
в) словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;
г) будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;
д) будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів.
а) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);
б) свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);
в) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;
г) особа, що створює конфлікти.
4. Кого називають потерпілим (жертвою булінгу) ? (Одна правильна відповідь).
б) свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);
в) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;
г) особа, що створює конфлікти.
5. Кого називають спостерігачем? (Одна правильна відповідь).
а) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);
б) свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);
в) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;
г) особа, що створює конфлікти.
6. Назвіть прояви, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу учасника освітнього процесу. (Оберіть усі вірні варіанти).
а) різка зміна звичної для дитини поведінки;
б) агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;
в) емпатія;
г) відлюдкуватість, уникнення спілкування;
д) скарги дитини на біль та (або) погане самопочуття; пошкодження чи зникнення особистих речей; вимагання особистих речей, їжі, грошей; жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток сексуального (інтимного) характеру або інших відомостей, які особа бажає зберегти в таємниці;
е) намагання приховати травми та обставини їх отримання;
ж) демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу; занижена самооцінка, наявність почуття провини;
з) стриманість у поведінці.
7. На що має бути спрямована діяльність щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти? (Оберіть усі вірні варіанти).
а) виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;
б) роботу з відновлення психічного стану постраждалих від булінгу;
в) визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;
г) визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.
8. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти відображається в ___? (Оберіть одну правильну відповідь).
а) в порядку реагування на випадки булінгу;
б) в Наказі МОН України;
в) в наказах Управління освіти;
г) в плані заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти.
9. Які заходи належать до спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти. (Назвіть усі правильні відповіді).
а) організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства (пост охорони, відеоспостереженням за місцями загального користування тощо);
б) організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;
в) контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;
г) розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу.
10. Хто є головою комісії з розгляду випадку булінгу?
а) психолог закладу освіти;
б) заступник директора з НВР закладу освіти;
в) уповноважена особа в питань випадків булінгу закладу освіти;
г) керівник закладу освіти.