Розробила Демченко Світлана Григорівна
Київський професійний ліцей транспорту
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Контрольна робота з української літератури проводиться у формі тестування. Її мета - перевірити відповідність знань, умінь і навичок здобувачів освіти (учнів 3 курсу)програмовим вимогам і оцінити рівень їх навчальних досягнень з таких тем предмета, як: «Українська література 20-30х років», «Розстріляне відродження», «Українська література за межами України», «Літературне «шістдесятництво»», «Літературо початку ХХ століття».
Завдання вимірюють рівень засвоєння програмового матеріалу й сформованість в учнів таких когнітивних рівнів, як знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез і оцінювання. Контрольною роботою передбачено оцінити опанування здобувачами освіти змістових ліній, визначених програмою: зміст й аналіз художніх творів, літературний процес, відомості з теорії літератури.
Кожен тест складається з 18 завдань різної форми.
Схема оцінювання завдань тесту
Завдання 1 - 15 з вибором однієї правильної відповіді - 0 або 1 бал.
Завдання 16 - 17 на встановлення правильної відповідності - 0, 1, 2, 3 або 4 бали (кожна правильно визначена логічна пара 1 бал).
Завдання 18 на аналіз твору - 0, 1, 2 або 3 бали.
Максимальна кількість набраних балів – 25.
Схема переведення тестових балів у 12-бальну шкалу оцінювання
Тестові бали |
12-бальна шкала |
0 – 4 |
1 |
5 – 6 |
2 |
7 – 9 |
3 |
10 – 11 |
4 |
12 |
5 |
13 – 15 |
6 |
16 – 17 |
7 |
18 – 19 |
8 |
20 – 21 |
9 |
22 – 23 |
10 |
24 |
11 |
25 |
12 |
ВАРІАНТ 1
Завдання 1-15 мають по 4 або 5 варіантів відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА
1. В українській літературі 1920-1930-х років активізувалися проблеми
А природи і людини, екології
Б землі і волі, прав селянства
В митця і свободи, свободи творчості
Г сім’ї та шлюбу, кохання
2. Микола Хвильовий належав до літературного угруповання
А «Молодняк»
Б ВАПЛІТЕ
В МАРС
Г «Плуг»
3. В. Підмогильний був членом літературної організації
А ВАПЛІТЕ
Б Лангка
В ВУСПП
Г Гарт
4. Виступав проти «масовізму», «червоного просвітянства», закликав орієнтуватися на «психологічну Європу»
А М. Куліш
Б Ю. Яновський
В О. Вишня
Г М. Хвильовий
Д О. Довженко
5. Думка про те, що секрет творчості – це «повна душа болю», належать
А Л. Костенко
Б О. Гончару
В Г. Тютюннику
Г В. Стусу
Д Б-І. Антоничу
6. Прочитайте уривок:
– Далека красо моя! Щасливий я, що народився на твоєму березі, що пив у незабутні роки твою м’яку, веселу, сиву воду, що лічив у тобі зорі на перекинутому небі, що й досі, дивлячись часом униз, не втратив щастя бачити оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах.
Так зізнавався в любові краєві свого дитинства автор твору
А «Тигролови»
Б «Мати»
В «Зачарована Десна»
Г «Місто»
Д «Україна в огні»
7. «Сонячні кларнети» – перша збірка поезій
А О. Теліги
Б П. Тичини
В Є. Плужника
Г М. Рильського
Д В. Сосюри
8. Іван Драч відомий як
А поет, художник, актор, перекладач
Б поет, перекладач, кіносценарист, громадський діяч
В поет, прозаїк, драматург, кінорежисер
Г поет, публіцист, актор, драматург
Д поет, скульптор, архітектор, літературний критик
9. Вірш «Як добре те, що смерті не боюсь я» за жанром
А послання
Б притча
В елегія
Г медитація
Д думка
10. Укажіть жанр твору «Маруся Чурай»
А історична поема
Б романтична балада
В історико-філософський соціально-психологічний роман у віршах
Г історична повість
Д філософський роман
11. За жанром твір О. Довженка «Україна в огні»
А нарис
Б новела
В повість
Г оповідання
Д кіноповість
12. Заклик любити, оберігати, возвеличувати рідну Україну – головний мотив поезії
А «Сучасникам»
Б «Арфами, арфами»
В «Слово про рідну матір»
Г «Любіть Україну»
Д «Земна Мадонна»
13. «Міщанство та українізація» – це тема твору
А «Вершники»
Б «Мина Мазайло»
В «Я (Романтика)»
Г «Україна в огні»
Д «Зачарована Десна»
14. Прочитайте уривок із романа І. Багряного «Тигролови»:
Вирячивши огненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра, і вогнянним слідом замітаючи слід, летів дракон.
Цими словами описано
А потяг, що віз українську молодь на будівництво нової залізниці
Б потяг, що віз розманірену, вгодовану публіку на заробітки
В потяг, що віз українців-переселенців до Зеленого Клину
Г потяг, що віз в’язнів до місць заслання
Д марення Григорія Многогрішного
15. Представниками «празької школи» є
А М. Рильський, М. Зеров
Б О. Ольжич, О. Теліга
В В. Стефаник, П. Тичина
Г У. Самчук, Ю. Яновський
Д В. Барка, Т. Осьмачка
Завдання 16-17 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
16.Установіть відповідність між цитатами та творами, з яких їх узято
1. «І раптом побачив сонце, / Красиве А «Балада про соняшник»
засмагле сонце.../ що їхало на велосипеді
2. «Я знаю, що дід та баба – це коли є онуки, / Б «Задивляюсь у твої зіниці»
а в них сусідські діти шовковицю їдять»
3. «Народе мій, до тебе я ще верну / В «Як добре те, що смерті не
і в смерті обернуся до життя» боюсь я»
4. «Хай мовчать Америки й Росії, / коли Г «Українське альфреско»
я з тобою говорю»
17. Установіть відповідність між назвою твору та поетичними рядками з нього
1. «Арфами, арфами» А «Сміються й плачуть солов’ї
і б’ють піснями в груди…»
2. «Слово про рідну матір» Б «Буде бій Вогнянний!
Сміх буде, плач буде...»
3. «Любіть Україну» В «Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі...»
4. «Сучасникам» Г «Благословенна в болях ран
Степів широчина – бездонна...»
Д «Не треба слів! Хай буде тільки діло!
Його роби – спокійний і суворий...»
Завдання відкритої форми
18. Проаналізуйте поезію «Задивляюсь у твої зіниці» за планом:
1. Назвіть автора та жанр твору.
2. Визначте тему та ідею.
3. Запишіть проблеми.